ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunu çok saçma buluyorum ya, proje doğru düzgün bir metro gibi bir şey olsa belki eyvallah ederdim de bu hali ile, garip geliyor bana, bir de şu tabeladaki ifade başlı başına rahatsız edici, "İSTANBUL METROSU III. AŞAMA LEVENT-HİSARÜSTÜ BAĞLANTISI" koskoca devlet kurumları bile sadece zamanın Taksim-4.Levent hattı için kullanılan İSTANBUL METROSU lafını hala sadece bu hatta layık görüyorlar, öbürleri taşra çünkü siyah türklerin metrosu bu beyaz türklerin metrosu o zaman istanbul metrosu da budur, artı neyin bağlantısı? Bir hatta bağlantı demek ile ne ifade ediliyor, ne kast ediliyor, her şey kafa bulandırma, yazık.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Boğaziçi Üniversitesi ve Akmerkez ve civarına varmak isteyenleri kolaylıkla Taksim ve Maslak yönüne taşımaktan başka ne işe yarayacağını tam çözemediğim bir yatırım. Bu hattı yaptıktan sonra kaç otobüs hattını kaldırıp veya öteleyip bu metro kolunu dolduracaklar ondan da emin değilim. Boğaziçi Üni. öğrencileri, Armutlu ve ötesindeki otobüse mahkum dar gelirliler ve Etiler civarında çalışanlar dışında kim bu küçük metro uzatmasını dolduracak onu da anlamadım.
Levent istasyonuna varan yolcu ekstradan para ödemeyecek gibi duruyor madem ki bu Yenikapı-Hacıosman metrosunun tıpkı Seyrantepe'deki gibi bir kolu olacaksa. Açıkçası bu durum da ayrı bir tuhaf çünkü varolan ve olacak en azından raylı sistemler arasında aktarmasız-ücretsiz geçiş yapılmazken İBB bir metroya kol ekleyip şehrin sadece küçük bir kesiminde bunu gerçekleştirmekte.
Sormak lazım; Seyrantepe uzatması depo sahası olmanın dışında GS Stadı'na ara sıra hizmet etmenin dışında neye yaradı? Misal, Seyrantepe'nin ucuna metro kolu ekleyip Sanayi Mah. Gültepe, Kağıthane, Şişli'ye uzatmak falan da mümkündü.
Konuyu tersinden düşünelim madem ki Seyrantepe ve bu Etiler uzatması Yenikapı-Hacıosman'ın bir kolu olarak görülüp o şekilde ücretsizlendiriliyorsa neden Kabataş-Taksim finiküleri veya İstiklal Cad. tramvayı ve Tünel aynı kategori de değil. Fiilen bunlar da bu metronun küçük küçük kolları.
Levent istasyonuna varan yolcu ekstradan para ödemeyecek gibi duruyor madem ki bu Yenikapı-Hacıosman metrosunun tıpkı Seyrantepe'deki gibi bir kolu olacaksa. Açıkçası bu durum da ayrı bir tuhaf çünkü varolan ve olacak en azından raylı sistemler arasında aktarmasız-ücretsiz geçiş yapılmazken İBB bir metroya kol ekleyip şehrin sadece küçük bir kesiminde bunu gerçekleştirmekte.
Sormak lazım; Seyrantepe uzatması depo sahası olmanın dışında GS Stadı'na ara sıra hizmet etmenin dışında neye yaradı? Misal, Seyrantepe'nin ucuna metro kolu ekleyip Sanayi Mah. Gültepe, Kağıthane, Şişli'ye uzatmak falan da mümkündü.
Konuyu tersinden düşünelim madem ki Seyrantepe ve bu Etiler uzatması Yenikapı-Hacıosman'ın bir kolu olarak görülüp o şekilde ücretsizlendiriliyorsa neden Kabataş-Taksim finiküleri veya İstiklal Cad. tramvayı ve Tünel aynı kategori de değil. Fiilen bunlar da bu metronun küçük küçük kolları.
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 17 Nis Çrş, 2013 07:14
Levent - Hisarustu metrosu insaati
Nispetiye caddesi uzerindeki guvercin parki santiyesinde yasli agaclari kestiler ve hafta sonu agaclardan birtanesi binamizin ustune devrilmis... Kendilerine danisildiginda kacamak cevaplar veren santiye calisanlari agaci budadiklarini iddiaa ettiler. Fakat koca agacin kendisi yerinde yok! Binaya girdigimizde agacin dustugu duvarda ciddi hasar meydana geldigini gorduk ve duvari delen agac icerideki ekipmanlara da zarar vermis her yer moloz... Simdi kimdir bunun sorumlusu? Dalga gecer gibi gece kondu isi yapiliyor.
Buraya boyle biraz soyleneyim istedim...
Buraya boyle biraz soyleneyim istedim...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teşekkürler bilgi için, bu tip şeyleri görüntü ile de belgelemek lazım tabii ki, ayrıca binanıza bir zarar geldi ise bununla ilgili yapacağınız girişimde de elinizde deliliniz olurdu. Normalde bu tip yerlerdeki ağaçların sökülerek başka yere taşınması yapılıyor, kesme yapmamaları gerekirdi. Ya da bir şekilde kesmek gerçekten gerekiyorsa da bunun düzgün yapılmasını tercih ederdim yani vatandaşın malına zarar vermeden.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ee? Noldu şu minnacık mettirou? Merak ettim. Hat numarası kaaaç? İnşaallah şöyle rezil bir pik saat metrosu yapmaya kalkmazlar, saat 7den 16ya kadar falan. Ciddî bir ağ
aman, boşver
Aslında bunu yeraltı tramvayı olarak tramvay şebekesine bağlı da düşünebilirlerdi. Yani, düşünen birisi varsa. Olmayan tramvay şebekesine. Taksim, Beşiktaş, Yenikapı bütün bunları *biz* palavralamıştık bir zamanlar. Öyle noztalcik minuşçik şeyler yapılacağına, böyle bir şey yapılsa?
Aslında bunu yeraltı tramvayı olarak tramvay şebekesine bağlı da düşünebilirlerdi. Yani, düşünen birisi varsa. Olmayan tramvay şebekesine. Taksim, Beşiktaş, Yenikapı bütün bunları *biz* palavralamıştık bir zamanlar. Öyle noztalcik minuşçik şeyler yapılacağına, böyle bir şey yapılsa?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili bir bilgi henüz edinemedim ama hat numarası olarak M6 nın işlendiğini gördüm, mantıklı gibi görülse de Olimpiyat Stadı hattının akıbeti ile ilgili net bir açıklama olmadığı için ben halen bu numaralara bir soğuğum, yine de resmi ifadeden çok farklı bir şey yapmış olmamak için başlıkları revize ediyorum.