adn-M.01 » Adana Metrosu 2. Etap Projesi

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Oca Prş, 2013 21:49

Bu sistemin ikinci etabı ne oldu yahu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2013 22:09

mustafaguler yazdı:Bu sistemin ikinci etabı ne oldu yahu?
Valla basında bir şeye hiç rastlamadım, gerçi aramıyorumda :) forum sitelerinde neler var bilmiyorum, takip ettiğim tek site burası çünkü :D ama bir ara tartışmalar vardı Üniversite ye mi uzatılacak diyordu ne, şimdi mesajları da okumadım geriye doğru, yanlız az önce hattı baştan sona incelerken şunu fark ettim yazık olmuş, yani aslında güzel bir yüksek metro sistemi yapmışlar ama kapasiteyi düşük tutmuşlar ve başka caddelerden gelecek başka hatlar ile de kesiştirilebilir bana Adana'da metro potansiyeli var gibi göründü, şehirleşme olarak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

adn-M.01 » Adana Metrosu 2. Etap Projesi

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2013 17:20

Adana'da metro hattının geliştirilmesi için yapılan çalışmalarda güzergah konusunda bir takım tartışmalar vardı, bu tartışmalara bir anlamda el koyan Çukurova Üniversitesi güzergahın netleştirilmesi için bir takım çalışmalar yapmış ve bunu Belediye'ye sunmuş, proje için Belediye yetkililerinin de onayı ile 2013 bütçesine alınmış, yanlız haberde UDH tarafından 2013 bütçesine alındı diyor, acaba Adana'da bu etabın yapımını bakanlığa mı devredecek bunu bilmiyorum.
Komisyonun hazırladığı raporda sunulan güzergah, bir protokol çerçevesinde yürütülecek. İmzalanan protokol kapsamında; TOKİ Hastanesi’nin doğusundan geçerek otobana kadar olan kesimde mevcut bitki örtüsünün korunmasına dikkat edileceği gibi, Zeytin Gen Merkezine de zarar verilmeyecek. Metro hattı Zeytin Gen Merkezi arazisinin güneyinden ve devamında Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdunun batısından Mithat Özsan bulvarına paralel giderek, Adana Büyükşehir Belediyesine ait Asfalt Şantiyesinin bulunduğu bölgede son bulacak. Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdu’nun yanında yer alacak dördüncü istasyon ile üniversite kapalı otoparkının karşısına yerleştirilecek beşinci istasyona kadar olan güzergahın yer altından kapalı olarak geçilmesi planlanıyor. Ayrıca üniversite içerisinde kalacak son istasyonun yakınında bir durak yapılarak, bu alandan üniversite içerisindeki tüm birimlere ulaşımı sağlayacak ring seferleri düzenlenecek.

Proje, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2013 bütçesine alındı.
http://www.rayhaber.com/2013/adana-2-et ... -netlesti/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2013 17:29

mustafaguler yazdı:Bu sistemin ikinci etabı ne oldu yahu?
İkinci etap Bakanlığa devir edilmiş ve yatırım programına da alınmış, ilk etapta güzergah etüd ihalesi de yapılmış, bakalım ne zaman hızlanır bu iş.

Diğer taraftan bu metronun özel bir işletmecisi yok galiba diğer şehirlerdeki gibi, ben herhangi bir bilgi bulamadım, direkt Belediye tarafınan mı idare ediliyor?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Cum, 2013 17:38

Çok güzel yazılmış. Acaip anlaşılabilecek bir kod içeriyor. Bal gibi. İyi ki harita marita gibi düşman işlerine yatmamışlar he!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2013 17:50

alabay yazdı:Çok güzel yazılmış. Acaip anlaşılabilecek bir kod içeriyor. Bal gibi. İyi ki harita marita gibi düşman işlerine yatmamışlar he!
Valla bir halt anlamadım, deminden beri güzergahı çıkartmaya çalışıyorum, eğer hattın güneydeki ucundan başlayacak ise ortaya saçma sapan bir güzergah çıkıyor, yani yoğun yerleşim yerleri ile zerre alakası olmayan sadece üniversiteye gitsin diye çiziktirilmiş bir şey oluyor. TOKİ hastanesinin doğusundan geçip bahsettiği öğrenci yurduna gitmesi için ancak öyle bir şey gerekiyor :) halbuki kentin doğusunda yoğun yerleşim olan bölgeye aynı şekilde viyadük üzerinden rahatlıkla uzatılabilecek bir sistem var ortada, anlamadım vallahi, kafam karıştı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Cum, 2013 18:42

Olm, Türk diimisin? :P

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 01 Şub Cum, 2013 19:36

Bakanlıkta inşallah aksatmadan bu işi yapar.

Adana metrosu 1996 yılında inşaata başlamış şuan 13,5 km işleyen bir sistem

Bursaray 1998 yılında inşaata başlamış şuan 30,89 km

Adana bu konu da çok geri kaldı maalesef :(

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Eki Cum, 2013 23:38

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Cmt, 2013 12:33

Çalışsınlar bakalım, Adana büyüklüğünde bir kent için çok yetersiz bir raylı sistem altyapısı var.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 05:58

Adana'ya metro dışında bir de Yenice-Kürkçeler arasında çalışacak bir banliyö hattı gerekiyor:

Yenice-Çağ Üniversitesi-Çukobirlik-Zeytinli-Büyükdikili-Küçükdikili-Çınarlı-Hipodrom-Otogar-Fevzipaşa-Demetevler-Yüreğir-Adana Gar-Yavuzlar-Kiremithane-Çamlıbel-Ahşap Sanayii-İncirlik-Kürkçeler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cmt, 2014 10:33

Banliyo isletmeciligi ulkemizde zaten ihmal edilmisti, simdi tred topic metro oldu köylere bile metro vaadi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön