ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Sal, 2008 14:38

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15863

Çalışmaları süren Taksim-Yenikapı Metro Hattı’nın tarihi Ceneviz Surları etkilemesi nedeniyle proje değişikliğine gidilen Haliç Köprü Geçişi çalışmasına İstanbul 2. Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıkları’nı Koruma Kurulu’nun onay verdiğini belirten Başkan Kadir Topbaş, köprü geçişi için yapılacak ayakların konacağı bölgede arkeolojik kazı çalışması yapacaklarını kaydetti.

Kadir Topbaş, “Kurul taşıyıcı ayakların bulunduğu noktada bir arkeolojik kazı istedi. Bildiğimiz kadar ile bu alanda arkeolojik bulgu yok. Alan Arkeolojik sit alanı da değil. Surların dışı ama her ihtimale karşı yapılan kazıda bir bulgu bulunursa ayaklar 2–3 metre ileri ya da geriye yapılabilir.

Kazı çalışmaları nedeniyle köprünün imalatına başlanamadı. Ancak köprü için teknik çalışmalar tamamlandı. Köprü çalışmasına başlamak için kazı çalışmalarının sonucunu bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Sal, 2008 15:54

Bahsedilen haliç metro köprüsünün ayaklarının olacağı alanda yapılacak arkeolojik kazı haritadaki yere denk geliyor.

Bence bir sorun daha çıkabilir. O bölgede kalıntılar var. Eski, çelikle ayakta tutturulan eserler var. Ya üstünden geçecek yada bu iş yatar.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Sal, 2008 16:01

Tarih nedir? Hangisi saklamaya değer? Böylesi bir yatırım için çıkan her çanak çömleğe uğraşmak gereklimidir?

Bu 3 soruya benim cevabım, bunlar tarih değildir, hiçbiri saklamaya değmez, kesinlikle uğraşılmaz. Koy köprüyü tarihi yeniden yaz 200 yıl sonra İstanbul' u adam eden insanlar desinler çünkü eminim oradan çıkacak çanak çömlek bu köprü kadar değerli değil asla da olamayacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Sal, 2008 16:14

Anıtlar Kurulu
UNESCO
Avrupa Kültür Başkenti
Kültürel Miras

vs. vs. vs.

Kazı yapılacak diyorlarsa yapacak bir şey yok. Kazıdanönemli bir şey çıkmaz inşaallah. Çıksa da 3-5 metre kaydrırız diyor Kadir Bey.

Ama o 3-5 metre 3-5 seneye mal oluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Prş, 2008 07:33

Bu işler 3-5 metre ayak kaydırma ile oluyorsa iyi, o ayak için çakacakları foreler 3 metre ötedeki tarihi eserin canına okumuyorsa problem yok, buradaki ayak kaydırma başka anlamlaramı işaret ediyor yoksa :P

Aşağıda size geçtiğimiz gün Şişhane istasyonunda yapılan tanıtım ile ilgili İBB sitesinden aldığım haberi veriyorum, lütfen işaretlediğim yerleri dikkatlice okuyun, bu metin İBB sitesinde resmi olarak yayınlanıyor ama böyle bir Türkçe, böylesine kötü bir redaksiyon ömrü hayatımda görmedim, buradan tekrar sesleniyorum Sayın Başkanım, Sayın Topbaş lütfen artık basın açıklamalarınızı, İBB açıklamalarını, beyanatlarınızı lütfen ama lütfen daha iyi kontrol edin ettirin, en büyük şikayetimiz kendimizi anlatamamak bu metinler ile bu iş asla olmaz. Koyu renk yaptığım yerler ile ilgili düzeltmeleri yanına parantez içine yapıyorum
Basın mensuplarıyla birlikte Taksim-Şişhane Metro Hattı’nın (Buna hat denilemez, bu Yenikapı-Darüşşafaka metro sisteminin Taksim-4.Levent bölümünün Taksim bölgesinden uzamasıdır olsa olsa ikinci etap ya da uzama diye ifade edilebilir.) Şişhane İstasyonu’nu gezen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metro çalışmaları hakkında bilgi verdi. İstanbul’un ulaşım sorununu çözmek metro ile ilgili ciddi yatırımlar (için kelimesi burada çok iyi giderdi) yaptıklarına dikkat çeken Başkan Kadir Topbaş, 4.Levent–Taksim Metrosu’nun Şişhane’ye kadar uzatılacak kısmında ray döşeme çalışmalarının tamamlandığını, istasyonun yapıldığını, şu anda ve elektromekanik (ve ne için?) montajının ve ince işçiliğin tamamlanması için hummalı bir çalışma yürüttüklerini söyledi.

Taksim-Şişhane ve 4. Levent-Ayazağa hatlarının yılsonuna kadar bitirileceğini müjdeleyen Başkan Kadir Topbaş, “Bu iki hattı 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na yetiştirmek için yerin 42 metre altında hummalı bir çalışma yürütüyoruz. 1650 metrelik Taksim-Şişhane arasında deneme seferleri Ağustos ayında başlayacak. İstanbullular inşallah 29 Ekim’de Şişhane’den Ayazağa’ya kadar sadece 21 dakikada gidebilecek” (4.Levent Ayazağa arasında deneme seferleri ne zaman olacak yoksa olmayacak mı? Bilgilendirme eksikliği) dedi.

Şişhane’de yapılan istasyonun 20 bin metrekare alanda devam ettiğini (çalışmanın 20 bin metre kare alanda devam ettiği ya da istasyonun 20 bin metre kare alana yapıldığı daha doğru olmazmıydı?) ve 45 milyon dolara mal olduğunu vurgulayan Kadir Topbaş, “Metro ve tünel gibi ulaşım aksları İstanbul için vazgeçilmez. Şu anda Taksim-Şişhane arasındaki hattın ray döşemesini tamamlandı. Taksim-Şişhane Hattı’nda Ağustos ayında yeni alınacak 92 vagonla deneme seferine başlayacağız. İstanbullular Şişhane’den Ayazağa’daki Atatürk Sanayi Sitesi’ne 10 istasyon geçerek 21 dakikada gidebilecek. Hatta bu hattı Hacıosman Bayırı’na kadar uzatmak için de çalışıyoruz. Şişhane Taksim arası da 2,5 dakikaya düşecek. Bu hatta önemli yolculuk talebi olduğu için ve istasyon Karaköy ile denize yakın olduğu için önemli bir erişim aksı olacak” diye konuştu.

Taksim-Şişhane Metro Hattı’nın elektromekanik çalışımlarının (Hastasıyım bu yeni Türkçe kelimelerin çalışmaların denilmek isteniyor sanırım) da yapıldığını kaydeden Başkan Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü; “Şişhane İstasyonu’nun imalatlarında sona yaklaşıldı. İstasyon 20 bin metrekare inşaat alanı, 42 metre yerin altında. Burada 5 asansör ve 30 yürüyen merdiven bulunuyor. İnşaat çalışmalarında 27 bin kamyon hafriyat çıkarılan Şişhane istasyonu 45 milyon dolar mal oldu. Şişhane istasyonunda 5 giriş ve çıkış noktası bulunuyor. (Metni hazırlayan arkadaşlar basın bültenlerinin en basit kuralını unutmuş, tekrar ziyandır, :) bu kadar çok Şişhane istasyonu diyerek bize bu metnin Şişhane istasyonu ile ilgili olduğunu iyice öğrettiniz teşekkürler. Birde 45 milyon dolar mal olmaz dolara mal olur) Karaköy tüneli, Kasımpaşa stadı, Şişhane meydanda, Beyoğlu Belediye binası ve Karaköy iskelesi yakınındaki istasyonlardan gelenler yolcular Maslak istikametine rahatlıkla hareket edebilecek.” (Şimdi ben burada ne anlamalıyım, çıkışların isimleri ve bölgelerimi sayılıyor yoksa nerelerden bir şekilde bu istasyona erişim olduğumu?)

Çalışmaları süren Taksim-Yenikapı Metro Hattı’nın tarihi Ceneviz Surları etkilemesi nedeniyle proje değişikliğine gidilen Haliç Köprü Geçişi çalışmasına İstanbul 2. Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıkları’nı Koruma Kurulu’nun onay verdiğini belirten Başkan Kadir Topbaş, köprü geçişi için yapılacak ayakların konacağı bölgede arkeolojik kazı çalışması yapacaklarını kaydetti. Kadir Topbaş, “Kurul taşıyıcı ayakların bulunduğu noktada bir arkeolojik kazı istedi. Bildiğimiz kadar (kadarı) ile bu alanda arkeolojik bulgu yok. Alan Arkeolojik sit alanı da değil. Surların dışı ama her ihtimale karşı yapılan kazıda bir bulgu bulunursa (bulguya rastlanır ise daha çok tercih edilir) ayaklar 2–3 metre ileri ya da geriye yapılabilir. Kazı çalışmaları nedeniyle köprünün imalatına başlanamadı. Ancak köprü için teknik çalışmalar tamamlandı. Köprü çalışmasına başlamak için kazı çalışmalarının sonucunu bekliyoruz” şeklinde konuştu.
Sonuç olarak ya birisi bu metni Başkan konuşurken dinlediklerinden kaleme almaya çalışmış ve ne algıladı ise onu yazmış ya da metnin tashih edilmemiş hali yayınlanmış, orada olmadığım için bilemiyorum ama Kadir Topbaş iyi konuşan kelimeleri tane tane seçen birisi şu kadarcık bir metinde bu kadar çok hata bir de bunun İBB web sitesinde yayınlanması yakışmadı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Cum, 2008 08:33

Başkanın psikolojisini anlamak lazım. Seneye seçime girecek. haliyle şunları şunları yaptm demek isteyecek. Dolayısıyla Taksim-Şişhane arasına uzatma değilde yepyeni bir metro hattı imiş gibi davranması normal gibi.

Ama metin hataları çok amatörce..

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Nis Pzt, 2008 10:10

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5293

Sanırım metro ile ilgisi var. Tünele denk geliyor. Ve 10 ay süre ile kapalı olacağına göre bu kadar uzun süre kapanması kesin metro ile alakalıdır.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 12:16

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6&start=72


Yenikapı Metro İstasyonunda çalışma.

Yukarıdaki linkte bu iş makineleri dün yoktu. Burada bu tarz makineler girmemişti daha önce. Hep kazı işleri vardı diye biliyorum.

Demek ki istasyon için bir şeyler başlamış oldu.

İş makinelerinin bu alana girmesi hayra alamet.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KÖPRÜ İÇİN UNESCO'YU BEKLEYECEĞ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 16:55

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15963

Metro köprüsü şehrin tarihi mimarisini bozmayacak…

Haliç üzerine yapılması planlanan raylı sistem köprüsünün İstanbul için bir ihtiyaç olduğunu ve kendilerinin de metro sisteminin devamına karşı olmadıklarını anlatan Francesco Bandarin, sözlerini şöyle sürdürdü; “Bu yapılacak olan köprü sonuç olarak bir alt yapı çalışması ve bu şehrin bir ihtiyacı. Biz metro sisteminin devamına karşı değiliz. Bu şehrin çağdaş yapısının da gerektirdiği bir iş. Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile bu konuyu konuştuk. Kendisi metro köprüsünün en az görsel etkiyle inşa edileceğini söyledi. Tarihe değerlere zarar vermeyeceğini ve kentin o bölgedeki siluetini, dokusunu bozmayacağını anlattı. Kendileri bize bu projeyle ilgili bazı çözümler sundu. Biz de bunları masaya yatırarak mümkün olan en iyi sonuç için karar vereceğiz. Bu altyapı çalışmalarını işin içine katınca, yerel yönetimlerin işi çok zor ve bu anlamda çok zorlu bir şehirde yaşıyorsunuz. Ama genel olarak 2 yıl önceki durumla karşılaştırdığımızda olumlu gelişmeler olduğunu görüyoruz. Tabiî ki henüz bütün işler gerçekleştirilmedi. Eksikliklerin tamamlanması için önümüzde aylar var, çalışmaları bekleyeceğiz.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Pzt, 2008 18:09

Tabii Ekümenik Patrikhane sınırları içinde kalıyor ya ilgileniyorlar, merak ettim Süleymaniye Beyazıt Fatih i incelemişlermi var, Kemerburgazda Su Kemerleri var bunlara bakmışlar mı hiç, yok Bizanstan kalanlar sanat ve tarih bizden kalanlar taş parçası bu gerizekalıları adam yerine koyup gezdiriyorlar ya sinir ediyorlar beni.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2008 19:01

Senin bu konuda kompleksin mi var, ne? Hangisi tarihen daha eski? Bizim metro kazımda problem olabilecek tarihimizi arayacaksan, başka yerlerde ara, yeterince Scyth araştırmaları var, onların (bizim?) eserleri "taş" değil, eser. Bizans ile aran kötü mü, ne? Dedik ya, uluslar geliyor, gidiyor, geliyor ... bari tarihî eserler konusunda duyarlık ve saygı varsa, ne mutlu ortalığa. Hiç bir Romalı Vatikan hakkında söyler miydi öyle bir şey. Ha Bizans bizimle alâkadar değil mi? O zaman dikkat edelim de kimse sormasın, arkadaş, seni alâkadar etmiyorsa, orada işin ne diye. O yüzden işte eserlerde duyarlı olacaksın. Nitekim turizmde kullanılan tarihî eserler de pek o kadar fazla bizden değil, yoksa? Yani bu gibi argümanlar bana garip geliyor. Dünya bize emanet. İstanbul'da şu an kim yaşıyorsa, her (!) şeye dikkat edip, saygı gösterecek. İş bize kalmışsa, başkalarında hata görüyorsak (replik Balkanlar), biz daha iyi yapalım. Tarihi ağır basan yeterince kent var, oralarda metro yapılıyorsa, ona göre yapılıyor. Berlin'de meselâ tarihî eser pek problem değil, ama dinazor iskeletleri çok var ortada, ona göre metro işleri de kolay değildi zamanında. O da bir "tarihî eser", başka anlamda olsa da.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Pzt, 2008 19:18

Topraklarımda Ekümenik Patrik istemiyorum bu kompleks değil reflekstir, başlarım onların tarihine beni zerre kadar ilgilendirmiyor, bu sebeple turist gelmeyecekse de gelmesin ki öyle olmaz merak etme görecek bir halt olmadığı halde neden geliyorlar??? Demeki onları görmeselerde oluyor.

Yer altından çanak çömlek iki tane kurna beş tane zurna çıkacak diye ben medeniyetten geri kalayım, proje paraları senin cebinden çıkmıyor Başar benim cebimden çıkıyor :) son günlerde geçirilen aman yanlış anlaşılmasın meclisten geçirilen vergilerin ucu bana dokunuyor işte tam burada geçirilme tabiri yerini buluyor sonra iki tane bilmemnolog geliyor aman haa bu evler değerli, yok ya, o zaman bence Sulukuledekiler daha değerliydi ama birileri el altından ama alın kaçırmayın çok değerlenecek diye haberde gönderiyor, ben İmparator Konstantine karşı olduğum kadar içimizdeki İrlandalılara da karşıyım ama bunu sana ne anlatabilirim ne de izah edebilirim, metro köprüsünün ucu 500 metre kuzeyden geçecek deselerdi nah yapılırdı o köprü aman yıkılmasın ordaki o kırmızı sanat eseri bina, neyse ya bunları tartışmak istemiyorum ben kıt görüşlü ve bağnazım.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön