ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ara Cum, 2007 08:38

Alabay arkadaşımızın önerisi şu şekilde işe yarayabilir. Hafif Metro hattını Yenikapı'ya bağladığımızda oradan da Yenikapı-Unkapanı mekik hattı işlev görebilir. Yani Yenikapı şart.

Ama şunu söyleyeyim; Haliç Metro Geçişi Köprüsü Anıtlar Kurulu'ndan onayı almıştı zaten. Köprüyü tekrar onaylamama, engelleme gibi bir şansları yok. KAZANILMIŞ HAK GERİ ALINMAZ:)

Galata Surlarını koruyacak şekilde yeniden projenin revize edilmesi konusu; ufak bazı teknik ayrıntılardan kaynaklanıyor. Eğim, genişlik, aç-kapa alanını kaydırma, tünel ağzını kaydıma vs. işlemleri yapılıyor. İBB projesini çizip kurula sunduğuna göre demek ki teknik açıdan bir sıkıntı yok.

KURUL YENİ PROJEYİ DE ONAYLAYACAKTIR.

Tutarlılık için.

Artık köprü projesinin onaylanıp onaylanmaması değil, surlarla ilgili kısmı sözkonusu mesele.

BU ARAÇ YENİKAPI'YA İNECEK. Yenikapı'dan İncirli'ye bile gidecek......

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ara Cum, 2007 15:03

Yenikapı tabiîki şart, ve Aksaray'dan oraya tünelin bittiğini sanıyordum.
Düşünüyorum, hiç yeryüzü üstünden bile çalişmayan metro trenlerimiz acep neden böyle pis? Bu ne yine? Temizleme medeniyeti mi yok? :x

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cum, 2007 20:44

Yenikapı tabiîki şart, ve Aksaray'dan oraya tünelin bittiğini sanıyordum.
Düşünüyorum, hiç yeryüzü üstünden bile çalişmayan metro trenlerimiz acep neden böyle pis? Bu ne yine? Temizleme medeniyeti mi yok? :x
Araclar halen düzenli bir park ve bakim alaninda kalmiyorlar, bir kismi Taksim kuyruk tünelinde geceleme yaparken bir kismida 4.Levent istikametinde bakim ve gecelemeye aliniyor, Seyrantepe de büyük bir bakim ve triyaj alani insaa ediliyor, umarim projeye birde yikama makinesi dahil edilmistir. :evil:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ASLANTEPE TRİYAJ ALANI

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Oca Çrş, 2008 12:46

Seyrantepe Sahası; ihale ilanlarında bile üstünde ciddi olarak durulan önemli bir detay. Bu konu en çok işletmeci kuruluşu yıpratıyordur. Bir metro hattının depo sahası 9 sene sonra yapılıyor.

4.Levent'ten ileriye devam edilmesini 1997 yılında engelleyenlere sormak lazım.Bildiniz HARP AKADEMİLERİ KOMUTANLIĞI o zaman izin vermemişti. İBB mecburen triyaj yapmak zorunda kaldı 4.Levent'te.

Ne hat ama ne kuzeye ilerlemesi ne de güneye ilerlemesi izin verilmemiş...

BU ANCAK BİZDE OLUR.

Kurumların çarpışması.

Kim ve ne adına???

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

EĞİME DİKKAT

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Oca Çrş, 2008 17:44

http://www.ozgun-ins.com/index.cfm?fuse ... y&P=18&t=2

Şişhaneden inen metro Galata Surlarının altından geçer mi geçmez mi?

Bu foto geçer diyor.Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

YENİKAPI'YA ÇÖZÜM

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Oca Pzr, 2008 13:44

Geçenlerde arkeolji müzesine gittim. Marmaray Yenikapı kazılarında ortaya çıkan tarihi kaıntıları gördüm. Görevliye sordum ne zaman biter diye. Arkeologlar Yenikapı kazılarının 2008 SONU biteceğini söylemişler.

YENİKAPI İÇİN ŞÖYLE BİR ÇÖZÜM DÜŞÜNDÜM:

Koska Şaftına kadar gelen tünel kazılarını İDO'ya kıvırıp; Yenikapı İstasyonunu İDO İskelesi önündeki geniş alana yapmak.

Resim

SONUÇ OLARAK:

Resim

1 SENE İÇİNDE BU ŞEKİLDE YAPILIP TAMAMLANABİLİR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2008 13:54

Bencede bu proje en başında bu şekilde planlanmalıydı, zaten mevcut banliyö hattı ile alakası olmayacak bir sistemi illaki mevcut Yenikapı istasyonuna planlamak ne kadar doğru ya da neyi düşündüler bilemiyoruz tabii ki, ama deniz ulaşımının payını arttırmak, bir deniz kentinde deniz ulaşımına tam entegre olmamış bir toplu taşımacılık düşünmek abesle iştigal olsa gerek, ama bu saatten sonra senin belirttiğin noktaya çekileceğini de sanmıyorum Mehmet keşke olsa :roll:

Gerçi hep senin moralini bozacak şeyler yazıyorum gönül alalım bari :) bu çizimler sende varmıdır bilemiyorum ama Ali Müfit Gürtuna başkanlığı döneminde yayınlanmış "İstanbul' un Büyük Projeleri" isimli kitaptan taradım bende neler varmışta haberim yokmuş yahu :) Şişhane istasyonu kat planı çizimleri :lol:

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Oca Pzt, 2008 15:08

Çok güzel bir çalışma. Peki mesela Şişhane Meydanı'ndaki metroya inen merdivenler bu kroki de ne tarafta kalıyor.

Beyoğlu Belediyesi tarafı nerede kalıyor?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2010-2011

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Çrş, 2008 09:39

2008 Yatırım planında bu hattın elektromekanik işler ve işletmeye alma işleri başlığında bitiş tarihi 2011 olarak gösteriliyor. Raylı Sistemler hizmete alındığında yüklenici firmanın, 1-1.5 sene daha teknik destek verdiği biliniyor. Çıkarım yaparsak 2010'da bu hat test sürüşlerine başlayabilir. Marmaray ile eş zamanlı açılması muhtemel.

Resim

Burada da UNKAPANI-TAKSİM arası kaba inşat işleri bitişi 2009 diyor. Bu Haliç metro Geçişini de kapsıyor. Köprü inşaatının yakında başlayacağı ve 24 ayda kaba inşaatının tamamlanacağına İNANMAK İSTİYORUM:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2008 01:22

Çok güzel bir çalışma. Peki mesela Şişhane Meydanı'ndaki metroya inen merdivenler bu kroki de ne tarafta kalıyor.

Beyoğlu Belediyesi tarafı nerede kalıyor?
Resimlerden anlayabildiğim kadarı ile üstteki Beyoğlu Belediyesi tarafı, çünkü üstteki resimde tek yöne göre evirip çevirip yerleştirince ve alttaki merdivenlerin daha geniş olduğunu düşünürsek bu kanıya vardım diğeri de aşağıdaki otobüs durakları tarafındaki girişi gösteriyor, bu çıkarımı birazda inşaat aşamasında Şişhane şaftından aşağı indiğim için yapıyorum gerçi 6 yıl kadar oldu belki daha fazla ama aklımda kalanlara göre şekillendirmeye çalıştım :roll:

Aşağıdaki resimlerde İstanbul Metrosu tünelleri en kesit detayları :) Sadece İstanbululaşım.net te :twisted:

Resim

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Köprü

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Pzt, 2008 09:47

Bu memlekette en zor iş köprü yapmaktır. Ne boğaz köprüsü, ne de akarsu köprüleri ne de haliç köprüsü, hçbirini yapmak kolay olmaz. İşin teknik boyutundan ziyade kafalardaki soruları aşabilmek çok zordur. KÖPRÜ ÖNYARGILARIMIZIN SEMBOLÜDÜR. Bakınız:Köprü Dizisi :)

İnce armalarımdan sonra en yakın böyle bir resim bulabildim.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Sal, 2008 08:39

Yukarıda konkors çizimlerini detaylarını verdik hadi sana hayırlı olsun Mehmet Kasım :P sana diyorum çünkü en çok sen istiyordun Şişhane istasyonu 2008 yılında seçim yatırımı olarak açılacak gibi görünüyor. Ben hala istasyonun bu hali ile açılmasını sakıncalı buluyorum Taksim' e kadar otomatik modda çalıştırdığınız trenleri bu noktadan sonra manuele alıp Şişhane' ye gideceksiniz, sinyalizasyon varmı yokmu belli değil, belki de otomasyonu iptal edip tamamen manuel kullanıma döneceksiniz ne için? Bir istasyon açıp seçim yatırımı için, bir riski varmı? olabilirde olmayabilirde Allah bilir, çünkü görünen o ki işimiz Allah' a kalmış :) Dünyanın başka yerlerinde de sistemleri parça parça tabii ki açıyorlar ama bir istasyon ile değil, umarım hattın diğer ucuda yetişir de bari Şişhane-Seyrantepe ya da Sanayii arasında çalıştırılır böylece sadece Şişhane' yi açarak eksik bir şov yapılmış olmaz :) bekleyelim görelim arifeyi gördük bayramıda görürüz inşallah.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön