ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Prş, 2013 21:07

alabay yazdı:Hm, M6 …

Neden baştan bütün yapılacak hatlara numara verip, ona göre bırakmıyorlar?

M1 metrosu gibi mi olur acaba? Daha küçük olacaksa, Stuttgart metrosu gibi HRS mi olacak?
Sordum, dediler ki; "senin sitede bir cins var iki de bir de aynı şeyleri sorup duruyor, ona kıllık olsun diye böyle yapıyoruz" yani.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Prş, 2013 21:49

Tabi canım, şöyle elli, altmış senedir hortlak gibi her yerde soruyorum … oy üzden de elli, altmış senedir bu sistemsizlik var. Di mi? Yoksa, dubidakka, yüz sene oldu mu? Veya ikiyüz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Prş, 2013 23:38

Sistemsizlik 90 yıldır var, gece gece aranma git başka yerde bu mevzuları dök :) sana göre bir site adresi verebilirim. Basitçe tekrar ediyorum, sana göre yok, belki de bu işi yapanlara göre var, senin ya da senin beğendiğin birilerinin yaptıkları benim ya da bizim kentlerimizin doğrusu olmak zorunda değil, bunu da bir daha tekrar ettirme, bir insana bir kere söylenir ama senin derdin ne ise anlamamak ve beni deli edip burada saydırtmak için elinden geleni yapıyorsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Ağu Cum, 2013 08:21

Yok, yanılıyorsun. Bu konuda otuzlar ile elliler arasında sistem getirme çabaları vardı. Elimde 1956’dan bir kent rehberi var meselâ. Eskiden semt numaralandırması bile var. Hep unutuyorsun, ailemde bu işle bu senelerde uğraşan birisi vardı :-) Sen maziyi bilmediğinden benim eleştirileri sayamıyorsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Prş, 2013 20:43

Bu hat ile ilgili olarak tünel kazılarının nerede ise bitmek üzere olduğunu duydum ama açılış için 2015 zikrediliyor, bakalım bitince ortaya ne çıkacak çok merak ediyorum. Belki bir gün içini görme şansımda olur ;)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzt, 2013 18:12

Bu hattımızın açılışı ile ilgili net bir tarih duymadım halen ama aldığım bir bilgiye göre hatta daha önce M2 de kullanılmış olan Alstom setler kullanılacak, (kaçlı dizi olacak ya da çift hat mı onu bilmiyorum) ve bu hattın depo sahasına bağlantı yolu da olacak, sadece M2 ana hattına bağlantısı yok. İstasyonda Levent istasyonunun nerede ise altında diyebiliriz, dediğim gibi Seyrantepe depo sahasına bir bağlantısı olacağı söyleniyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Pzt, 2013 19:16

Eh, Seyrantepe–Rumelihisarüstü işletmesi yapsınlar, fena olmaz. Maç durumlarında Seyrantepe–Taksim veya Seyrantepe-Yenikapı ilâve işler.

Ama şimdiden büyük (en değil) düşünseler, iyi olur. Yoksa sonra yine bağlantı problemleri doğar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzt, 2013 19:23

alabay yazdı:Eh, Seyrantepe–Rumelihisarüstü işletmesi yapsınlar, fena olmaz. Maç durumlarında Seyrantepe–Taksim veya Seyrantepe-Yenikapı ilâve işler.

Ama şimdiden büyük (en değil) düşünseler, iyi olur. Yoksa sonra yine bağlantı problemleri doğar.
?? Seyrantepe istasyonuna mı bağlantı var yazmışım? şöyle yazmışım
bu hattın depo sahasına bağlantı yolu da olacak, sadece M2 ana hattına bağlantısı yok
bunun anlamı hani trenler için ayrı bakım, onarım alanına falan gerek yok, biri bozulursa depodan başkası gönderilebilecek anlamına geliyor, trenler Seyrantepe istasyonuna gidebilecek anlamına gelmiyor. En azından benim öğrendiğim bu.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 26 Kas Sal, 2013 13:02

M2 nin işlediği hatta girmeden Seyrantepe depo ya nasıl gidecek ki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 13:11

Özgür Türkler yazdı:M2 nin işlediği hatta girmeden Seyrantepe depo ya nasıl gidecek ki?
onu öğrenmedim ama bu hattın Levent istasyonu M2 Levent istasyonunun altında (nerede ise) kalıyor, ve çaprazlama kesiyor dolayısı ile oradan sonra tekrar kavis alıp dönüp gelebilecek bir durum varmı kestiremiyorum? Benim bildiğim M2 den de seferlerin Seyrantepe' den her iki yönlü yapılabilmesi için bir ilave tünel zaten açılacaktı.

Ama bu hattın herhangi bir şekilde anahatta bağlantısı olmayacak denildi, yani M2 ana güzergahına bağlantısı olmayacak, tabii bu şu demek te değil belki de Seyrantepe tüneline bağlanacaktır depoya gidebilmek için dolayısı ile Seyrantepe işletmesi de olabilir :) bunu bir öğrenmeye çalışayım, eksik ya da yanlış bilgi vermeyelim ya da Başar' ı biraz daha mutlu edelim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Sal, 2013 13:39

Bence var olan o tünele bağlamamak biraz garip olur, yani Überwerfungsbauwerk dedikleri tarz tünel rampaları yapacaklar, o belli, ama o rampalar (bence) Seyrantepe metro hattının tünelini bağlanacak. O yüzden bu işletme de mümkün olacak.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Kas Çrş, 2013 12:43

Levent istasyonundan Seyrantepeye üç metro istasyonu var, yani kabaca 3-4 km eder. Bence o mesafede bir tüneli kazmazlar, bu hattın uzunluğu zaten ancak o kadar. Tek çıkar yol M2 hattına bağlanması. Eğer bu kadar uzatmayı düşünüyorlarsa da bari Gültepe ve Çeliktepe'yi de dolaştırıp Seyrantepeye bağlansınlar da bu hattın kapasitesi 2-3 katına çıksın yolcu olarak...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön