ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Ara Çrş, 2019 12:16

Engin Y yazdı:
01 Kas Cum, 2019 16:02
Bu hattın Mahmutbey-Kabataş kesiminde kazı çalışmaları tamamlandı, Mahmutbey-Esenyurt kesiminde ise inşaat çalışmaları pek başlayamadan durdu..
Özellikle Kanal İstanbul muhabbeti nedeniyle ne zaman yeniden başlayabileceği de meçhul..

Aşağıdaki haritadan da görülebileceği üzere, hattın Mahmutbey'in batısında kalan Bölge Parkı ve Mehmet Akif durakları M9 ile ve Toplu Konut ve Tema Park durakları ise M11 ile entegrasyon sağlayacak..

Kanal İstanbul yüzünden Küçükçekmece Gölü civarındaki kesim şimdilik beklesin, ama hazır TBM'ler açığa çıkmışken Mahmutbey'den batıya doğru bu dört duraklık (muhtemelen 6 kilometre uzunluğundaki) kesim şimdiden inşa edilse, iyi olmaz mı?

Hem Havalimanı-Halkalı Metrosu, hem de Ataköy-Olimpiyat Metrosu ile aktarma imkânı sağlanmış olacak, bu dört duraklık uzatma sayesinde..
Keşke bu kesimdeki çalışmaları bir an önce başlatsalar ya da eski Mahmutbey-Esenyurt ihalesini tamamen iptal edip Mahmutbey-Tema Park (ya da her gün binlerce kişinin geldiği KSS Hastanesi) durağına kadarki kesim için yeni bir ihale düzenleseler..
Yukarıdaki yazıyı yazdığım gün, bu hususu CİMER'e de sormuştum; az önce İBB Avrupa Yakası Raylı Sistem Şube Müdürlüğü'nden yanıt geldi..
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nın ihalesi yapılmış ve 20.08.2017 tarihinde sözleşmesi hatla ilgili çalışmalar başlatılmıştır.

Bu çalışmalar öncelikli olarak mobilizasyon işleri, kesin ve uygulama projelerinin hazırlanması, ilgili kurumlardan gerekli izinlerin alınması ve dış kredi temini konularında yapılmaktadır. Bulunduğumuz süreçte hattın güzergahı üzerinde Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu’nca talep edilen güzergah değişiklikleri yapılarak tamamlanmıştır. Ayrıca Kanal İstanbul proje güzergahının netleşmesi ile birlikte hattımızın etkileşim alanına giren bölgelerinde bazı revizyonlar yapılma gereği hasıl olmuştur.

Hattımız Mahmutbey – Esenyurt arasında işletme yapılmak üzere projelendirilmiştir. Headway süreleri, sinyalizasyon çalışmaları, makas yapıları ve triyaj sahalarımız göz önüne alındığında hattın Mahmutbey – KSS çalışması mümkün görülmemektedir.

Söz konusu Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı ile ilgili gerek Kültür Varlıklarını Koruma Kurulunca talep edilen güzergah değişiklikleri ve gerekse Kanal İstanbul proje güzergahının netleşmesi ile birlikte yapılan revizyonlar sonucu projede bir takım gecikmeler yaşanmıştır.

Halihazırda hattın uygulama proje çalışmaları ve dış kredi temini hazırlıkları devam etmekte olup, hat ile ilgili bütün çalışmaların tamamlanarak hattın 2023 yılında işletmeye alınması planlanmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Çrş, 2019 12:29

Hattımız Mahmutbey – Esenyurt arasında işletme yapılmak üzere projelendirilmiştir. Headway süreleri, sinyalizasyon çalışmaları, makas yapıları ve triyaj sahalarımız göz önüne alındığında hattın Mahmutbey – KSS çalışması mümkün görülmemektedir.
:) :) buradan anladığım M7 Mahmutbey de sona erecek, sonrası başka bir hat olacak! Enteresan, ilk defa duyuyorum, bence burada hatalı bir bilgi var.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Ara Prş, 2019 18:49

Esat yazdı:
11 Ara Çrş, 2019 12:29
Hattımız Mahmutbey – Esenyurt arasında işletme yapılmak üzere projelendirilmiştir. Headway süreleri, sinyalizasyon çalışmaları, makas yapıları ve triyaj sahalarımız göz önüne alındığında hattın Mahmutbey – KSS çalışması mümkün görülmemektedir.
:) :) buradan anladığım M7 Mahmutbey de sona erecek, sonrası başka bir hat olacak! Enteresan, ilk defa duyuyorum, bence burada hatalı bir bilgi var.
Valla abi, ya İBB senin de anladığın gibi Mahmutbey'den batıya giden yepyeni bir metro hattı projelendiriyor ya da bana yanıt veren kişi kafa karışıklığı yaşamış..

Bakalım, bir yıl sonra falan ne olduğunu anlarız diye tahmin ediyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Cum, 2019 06:40

valla bir ara M7 nin mahmutbey civarında bir yerden kol çıkartılıp (nefret ediyorum bu laftan) M3 ana hattına bağlanmasının düşünüldüğünü bile duymuştum, şaşırmam çünkü işletme anlamında karışık tramvay işletmesinden korkarız ama metroyu otobüs şebekesi gibi kurgulamaya da pek bir merak var. Umarım bir kafa karışıklığı ya da yanlış ifade edilme durumu vardır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2019 14:23

Önce Ocak'tı, sonra Şubat oldu, daha sonra ilk çeyrek dendi, bugün ilk yarı denmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36245
Mahmutbey – Mecidiyeköy Metro Hattı’nın 2020 yılı ilk yarısında, Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı’nın ise 2020 yılının ikinci yarısında hizmete açılacaklarını ifade etti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Pzt, 2019 15:24

Haziran, daha öncesi makul değil.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2019 16:19

Esat yazdı:
23 Ara Pzt, 2019 15:24
Haziran, daha öncesi makul değil.
Ufak ufak oraya doğru gidiyor bu iş; test sürüşlerinin yaz aylarında başladığını düşünürsek, sürücüsüz hatlarda bir yıl sürebildiğini M5'te gördük..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 23 Ara Pzt, 2019 21:40

belki 23 Haziran'da açılır :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Sal, 2019 07:01

Engin Y yazdı:
23 Ara Pzt, 2019 16:19
Esat yazdı:
23 Ara Pzt, 2019 15:24
Haziran, daha öncesi makul değil.
Ufak ufak oraya doğru gidiyor bu iş; test sürüşlerinin yaz aylarında başladığını düşünürsek, sürücüsüz hatlarda bir yıl sürebildiğini M5'te gördük..
doğrusu zaten o, 3 ayda koca hatta sorunsuz uto test yapılabileceğini iddia edip açmak makul değil

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 19:49

Off Topic
dış kredi temini hazırlıkları devam etmekte olup,
Kredi için kimlerle görüşülüyor acaba? Yerli bankalar vermiyormuş, İngilizler veriyor mu? Londra ziyaretlerinden sonuç çıktı mı?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M7'NİN METROBÜSE ETKİSİ NASIL OLUR?

Mesaj gönderen Hector Troas » 05 Oca Pzr, 2020 16:43

Diğer başlıkta gündeme gelen konuyu, asıl başlığında konuşabilmek için buraya yazmak uygun olur diye düşündüm.

Yakında açılması beklenen M7 1. Etap Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu'nun Söğütlüçeşme-Beylikdüzü Metrobüs Hattı'na nasıl bir etki edeceği merak konusu. Bu konuda farklı görüşler var. Bazı görüşlere göre metrobüsü rahatlatacak, bazı görüşlere göre ise rahatlaması zor. Bu tezleri irdelemeye çalışacağım. Gerçi bu konular, elde somut bilgi, veri, done, sayım, vs. oluşan bilimsel çalışmalarla karar verilebilir ama kendi gözlemlerimizden kaynaklanan tahminlerimizi aktarmaya çalışalım. Bu tahminler kesin doğrudur diye bir iddiada bulunmuyorum.

1-M7 ile Metrobüs birbirindne çok farklı güzergahlardan geçmektedir. Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu'ndan bahsediyor olsaydık, metrobüsü rahatlatır diye rahatlıkla söyleyebilirdi. Ama M7 güzergahının geçtiği yerlerin metrobüsle hiç bir ilişkisi yok.

2-M7 ile Metrobüs'ün buluştuğu tek istasyon Mecidiyeköy'dür. Metronun Kağıthane-Mahmutbey bölümü, metrobüsle buluşmamaktadır.

3-Kağıthane-Mahmutbey yönünden gelip Anadolu Yakası'na geçmek isteyen yolcular, Mecidiyeköy'de metrobüse aktarma yapacakları için, metrobüse ekstra yük binebilir.

4-Metrobüsün Mecidiyeköy-Edirnekapı bölümünü biraz yakın plana alalım. Çünkü M7 güzergahının MİA bölgesine (Şişli-Levent) ulaşmak için E-5'in bu bölümünü kullandıkları aşikardır. Alibeyköy-Metris arasındaki yolcu, E-5'e inip Edirnekapı'dan metrobüse binmek veya İETT ile gitmek yerine M7 ile direk Mecidiyeköy'e geçebilecektir. Bu açıdan metrobüsün bu bölümünde görece bir rahatlama beklenebilir.

5-Edirnekapı'ya biraz daha odaklanırsak, T4 Topkapı-Sultançiftliği Hattı'nın yolcusu, metrobüse aktarma yapmak için Edirnekapı'da yoğunluk oluşturmaktadır. Bu yolcunun Metris-Sultançiftliği arasındaki bölümü, M7'ye Metris'ten geçip Edirnekapı'ya uğramadan direk Mecidiyeköy'e geçebileceği için, yine bir rahatlamadan bahsedilebilir. Bu arada T4'ün Metris-Edirnakapı bölümünde de azalma olabilir.

6-T4'ün güzergahının dışında olup İETT ile Edirnekapı'ya gelip metrobüse aktarma yapan yolcular da (ör. Arnavutköy, Habipler, vs) M7 ile Metris'ten direk metroya geçebilirler. Bu da metrobüsün Edirnekapı-Mecidiyeköy bölümünde yolcu azalması söz konusu olabilir.

7-Günde 1.2 Milyon yolcu taşıyan metrobüsün, M7'den ne kadar etkileneceğini bilmek için M7'nin toplam kaç yolcu taşıyabileceğini bilmek gerekir. Bu toplam sayının istasyonlara göre dağılımını da ölçmek gerekir. Ayrıca metrobüsün Edirnekapı-Mecidiyeköy bölümünün yolcu sayısını da ölçmek gerekir.

8-M7 Metris İstasyonu, T4 Metris-Edirnakapı bölümünden yolcu çekebilir mi? Metris'e yakın bir kaç istasyondan, mesela 500 Evler'den M7'ye yolcu akışı olabilir mi? Bunları ölçmek gerek.

9-M7 güzergahının güneyinde kalan ve İETT'ye mahkum olan bölgeler, (Gaziosmanpaşa Merkez gibi) minibüsle M7 İstasyonları'na gitme seçeneğini düşünürler mi?

Özetle, metrobüste büyük bir rahatlama beklemiyorum ama Edirnekapı-Mecidiyeköy bölümünde görece bir azalma, cüzi seviyelerde, günlük 50.000 seviyelerinde bir azalış bekleyebiliriz.

Sonuç olarak M7 batı yönünden MİA bölgesine geçişler kolaylaşacak ama Anadolu Yakası'na geçmek için yine metrobüs tercih edilecektir. Çünkü M7 Marmaray bağlantısı yoktur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzt, 2020 08:27

İBB bu konuda bir simulasyon yapmıştır diye düşünüyorum, diğer taraftan basit bir mantıkla düşünüyorum, ben yolcu olsaydım nasıl davranırdım? Bölgedeki yolcu profili nasıl davranıyor?
Şahsen ben olsam son noktam sadece Anadolu yakası değil, Bayrampaşa-Haliç-Okmeydanı civarı olsa bile metrobüsle geriye doğru gelmek saçma gibi görünse de, M7 ile Mecidiyeköy'e gelir, metrobüse aktarma yapardım. Çünkü Mahmutbey-Mecidiyeköy arası yaklaşık 30 dk metro ile, yoğun saatte yağışta Mahmutbey'den herhangi bir toplu ulaşım aracı ile E-5 inmek kaç dakika? İncirli'ye ulaştık diyelim, buradan metrobüs ile Mecidiyeköy'e varmak 30 zaten + İncirli'ye ulaşmak. Yani M7 -> Mecidiyeköy + Metrobüs gayet mantıklı.

Ha bazı yolcular, zaten bir toplu ulaşım aracına binmişim ve oturmuşum, 2,40 ı da ödemişim, neden inip bir daha başka bir sisteme para ödeyeyim, ayakta kalma riski de cabası diyerek kullanmayabilirler, cidden bu kafada bir yolcu profili var bunu da biliyorum. Allah onlara kolaylık versin diyeyim :)

Yani görüşüm/beklentim, M7 metrobüsün İncirli-Mecidiyeköy arasında küçük bir rahatlamaya sebep olabilir, fakat burada oluşan rahatlama Mecidiyeköy'e binecektir, yani Mecidiyeköy-Söğütlüçeşme arasında bir şey değişmeyecektir. Zaten sizin de söylediğiniz gibi birbirinin muadili yedeği iki sistemden bahsetmiyoruz,

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön