ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Yunusemre kalkışlı ve Kâzım Karabekir'de metro aktarmalı otobüsler yerine ring hattı önerim: https://www.google.com/maps/dir/Yunus+E ... m0!1m0!3e0
Tam tur 6,5 km ve tahminimce en fazla 40 dakika sürecektir..
Eğer saat yönünde ve saatin tersi yönünde 5 dakikada bir otobüs kaldırırsanız, şoförlerin her tur sonunda 5 dakikalık molasıyla birlikte, toplam 18 otobüsle bu ring hattını çalıştırabilirsiniz..
Cebeci kalkışlı ve yine Kâzım Karabekir'de metro aktarmalı otobüsler yerine ring hattı önerim: https://www.google.com/maps/dir/Cebeci+ ... m0!1m0!3e0
Tam tur 10 km ve tahminimce en fazla 60 dakika sürecektir..
Eğer saat yönünde ve saatin tersi yönünde 5 dakikada bir otobüs kaldırırsanız, şoförlerin her tur sonunda 5 dakikalık molasıyla birlikte, toplam 28 otobüsle bu ring hattını çalıştırabilirsiniz..
Sanırım şu anda 49, 49G ve 36T hatlarında toplam çalışan otobüs sayısı en az 60 civarıdır, sırf bu üç hattın ring hatta dönüştürülmesi ile bile otobüs tasarrufu sağlanacaktır..
Hele hele Yeşilpınar, Alibeyköy, Çağlayan gibi trafiğin kilit olduğu noktalara bu otobüsler girmeyeceği için asıl rahatlama buralarda hissedilecektir..
Tam tur 6,5 km ve tahminimce en fazla 40 dakika sürecektir..
Eğer saat yönünde ve saatin tersi yönünde 5 dakikada bir otobüs kaldırırsanız, şoförlerin her tur sonunda 5 dakikalık molasıyla birlikte, toplam 18 otobüsle bu ring hattını çalıştırabilirsiniz..
Cebeci kalkışlı ve yine Kâzım Karabekir'de metro aktarmalı otobüsler yerine ring hattı önerim: https://www.google.com/maps/dir/Cebeci+ ... m0!1m0!3e0
Tam tur 10 km ve tahminimce en fazla 60 dakika sürecektir..
Eğer saat yönünde ve saatin tersi yönünde 5 dakikada bir otobüs kaldırırsanız, şoförlerin her tur sonunda 5 dakikalık molasıyla birlikte, toplam 28 otobüsle bu ring hattını çalıştırabilirsiniz..
Sanırım şu anda 49, 49G ve 36T hatlarında toplam çalışan otobüs sayısı en az 60 civarıdır, sırf bu üç hattın ring hatta dönüştürülmesi ile bile otobüs tasarrufu sağlanacaktır..
Hele hele Yeşilpınar, Alibeyköy, Çağlayan gibi trafiğin kilit olduğu noktalara bu otobüsler girmeyeceği için asıl rahatlama buralarda hissedilecektir..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
İETT üzerinde çalışıyordur, kısalma beklenebilir. İptal de. Yeni ihdas da.
146e
336m
33m
33tm
36em
36ym
37m
38g
78be
78m
79km
97bm
49
49a
49b
49g
49gb
49k
49m
49y
55
146M
78M
146e
336m
33m
33tm
36em
36ym
37m
38g
78be
78m
79km
97bm
49
49a
49b
49g
49gb
49k
49m
49y
55
146M
78M
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
43 KM METRO İŞLETMEK ZOR OLUR MU?
Aklıma takılan bir şey var. Cevaplarsanız memnun olurum. M7 Kabataş'tan Esenyurt'a kadar çok uzun olmuyor mu?
-Kabataş-Mecidiyeköy: 6.5 KM
-Mecidiyeköy-Mahmutbey: 18 KM
----------------------------------------
Toplam: 24.5 km
-Mahmutbey-Esenyurt: 18.5 km
---------------------------------------
Toplam: 43 km
43 km bayağı uzun bir hat. İstanbul'da en uzun metro M4 şu anda 26 km. SAW'a gidince 35 km civarı olacak. Onu da geçiyor. Esenyurt-Beylikdüzü uzatması da eklenince, 50 km'ye dayanıyor. Hele bir de TÜYAP'a da gitsin denirse, 50-55 km oluyor. Bu kadar uzun bir hattın işletmesi zor olmaz mı? Metrolarda max sınır var mı?
CİMER'den gelen cevapda Mahmutbey-Esenyurt arası sanki ayrı bir işletme olacakmış gibi bir izlenim veriyordu. Aynı zamanda bana da gollük pas veriyordu. Hemen Mahmutbey-E6-Aksaray Metrobüs Projesi aklıma geldi. Rafa kalktı. Metrobüs hatlarına metro yapalım diye genel bir eğilim var. Acaba Aksaray-E6-Milliyet-Mahmutbey Metrosu yapılabilir mi? Her 2 projeyi birlikte düşününce, ESENYURT-AKSARAY METROSU NASIL OLUR? M7 Mahmutbey'e aktarma yapılır.
-Kabataş-Mecidiyeköy: 6.5 KM
-Mecidiyeköy-Mahmutbey: 18 KM
----------------------------------------
Toplam: 24.5 km
-Mahmutbey-Esenyurt: 18.5 km
---------------------------------------
Toplam: 43 km
43 km bayağı uzun bir hat. İstanbul'da en uzun metro M4 şu anda 26 km. SAW'a gidince 35 km civarı olacak. Onu da geçiyor. Esenyurt-Beylikdüzü uzatması da eklenince, 50 km'ye dayanıyor. Hele bir de TÜYAP'a da gitsin denirse, 50-55 km oluyor. Bu kadar uzun bir hattın işletmesi zor olmaz mı? Metrolarda max sınır var mı?
CİMER'den gelen cevapda Mahmutbey-Esenyurt arası sanki ayrı bir işletme olacakmış gibi bir izlenim veriyordu. Aynı zamanda bana da gollük pas veriyordu. Hemen Mahmutbey-E6-Aksaray Metrobüs Projesi aklıma geldi. Rafa kalktı. Metrobüs hatlarına metro yapalım diye genel bir eğilim var. Acaba Aksaray-E6-Milliyet-Mahmutbey Metrosu yapılabilir mi? Her 2 projeyi birlikte düşününce, ESENYURT-AKSARAY METROSU NASIL OLUR? M7 Mahmutbey'e aktarma yapılır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
1- İstanbul gibi yatay bir şehir için anormal olduğunu düşünmüyorum
2- sürücüsüz metro olduğu için insan faktörlü sorunlar olmayacağı için neden olmasın
3- kısa parkur işletmeleri için sinyalizasyon senaryoları ve yeterli ve doğru planlanmış makas tünelleri var ise neden olmasın
Resmi kurumlardan gelen mail içerikleri neden anlaşılabilir değil bunu anlayamıyorum, bence sen istediğin tarafa sündürmek için bahane arıyorsun
Önerin için sıfır yorum, inşaatla ilgili bir şey varsa konuşalım. Sert oluyor biliyorum yazdıklarım ama illa cevap istiyorsan kötü ve gereksiz bir öneri
2- sürücüsüz metro olduğu için insan faktörlü sorunlar olmayacağı için neden olmasın
3- kısa parkur işletmeleri için sinyalizasyon senaryoları ve yeterli ve doğru planlanmış makas tünelleri var ise neden olmasın
Resmi kurumlardan gelen mail içerikleri neden anlaşılabilir değil bunu anlayamıyorum, bence sen istediğin tarafa sündürmek için bahane arıyorsun
Önerin için sıfır yorum, inşaatla ilgili bir şey varsa konuşalım. Sert oluyor biliyorum yazdıklarım ama illa cevap istiyorsan kötü ve gereksiz bir öneri
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Ok, M7 Mahmutbey-Esenyurt diye uzamasında sakınca yoksa, Mahmutbey-e6-Aksaray bölümü için ayrıca konuşmak lazım. Metrobüs hikayeleri giriyor.
İnşaata devam
İnşaata devam
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bana da Esenyurt'un doğal hinterlandı olan Bakırköy'e yapılacak bir hat daha faydalı olurdu, Beşiktaş'tan Esenyurt'a tek seferde metro yolculuğu olmamalıydı gibi geliyor, ama büyüklerimiz böyle uygun gördüler diye ses etmiyorum..
Sanki M7'nin Küçükçekmece Gölü'nün doğusunda Halkalı'da son bulması daha iyi olurdu ve son birkaç durakta Halkalı-Havalimanı için kazılacak tüneli ortaklaşa (tüneli dört tren yan yana gidebilecek ve yer altında iki hat için ayrı ayrı peronlar içerecek şekilde kazabilirlerdi) kullanabilirlerdi..
Esenyurt'un metrosu da Avcılar ve Küçükçekmece üzerinden Bakırköy'de sonlanabilirdi..
Hatta hattın Esenyurt-Kıraç-Beylikdüzü-Ambarlı tarafı bir halka olabilirdi ve bir tren saat, bir sonraki ise saatin tersi yönde giderek hattı tamamlayabilirdi..
Esenyurt'tan Beşiktaş'a kesintisiz metromuz olacak, ama Esenyurt'tan ve Ispartakule'den binen insanların çoğu Mahmutbey'de inip M3'e aktarma yaparak Bakırköy'e gidecek..
Sanki M7'nin Küçükçekmece Gölü'nün doğusunda Halkalı'da son bulması daha iyi olurdu ve son birkaç durakta Halkalı-Havalimanı için kazılacak tüneli ortaklaşa (tüneli dört tren yan yana gidebilecek ve yer altında iki hat için ayrı ayrı peronlar içerecek şekilde kazabilirlerdi) kullanabilirlerdi..
Esenyurt'un metrosu da Avcılar ve Küçükçekmece üzerinden Bakırköy'de sonlanabilirdi..
Hatta hattın Esenyurt-Kıraç-Beylikdüzü-Ambarlı tarafı bir halka olabilirdi ve bir tren saat, bir sonraki ise saatin tersi yönde giderek hattı tamamlayabilirdi..
Esenyurt'tan Beşiktaş'a kesintisiz metromuz olacak, ama Esenyurt'tan ve Ispartakule'den binen insanların çoğu Mahmutbey'de inip M3'e aktarma yaparak Bakırköy'e gidecek..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
İnşaat dışı konuları bu başlıkta tartışalım. Usta kızmasın
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 360#p44360
M7 Esenyurt-Kabataş Metrosu'nun Mahmutbey'de M3'e aktarma yapıp Bakırköy'e gidilebilmesi çok olumlu bir şey. M3 zaten bomboş gidiyor. Kapasitesi dolardı. Ama taaşrsa bilemem.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 360#p44360
M7 Esenyurt-Kabataş Metrosu'nun Mahmutbey'de M3'e aktarma yapıp Bakırköy'e gidilebilmesi çok olumlu bir şey. M3 zaten bomboş gidiyor. Kapasitesi dolardı. Ama taaşrsa bilemem.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Mecidiyeköy'deki yaya tüneline asılan afişlerde, "Mahmutbey - Esenyurt Metro Hattı'na" demişler, yine sanki ayrı bir hatmış gibi bahsetmişler, ama https://www.metro.istanbul sayfasında M7 olarak belirtmeye devam ediyorlar, kafalar karışık, bizimkini de karışmaya zorluyorlar..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Halen M7 uzatması olduğu için olabilir mi? Sadece soruyorumEngin Y yazdı: ↑05 Mar Prş, 2020 16:01https://www.metro.istanbul sayfasında M7 olarak belirtmeye devam ediyorlar, kafalar karışık, bizimkini de karışmaya zorluyorlar...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Elbette ki M7 uzatması abi, ama yukarıdaki afişte sanki ayrı bir hatla entegre olacakmış gibi yanlış ifade etmişler..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Her an herşey olabilir Proje revizyonları yapılıyordu. Sadece kanal geçişi değil, Bahçeşehir, Esenyurt bölümü ile birlikte M9 Mehmet Akif bölümü ile ilgili de bir şeyler var sanırım. Bi'de bakmışsınız Mahmutbey'den E6'ya kıvrılıp Milliyet-Atışalanı-Bayrampaş-Topkapı diye gitmiş. Olur mu? Olur.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Kabataş - Mecidiyköy kısmından gelen haberler malesef hiç iyi değil. 2015 yılında başlanan ve sadece 4.5 km çift tünel ve 4 istasyonu kapsayan sözleşme nerdeyse 5 yıl ( temmuz'da 5 yıl olacak) olmasına rağmen hala İstasyon natm tünel kazıları tamamlanamadı.Özellikle Beşiktaş ve Kabataş istasyonları için kaba inşaat başlatılamadı.Bu da demek oluyor ki Kabataş ve Beşiktaş istasyonları 2021 yılında yetişmesi çok zor.Muhtemelen 2022 yılında Tren Mecidiyekoyden kabataşa getirilecek.(en iyimser tahmin)
Bu da demek oluyor ki 2015 yılında başlayan çalışmalar 7 yıl sonra tamamlanacak ! Kabataş - Mahmutbey olarak hataya geçirilmesi planlanan hat Mecidiyekoy - Mahmutbey olarak en az 2 sene işletmeye açıldıktan sonra kabatş kısmı devreye alınabilecek.Yazık gerçekten çok üzücü ! 4,5 km hattı 7 yılda yapmak ve 2 TBM kullanarak yapmak demek büyük başarızlık anlamına geliyor.Olan yine İstanbul'da balık istifi şeklinde gitmek zorunda kalan vatandaşa oluyor.
Doğru düzgün denetleme,ceza ve sözleşemeye uygun davranılmayan her madde hayata geçirilse kesinlike böyle olmayacağını düşünüyorum.İhaleyi kazandıktan sonra piyasadaki en kötü ve en ucuz çalışan firmaları getirip onlardan işi yapmalarını beklemek MUCİZE olurdu.
Bu da demek oluyor ki 2015 yılında başlayan çalışmalar 7 yıl sonra tamamlanacak ! Kabataş - Mahmutbey olarak hataya geçirilmesi planlanan hat Mecidiyekoy - Mahmutbey olarak en az 2 sene işletmeye açıldıktan sonra kabatş kısmı devreye alınabilecek.Yazık gerçekten çok üzücü ! 4,5 km hattı 7 yılda yapmak ve 2 TBM kullanarak yapmak demek büyük başarızlık anlamına geliyor.Olan yine İstanbul'da balık istifi şeklinde gitmek zorunda kalan vatandaşa oluyor.
Doğru düzgün denetleme,ceza ve sözleşemeye uygun davranılmayan her madde hayata geçirilse kesinlike böyle olmayacağını düşünüyorum.İhaleyi kazandıktan sonra piyasadaki en kötü ve en ucuz çalışan firmaları getirip onlardan işi yapmalarını beklemek MUCİZE olurdu.