ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

pehlivan
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Eyl Cmt, 2013 14:41

Mesaj gönderen pehlivan » 07 Ara Cmt, 2013 13:42

Bu hat M2 ana hat ile bağlanacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 13:44

pehlivan yazdı:Bu hat M2 ana hat ile bağlanacak.
Peki bir Seyrantepe işletmesi olacak mı? Yani Seyrantepe-Hisarüstü diye bir işletme olacak mı? Benim duyduğum Levent istasyonunda bu hattın istasyonu M2 istasyonunun altı gibi bir noktaya inşa edilecekti, buradan nasıl ana hatta bağlanacak? İlk zaman Sanayi istasyonundan depoyu anahatta bağlayan yol dışında bir tünel daha inşa edileceği ve bu sayede Taksim işletmesi kesintisiz yapılabileceği falan konuşuluyordu.

pehlivan
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Eyl Cmt, 2013 14:41

Mesaj gönderen pehlivan » 27 Ara Cum, 2013 10:59

İşletme yalnızca Levent-Hisarüstü arasında gerçekleşecek fakat kullanılacak araçların bakımı Seyrantepe'de yapılacağından dolayı M2'ye araçlar girebilecek. Fakat işletme olmayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Prş, 2014 23:01

Arkadaslar bugun tekrar sordum, M6 ve M2 Levent istasyonlari birbirinden bagimsiz iki istasyon, hat baglantisi sadece araclarin depo baglantisi amacli olacak. Bu arada onunuzdeki gunlerde bu hattin M2 ile makas baglantisi yapilacagindan M2 de (yanlis hatirlamiyorsam) 4. Levent istasyonu bir sure tek peron isletilecek, yani trenler gidis gelis tek perondan isleyecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Oca Cum, 2014 09:35

Arkadaslar bugun tekrar sordum, M6 ve M2 Levent istasyonlari birbirinden bagimsiz iki istasyon, hat baglantisi sadece araclarin depo baglantisi amacli olacak.
Keşke M6'yı Beşiktaş'a indirseler, Barbaros Bulvarı'nın altından.. Böylece, hem Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy bağlantısına gerek kalmaz, hem M6 küçücük bir metro olmaktan kurtulur, hem de Barbaros Bulvarı otobüs ve minibüslerden temizlenir..

M6'nın Levent-Zincirlikuyu-Darphane-Yıldız-Beşiktaş uzatılması sayesinde, Beşiktaş-Sarıyer minibüslerinin tamamını kaldırabilirsiniz. Eğer kot farkı ve Barbaros Bulvarı'nın eğimi nedeniyle yeterince aşağıya inemiyorsanız, metroyu Yıldız'da yer üstüne alıp, Barbaros Bulvarı'nın ortasından Vapur İskelesi'ne indirebilirsiniz. Hatta hazır oraları kazmaya başlamışken, yolları aşağıya alıp, üstte kalan meydanı sadece yayalara ve metroya bırakırsınız..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cmt, 2014 12:30

Beşiktaş' a indirme ile ilgili hali hazırda bir düşünce yok sanırım ama öyle bir yerlerde duyduğum bu hat en fazla 2-3 durak içeriye doğru gider, daha da bir yere gitmez :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Cum, 2014 21:26

Bu hat minik diye ilgi çekmiyor ama :)

http://www.haber7.com/guncel/haber/1120 ... nilik-daha
İBB'den yapılan açıklamaya, "Levent-Hisarüstü metro hattının Taksim-Hacıosman Metro Hattı arasında makas bağlantısı yapılacak olması nedeniyle 25 Ocak-1 Şubat 2014 tarihleri arasında 4. Levent İstasyonunda tek peron işletmeciliği yapılacak." denildi.

İLK TEST SÜRÜŞÜ ŞUBAT'TA
Açıklamada, İstanbul'un metro sistemi Levent-Hisarüstü Mini Metro Hattı'nda Şubat ayı içerisinde, ilk test sürüşünün yapılmasının planlandığı belirtilirken, şu ifadelere de yer verildi: "25 Ocak 2014 - 1 Şubat 2014 tarihleri arasında yapılacak makas çalışması için aşağıdaki önlemler alındı: Metro Hattı 4. Levent İstasyonu'nda tek peron işletmesi yapılacak, Mevcutta 3 dakika 55 saniye olan sefer aralığı, en az 5 dakika 30 saniye olacak ve yoğunluğa bağlı olarak değişken sefer aralıkları olabilecek, Hatta yolcu yoğunluğunun azaltılması için, sekizli vagon setleri kullanılacak, 4. Levent peron bölgesinde yolcularımıza yardımcı olmak için yeterli sayıda ve sürekli personel bulundurulacak."
Bu arada hattın Haziran' da açılması için çalışmalar olduğu söyleniyor, hani belki erken açılır derken bu kadar erken beklememiştim :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Oca Cmt, 2014 10:52

:shock: yok artık Lebronceyms! Abi, bu hattın yapımına 2012'de başlanmadı mı? Dört durak da olsa, Türkiye'de hangi metro iki yılda test sürüşü aşamasına gelmiş? Geçen hafta sanırım M7 başlığına yazmıştım, bu hattın 2017'de açılmasını beklediğimi. Kafamdan da 4 yıl inşaat ve 1 yıl testler ve aksiliklerin giderilmesi diye düşünerek 2017 demiştim. Bırak 2014'ü, 2015 bile şahane bir açılış tarihi bence..
İstasyon isimleri: Levent, Akmerkez, Etiler ve Hisarüstü
Koç Köprüsü'nün altındaki duraktan Akmerkez'e doğrudan (Kanyon, Metrocity, Cevahir, Metroport gibi) giriş olacak mı? Gerçi Akmerkez 20 yıllık bina, zamanında düşündüklerini sanmıyorum, ama belki bodrumlardan birinden geçişe olanak veren bir yer bırakılmıştır..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Cmt, 2014 12:16

Engin Y yazdı:Bırak 2014'ü, 2015 bile şahane bir açılış tarihi bence..
İstasyon isimleri: Levent, Akmerkez, Etiler ve Hisarüstü
, ama belki bodrumlardan birinden geçişe olanak veren bir yer bırakılmıştır..
2015 deniliyordu, Haziran haberini 1ay kadar once duydum ama iyice teyitlemek istedim, malum ortada herseye atlayan ray uzmani haberciler varken, bakalim ben yine de haziran erken diyorum. Ama sunu soyleyeyim personeli bile hazir, testler sorunsuz giderse neden acilmasin.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 25 Oca Cmt, 2014 14:19

Test sürüşü Şubat ayında ne demek yahu ;resmen afalladım bu hat ne çabuk bitti,test demek % sekseni bitti demek yani :shock:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Oca Cmt, 2014 14:39

Acaba hattın durumu ne, işçilik kalitesi nasıl, boş şov mu, işlevi iyi mi. Çok sorular oluşuyor. Asıl soru: Neden bunu tam bir şekilde M2 kolu olarak yapmadılar, ki belki gelecekte ağ genişletmesi olursa, farklı hat işletmeleri mümkün olabilsin? Bilmem, bana biraz garip geliyor. Göreceğiz.

Berlin’de U4 diye böyle kuyrukçuk bir metro hattı var. Teknik bir gariplikten dolayı (eski doğu-batı bölünmesi ve bundan dolayı görmezden gelen bir otoban tünelinin inşaatından dolayı) bu hat uzayamaz artık. Ve hep ve her zaman … acaba bu hattı kapatsak, kâr etmez miyiz diye bir düşünce esiyor ortada. Yani, böyle küçük hatlar zor. Ki o U4 tam merkezde. Ama kısa oluşundan insan çekmiyor. Acaba bu gibi hesapları da yaptılar mı? Sırf ikâmet alanı olan yerlere kısa (!) metro hatları çok., çok kötü işler. Toplu taşım genel olarak zor oluyor, uzun uzun yazabilirdim bunun hakkında, ama boşverelim. Bakalım, nasıl olacak. Akmerkez nedir, bilmiyorum, önemli bir noktaysa, belki sırf orası içın önemli olabilir. Ama genel olarak bağımsız kısa hatlarda pek bir gelecek görmüyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Oca Cmt, 2014 17:26

Burası biraz "zengin muhit" ya, belki trafikten illallah eden beyaz Türkler biner umuduyla yapıldı.

Şaka bir yana, sadece Etiler'de, Akatlar'da ve Ulus'ta oturanlar değil, Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri de bu metrodan faydalanacaktır. 559C, 43R, 59R ve 59RS gibi otobüs hatları da iptal edilirse, hem Levent-Etiler trafiği hem de Barbaros Bulvarı bu hatlardan arınırsa, tadından yenmez..

Hatta M2 (Şişhane-Maslak kesimi) ve M6, özellikle Cuma ve Cumartesi geceleri sabaha kadar yüksek doluluk oranlarıyla çalışabilecek kapasitede hatlar. Gerçi aynı durum, M2'nin Yenikapı'ya ulaşmasından sonra M1, Marmaray ve M4 için de geçerli olacak, ama geceleri tüp geçide yük treni girecekse, Marmaray'ın çalışmasını beklemek saflık olur.

Hem zaten metro sabaha kadar çalışırsa, Taksim-Bostancı ve Taksim-Bakırköy sarı dolmuş mafyası nasıl zengin olacak? 30 bin TL'lik taksilerin plakaları nasıl 800 bin TL edecek, değil mi?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön