ist-M.02:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu İhale Süreci
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mahmutbey de M1B ile Mecidiyeköy' de M2 ve metrobüs ile, 2. etabında Kabataş' ta T1 ve F1 ile, son etabında da Olimpiyat-Ataköy metrosu ve Marmaray ile entegre olacak, çok çok ileri zamanlarda Beşiktaş' ta Beşiktaş-Sarıyer metrosu, Bahçeşehir' de Avcılar ve Silivri hatları ile, Alibeyköy' de Haliç tramvayı ile ve yine eğer inşa edilir ise Mahmutbey' de Tavukçu Deresi tramvayı ile entegre olabilir. Büyük çerçeveden bakarsak bu hatların yapımı ile tam yerinde bir kent kuzeyinden geçen doğu-batı hattı olarak görülebilir.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Ka
"Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey"
Başlangıçta güzergah böyle değil mi idi?
Beşiktaş kısmı niçin iptal edildi?
Beşiktaş, raylı sistemlerin dışında mı kalıyor?
Başlangıçta güzergah böyle değil mi idi?
Beşiktaş kısmı niçin iptal edildi?
Beşiktaş, raylı sistemlerin dışında mı kalıyor?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kalmasın da bir mahsur yok, önce varoşlara metro gidecek
Pek çok proje etap etap ele alınıyor, bu proje de 3. etaplı, baştan beri dediğiniz gibi dile getirildi ama inşaat işi İBB nin üstüne kalınca etaplarla inşa etmek istediler, görünen bu, acaba başladıktan sonra UDH ya devir falan olur mu? Böyle bir şey olursa o etap öne alınabilir belki diye düşünüyorum, hepsine birden başlanıp o etap yüzünden uzasa bu seferde bak başladıkları işi bitiremediler denilecek, böylesi bence daha iyi, ayrıca Beşiktaş etabının inşaat işlerinin diğer kesimlere göre biraz daha zorlu ve uzun sürmesi ihtimali de olabilir, acaba TBM kazılabilir mi yoksa NATM mı olacak onu bilmiyoruz.
Pek çok proje etap etap ele alınıyor, bu proje de 3. etaplı, baştan beri dediğiniz gibi dile getirildi ama inşaat işi İBB nin üstüne kalınca etaplarla inşa etmek istediler, görünen bu, acaba başladıktan sonra UDH ya devir falan olur mu? Böyle bir şey olursa o etap öne alınabilir belki diye düşünüyorum, hepsine birden başlanıp o etap yüzünden uzasa bu seferde bak başladıkları işi bitiremediler denilecek, böylesi bence daha iyi, ayrıca Beşiktaş etabının inşaat işlerinin diğer kesimlere göre biraz daha zorlu ve uzun sürmesi ihtimali de olabilir, acaba TBM kazılabilir mi yoksa NATM mı olacak onu bilmiyoruz.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58
karadeniz mahallesinde veya metriste T4' le entegre olmayacak mı?Esat yazdı:Mahmutbey de M1B ile Mecidiyeköy' de M2 ve metrobüs ile, 2. etabında Kabataş' ta T1 ve F1 ile, son etabında da Olimpiyat-Ataköy metrosu ve Marmaray ile entegre olacak, çok çok ileri zamanlarda Beşiktaş' ta Beşiktaş-Sarıyer metrosu, Bahçeşehir' de Avcılar ve Silivri hatları ile, Alibeyköy' de Haliç tramvayı ile ve yine eğer inşa edilir ise Mahmutbey' de Tavukçu Deresi tramvayı ile entegre olabilir. Büyük çerçeveden bakarsak bu hatların yapımı ile tam yerinde bir kent kuzeyinden geçen doğu-batı hattı olarak görülebilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Halkalı metrosu;
- Kabataş'ta T1 ve F1
- Beşiktaş'ta geleceğin (2025?) Beşiktaş-Sarıyer Metrosu
- Mecidiyeköy'de M2
- Metris'te T4
- Mahmutbey'de M3
- Halkalı'da Marmaray
ile kesişecek..
O değil de Kadir Topbaş'ın seçimi kazanamaması durumunda, iktidarın arasının çok iyi olduğu Kalyon İnşaat liderliğinde oluşturulan konsorsiyumun kazandığı bu ihale bence iptal edilir. Sonrasında, yeni ihalenin yapılması, eski ihaleyi kazananların mahkemeye başvurması, yeni ihalenin sonuçlandırılması derken işlere gerçek anlamda 2017'de başlanır ve metro 2023'te hizmete açılır. Kadir Topbaş seçimi kazanır da mevcut ekiple projeye devam edilirse, açılış için 2019'u düşünebiliriz..
- Kabataş'ta T1 ve F1
- Beşiktaş'ta geleceğin (2025?) Beşiktaş-Sarıyer Metrosu
- Mecidiyeköy'de M2
- Metris'te T4
- Mahmutbey'de M3
- Halkalı'da Marmaray
ile kesişecek..
O değil de Kadir Topbaş'ın seçimi kazanamaması durumunda, iktidarın arasının çok iyi olduğu Kalyon İnşaat liderliğinde oluşturulan konsorsiyumun kazandığı bu ihale bence iptal edilir. Sonrasında, yeni ihalenin yapılması, eski ihaleyi kazananların mahkemeye başvurması, yeni ihalenin sonuçlandırılması derken işlere gerçek anlamda 2017'de başlanır ve metro 2023'te hizmete açılır. Kadir Topbaş seçimi kazanır da mevcut ekiple projeye devam edilirse, açılış için 2019'u düşünebiliriz..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu arada, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... it_Map.png adresindeki haritada Mecidiyeköy-Mahmutbey hattı M6 olarak gösteriliyordu. Şimdi ise daha önce Mmini olarak gösterilen Levent-Hisarüstü hattını M6 ve Mecidiyeköy-Mahmutbey hattını M7 olarak düzeltmişler. Kabataş'ta M6 etiketini silmeyi unutmuşlar, tanıyan varsa sevabına uyarırsa iyi olur
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O arkadaş ben laf ettim mi Başar "kıskanıyorsun" diyor iyi tasarımcılık başka şey doğru içerik başka bir şey, o elemanın kankileri başka bir sitede. Ben kaç sefer wiki de düzeltme için yazıp durdum kimsenin salladığı yok, aksine yaptığım düzeltmeleri geri çeviriyorlar hatalı hallerine, gerizekalılıkları bilir ne diyeyim
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Önümüzdeki seçimler de Kadir Topbaş seçilmezsa bile metro projelerinden aksama olacağını zannetmiyorum. Çünkü hiç bir başkan bu projelere arkasını dönemez. bunları bitirmemek ona fayda getirmeyeceği gibi ciddi tepki de çekeceğini düşünüyorum.İstanbul'un 1 numaralı sorunu olan Trafik problemini çözmek adına her zamankinden daha fazla metroya ihtiyacaımız var.Ayrıca hem İBB ödeme gücü, hem de ihale döneminde firmaların güçlü kredi avantajı sağlanması maddi anlamda işleri kolaylaştıracaktır. Şunun da altını özellikle çizmek istiyorum ki ; vatandaş metro projelerini çok yakından takip ediyor. Mahalle veya otobüslerde konuştuğum insanlar metroların bitirilmesi, çalışmaların son durumu ile ilgili çok yakından takip etmekte.
Kadir Topbaş seçilirse ki çok büyük ihtimal. Özellikle AYGM ye devretmek üzere beklenen metro projeleri ( bakırköy - beylikdüzü ) seçimlerden sonra hızlanacaktır.Kadir Topbaş'ın açıkladığı 2019 yılına kadar 400 km raylı sistem çok gerçekçi olmasa bile ciddi bir rahatlama olacağını düşünüyorum. Bu sayfanın yeri değil belki ama Kadir Topbaş'a en çok kızdığım konu Metrobüs gibi çok güzel bir iş yaptı. İnanılmaz eleştirlere göğüs gerdi ve haklı olduğunu vatandaş gördü. Şimdi İstanbulun can damarı haline geldi metrobüsü. Kapasitesinin üstünde olduğunu kabul ederek aynı güzergahta raylı sistem çalışmalarına başladdığını ve ihale hazırlıklarının tamamlandığı vs. söylemişti. Fakat aynı sistemi neden FSM koprüsü üzerinden uygulamadı anlamış değilim. Bildiğim kadarıyla bir kaç sene önce sormuşlardı o da " - Arkadaşlarımız inceliyor. Hangi güzergahta ne tür talepler var buna bakarak ihtiyaca göre çözüm üreteceiğiz demişti. Bence Bahçeşehirden başlayarak Fsm üzerinden şile yolu ve son olarak Madenler ( çekmeköy ) kadar bir metrobüs hattı yapılması büyük rahatlık yaşanacaktır bu güzergahta. Ne zaman Boğaziçi koprüsünde metrobüsün otomobillerin yanından geçerken görsem " Neden 2. koprü de yok neden ? neden ? neden ? diye sormaktan alamıyorum.
Keşke önümüzdeki dönemde bu tür bir çalışma olsa. Muhtemelen bir sürü insan karşı çıkacaktır ama sonunda görecekler ki büyük rahatlık ciddi bir çözüm olacaktır.
Konuyu epey dağıttım ama idare edin arkadaşlar
Kadir Topbaş seçilirse ki çok büyük ihtimal. Özellikle AYGM ye devretmek üzere beklenen metro projeleri ( bakırköy - beylikdüzü ) seçimlerden sonra hızlanacaktır.Kadir Topbaş'ın açıkladığı 2019 yılına kadar 400 km raylı sistem çok gerçekçi olmasa bile ciddi bir rahatlama olacağını düşünüyorum. Bu sayfanın yeri değil belki ama Kadir Topbaş'a en çok kızdığım konu Metrobüs gibi çok güzel bir iş yaptı. İnanılmaz eleştirlere göğüs gerdi ve haklı olduğunu vatandaş gördü. Şimdi İstanbulun can damarı haline geldi metrobüsü. Kapasitesinin üstünde olduğunu kabul ederek aynı güzergahta raylı sistem çalışmalarına başladdığını ve ihale hazırlıklarının tamamlandığı vs. söylemişti. Fakat aynı sistemi neden FSM koprüsü üzerinden uygulamadı anlamış değilim. Bildiğim kadarıyla bir kaç sene önce sormuşlardı o da " - Arkadaşlarımız inceliyor. Hangi güzergahta ne tür talepler var buna bakarak ihtiyaca göre çözüm üreteceiğiz demişti. Bence Bahçeşehirden başlayarak Fsm üzerinden şile yolu ve son olarak Madenler ( çekmeköy ) kadar bir metrobüs hattı yapılması büyük rahatlık yaşanacaktır bu güzergahta. Ne zaman Boğaziçi koprüsünde metrobüsün otomobillerin yanından geçerken görsem " Neden 2. koprü de yok neden ? neden ? neden ? diye sormaktan alamıyorum.
Keşke önümüzdeki dönemde bu tür bir çalışma olsa. Muhtemelen bir sürü insan karşı çıkacaktır ama sonunda görecekler ki büyük rahatlık ciddi bir çözüm olacaktır.
Konuyu epey dağıttım ama idare edin arkadaşlar
- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
Rüşvet ve yolsuzluk iddiasıyla 17 Aralıkta başlayan operasyonun 2. dalgasında usulsüzlük yapıldığı iddia edilen ihalelerden biri de Mecidiyeköy Mahmutbey metrosu; bakalım ilerleyen vakitlerde neler olacak.
http://www.radikal.com.tr/politika/yeni ... ri-1168014
http://www.radikal.com.tr/politika/yeni ... ri-1168014
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hersey istanbulu ele gecirebilmek icin, isin belediyeye uzanacagi kacinilmazdi. Hep dedigim gibi isnat ispat gerektirir, suc isleyen devleþin halkin malini yiyen cezasiz kalmasin, varsa delili geregi yapilsin. Yalniz sunu soylemeden gecemem dinime kufreden musluman olsa, onunu acip yolverdikleri adam tescilli dosyali.