Bende zaten metrobüstense metronun yapılmasına taraftarım maliyeti yüksek olsa da, çünkü aynı güzergahta bir metro projesi var ise metrobüs geçici yatırım anlamına geliyor ve bana göre yapılan masraf çöpe gidiyor. Diğer taraftan Kestel ile ilgili durum çok enteresan, tabi biz bu bilgilere haiz olmadığımız için yorum yapamıyordum. O etap ile ilgili söylediğiniz gibi bir durum var ise şimdiden neden "dönemimizin planlarında yok ama yapacağız" sözlerinin ortada dolaştığı anlaşılıyor, kolay iş ama kimse bilmez göz boyar, tam belediye siyasetibtgn yazdı:Bu hat için ne kadar maliyet çıksa da bence bu masrafa değer.Çünkü Bursa'da şu an için en önemli hat bu.Belediye şuanda hattı Kestel'e uzatmak istiyor çünkü bu hatta herşey hazır.Bursaray'ın gideceği yol bile hazır sadece ray döşenecek.Ben buna seçim yatırımı olarak bakıyorum çünkü bir yanda büyük bir işten kaçılırken diğer yanda küçük bir işle büyük ses çıkarılıyor.
brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Şuan hizmette olan bölüm şu şekilde:Esat yazdı:Arkadaşlar başlığı böldüm, ama hizmetteki ve inşaat halindeki etap isimlerini şu an tam bilemediğim için o isimleri girmedim bilginize.
A Etabı:
Şehreküstü-Organaze Sanayi
Şehreküstü-Küçük Sanayi
B Etabı:
Demirtaşpaşa-Arabayatağı
İnşaat aşamasında olan bölümler ise
C Etabı:
Küçük Sanayi-Uludağ Üniversitesi (Batı aksı)
Organize Sanayi-Emek (Kuzey-Batı aksı)
İhale aşamasına gelen hat ise (İhalesi Ocak ayı sonu gibi yapılabilir)
D Etabı:
Arabayatığı-Kestel
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursaray' da bir etap daha sonlanıyor sistem bir kademe daha büyüyor. Bursa' nın raylı sistemlerdeki başarısını yakından takip edemesekte hep takdir ettik, neresinden bakarsak bakalım aslında hiçbir kıyaslamaya girmeksizin bir kentin raylı sistemini geliştirmek için yaptığı güzel işleri görüyoruz Bursa' da umarım bu başarılı düşünce yapısı kesilmeden devam eder. Başkan Altepe yaptığı açıklamada C Etabının inşaat işlerinin tamamlandığını belirtmiş ben açılış için tarih detayı göremedim ama 19 Eylül' de üniversite açılmadan önce hizmete alınacağı bildirilmiş, hadi bakalım hayırlısı bir başlığı daha güzel bir iş için kilitleyeceğiz
http://www.haber7.com/haber/20110908/Un ... ulustu.php
http://www.haber7.com/haber/20110908/Un ... ulustu.php
Gerçi kilitleyeceğiz dedim ama Emek hattıda bu etap içerisinde imiş, yani başlık bir süre daha açık kalacak demektir.Hattın ilk deneme seferini kendi kullandığı trende, Rektör Prof. Dr. Dilek ile yapan Altepe, artık UÜ'ye gidecek herkesin raylı sistemi kullanabileceğini belirtti. Üniversitede yeni akademik yılın 19 Eylül'de başlayacağını hatırlatan Altepe, ''Yeni dönem öncesi kalan rötuşları da tamamlayıp hattı kullanıma açacağız. Bundan sonra öğrenciler, çalışanlar, tıp fakültesine gelenler yani Uludağ Üniversitesinde işi olan herkes kampüse Bursaray ile ulaşabilecek'' diye konuştu.
Şehir içindeki Bursaray hatlarından günlük 160 bin kişinin faydalandığını dile getiren Altepe, üniversite hattının da sisteme dahil olmasıyla bu sayının 200 bine ulaşacağını bildirdi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
nüfusa oranlandığında en gelişmiş raylı sistem bursada. kişi başına düşen ray oranına göre. istanbulu bile solluyor. c etabını bitirmiş. 3 ay sonrada emek hattını bitiriyor. seneyede kestel.
geriye ne kalıyor ki bursanın tüm omurgası oturmuş oluyor 2013'te. biz ise alçak sürünmeye devam iett ile.
düşünüyorumda bursa terminal hattı, kent meydanı tramvayı falan yapılınca on numara olacak.
geriye ne kalıyor ki bursanın tüm omurgası oturmuş oluyor 2013'te. biz ise alçak sürünmeye devam iett ile.
düşünüyorumda bursa terminal hattı, kent meydanı tramvayı falan yapılınca on numara olacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Yaklaşık olarak:Mehmet Kasım yazdı:arabayatağı-üniversite arası kaç km?
Üniversite-Arabayatağı: 24km
Organize Sanayi-Acemler: 4,6km
(inşaatı devam eden)
Organize Sanayi-Emek: 2,2km
Arabayatağı-Kestel: 8km
Şuan kullanılan kısım toplamı(19.09.2011 tarihi itibariyle): 28,6km
İnşaatı devam eden kısım toplamı: 10,2km
İşletime açılacak toplam kısım: 38,8km
Not: Uzunluklar tahmini ölçümleridir. Resmi verilere göre +/- 0,1 oranında değişkenlik gösterebilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
29 km kabaca. istanbulu sollayacak nerdeyse. nüfusa oranlandığında bursa çok iyi durumda aslında.Yaklaşık olarak:
Üniversite-Arabayatağı: 24km
Organize Sanayi-Acemler: 4,6km
(inşaatı devam eden)
Organize Sanayi-Emek: 2,2km
Arabayatağı-Kestel: 8km
Şuan kullanılan kısım toplamı(19.09.2011 tarihi itibariyle): 28,6km
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Evet öyle denilebilir ama Bursa ile İstanbul'u kıyaslamak ne kadar doğru orası tartışılır. Şuan Kestel etabında sorunlar var. Karayolları güzergah üzerinde ki iki adet köprüyü yapmaya yanaşmıyor. Buna BBB el atacak gibi görünüyor ama taraflar arasında protokoldü falandı filandı derken inşaat çalışmaları aksayacak. Şuan bile hatta gözle görülür bir çalışma yok malesef. Sadece hat üzerinde ki araç trafiği için yapılması planlanan kavşak çalışması başladı. Şehir içi demir ağında beni çok merak ettiren T1-Heykel-S.Garaj (Kent Meydanı) hattı olacak. Taksi-Dolmuşların kaldırılmasıyla T1 hattı yoğun kullanılacak ama depolama alanı neresi olacak merak ediyorum açıkçası. Birde hattın yapımının prefabrik şekilde olması planlanıyor.Mehmet Kasım yazdı:29 km kabaca. istanbulu sollayacak nerdeyse. nüfusa oranlandığında bursa çok iyi durumda aslında.Yaklaşık olarak:
Üniversite-Arabayatağı: 24km
Organize Sanayi-Acemler: 4,6km
(inşaatı devam eden)
Organize Sanayi-Emek: 2,2km
Arabayatağı-Kestel: 8km
Şuan kullanılan kısım toplamı(19.09.2011 tarihi itibariyle): 28,6km