O kadar yakın mı ya gerçekten? Bana sanki Alibeyköy Metro Durağı ile Alibeyköy Cep Otogarı arasında en az 500, hatta belki 750 metre mesafe var gibi geliyor. Arada dere var zaten, eğer durağın yerini yanlış bilmiyorsam. Ancak şu olabilir: Alibeyköy'deki metro depo sahası, otogarın çok yakınında olabilir. Hatta ileride M2 Seyrantepe benzeri bir şube işletmesine geçilebilir, Cep Otogarı için..Alibeyköy istasyonu yeni cep otogarının 150 mt. yanından geçiyor yani aktarma var.
Gaziosmanpaşa'nın ilçe merkezinden geçmiyor, ama İstanbul'un en kalabalık mahalleleri arasında yer alan Karadeniz (72 bin nüfusuyla, İstanbul'un üçüncü büyük mahallesi) ve Karayolları (45 bin nüfus) mahallelerinden geçiyor. Ayrıca, Karadeniz Mahallesi'nde, T4 ile aktarma imkânı olacağından, Sultangazi ilçesinin de Mecidiyeköy'e doğrudan bağlantısı sağlanmış olacak.Sonraki kısım pek ilçe merkezlerinden geçmiyor bu konuda haklısınız ama geri kalanı için yanlış planlandı, varoşa planlandı diyemezsiniz hiç kusura bakmayın.
Yeşilpınar tarafında yapımına yeni başlanan bir alışveriş merkezi ve konut projesi var, doğrudan metrodan evinize çıkacaksınız diye reklam yapıyorlar.
Ayrıca, Kâzım Karabekir Durağı, Avrupa Konutları TEM Sitesi'nin birinci kapısından sadece 300-400 metre mesafede olacak ki bu sitede üçbinden fazla ev ve onbin civarında nüfus bulunuyor.
Yine hattın hemen yanından geçeceği Kanal D-Hürriyet binalarının civarı da oldukça yoğun bir yerleşim bölgesi gibi gözüküyor. Mahmutbey'de mevcut M3 ile entegre olması da ayrıca güzel. Bağcılar ve Kirazlı yöresindeki insanları Yenikapı'ya inmelerine gerek kalmadan Mecidiyeköy'e ve oradan Levent-Maslak tarafına ulaştırabilecek.
Bu arada, M7 hattının geçtiği yerlerden Çağlayan haricindeki hiçbir mahallenin Metrobüs ile yakından uzaktan ilgisi bulunmamaktadır.
İleride batıya doğru Halkalı'ya ve güneydoğuya doğru Beşiktaş'a uzatıldığında, iyice işlevsel bir hat ortaya çıkmış olacak.