ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 10 Mar Pzr, 2019 09:01

Engin bey haklısınız.Beşiktaş istasyonu içinde kalan arkeolojik kazılar nedeniyle Alarko bir türlü hattin istasyon işlerine tam olarak başlayamadi.

Fakat iyi haber ise bu arkelojik kazilar metronun gidis-gelisini saglayan TBM tunellerinin kazisini ve istasyonun NATM modeli ile açilan peron tünellerini etkilemedi.Bu hattin açılışta tıpkı Marmaray projesi açıldığında trenler Sirkeci istasyonunu pas geçiyorsa burda da trenler Beşiktaş istasyonu pas geçecek.
Beşiktaş'ta yaşayanlar için az yukarida ki Yıldız istasyonu kurtarici olarak gorev yapacaktir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Pzr, 2019 11:25

Haklısınız, sayenizde tünel kazılarını takip edebiliyoruz ve durak olmasa da Kabataş-Yıldız arasındaki kesintisiz tünelin varlığını yine sayenizde biliyoruz..

Dediğiniz gibi Beşiktaşsız Kabataş-Mecidiyeköy açılışı olursa, Fındıklı-Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş-Yıldız-Darphane-Balmumcu arasında ring yapan indirimli (hatta metro aktarmasına ücretsiz) otobüsler sefere konulursa, Barbaros Bulvarı’nda ve Beşiktaş-Kabataş sahilinde başka bir toplu taşıma aracına ihtiyaç kalmaz..

Ring otobüslerin dönüş yerleri de Fındıklı’daki U dönüşü imkânı veren trafik ışıkları ve Balmumcu’daki askeriyenin önündeki U dönüşü yapılabilen göbek olabilir..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Pzt, 2019 10:24

Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim ring hattının uzunluğunu ölçtüm, çift yön 9 km çıktı: https://www.google.com/maps/dir/41.0622 ... m2!4m1!3e0

Metro (Beşiktaşlı veya Beşiktaşsız) + böyle bir ring otobüs hattı + mevcut T1 tramvayı + M2 varken, 4. Levent-Eminönü arasında minibüs veya başka bir otobüs hattının işletilmesi söz konusu bile olmamalı..

Gültepe, Çeliktepe gibi yerlerin minibüsleri 4. Levent son duraklı olarak çalıştırılmalı..

30A, 30M ve Ortaköy-Taksim-Mecidiyeköy-Ortaköy ringleri Beşiktaş-Ortaköy ringine dönüşmeli veya Beşiktaş-Sarıyer hattı filosuna kaydırılmalı..

Taksim-Hisarüstü, Taksim-Sarıyer, Taksim-Bahçeköy gibi hatlar da Beşiktaş (sahilden) veya 4. Levent (Büyükdere Caddesi'nden) başlangıçlı olmalı..

Eğer M2'nin Sanayi Mahallesi durağında, yolun doğu kaldırımına da metrodan çıkış olsa, yukarıda 4. Levent olarak yazdığım her şeyi Sanayi Mahallesi olarak yazardım, ama metrodan çıkan yüzlerce insanın daracık bir üst geçitten karşıya geçmesi sorun olur.. Eğer o tarafa kolay bir geçiş olursa, Sanayi Mahallesi'nden güneye minibüs veya otobüs sokmaya gerek olmaz..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 14 Mar Prş, 2019 20:37

19 Mart Salı günü ciddi bir sorun yaşanmazsa Tekstilkent - Mecidiyeköy arası basınla birlikte tek hat üzerinde şov gezisi yapılması planlanıyor.Bütün hazırlıklar bu tarihe göre yapılıyor.Bu tarihte hattın son halini görmüş olacağız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2019 22:07

Hayırlı olsun bakalım, bir şekilde rayda araç görmek iyi olacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Pzt, 2019 20:31

Kamil16 yazdı:Hattın tamamı Ekim ayında açılışa hazır olur diye düşünüyorum.
tamamı değil, Kabataş-Mecidiyeköy kesinlikle bu sene açılmaz, Tekstilkent-Mahmutbey de öyle diye biliyorum, dile getirildiği gibi Mecidiyeköy-Tekstilkent açılışı beklenmeli daha fazlası değil, depo ve kumanda merkezi de yetişir umarım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Mar Sal, 2019 13:00

Bugün Tekstilkent ile Mecidiyeköy arasında basın mensuplarının da katıldığı bir gösteri sürüşü gerçekleştirilmiş..

İnşallah haberde dendiği gibi yılın sonu gelmeden açılır.. Temel atarken 2017 dediler, açamadılar; sonra 2018 dediler, açamadılar; şimdi 2019 diyorlar, inşallah açarlar..

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/ikinci-s ... b8pGGMxjAw

İstanbul'un ikinci, Avrupa Yakası'nın ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattının test sürüşlerine başlandı. Hat yılın son çeyreğinde hizmete girecek.

İstanbul'un ikinci, Avrupa Yakası'nın ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattında test sürüşleri başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, test sürüşleri için Tekstilkent İstasyonunda düzenlenen basın toplantısında, metro hatnının 2019'un son çeyreğinde hizmet vereceğini söyledi.

Uysal, metro hattında çalışmaların büyük oranda tamamlanma aşamasına geldiğini belirterek, "Bugün Avrupa Yakası'nın ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattımızın deneme sürüşlerini başlatmış olduk. Deneme sürüşleri önce manuel sistemle akabinde sürücüsüz bir şekilde devam edecek. Bu hat, toplam 8 ilçemizden geçmekte. İstanbul'umuzun ulaşım akslarına 8 ilçemizi birbirine bağlayan önemli bir hat. Bu yılın son çeyreğinde sonra hizmete girmesi bekleniyor. Mahmutbey-Mecidiyeköy bölümü, 18 kilometre ve 15 istasyondan oluşuyor" diye konuştu.

"BAHÇEŞEHİR-ESENYURT HATTININ İHALESİ YAPILDI"

Uysal, hattın tek yönlü olarak saatte 70 bin olmak üzere günlük bir milyon yolcu kapasitesine sahip olduğunu vurguladı.

Tam otomatik sürücüsüz metro hattının, Mecidiyeköy'den sonra bir de Kabataş bağlantısı olduğunu dile getiren Uysal, şöyle devam etti:

"Aslında aynı anda ihaleye çıkılmış olmasına rağmen o bölümde tarihi kalıntıların bulunması sebebiyle, uzmanların çalışmasından kaynaklanan bir gecikme var. 2020'de o kısmın açılması amaçlanıyor. Onunla birlikte Mahmutbey-Kabataş metro hattının uzunluğu 24,5 kilometreye, istasyon sayısı da 19'a ulaşacak."

Uysal, metro hattı sayesinde, Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane Eyüpsultan, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinin birbiriyle bağlantısının sağlanacağını anlatarak, "Bu ilçelerimizin birbiriyle ulaşımını sağlamakla birlikte komşu ilçelerin yolcu yükünü de alabilecek. Sultangazi ve Başakşehir gibi ilçeleri de bu hat üzerinden yolcu yükünü alması söz konusu. Bu hattımızın devamı mahiyetinde Bahçeşehir-Esenyurt hattımızın ihalesi yapıldı. Esenyurt-Bahçeşehir uzantısı da bittiğinde Esenyurt'tan Kabataş'a ulaşabilecek uzunlukta bir hat oluşacak. Dolayısıyla burası, Avrupa Yakası'nda çok önemli bir fonksiyonu icra edecek." ifadelerini kullandı.

"ÇEVRE DOSTU SİSTEM"

Uysal, bu hattın diğer raylı sistemlerle de bağlantısının sağlanacağını ifade ederek, şunları kaydetti:

"Hattımızla, kara, deniz yolları ve raylı sistemle bağlantı sağlanıyor. Ayrıca bu hattın hizmete açılmasıyla yolculuk süreleri de önemli ölçüde kısalıyor. İstanbul’un bir ucu Mahmutbey'den diğer ucu olan Sabiha Gökçen Havalimanına raylı sistemle yolculuk etmek mümkün hale gelecek. Bu iki nokta arasındaki mesafe ise 95 dakikada alınacak. Yan yolculuğu önemli ölçüde kısaltan bir konumdadır bu hattımız. İstanbul'daki trafik sorununda çözümün sağlanması için raylı sistem uzunluğunun bin 100 kilometreye çıkarılması gerekiyor. Bütün çalışmalarımız bu çerçevede devam etmektedir. Yine İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak ulaşım akslarımızın gerek kara yolu gerek deniz yolu ile entegrasyonunu hızla devam ettiriyoruz. 21. yüzyıla yaraşır şekilde teknolojiden önemli ölçüde istifade ederek bunu sağlamaya çalışıyoruz. Ulaşım çalışmaları çevreye uyumlu sistemlerdir."

Uysal, metronun yapımında emeği geçen, İBB yetkilileri ve çalışanları ile yüklenici firma sorumlularıyla personeline teşekkür etti. Uysal daha sonra Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu, Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç, Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hasan Tahsin Usta, Eyüpsultan Belediye Başkanı Remzi Aydın, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağrıcı, İBB Genel Sekreteri Hayri Baraçlı, genel sekreter yardımcıları, daire başkanları ve basın mensuplarıyla metroya bindi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Sal, 2019 14:28

m7-test1.jpg
m7-test2.jpg
m7-test3.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Mar Sal, 2019 15:11

Abi, sürüşe katılmışsınız sanırım, hayırlı olsun :)

Tekstilkent-Mecidiyeköy arasındaki çift hat ray döşeme ve elektrik/sinyal kurulum işleri tamamlanmış durumda mı?
Viyadük duraklar (Kâğıthane ve Alibeyköy) tamam mı?

Bir de bu hat için hep haritadaki durak yerlerine bakarak sekiz ilçe (Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kâğıthane, Eyüp, GOO, Esenler, Bağcılar) için yararlı olacak deniyor, ama aslında Sultangazi için de çok önemli bir hat olacak bu..
Nüfusu 525 bin olan Sultangazi’den Kâzımkarabekir, Yenimahalle ve Karadeniz Mahallesi duraklarına ulaşım çok kolay ve bu ilçede yaşayan onbinlerce yolcu da her gün bu hattı kullanacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Sal, 2019 15:59

Ben katılamadım, videolarda gördüğüm kadarı ile Kağıthane viyadüğü tamam çünkü araç üzerinden geçiyor, ray döşeme hattın tamamında ne durumda decimus daha bilgi sahibi olabilir bence :) sinyal işinin tamam olduğunu sanmıyorum açıkçası, o konuda daha iş vardır, istasyonlarda ince işler devam ediyor, son çevrekte bence bahsedilen kısmi açılış yapılabilir gibi görünüyor, umarım bir sarkma olmaz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 19 Mar Sal, 2019 16:51

Esat yazdı:Ben katılamadım, videolarda gördüğüm kadarı ile Kağıthane viyadüğü tamam çünkü araç üzerinden geçiyor, ray döşeme hattın tamamında ne durumda decimus daha bilgi sahibi olabilir bence :) sinyal işinin tamam olduğunu sanmıyorum açıkçası, o konuda daha iş vardır, istasyonlarda ince işler devam ediyor, son çevrekte bence bahsedilen kısmi açılış yapılabilir gibi görünüyor, umarım bir sarkma olmaz.
Söylediklerinize harfiyen katılıyorum.Sinyalizasyonla ilgili bir çok eksik var, ince işler devam ediyor.Tek tüpte ray işlemleri tamam diğer tüpte ise çok az ray kaynağı işi kaldı.

Şu an için en önemli iş Metrostav-Ankara inşaatın hiç başlamadan bıraktığı Alarko'nun yetiştirmeye çalıştığı Tekstilkent'teki İşletme binası inşaatın bir an önce bitmesi.Bütün operasyon bu binadan yönetilecek fakat hala kaba inşaat çalışmaları devam ediyor.

Bana göre de 2019 sonunda Tekstilkent - Mecidiyekoy kısmı açılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Çrş, 2019 07:15

Yine videolarda gördüğüm kadarı ile dün trenle Mecidiyeköy istasyonuna kadar gidilmiş, bu da yukarıda sorulan her iki viyadükte tamam mı, sorusunun da cevabı oluyor sanırım, viyadükler anlamında bir sorun da yok.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön