ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

TÜNEL UCU

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ara Pzt, 2007 12:31

Tünelin ucu nereye denk geliyor hep merak etmişimdir.Bir çizimle gösterme şansınız var mı?

Google Earth'te bakıyorum bakıyorum çıkamıyorum işin içinden.

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

Mesaj gönderen vatman » 10 Ara Pzt, 2007 23:07

Sanırım Kemal in bahsettiği yer aşağıda işaretlediğim yer geçen aylarda burada bir takım yıkımlar yapılmıştı??

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Tünel Ağzı

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ara Sal, 2007 12:40

Biraz daha zoom yapmaya ihtiyacım var.Benimde tahminim daire içindeki yer ama " nokta vuruşu" rica ediyorum.

Bildiğim denizden kara içlerine kadar 200-300 m civarında viyadük olacak.Viyadükün üstünde de Unkapanı İstasyonu.

Bu viyadükten sonra bir yerlerde tünel ucu olması lazım.Ama hala çıkaramadım neresi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

3 Boyutlu Haliç ve Köprünün Konumu

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Prş, 2007 17:01

http://www.harita.selcuk.edu.tr/arsiv/c ... MAlkan.pdf

3 Boyutlu Haliç Haritası Genel Görünüm :

Resim

Kırmızı Çizgi : Metro için yapılacak köprünün konumu ( tahmini, sapma oranı %2 )

Resim

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 14 Ara Cum, 2007 10:10

ya bu 3 boyutlu haritalar çok güzel olmuş, şimd metro hattı halicin içinden geçse ne güzel görünürdü burada :)))))) neden öyle yapmadılar acaba, ben sizin metro tarihteki yazıya da baktım orda konuşanlardan biri metro köprüsünün Süleymaniye nin silüetini bozacağını söylüyor, o kdar yüksek mi ki?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Ara Cum, 2007 12:21

Alttan iyi olurdu, ama o zaman Prag'ın metrosuyla ilgilenmeliydi, oradaki Vltava nehri yüzünden acaip (!) derinden gidiyor, insan yürüyen merdivende oturuyor bazen, şöyle bir dakikadan fazla yol indiği zaman. Su, su basıncı, su geçirmezlik, deprem ...
Siluete saygım sonsuzdur, ama o konuya girmeden, ilk önce bir şu korkunç sigara kutu binaları bir yıksalar? İstanbul'un turistikten başka ne silueti kaldı ki yahu? :-(

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Siluet?

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ara Cum, 2007 13:02

Siluetin bozulacağı iddiasını biraz incelemek lazım. Köprünün deniz seviyesinden yüksekliği başlangıçta 17 m iken proje revize edilerek 7 m civarına çekildi.

Daha da fazla inebilir mi? Zannetmem.Hele denizin altından tüp geçit gibi bir uygulama teknik açıdan imkansız.Neden derseniz Şişhane'ye kadar belli bir kotta gelen metroyu HALİÇ'E GELDİĞİNDE BİRDEN BİRE DİK BİR İNİŞLE DENİZİN ALTINA İNDİRİP TEKRAR SÜLEYMANİYE CİVARINDA YÜKSEĞE ÇIKARMAK MÜMKÜN DEĞİL.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

detay

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ara Çrş, 2007 17:53


Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

BUGÜN İTİBARİYLE SON DURUM*tahmini

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Prş, 2007 10:52

Eminönü Unkapanı Ragıp Gümüşpala Caddesi'nde haliç köprüsü viyadük'ten tünel giriş ağzına kadar olan bölümde yıkımlar yapılmıştı.

Şu andaki genel durum:

Taksim-Şişhane : 2008 hizmete alınış.

Köprü:Beklemeye devam.

Diğer yerlerde köprüyü bekliyor.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Prş, 2007 15:09

Yani özet olarak TAMAMLANAN TÜNELLER :

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ara Cum, 2007 00:39

Ki yani şu köprüyü yapmaktan acizlerse de, İstanbul kısmında da tünelleri işletebilirlerdi. O zaman altta ve üstte birer metro hattı birleşmeyi beklerdi, iş biterdi (daha iyisi, inşaallah bitmezdi).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cum, 2007 01:02

Bu köprü isini yillardir yilan hikayesine cevirmeselerdi sistem coktan Sarachane-4.Levent olarak isleyebilirdi ve bu hali ile dahi cok büyük bir yükü sirtlardi cünkü otobüsler zaten Veznecilere yolcu tasiyorlar, ama iki parca olarak??? Bence bir faydasi olmayacaktir cunku Yenikapi baglantisi olmadan bu dogrultunun bir anlami yok, yani Sarachane(Vezneciler)-Unkapani? su anda kimse kullanmaz cunku yolcu zaten ya Topkapi ya da surdisindan otobüsler ile bu güzergaha geliyor ya da buradan geciyor kimse inip metroya binmez, bizde bos trenleri döndürür durur bosuna elektrik harcariz. (diger isletme maliyetini hesaba katmiyorum bile) Burada soven ya da duygusal davranamya gerek olduguna pek inanmiyorum, evet her bir km ya da istasyona ihtiyacimiz var dogrudur ama bu sekilde degil, hicbir yere gitmeyen rayli sistemlerden söz edilmesi bana garip geliyor artik (Sultanciftligi tramvayini isletmeye aldiktan sonra bu dusuncem percinlendi.)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön