79. sayfa (Toplam 81 sayfa)

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 16 Ara Prş, 2021 10:36
gönderen Engin Y
CİMER üzerinden, Mecidiyeköy-Kabataş arası çalışmaların ne durumda olduğunu sormuştum..

Aşağıya yapıştırdığım yanıttan aldığım kadarıyla, testlerin başlaması için en az bir yılımız var..
Testler de üç ay sürse, Mart 2023 gibi Mecidiyeköy-Yıldız açılışı olabilir..
Beşiktaş ve Kabataş ta devam etmekte olan arkeolojik kazılar müzeler müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Kabataş ve Beşiktaş istasyonlarının Arkeolojik kazıların tamamlanması ve İstanbul Büyükşehir Belediyesine devri sonrasında çalışmalarımız devam edecektir. Beşiktaş’a kadar olan imalatımız devam etmekte olup Yıldız-Mecidiyeköy arasının 2022 yıl sonu test ve devreye alma çalışmalarına başlanması hedeflenmektedir.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Mar Prş, 2022 15:05
gönderen Engin Y
Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki son ray kaynatıldı: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40098/ka ... ray-kaynat
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu; TBMM CHP Grup Başkan Vekili ve İstanbul Milletvekili Engin Altay, İYİ Parti Grup Başkanvekili Müsavat Dervişoğlu, CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu ve İYİ Parti İstanbul İl Başkanı Buğra Kavuncu’nun katılımlarıyla, Kabataş-Mecidiyeköy metro hattında incelemelerde bulundu. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin’den çalışmalarla ilgili bilgi alan heyet, hattın Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki son raylarının kaynatma işlemini, Fulya İstasyonu’nda gerçekleştirdi. Ray kaynatma işleminden önce basın mensuplarına değerlendirmelerde bulunan İmamoğlu, “İstanbul adına, bu zor zamanda, 10 metro hattında birden çalışan ve aynı zamanda 2 metro hattımızla ilgili de ihale süreçlerini hazırlayan bir şehiriz. Bu dünyada, ilk ve tek. Bu bağlamda hem ülkemizin ekonomik zorlukları hem de dünyanın şu anda yaşadığı sürece rağmen, bu işleri sürdürmek ve sonuca kavuşturmak bizim için çok çok önemli” dedi.

“FULYA VE YILDIZ BU YILIN SONUNDA; KABATAŞ 2024’TE HİZMETE GİRECEK”

Ulaşım anlamında kent için acil noktalara yoğunlaştıklarının altını çizen İmamoğlu, hatla ilgili şu bilgileri paylaştı:

“Bugün Mecidiyeköy, Fulya Yıldız ve Beşiktaş-Kabataş üzerinden devam eden hattımızdayız. Bu hat üzerinde birkaç önemli unsur var. Bir tanesi; Beşiktaş'taki tarihi kazı. Ne yazık ki bunun zamanı belirlenemiyor. Yani çok ince bir iş. Gerçekten tarihi çok önemli kalıntılara orada ulaşıldı. Ve bu sürece dair de o ince çalışma, yoğun bir biçimde ediyordu. Kazı durmuştu biz aldığımızda. 2020’de kazıyı başlattık nisan, mayıs gibi. Ve gerçekten yoğun bir kazı çalışması orada sürüyor. Aynı şekilde Kabataş'ta da bir kazı çalışması var. Oradaki daha hafif bir süreç. Yani Beşiktaş'taki gibi kalıntıları aynı derinlikte değil. Aynı tarihi geçmişe de sahip değil. Tahminimiz, oradaki kazıların 4-5 ay içerisinde bitecek olması. Burada, Fulya’yı ve Yıldız’ı biz bu yıl sonuna yetiştirip, bu hatları, bağlantı şekliyle Mecidiyeköy'e gidiş-geliş yapacak bir biçimde, bir nevi Mecidiyeköy-Mahmutbey'den gelen vatandaşımızı hem Fulya’ya hem Yıldız'a 7-8 dakikalık bir aktarmayla ulaştırmış olacağız. Beşiktaş'taki kazının belirsiz olması nedeniyle, oradaki istasyonumuzun ne yazık ki açılış tarihini şimdi belirleyemiyor. Ama Kabataş'la ilgili daha hızlı hareket edeceğiz. Dolayısıyla Kabataş'ı da 2024’e hazırlamak istiyoruz.”

“TRANSFER MERKEZİ İHTİYAÇLARINI ÇÖZEN BİR PROJE OLUŞTURDUK”

Kabataş’ın yaklaşık 5-6 yıldır şantiye görünümünde olduğunu hatırlatan İmamoğlu, “Orada bir kısım proje tartışmaları yaşandı. Bu proje tartışmaları sonucunda önce bir proje yapıldı. Buna büyük bir tepki gösterildi. Sonra bir başka proje yapıldı. O da transfer merkezi ihtiyacını karşılayan bir boyutta değildi. Sonra biz, Kabataş'a bir proje çalıştık. Uzun bir çalışma yürütüldü orada. Gerçekten hem çevreci hem de çevreyi rahatsız etmediği gibi, transfer merkezi ihtiyaçlarını da çözen bir proje oluşturduk. Bu arada inşaatı başladı. Yani kuruldan izinleri çıktı. Dolayısıyla eş güdümlü bir şekilde hem Kabataş'taki bu transfer merkezimiz bitecek hem de bu bahsettiğim 2024’e kadar Kabataş'a ulaşan bu hat, bir nevi insanlarımızı Mahmutbey'den Kabataş'a kadar ulaştırmış olacak” dedi.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Haz Prş, 2022 23:52
gönderen Uğur
Kabataş’ta arkeoloji kazıları bitmiş ve istasyon işleri başlamış sanırım. Darısı Beşiktaş’a https://twitter.com/alpkokin_pelin/stat ... sxqWK_9NYA

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Haz Cmt, 2022 13:10
gönderen Engin Y
Haritaya bakarken dikkatimi çekti, Mahmutbey'in batısındaki Bölge Parkı durağı artık yok: https://www.metro.istanbul/YolcuHizmetleri/AgHaritalari

Vikipedi'ye baktım, oradaki listede de kaldırılmış: https://tr.wikipedia.org/wiki/Atat%C3%B ... l_metrosu)

Vikipedi'de şu bilgi de var: Mahmutbey ile Atatürk Mahallesi durakları arası 3,27 kilometre..

Bu mesafe, biraz fazla uzun bir mesafe değil mi?

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Haz Cmt, 2022 14:24
gönderen Esat
evet o durak iptal edildi. 3 km iki metro istasyonu arası için bence çok değil, hattın açılmış bölümünde çok yakın bir iki durak var mesela, bu yapılsa aynı durum burada da olacaktı, 1,5 km aralıklarla 3 istasyon. yaktığın benzine değmez be :)

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Haz Cmt, 2022 23:01
gönderen alabay
Berlin’de metro istasyonları arasında ortalama uzaklık 787 metre. En uzun mesafeyi bulamadım. Banliyö trenlerinde uzun mesafeler olur, onlar eski demiryollarından gelişme … ama metroda? Her yapmadığın istasyon bir hata.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzr, 2022 07:58
gönderen Engin Y
alabay yazdı:
18 Haz Cmt, 2022 23:01
Berlin’de metro istasyonları arasında ortalama uzaklık 787 metre. En uzun mesafeyi bulamadım. Banliyö trenlerinde uzun mesafeler olur, onlar eski demiryollarından gelişme … ama metroda? Her yapmadığın istasyon bir hata.
Marmaray'ı metrodan saymıyorum, ama İstanbul'daki ortalama en az 1,1 kilometre civarıdır diye tahmin ediyorum..

M1'in ortalamayı aşağıya çektiğini düşünüyorum, ama diğerleri yükseltiyordur..

Bu bahsi geçen iki durak şu şekilde aşağı yukarı: https://www.google.com/maps/dir/41.0553 ... m2!4m1!3e0

Arada çok yoğun bir fabrika bölgesi var, durak yapacak veya şaft açacak uygun bir yer bulamamış olabilirler.. Bu bölgeye kentsel dönüşüm yapıldıktan sonra, bir durak eklenebilir belki..

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzr, 2022 09:40
gönderen alabay
Sanayi bölgelerinde metro istasyonları bilhassa gerekli … insanları oraya taşıyabilmek için. Kentsel dönüşüm derken, bütün bölgeler hep bir noktadan başka noktaya mı kaydırılacak? Bir kentte yaşayan insanların çalışabilecek yerleri olmalı, yoksa o kentte yaşamak için taban olmaz.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzr, 2022 15:49
gönderen Esat
alabay yazdı:
18 Haz Cmt, 2022 23:01
Berlin’de metro istasyonları arasında ortalama uzaklık 787 metre. En uzun mesafeyi bulamadım. Banliyö trenlerinde uzun mesafeler olur, onlar eski demiryollarından gelişme … ama metroda? Her yapmadığın istasyon bir hata.
bu yaklaşımın bugün doğruluğu kabul ediliyor mu? Ben kendi fikrimi söylüyorum, bana göre yanlış.
Engin Y yazdı:
19 Haz Pzr, 2022 07:58
Arada çok yoğun bir fabrika bölgesi var, durak yapacak veya şaft açacak uygun bir yer bulamamış olabilirler.. Bu bölgeye kentsel dönüşüm yapıldıktan sonra, bir durak eklenebilir belki..
gerekçeyi bilmiyorum, sadece iptal edildiğini biliyorum, sonradan durak eklemek ülkemiz şartlarında mümkün bir işlem değil :)

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Çrş, 2022 10:14
gönderen Uğur
https://150gun150proje.ibb.istanbul/projeler

150 günde 150 proje kapsamında 124. proje Fulya ve Yıldız istasyonlarına uzatılması seçilmiş ve açılış tarihi 21 Aralık 2022 olarak ilan edilmiş. Henüz Beşiktaş sahile ulaşmasa da Yıldız'da inip Bulvardan aşağı yürümeyi mümkün kılacağı için yine faydalı olacaktır. Ayrıca hep dediğimiz gibi 1 istasyon bile olsa metro metrodur :D

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Çrş, 2022 13:37
gönderen Engin Y
Uğur yazdı:
03 Ağu Çrş, 2022 10:14
https://150gun150proje.ibb.istanbul/projeler

150 günde 150 proje kapsamında 124. proje Fulya ve Yıldız istasyonlarına uzatılması seçilmiş ve açılış tarihi 21 Aralık 2022 olarak ilan edilmiş. Henüz Beşiktaş sahile ulaşmasa da Yıldız'da inip Bulvardan aşağı yürümeyi mümkün kılacağı için yine faydalı olacaktır. Ayrıca hep dediğimiz gibi 1 istasyon bile olsa metro metrodur :D
Kesinlikle :)

Enflasyon ve devalüasyon yüzünden bütün altyapı projeleri ne yazık ki ağır aksak ilerlemeye başladı; bu ortamda, tek istasyon bile açılsa kârdır..

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 31 Ağu Çrş, 2022 11:51
gönderen Uğur
Mecidiyeköy - Yıldız kesimi yıl sonunda mekik işletmeyle açılacakmış. Acaba sonrasında hat tamamen bittiğinde sinyal testleri yapılabilmesi için mekik işletme kapatılacak mı yoksa hem mekik işlerken sinyalli testler yürütülebilecek mi?

https://twitter.com/ekrem_imamoglu/stat ... JoumlkcNzA