ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 05 Şub Pzr, 2012 17:42

Bahsettiğim metraj M2 tünelleri içindi, onların altından veya üstünden geçiş için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Pzr, 2012 18:10

Özgür Türkler yazdı:Bahsettiğim metraj M2 tünelleri içindi, onların altından veya üstünden geçiş için.
Eyvallah, ben yanlış anlamışım. Teknik kısmını bilemem ama sağlam zeminde 30 metre geçiş mesafesi gayet iyi bence, normalde binaların altından geçerken 9 metreye kadar yaklaşıyorlar, yani aşağı yukarı bir tünel genişliği kadar.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Oca Pzr, 2013 16:23

Bugün Akmerkez civarında gezinirken Levent - Hisarüstü metrosunun inşaatına başlandığını gördüm. Koç köprüsünün altını çevirmiş "metro inşaatı" yazısını da asmışlardı. İşçiler de harıl harıl çalışıyordu. Burayı en kısa zamanda resimleyeceğim.

Tek tünel olacak diye yazılmış bu bir mekik hat mı olacak yoksa iki aracın geçebileceği genişlikte tek tünel mi olacak?

İstasyonlar şunlar:

Levent - Uygulama Oteli - Etiler1 - Etiler 2 - Hisarüstü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2013 16:42

kemal yazdı:Bugün Akmerkez civarında gezinirken Levent - Hisarüstü metrosunun inşaatına başlandığını gördüm. Koç köprüsünün altını çevirmiş "metro inşaatı" yazısını da asmışlardı. İşçiler de harıl harıl çalışıyordu. Burayı en kısa zamanda resimleyeceğim.

Tek tünel olacak diye yazılmış bu bir mekik hat mı olacak yoksa iki aracın geçebileceği genişlikte tek tünel mi olacak?

İstasyonlar şunlar:

Levent - Uygulama Oteli - Etiler1 - Etiler 2 - Hisarüstü
Hayırlı olsun, Başkan geçenlerde bu hattın en kısa sürede bitirileceği yönünde bir şeyler dile getirmişti, bir de Seyrantepe için yapılan tünelin de inşaatının devam ettiğini söylüyorlar, ben bu iki işin birbirine bağlanacağını ya da M2 ye bağlanacağını düşünmüyorum ama fantazide sınır yok :) belki de bağlanır.

Tek tünel konusu ilk başta açıklandığı gibi ise funiküler gibi olacak diye biliyorum Kemal abi, yani bir vagon gidip gelecek, arada geçişme için bir yer olursa iki vagon gider gelir en fazla, bu proje hakkında hiçbir bilgim yok açıkçası, ortalıkta resmi bir detayda yok.

Ben bir yandan çiziktiriyordum ama şimdi fark ettim geride güzergah verilmişti zaten,
Mehmet Kasım yazdı:Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Oca Pzr, 2013 18:45

Bu proje ile beraber Sarıyer-Beşiktaş arasında Boğaz kıyısına paralel metro fikrinin hiç bir manası kalmamış oldu. Anlaşılan Etiler ahalisi ve büyük sermaye bastırınca Hacıosman - Tarabya Bayırı'na da Etiler'in ortasına da metro gidiyor. Sosyo-ekonomik düzeyi daha alt seviyede olan ilçe/mahallelerde yaşayanlara bu durum ibret olsun.
Gültepe, Çeliktepe, Sanayi Mah. gibi yolu vadinin tepesinden ama yerleşimleri vadinin eteklerine kurulu yerlere metro götürmek fiilen çok manasız olsa olsa Kağıthane - Cendere Vadisi'nde son zamanlarda oluşan iş merkezleri ve sosyal hareketliliği Levent yönü ile birleştirmek makul olabilir. Bunu zaten Kabataş-Mecidiyeköy-Kağıthane-Mahmutbey metrosu yapacak fazladan Söğütlüçeşme/Bostancı Kazlıçeşme metrosu da gelecekte buna katkı verecek. O bölgenin ihtiyacı olan otobüslerin-minibüslerin o yolda ilerleyebilmesi yoksa metro hem fazla gelir hem de vadinin eteklerinde tabanında oturanlar için ekstra eziyet olur. Sonuçta otobüs durağı kadar metro istasyonu yapılamıyor.
Örneğin Marmaray vadinin tabanındaki Ispartakule'ye uzasa bu vadinin tepesindeki Esenkent - Bahçeşehir'e uzadığı ve kolaylıkla Bahçeşehir'e ulaşılabileceği anlamına mı gelir? Metroyu Gültepe'nin ortasına getirmek de bir anlamda aynı şey hem de Çeliktepe, Sanayi Mah vb. mahallelere de adil olmak için uzatmak gerekir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2013 18:54

O bölgeden ileri bu hat uzatılırmı bilemiyorum açıkçası çünkü dediğim gibi proje ile ilgili net bir bilgi var mı? Tek hat üzerinde işleyecek 3 vagon/set ten bahsediliyor, adı zaten minimetro diye bir şey uydurdular, baştan beri diyorum ya adam gibi metro yapsalardı ya da şu haritada görülen funiküler projesi ile birleştirip bir sistem yapsalardı, tam emin değilim Cable-Lineer kapsamına girermi ama iki ayrı ihale yapmaktansa tek iş ile halledilebilirdi diye düşünüyorum, teknik olarakta mümkündü, kafama takılan tek soru 2 ya da 3 geçiş noktası ile daha fazla vagonu sirkülasyona sokacak bir teknoloji varmı ya da mümkün mü? Eğer değilse o zaman önerim anlamsız oluyor tabii.

Diğer taraftan böyle güdük bir işi getiripte ileriye uzatmanın bir anlamı olacağına inanmıyorum açıkçası, mesela sizlerin o bölge ile ilgili bilgi ve önerileri gayet değerli ben açıkçası isim olarak biliyorum, defalarca araç ile oralardan geçtim ama ismi geçen merkezlerin birini tam göster deseniz gösteremem :) ama haklısın yol tepeden geçiyor yerleşim ise eteklerde, orada zaten toplu taşıma anlamında bir sorun var, biliyorum çok fantaziye kaçıyorum ama yine de bununda bir orta çözümü olduğuna inanıyorum, tepeyi ters bir V şeklinde düşünürsek bu V nin ortasından kazacağınız bir tünele hem üstünden hemde her iki yanından erişim tünelleri ile insanları getirebilirsiniz, bu da o eteklerde oturanlarında hatta onların daha da iyi faydalanması anlamına gelir, tepedekiler için daha derine ineceklerinden dolayı daha zor olur.

Neyse karıştırmayayım konuyu, açıkçası bu projeye bir türlü anlam veremiyorum, bir ara Mehmet'in bahsettiği gibi havaray yapılması planlanan güzergahlardan birisi idi diye hatırlıyorum, onu yapamadık buyrun bu der gibi bir iş, işin Kenan'ın değindiği taraflarıda var yani ekonomik güç ile alakalı ama sermaye metro istermi, ya da metro dediğimiz şey işçiyi taşımak için yapılan bir şeymidir, öyle mi olmalıdır bilemiyorum açıkçası.

Boğaz hatlarına gelince, ben hiçbir zaman taraftar olmadım açıkçası, böyle bir iş boğaz metrosunu engellermi bilemem ama boğaz metrosu yapılsa bile sahildeki metro ile tepedeki M2 arasında illa ki yolcuyu aktaracak bir takım sistemler gündeme gelecektir, dolayısı ile eğer böyle bir şey olacak ise daha garanti iş olarak 3 bilemediniz 4 duraklı funiküler sistemleri daha doğrudur.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Oca Pzr, 2013 23:51

Bunu burada daha öncede yazdığımı hatırlıyorum ama tekrar edeyim; bu çakma metro düzeneğini M2 nin altından geçirip Gültepeye uzatsalar, yanlış hatırlamıyor isem Kağıthaneden Gültepeye çıkan yoluşun bitiş yeri olan Ortabayır mevkisine kadar uzatmış olsalar şimdiki taşıma planının en az 3 misli insan taşınırdı bu yöntemle. Tabi orta direk yerine Etilerde oturan kaymak tabakaya hizmet etmesi planlandığınından bunu İBB düşünmemiştir yada düşünmek istememiştir.
Unutmadan, şimdiki uygulama oteli ve polis kolejinin yerine binaları artık KİPTAŞ mı yoksa bir başka birimi dikecekse bu çakma metro esas ona hizmet edecek, hisarüstü-üniversite falan filan bahane...
Ondan dolayı toplu ulaşım olarak esas hizmet etmesi gereken Gültepe halkı yerine , düz asfaltta dolaştıkları 2,5 tonluk arazi tipi jeep lerinden kessen bile inmeyecek olan belkide hayatında metroya binmemiş ve büyük ihtimalle de bundan sonra da binmeyecek olan Etiler eşrafı düşünülerek bu iş yapılıyor. Bunu hangi yüzle İstanbulluya anlatacaklar bilemiyorum ama bir yolunu bulurlar elbet. En kötü , sıkıştıkları yerde "zaten 2. etap olarak oraya uzatacaktık" deyiverirler, benim saf halkımda ağzına çalınan bir parmak balla bir dahaki seçimleri bekler durur...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2013 23:56

:) Özgür evet yazmıştın hatırlıyorum hatta bugün başlığı kurcalarken tekrar okudum, zaten yazdıklarımın bir kısmı o yüzden di. Jeepçiler konusunda sana hak veriyorum, bende öyle düşünüyorum, zaten o tabaka farkı sorumuda o yüzden yönelttim aslında. İBB nin herhalde metrocuk yapma isteğide bu yüzden, düşük kapasiteli, gitsin gelsin monorayın yer altı versiyonu, ne bileyim bir şey diyemiyorum.

Benim anlamadığım hangi arada derede ihale edildi? Sanırım ihale bile olmadı, hatırlar iseniz bir ara M2 de iş artışı gibi bir şeylerden söz etmiştik, galiba iş bu kapsamda verildi, yani Seyrantepe için ikinci tünel böyle verildi ama bilgim olmadığı için ister istemez komplo teorisine kayıyor ve bu işte herhalde böyle verildi diyorum, ya da ihaleyi gözden kaçırdık. Neyse işin o kısmı oldu da bitti maşallah olmuş şimdi geriye kalanı gerçekten bu metro bir işe yarayacak mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Oca Pzt, 2013 00:05

Normal bir metro hattı olsaydı – veya normal bir hattın verimliliğine sahipse – elbet işe yarar, kırsal bölgeden geçmiyor; ne kadar çok ikâmet bölgelerinden metro geçerse, o kadar kişilik binme potansiyeli doğar. Ama şu tekray hastalığı yok mu, o işte çok acaip :lol: Küçük bir tünelden iki ray geçir de, tek ray?! Bu ucuza getirmeler eninde sonunda dört misli pahallıya patlayacak gibi bir koku geliyor. Ama belki de biz yanlış anlıyoruzdur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Oca Sal, 2013 15:56

Benim anlamadığım hangi arada derede ihale edildi? Sanırım ihale bile olmadı, hatırlar iseniz bir ara M2 de iş artışı gibi bir şeylerden söz etmiştik, galiba iş bu kapsamda verildi, yani Seyrantepe için ikinci tünel böyle verildi ama bilgim olmadığı için ister istemez komplo teorisine kayıyor ve bu işte herhalde böyle verildi diyorum, ya da ihaleyi gözden kaçırdık. Neyse işin o kısmı oldu da bitti maşallah olmuş şimdi geriye kalanı gerçekten bu metro bir işe yarayacak mı?
Galiba M2 hattının yüklenicilerine %25'e kadar ihalesiz iş yaptırılabiliyormuş, o nedenle ihaleye gerek kalmadan bu işler Alarko'ya verildi.

http://www.kap.gov.tr/yay/Bildirim/Bild ... ?id=251424
Bağlı Ortaklığımız Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş.'nin Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. ile oluşturduğu eşit hisseli ortak girişim tarafından yapımı sürdürülen, "İstanbul Metrosu III. Aşama 4. Levent - Ayazağa Kesimi Seyrantepe Depo Sahası ve Depo Bağlantı Hatları İkmal İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri" projesi kapsamına, "Levent - Hisarüstü bağlantısı ve Sanayi - Seyrantepe ek bağlantı tüneli işleri" ilave edilmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 17:46

Engin Bey güzel ve ilginç bir bilgi teşekkürler paylaştığınız için, daha önce bende aynı kapsamda inşa edildiğini okumuştum ama mantığı bağlayamıyordum eğer iş arttırımında ya da KİK içerisinde böyle bir esneklik var ise onu değerlendirmişler demektir, faydalı bir uyanıklık olarak görülebilir :)

Yine de benim içimdeki ses bu ayrı bir proje olduğu için M2 hattı kapsamında değildir diyor ama o sesi susturmam lazım :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 16 Şub Cmt, 2013 14:31

Resim

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön