ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Pzt, 2020 11:09

Bazı şeyler, ben fark etmeden, değişiyor galiba ;-) M7 … me-yedi mi deniyor, em-yedi mi? Almanya’da M harfi em, Türkiye’de me diye biliyordum? Değişmiş mi? W harfi de çocukluğumda duble-ve diye bilinirdi, şimdi ise dabıl-yu olmuş?! Yahu, ben Osmanlıca mı konuşuyorum da fark etmiyorum? Lûtfen bir aydınlatın :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Pzt, 2020 12:53

ME olarak telaffuz edilmesi gerekiyor ama neden ve nasıl olduğunu bilmediğim bir şekilde EM olarak söyleniyor, konuşurken ben de çoğu zaman EM diyorum, bu bir hata aslında. Dubleve ise uzun zamandır dabılyu diyoruz, TDK ne der bilemem. Konumuza göre Me Yedi denilmesi gerekir

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Pzt, 2020 14:23

Valla benim çevremde Me Yedi veya Em Yedi diyebileceğim kimsem yok; çünkü çevremde metro hatlarının numaraları yok, adları var :)

Metroların adları da Havalimanı Metrosu, Taksim Metrosu, Kadıköy Metrosu, Üsküdar Metrosu şeklinde gidiyor; bu M7'ye de muhtemelen Bizim Metro deriz :)
M11 açılınca Havalimanı Metrosu diyeceğimiz için M1'e Havalimanı Metrosu demeyi bırakmamız gerekecek, ona da Şirinevler Metrosu falan deriz belki..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Pzt, 2020 14:56

Londra metro sistemindeki isim felâketini tanıyorsunuzdur :-) Böyle baştan başlayınca, bari onu sökmüş oluruz.

Yanısıra şunu da söylemiş olayım: Gurur duydum be! Herşey çok hoş. En sevindiğim, bizim güçlü, kudretli ve sağlam kadınlarımız! Çok, çok, çoook daha fazla kadın görmek istiyorum. Erkeğin yapabildiğini kadın da yapabilir, aynen öyle. Fifti-fifti beklerim. Doğru yol bu. Cumhuriyet de bu ülküyle kurulmuştu, hatırlatırım.

Video bende özlem yarattı. He, M1 Aksaray metrosu değil miydi? Şöyle tarihten bakarsak? ;-)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Pzt, 2020 17:10

İBB, resmî olarak hattın açılış duyurusunu yapmış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37363

Keşke öğlen 12 yerine sabah 6 itibarıyla başlasaydı seferler..

Ekrem Başkan'ın Covid'e yakalanması nedeniyle tören, ileri bir tarihe ertelendi..
Hatta belki Ocak'ta M7 ve T5 için ortak tören düzenlerler, tören alanı nasılsa Alibeyköy'de :)
İBB, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. İlk 2 gün ücretsiz hizmet verilecek hatta, günde 352 sefer yapılacak. Diğer toplu ulaşım araçlarıyla da entegrasyonu bulunan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. Yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayan hat, 18 kilometre uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşuyor.

İLK 2 GÜN ÜCRETSİZ

Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunda, her istasyonda bir amir; her araçta ise sürücüsüz metro acil müdahale personelleri hazır bulunacak. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor. Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı, açıldığı ilk iki gün boyunca (28-29 Ekim) ücretsiz hizmet verecek.

ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN

İBB, hattın tasarım sürecinde bir ilki hayata geçirerek, engelli vatandaşlarla test sürüşü yaptı. Gelen talepler doğrultusunda değişikliklerin yapıldığı hattın tamamı, engelli erişimine yüzde 100 uygun hale getirildi. Araçlarda İndüksiyon Döngü Sistemi adı verilen, sadece engelli bireylerin işitme cihazları aracılığıyla duyabileceği frekansta yayın yapılacak. Ayrıca hatta kullanılan Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri’nin (PAKS) tamamı yerli üretimden oluşuyor. Böylece ithal ürünlere göre yüzde 50 maliyet avantajı sağlandı.

DİĞER HATLARLA ENTEGRE

M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun açılmasıyla birlikte, İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; toplu taşımadaki raylı sistem kullanım oranı ise yüzde 17,8’den yüzde 22,3’e yükselecek.

RAKAMLARLA M7 HATTI
Hat uzunluğu : 18 km
İstasyon sayısı : 15
Tren sayısı : 80
Tek yöne sefer süresi : 32 dakika
Sefer sıklığı (açılışta) : 6 dakika
Araç yolcu kapasitesi : 2.160 (1 set)
Tek yönde saatlik yolcu taşıma kapasitesi : 70.000
Hattın geçtiği ilçe sayısı: 6
Hizmet vereceği kişi sayısı: 3 milyon
Acil Müdahale Personeli : 60
Kadın Acil Müdahale Personeli: 17
Yürüyen merdiven sayısı: 225
Asansör sayısı : 108
Turnike sayısı : 316
Kamera sayısı : 1.192

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Pzt, 2020 18:11

Engin Y yazdı:
26 Eki Pzt, 2020 14:23
Valla benim çevremde Me Yedi veya Em Yedi diyebileceğim kimsem yok; çünkü çevremde metro hatlarının numaraları yok, adları var :)

Metroların adları da Havalimanı Metrosu, Taksim Metrosu, Kadıköy Metrosu, Üsküdar Metrosu şeklinde gidiyor; bu M7'ye de muhtemelen Bizim Metro deriz :)
M11 açılınca Havalimanı Metrosu diyeceğimiz için M1'e Havalimanı Metrosu demeyi bırakmamız gerekecek, ona da Şirinevler Metrosu falan deriz belki..
O zaman öğretmek senin vazifen, hatların isimleri olmasının mahsurlarını sıralamak istemiyorum. Türkiyede yaşadığımızı gözönüne alarak en azından insanların numaraları öğrenmesini sizler gibi bilinçli arkadaşlardan bekliyorum. Bana neyse artık

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Pzt, 2020 18:54

Esat yazdı:
26 Eki Pzt, 2020 18:11
Engin Y yazdı:
26 Eki Pzt, 2020 14:23
Valla benim çevremde Me Yedi veya Em Yedi diyebileceğim kimsem yok; çünkü çevremde metro hatlarının numaraları yok, adları var :)
O zaman öğretmek senin vazifen, hatların isimleri olmasının mahsurlarını sıralamak istemiyorum. Türkiyede yaşadığımızı gözönüne alarak en azından insanların numaraları öğrenmesini sizler gibi bilinçli arkadaşlardan bekliyorum. Bana neyse artık
Abi, çok haklısın, ama arkadaşlarım genelde M2 kullanan ve diğer hatları hemen hemen hiç kullanmayan insanlar.. Kırk yılın başı M4’e veya M5’e binerlerse de Kadıköy Metrosu veya Üsküdar Metrosu diyorlar.. Ben ne kadar bir taraflarımı yırtarsam yırtayım, numaraları öğrenmeye niyeti yok abi insanların; onlar için metro = M2..

Annem ise otobüsleri numarasıyla bilir, 141M’ye bindim, HT1’e bindim falan diye anlatır, ama iş metroya gelince metroya bindim der sadece, çünkü yüzde 90 olasılıkla M1’dir o, çok nadiren de M2’ye biner.. Hem zaten 70 yaşında, nasıl öğreteyim metro numaralarını :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Pzt, 2020 19:03

sen de haklısın :) zaten öğrenmesi gerekenler daha gençler ilkokul-lise arası gençler

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 27 Eki Sal, 2020 09:18

İBB, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. İlk 2 gün ücretsiz hizmet verilecek hatta, günde 352 sefer yapılacak. Diğer toplu ulaşım araçlarıyla da entegrasyonu bulunan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. Yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayan hat, 18 kilometre uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşuyor.

İLK 2 GÜN ÜCRETSİZ

Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunda, her istasyonda bir amir; her araçta ise sürücüsüz metro acil müdahale personelleri hazır bulunacak. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor. Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı, açıldığı ilk iki gün boyunca (28-29 Ekim) ücretsiz hizmet verecek.

ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN

İBB, hattın tasarım sürecinde bir ilki hayata geçirerek, engelli vatandaşlarla test sürüşü yaptı. Gelen talepler doğrultusunda değişikliklerin yapıldığı hattın tamamı, engelli erişimine yüzde 100 uygun hale getirildi. Araçlarda İndüksiyon Döngü Sistemi adı verilen, sadece engelli bireylerin işitme cihazları aracılığıyla duyabileceği frekansta yayın yapılacak. Ayrıca hatta kullanılan Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri’nin (PAKS) tamamı yerli üretimden oluşuyor. Böylece ithal ürünlere göre yüzde 50 maliyet avantajı sağlandı.

DİĞER HATLARLA ENTEGRE

M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun açılmasıyla birlikte, İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; toplu taşımadaki raylı sistem kullanım oranı ise yüzde 17,8’den yüzde 22,3’e yükselecek.

RAKAMLARLA M7 HATTI
Hat uzunluğu : 18 km
İstasyon sayısı : 15
Tren sayısı : 80
Tek yöne sefer süresi : 32 dakika
Sefer sıklığı (açılışta) : 6 dakika
Araç yolcu kapasitesi : 2.160 (1 set)
Tek yönde saatlik yolcu taşıma kapasitesi : 70.000
Hattın geçtiği ilçe sayısı: 6
Hizmet vereceği kişi sayısı: 3 milyon
Acil Müdahale Personeli : 60
Kadın Acil Müdahale Personeli: 17
Yürüyen merdiven sayısı: 225
Asansör sayısı : 108
Turnike sayısı : 316
Kamera sayısı : 1.192
İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; Bu veride hata var. Ben böyle şeylere takılmaya bayılırım. Mevcut "Metro" hatları 115,7 km. 18,5 gelirse üstüne 134,2 olur. Tramvaylar da dahil edildiyse metro değil raylı sistemler uzunluğu denmesi lazım ki onda da marmaray eklenmeli yine tutmadı. :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eki Sal, 2020 10:38

Ben de metro.istanbul sayfasındaki ibareye takıldım: https://www.metro.istanbul/haber/detay/ ... r-basliyor
06.00 - 06.45 - 7,5 dk
06.45 - 22.00 - 6 dk
22.00 - 00.00 - 7,5 dk
Bu hat için elde 80 vagon, yani dörder vagonlu 20 set var diye biliyoruz..

Mahmutbey-Mecidiyeköy arasında 14 durak var, yani durak başına 2,5 dakika dersek, tek yön yolculuk 35 dakika sürecek..
Yani çift yön yolculuk için 70 dakika, baş duraklardaki beşer dakikalık beklemelerle 80 dakika diyebiliriz..
Hadi 90 dakika diyelim, bunu da sefer aralığı olan altı dakikaya bölüyorum, 15 set ediyor..

Yani biz eldeki yirmi setin 15'ini mi kullanacağız?
Şu salgın döneminde, tüm setleri kullansak ve 6 dakika yerine 4 dakikada bir sefer yapsak da insanlar sıkış sıkış seyahat etmek zorunda kalmasa, daha iyi olmaz mıydı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 27 Eki Sal, 2020 10:43

Şu ilk sıra beni düşündürdü … Japon metrolarını mı geçti acaba? Zaten bir »en«siz olmaz, imkânsız. Narsisizm nedir, bir okusalar, mütevazılığı seçerlerdi.

Hat hoş. Şimdi Beşiktaş ve Kabataş sırf arkeolojik nedenlerden mi olmadı henüz? Yoksa başka problemler veya plân değişiklikleri (de) mi var?

Yine sormam gerekiyor, bu eskiden de açmıştım, konuyla yakından ilgilenince, insan ürküyor: Önümüzdeki senelerde su seviyesi beklenmedik şekilde yükselirse, Boğaz sahil konumlu istasyonlar ne durumda olacaklar? Buzul erimeleri masal değil. Bilmem, oralarda da konuşuluyor mu.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 27 Eki Sal, 2020 11:07

Zaten inşaatı daha geç başladı. Galiba uzun bir süre de aynı ciddiyetle yaklaşılmadı yüklenici ve yönetim tarafından bilemiyorum. Beşiktaş'taki antik kalıntılar da tuzu biberi oldu. Tünel kazıları tamamlandı veya tamamlanmaya çok yakın gibi hatırlıyorum. Asıl uzatıcı etkenlerden biri sürücüsüz olmasından ötürü testlerin uzun sürmesi. Bugün üstünde tren yürüse en az 7-8 ayı var. Keşke bir an önce bitse de Fındıklı Parkı da şimdiki berbat halinden kurtulsa.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön