
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Boşverin siz rengi ben size bomba haberleri aktarayım
Hatta 15 km nin üzerinde ray döşenmiş, zaten biliyorsunuzdur bunu.
6 km katener montajı tamam, 1,5 km si enerjili, teknik olarak tamamına enerji verilebilir halde.
Ray montajında şu an ortalama 200 metrenin biraz üstünde, katener ise peyderpey çalışıyor ama tam gün çalışsa günde 500 m. nin üzerinde iş çıkartabilecek kapasite var.
Daha önce bahsettiğim test alanı CAF a verilmiş, bomba işte burada. Araçlar yürüyor, evet araçlar enerjili olarak kendilerine ayrılan test alanında hareket halindeler
Bu arada güzergahın tamamında tünel kazısı bitmiş durumda, vallahi arkadaşlar pırıl pırıl, canavar gibi bir metro geliyor İstanbul' a. Ben bir kez daha bu hattın yapımında emeği geçen herkese bir vatandaş olarak teşekkür ediyorum, inşaatın yani tünel ve sanat yapıları inşaatının hızı korkunç, hatta kumanda merkezinin camları takılmıştı, binanın dışı henüz kaplanmamış ama çalışmalar devam, istasyonlarda duvar kaplamaları yapılıyor, yürüyen merdivenler tamam, görünen zemin kaplamaları ile asansörler ve asıl önemlisi elektrik tesisatı ile ilgili işlerin bitmesi.
Çok büyük ihtimal ile Mayıs gibi bir test sürüşü Devletin üst kademesinin katılımı ile yapılacak gibi, ama tüm işlerin bitmesi tam -benim düşündüğüm gibi tam- bir açılış için sene sonu biraz iyimser, araçların tamamının teslimatı ise herhalde 2012 ilk aylarında biter. Son olarak yine tahmini olarak açılış yapılsa bile Ayrılıkçeşme olmadan yapılacak bu açılış, o istasyon pas geçilerek işletme olabilir, zaten tünel kazısı yapılmış olan ama başka bir şeyine dokunulmayan tek istasyonda burası.
Hatta 15 km nin üzerinde ray döşenmiş, zaten biliyorsunuzdur bunu.
6 km katener montajı tamam, 1,5 km si enerjili, teknik olarak tamamına enerji verilebilir halde.
Ray montajında şu an ortalama 200 metrenin biraz üstünde, katener ise peyderpey çalışıyor ama tam gün çalışsa günde 500 m. nin üzerinde iş çıkartabilecek kapasite var.
Daha önce bahsettiğim test alanı CAF a verilmiş, bomba işte burada. Araçlar yürüyor, evet araçlar enerjili olarak kendilerine ayrılan test alanında hareket halindeler

Çok büyük ihtimal ile Mayıs gibi bir test sürüşü Devletin üst kademesinin katılımı ile yapılacak gibi, ama tüm işlerin bitmesi tam -benim düşündüğüm gibi tam- bir açılış için sene sonu biraz iyimser, araçların tamamının teslimatı ise herhalde 2012 ilk aylarında biter. Son olarak yine tahmini olarak açılış yapılsa bile Ayrılıkçeşme olmadan yapılacak bu açılış, o istasyon pas geçilerek işletme olabilir, zaten tünel kazısı yapılmış olan ama başka bir şeyine dokunulmayan tek istasyonda burası.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Orada olamamamın olacaktı 
Ehü, Başar bir müjde de sana, bu hat ile Üsküdar hattı arasında ray bağlantısı olacak ama işletme olarak değil, yani öyle ordan oraya işletme anlamında değil ama bir ihtimal dahilinde (kuvvetli ihtimal) her iki hat ortak bir depo ve atölye alanı kullanacaklar dolayısı ile bu ray hatlarının bağlı olacağı anlamına geliyor

Ehü, Başar bir müjde de sana, bu hat ile Üsküdar hattı arasında ray bağlantısı olacak ama işletme olarak değil, yani öyle ordan oraya işletme anlamında değil ama bir ihtimal dahilinde (kuvvetli ihtimal) her iki hat ortak bir depo ve atölye alanı kullanacaklar dolayısı ile bu ray hatlarının bağlı olacağı anlamına geliyor

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok detayını veremeyeceğim ama iki hat için planlanan ortak durum bakım onarım ile park sahasının ortak olması, enerji tipi iki hattında aynı olduğu için bu mümkün, ama gabari kurtarır kurtarmaz onu bilemem, zaten ilk etapta kimsenin ortak işletme amacı ile bunu düşündüğü yok.
Zaten bu durumun ortaya çıkma sebebi de daha önce Hakan' ın sondaj yapılıyor dediği sanırım Tavşantepe miydi, orada planlanan atölye sahası yapılamıyor, orada teknik bazı nedenler ile erişim sorunu yaşanacağı öngörüldüğü (hesaplandığı) için vazgeçilmiş, hattın aslında bir depo ve park sahası var Maltepe ile Huzurevi arasında bir depo olarak kullanılacak genişçe tünel alanı ve bakım alanı olarak düzenlenecek alanı var, fakat sonuçta her zaman bir büyük depo ve atölye gereklidir, merkez atölye ortak olma durumu var.
Zaten bu durumun ortaya çıkma sebebi de daha önce Hakan' ın sondaj yapılıyor dediği sanırım Tavşantepe miydi, orada planlanan atölye sahası yapılamıyor, orada teknik bazı nedenler ile erişim sorunu yaşanacağı öngörüldüğü (hesaplandığı) için vazgeçilmiş, hattın aslında bir depo ve park sahası var Maltepe ile Huzurevi arasında bir depo olarak kullanılacak genişçe tünel alanı ve bakım alanı olarak düzenlenecek alanı var, fakat sonuçta her zaman bir büyük depo ve atölye gereklidir, merkez atölye ortak olma durumu var.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bu benim fikrim, içim daralıyor avrupa yakasına geçince. Avrupa Yakasının en sevdiğim kısmı trafiği atlatıp anadoluya dönerken ki kısmı...sizin yaka elit bizimkisi paçoz mu

Süper bilgi, 6 km katener de hızlanır inşallah...6 km katener montajı tamam, 1,5 km si enerjili
Bu açılış işine çok önem veriyorlar, Mayıs ayına kadar hazırlıklar tamamlanmalı, malum seçim geliyor...Daha önce bahsettiğim test alanı CAF a verilmiş, bomba işte burada. Araçlar yürüyor, evet araçlar enerjili olarak kendilerine ayrılan test alanında hareket halindeler
Esat bu hattın depo sahası Kaynarca'da düşünülmüştü, Üsküdar hattının ise Dudullu tarafından açılacak ayrı bir kolda(Seyrantepe'deki gibi).bu hat ile Üsküdar hattı arasında ray bağlantısı olacak ama işletme olarak değil, yani öyle ordan oraya işletme anlamında değil ama bir ihtimal dahilinde (kuvvetli ihtimal) her iki hat ortak bir depo ve atölye alanı kullanacaklar dolayısı ile bu ray hatlarının bağlı olacağı anlamına geliyor
Bunun anlamı her iki depo sahasının da iptal edilip, ortak bir depo sahası kurulması yönünde mi? O zaman Karacaahmet'in altında falan mı yaparlar ne dersiniz?
Acaba neden sondaj yapıyorlar o zaman? Orası 2 hattın ortak istasyonu olacak ama Kartal-Kaynarca kesiminde hala toprak çıkıyor, TBM'ler ne alemde acaba? İşleri bitmiş olması lazım artık...Zaten bu durumun ortaya çıkma sebebi de daha önce Hakan' ın sondaj yapılıyor dediği sanırım Tavşantepe miydi, orada planlanan atölye sahası yapılamıyor, orada teknik bazı nedenler ile erişim sorunu yaşanacağı öngörüldüğü (hesaplandığı) için vazgeçilmiş
Burası kullanılacak zaten, Kaynarca daha doğrusu Tavşantepe sonradan ortaya çıkmıştı...Maltepe ile Huzurevi arasında bir depo olarak kullanılacak genişçe tünel alanı ve bakım alanı olarak düzenlenecek alanı var
----
Bir haber de ben vereyim, Ayrılıkçeşme'de şantiye sahasını genişletmişler. Bağdat Caddesinden doğru gele yolun birazı trafiğe kapatılmış, Şahap Gürler caddesinin çeşme ucu da daraltılmış acayip trafik var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Depo ile ilgili bildiğim seninde bahsettiği gibi Üsküdar için Dudullu hatta Beşiktaş tesislerinin orada bir yer sanırım düşünülüyordu, bu hat için düşünülen yerde ise teknik bir problemden bahsediliyor ki bu problem orada depo sahasından vazgeçilmesine sebep olmuş, detay vermeyeceğim. Ortak depo/atölye alanının yeri şu an hatırladığım Üsküdar hattına daha yakın yine Dudullu tarafında bir yerlerde olacak, ama kesin yerini bilmiyorum yani nokta atışı yapamayacağım 
Hala orada neden sondaj yapılıyor bilmiyorum, ama TBM lerin de işinin bittiğini duydum yani hatta tünel kazısı diye bir şey yok şu anda, varsa da NATM ile yapılan istasyon alanı açma ya da tüneller arası kaçış tünelleri falan açma işleridir.
Ayrılıkçeşme de her yer kapatılmıştı evet, ama otobüste idim fotoğraflayamadım, fakat gördüğüm kadarı ile aşağı doğru açılmış bir şey yoktu, orası ile ilgili de hedef M1 deki Bahçelievler gibi yani pas geçerek sistemin çalışması bu istasyonun daha sonra sisteme katılması yönünde, sanırım birazda Marmaray' a endeksli bir durak olduğu için acele edilmiyor olabilir, bu benim tahminim.

Hala orada neden sondaj yapılıyor bilmiyorum, ama TBM lerin de işinin bittiğini duydum yani hatta tünel kazısı diye bir şey yok şu anda, varsa da NATM ile yapılan istasyon alanı açma ya da tüneller arası kaçış tünelleri falan açma işleridir.
Ayrılıkçeşme de her yer kapatılmıştı evet, ama otobüste idim fotoğraflayamadım, fakat gördüğüm kadarı ile aşağı doğru açılmış bir şey yoktu, orası ile ilgili de hedef M1 deki Bahçelievler gibi yani pas geçerek sistemin çalışması bu istasyonun daha sonra sisteme katılması yönünde, sanırım birazda Marmaray' a endeksli bir durak olduğu için acele edilmiyor olabilir, bu benim tahminim.