ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TÜNEL UCU
Tünelin ucu nereye denk geliyor hep merak etmişimdir.Bir çizimle gösterme şansınız var mı?
Google Earth'te bakıyorum bakıyorum çıkamıyorum işin içinden.
Google Earth'te bakıyorum bakıyorum çıkamıyorum işin içinden.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Tünel Ağzı
Biraz daha zoom yapmaya ihtiyacım var.Benimde tahminim daire içindeki yer ama " nokta vuruşu" rica ediyorum.
Bildiğim denizden kara içlerine kadar 200-300 m civarında viyadük olacak.Viyadükün üstünde de Unkapanı İstasyonu.
Bu viyadükten sonra bir yerlerde tünel ucu olması lazım.Ama hala çıkaramadım neresi.
Bildiğim denizden kara içlerine kadar 200-300 m civarında viyadük olacak.Viyadükün üstünde de Unkapanı İstasyonu.
Bu viyadükten sonra bir yerlerde tünel ucu olması lazım.Ama hala çıkaramadım neresi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
3 Boyutlu Haliç ve Köprünün Konumu
http://www.harita.selcuk.edu.tr/arsiv/c ... MAlkan.pdf
3 Boyutlu Haliç Haritası Genel Görünüm :
Kırmızı Çizgi : Metro için yapılacak köprünün konumu ( tahmini, sapma oranı %2 )
3 Boyutlu Haliç Haritası Genel Görünüm :
Kırmızı Çizgi : Metro için yapılacak köprünün konumu ( tahmini, sapma oranı %2 )
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Alttan iyi olurdu, ama o zaman Prag'ın metrosuyla ilgilenmeliydi, oradaki Vltava nehri yüzünden acaip (!) derinden gidiyor, insan yürüyen merdivende oturuyor bazen, şöyle bir dakikadan fazla yol indiği zaman. Su, su basıncı, su geçirmezlik, deprem ...
Siluete saygım sonsuzdur, ama o konuya girmeden, ilk önce bir şu korkunç sigara kutu binaları bir yıksalar? İstanbul'un turistikten başka ne silueti kaldı ki yahu?
B. Alabay
Siluete saygım sonsuzdur, ama o konuya girmeden, ilk önce bir şu korkunç sigara kutu binaları bir yıksalar? İstanbul'un turistikten başka ne silueti kaldı ki yahu?
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Siluet?
Siluetin bozulacağı iddiasını biraz incelemek lazım. Köprünün deniz seviyesinden yüksekliği başlangıçta 17 m iken proje revize edilerek 7 m civarına çekildi.
Daha da fazla inebilir mi? Zannetmem.Hele denizin altından tüp geçit gibi bir uygulama teknik açıdan imkansız.Neden derseniz Şişhane'ye kadar belli bir kotta gelen metroyu HALİÇ'E GELDİĞİNDE BİRDEN BİRE DİK BİR İNİŞLE DENİZİN ALTINA İNDİRİP TEKRAR SÜLEYMANİYE CİVARINDA YÜKSEĞE ÇIKARMAK MÜMKÜN DEĞİL.
Daha da fazla inebilir mi? Zannetmem.Hele denizin altından tüp geçit gibi bir uygulama teknik açıdan imkansız.Neden derseniz Şişhane'ye kadar belli bir kotta gelen metroyu HALİÇ'E GELDİĞİNDE BİRDEN BİRE DİK BİR İNİŞLE DENİZİN ALTINA İNDİRİP TEKRAR SÜLEYMANİYE CİVARINDA YÜKSEĞE ÇIKARMAK MÜMKÜN DEĞİL.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
BUGÜN İTİBARİYLE SON DURUM*tahmini
Eminönü Unkapanı Ragıp Gümüşpala Caddesi'nde haliç köprüsü viyadük'ten tünel giriş ağzına kadar olan bölümde yıkımlar yapılmıştı.
Şu andaki genel durum:
Taksim-Şişhane : 2008 hizmete alınış.
Köprü:Beklemeye devam.
Diğer yerlerde köprüyü bekliyor.
Şu andaki genel durum:
Taksim-Şişhane : 2008 hizmete alınış.
Köprü:Beklemeye devam.
Diğer yerlerde köprüyü bekliyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu köprü isini yillardir yilan hikayesine cevirmeselerdi sistem coktan Sarachane-4.Levent olarak isleyebilirdi ve bu hali ile dahi cok büyük bir yükü sirtlardi cünkü otobüsler zaten Veznecilere yolcu tasiyorlar, ama iki parca olarak??? Bence bir faydasi olmayacaktir cunku Yenikapi baglantisi olmadan bu dogrultunun bir anlami yok, yani Sarachane(Vezneciler)-Unkapani? su anda kimse kullanmaz cunku yolcu zaten ya Topkapi ya da surdisindan otobüsler ile bu güzergaha geliyor ya da buradan geciyor kimse inip metroya binmez, bizde bos trenleri döndürür durur bosuna elektrik harcariz. (diger isletme maliyetini hesaba katmiyorum bile) Burada soven ya da duygusal davranamya gerek olduguna pek inanmiyorum, evet her bir km ya da istasyona ihtiyacimiz var dogrudur ama bu sekilde degil, hicbir yere gitmeyen rayli sistemlerden söz edilmesi bana garip geliyor artik (Sultanciftligi tramvayini isletmeye aldiktan sonra bu dusuncem percinlendi.)