ist-M.02:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu İhale Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Ara Cum, 2013 20:28

Yani yine kendisine has elektrik, sinyalizasyon, depo, araç, bakım, atölye … ÜFFF … bu iş bana biraz çatlak gibi geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ara Cum, 2013 21:04

Mahmutbey de M1B ile Mecidiyeköy' de M2 ve metrobüs ile, 2. etabında Kabataş' ta T1 ve F1 ile, son etabında da Olimpiyat-Ataköy metrosu ve Marmaray ile entegre olacak, çok çok ileri zamanlarda Beşiktaş' ta Beşiktaş-Sarıyer metrosu, Bahçeşehir' de Avcılar ve Silivri hatları ile, Alibeyköy' de Haliç tramvayı ile ve yine eğer inşa edilir ise Mahmutbey' de Tavukçu Deresi tramvayı ile entegre olabilir. Büyük çerçeveden bakarsak bu hatların yapımı ile tam yerinde bir kent kuzeyinden geçen doğu-batı hattı olarak görülebilir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Ka

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Ara Cum, 2013 21:08

"Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey"

Başlangıçta güzergah böyle değil mi idi?

Beşiktaş kısmı niçin iptal edildi?

Beşiktaş, raylı sistemlerin dışında mı kalıyor? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ara Cum, 2013 22:01

Kalmasın da bir mahsur yok, önce varoşlara metro gidecek :)

Pek çok proje etap etap ele alınıyor, bu proje de 3. etaplı, baştan beri dediğiniz gibi dile getirildi ama inşaat işi İBB nin üstüne kalınca etaplarla inşa etmek istediler, görünen bu, acaba başladıktan sonra UDH ya devir falan olur mu? Böyle bir şey olursa o etap öne alınabilir belki diye düşünüyorum, hepsine birden başlanıp o etap yüzünden uzasa bu seferde bak başladıkları işi bitiremediler denilecek, böylesi bence daha iyi, ayrıca Beşiktaş etabının inşaat işlerinin diğer kesimlere göre biraz daha zorlu ve uzun sürmesi ihtimali de olabilir, acaba TBM kazılabilir mi yoksa NATM mı olacak onu bilmiyoruz.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 22 Ara Pzr, 2013 21:59

Esat yazdı:Mahmutbey de M1B ile Mecidiyeköy' de M2 ve metrobüs ile, 2. etabında Kabataş' ta T1 ve F1 ile, son etabında da Olimpiyat-Ataköy metrosu ve Marmaray ile entegre olacak, çok çok ileri zamanlarda Beşiktaş' ta Beşiktaş-Sarıyer metrosu, Bahçeşehir' de Avcılar ve Silivri hatları ile, Alibeyköy' de Haliç tramvayı ile ve yine eğer inşa edilir ise Mahmutbey' de Tavukçu Deresi tramvayı ile entegre olabilir. Büyük çerçeveden bakarsak bu hatların yapımı ile tam yerinde bir kent kuzeyinden geçen doğu-batı hattı olarak görülebilir.
karadeniz mahallesinde veya metriste T4' le entegre olmayacak mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Pzt, 2013 07:38

Onu unutmuşum, doğru bir de o bağlantısı var. Yanlız hangisi ile kesin kesişiyor onu kestiremiyorum :) daha doğrusu bende son çizimlerde Metris' e yakın geçiyor ama ismine Karadeniz demişler.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2013 14:01

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Halkalı metrosu;
- Kabataş'ta T1 ve F1
- Beşiktaş'ta geleceğin (2025?) Beşiktaş-Sarıyer Metrosu
- Mecidiyeköy'de M2
- Metris'te T4
- Mahmutbey'de M3
- Halkalı'da Marmaray
ile kesişecek..

O değil de Kadir Topbaş'ın seçimi kazanamaması durumunda, iktidarın arasının çok iyi olduğu Kalyon İnşaat liderliğinde oluşturulan konsorsiyumun kazandığı bu ihale bence iptal edilir. Sonrasında, yeni ihalenin yapılması, eski ihaleyi kazananların mahkemeye başvurması, yeni ihalenin sonuçlandırılması derken işlere gerçek anlamda 2017'de başlanır ve metro 2023'te hizmete açılır. Kadir Topbaş seçimi kazanır da mevcut ekiple projeye devam edilirse, açılış için 2019'u düşünebiliriz..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2013 14:09

Bu arada, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... it_Map.png adresindeki haritada Mecidiyeköy-Mahmutbey hattı M6 olarak gösteriliyordu. Şimdi ise daha önce Mmini olarak gösterilen Levent-Hisarüstü hattını M6 ve Mecidiyeköy-Mahmutbey hattını M7 olarak düzeltmişler. Kabataş'ta M6 etiketini silmeyi unutmuşlar, tanıyan varsa sevabına uyarırsa iyi olur :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Pzt, 2013 16:52

O arkadaş ben laf ettim mi Başar "kıskanıyorsun" diyor :) iyi tasarımcılık başka şey doğru içerik başka bir şey, o elemanın kankileri başka bir sitede. Ben kaç sefer wiki de düzeltme için yazıp durdum kimsenin salladığı yok, aksine yaptığım düzeltmeleri geri çeviriyorlar hatalı hallerine, gerizekalılıkları bilir ne diyeyim :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Ara Çrş, 2013 10:47

Önümüzdeki seçimler de Kadir Topbaş seçilmezsa bile metro projelerinden aksama olacağını zannetmiyorum. Çünkü hiç bir başkan bu projelere arkasını dönemez. bunları bitirmemek ona fayda getirmeyeceği gibi ciddi tepki de çekeceğini düşünüyorum.İstanbul'un 1 numaralı sorunu olan Trafik problemini çözmek adına her zamankinden daha fazla metroya ihtiyacaımız var.Ayrıca hem İBB ödeme gücü, hem de ihale döneminde firmaların güçlü kredi avantajı sağlanması maddi anlamda işleri kolaylaştıracaktır. Şunun da altını özellikle çizmek istiyorum ki ; vatandaş metro projelerini çok yakından takip ediyor. Mahalle veya otobüslerde konuştuğum insanlar metroların bitirilmesi, çalışmaların son durumu ile ilgili çok yakından takip etmekte.

Kadir Topbaş seçilirse ki çok büyük ihtimal. Özellikle AYGM ye devretmek üzere beklenen metro projeleri ( bakırköy - beylikdüzü ) seçimlerden sonra hızlanacaktır.Kadir Topbaş'ın açıkladığı 2019 yılına kadar 400 km raylı sistem çok gerçekçi olmasa bile ciddi bir rahatlama olacağını düşünüyorum. Bu sayfanın yeri değil belki ama Kadir Topbaş'a en çok kızdığım konu Metrobüs gibi çok güzel bir iş yaptı. İnanılmaz eleştirlere göğüs gerdi ve haklı olduğunu vatandaş gördü. Şimdi İstanbulun can damarı haline geldi metrobüsü. Kapasitesinin üstünde olduğunu kabul ederek aynı güzergahta raylı sistem çalışmalarına başladdığını ve ihale hazırlıklarının tamamlandığı vs. söylemişti. Fakat aynı sistemi neden FSM koprüsü üzerinden uygulamadı anlamış değilim. Bildiğim kadarıyla bir kaç sene önce sormuşlardı o da " - Arkadaşlarımız inceliyor. Hangi güzergahta ne tür talepler var buna bakarak ihtiyaca göre çözüm üreteceiğiz demişti. Bence Bahçeşehirden başlayarak Fsm üzerinden şile yolu ve son olarak Madenler ( çekmeköy ) kadar bir metrobüs hattı yapılması büyük rahatlık yaşanacaktır bu güzergahta. Ne zaman Boğaziçi koprüsünde metrobüsün otomobillerin yanından geçerken görsem " Neden 2. koprü de yok neden ? neden ? neden ? diye sormaktan alamıyorum.

Keşke önümüzdeki dönemde bu tür bir çalışma olsa. Muhtemelen bir sürü insan karşı çıkacaktır ama sonunda görecekler ki büyük rahatlık ciddi bir çözüm olacaktır.

Konuyu epey dağıttım ama idare edin arkadaşlar :)

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 25 Ara Çrş, 2013 19:11

Rüşvet ve yolsuzluk iddiasıyla 17 Aralık’ta başlayan operasyonun 2. dalgasında usulsüzlük yapıldığı iddia edilen ihalelerden biri de Mecidiyeköy Mahmutbey metrosu; bakalım ilerleyen vakitlerde neler olacak.

http://www.radikal.com.tr/politika/yeni ... ri-1168014

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ara Çrş, 2013 19:41

Hersey istanbulu ele gecirebilmek icin, isin belediyeye uzanacagi kacinilmazdi. Hep dedigim gibi isnat ispat gerektirir, suc isleyen devleþin halkin malini yiyen cezasiz kalmasin, varsa delili geregi yapilsin. Yalniz sunu soylemeden gecemem dinime kufreden musluman olsa, onunu acip yolverdikleri adam tescilli dosyali.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön