ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
O metraj hatalı görünüyor, kazılan kısım 3,8 x 2 aslında. 2 TBM'de şafta geldi. Şaft ile istasyon arasında 1 km civarında mesafe var, 2 tünel olduğu için 2 km eder. Ama o kesim TBM ile kazılmayacak büyük ihtimalle. Bunları sonra konuşuruz, İBB Kartal-Kaynarca arasını konuşmaktan şimdilik hoşlanmıyor, muhtemelen kayıt dışı bir takım işler yürütüldü, 2011'de yaptıklarını kayıt altına alacaklar. Bütçede görünmeyen yerin kazısını bitirdiler adamlar yahu ...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kasım başında istasyon kaba inşaatları ile ilgili olarak bir gözden geçirme yapmıştım, benzer bir şeyi tekrar yapacağım ama şubat sonu gibi...
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 5806#15806
Neyse içlerinden bir kaçının değişimini söylemek için açtım konuyu.
Kartal istasyonunda kaba inşaat tamamlandı, benzer şekilde Soğanlık'ta da. Hastane/Adliye istasyonunda (ben bu istasyona bundan sonra Adliye demeye karar verdim, anadolu yakasında 1 tane adliye olacak nasılsa, zaten resmi adı da Hastane/Adliye) ise bloklardan biri zaten tamamlanmıştı diğer blokta ise kolonlar dikilmiş sadece üst kısmın kalıpları ile uğraşıyorlar ve beton dökecekler...
Bostancı'da bloklardan biri tamamlandı, hatta toprak falan dökmüşler. Diğer blokda ise 3 katlı yapının en üst katının kolonları dikilecek, yani son aşamaya geldiler. Kadıköy'de hala dışarıdan içeriyi görebileceğimiz merdiven girişlerini tamamlamadılar ama içeride ince işlerin bile başlaması sebebiyle bu istasyonun kaba inşaatını da tamamlanmış kabul edilebileceğini düşünüyorum.
Son olarak Ayrılıkçeşme; bu istasyon için orada bir iş makinesi bir şeyler yapıp duruyor ama bir türlü çözemedim. Esat sözüm sana bu istasyonun hangi yöntemle yapılacağını öğrenmemiz lazım, eğer delme tünel ise boşu boşuna yavaş gidiyorlar falan diye hayıflanmayalım
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 5806#15806
Neyse içlerinden bir kaçının değişimini söylemek için açtım konuyu.
Kartal istasyonunda kaba inşaat tamamlandı, benzer şekilde Soğanlık'ta da. Hastane/Adliye istasyonunda (ben bu istasyona bundan sonra Adliye demeye karar verdim, anadolu yakasında 1 tane adliye olacak nasılsa, zaten resmi adı da Hastane/Adliye) ise bloklardan biri zaten tamamlanmıştı diğer blokta ise kolonlar dikilmiş sadece üst kısmın kalıpları ile uğraşıyorlar ve beton dökecekler...
Bostancı'da bloklardan biri tamamlandı, hatta toprak falan dökmüşler. Diğer blokda ise 3 katlı yapının en üst katının kolonları dikilecek, yani son aşamaya geldiler. Kadıköy'de hala dışarıdan içeriyi görebileceğimiz merdiven girişlerini tamamlamadılar ama içeride ince işlerin bile başlaması sebebiyle bu istasyonun kaba inşaatını da tamamlanmış kabul edilebileceğini düşünüyorum.
Son olarak Ayrılıkçeşme; bu istasyon için orada bir iş makinesi bir şeyler yapıp duruyor ama bir türlü çözemedim. Esat sözüm sana bu istasyonun hangi yöntemle yapılacağını öğrenmemiz lazım, eğer delme tünel ise boşu boşuna yavaş gidiyorlar falan diye hayıflanmayalım

-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15
Merhaba ,
Yakacık , Pendik ve Kaynarca isitasyonları için henüz ihale verilmedi , bu konuda hangi yetkiliye uşaldıysam tünnellerin açıldığını ,istasyonlar için ihale verileceğini söylüyorlar ama , bu eklenen üç durak için duyurular aylar önce yapılmasına karşı şu an ana kadar tek bir çivi çakılmamış bu istasyonların yapımı konusunda bilgisi olan varmıdır , paylaşabilirmi..
Yakacık , Pendik ve Kaynarca isitasyonları için henüz ihale verilmedi , bu konuda hangi yetkiliye uşaldıysam tünnellerin açıldığını ,istasyonlar için ihale verileceğini söylüyorlar ama , bu eklenen üç durak için duyurular aylar önce yapılmasına karşı şu an ana kadar tek bir çivi çakılmamış bu istasyonların yapımı konusunda bilgisi olan varmıdır , paylaşabilirmi..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bizde bundan daha fazlasını bilmiyoruz, sadece istasyonların yaklaşık konumları hakkında Hakan arkadaşımızın çalışmaları var, başlığı geriye doğru tararsanız ulaşabilirsiniz, onun dışında bizlerde tünellerin kazıldığını biliyoruz ama istasyon inşaatlarının nasıl olacağı hakkında resmi bir bilgi yok, şahsi görüşüm eğer istasyonlar delme tünel olacak ise zaten ne ihalesi verilecek, sadece yüzeye erişim için NATM ile kazılması kalıyor, eğer aç-kapa yapılar olacaksa o zaman tabii ki iş büyüdüğü için belki ayrıca ihale edeceklerdir açıkçası bir fikir yürütemedim, hatta bana biraz mantıksız geldi, tünelleri kazdıktan sonra aç kapa yapmaya çalışmak herhalde metro inşaatları tarihçesinde de enteresan bir iş olur 

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Hattın son istasyonu ve triyaj sahasının bulunacağı yerin şimdiki halini çekmiştim. İleride değiştirğinde şöyleydi diyebilelim.
Belediye buraya Kaynarca diyor ama Pendik'in herhangi bir yerinde yaşayan herhangi birine sorun burası Tavşantepe, Tavşatepe'de güney taraf mezarlık ve konut alanları ile dolu. Kayakamlık ve Emniyet Müdürlüğü de burada idi ama geçici olarak ikisi de taşındı, binalar muhtemelen yeniden yapılınca geri gelecekler. Kuzey tarafta ise hiç bir şey yok bombş duruyor, muhtemelen kamu arazisi...


1.fotoğrafta ufukta görünen tepe Kayışdağı, daha yakındaki yüksek binalar ise Kartal-Soğanlık tarafı...
Belediye buraya Kaynarca diyor ama Pendik'in herhangi bir yerinde yaşayan herhangi birine sorun burası Tavşantepe, Tavşatepe'de güney taraf mezarlık ve konut alanları ile dolu. Kayakamlık ve Emniyet Müdürlüğü de burada idi ama geçici olarak ikisi de taşındı, binalar muhtemelen yeniden yapılınca geri gelecekler. Kuzey tarafta ise hiç bir şey yok bombş duruyor, muhtemelen kamu arazisi...


1.fotoğrafta ufukta görünen tepe Kayışdağı, daha yakındaki yüksek binalar ise Kartal-Soğanlık tarafı...
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Müdürlüğü Cevabı :
"Kartal'dan Kaynarca'ya doğru yaklaşık 3800m uzunluğunda iki ayrı hat olarak ana hat tünellerinin TBM yöntemiyle kazıları (beton kaplama dahil) tamamlanmıştır.Kalan kısım işler yeni bir ihale yapılarak tamamlanacaktır. İhale dosyaları hazırlık çalışmaları devam etmektedir."
"Kartal'dan Kaynarca'ya doğru yaklaşık 3800m uzunluğunda iki ayrı hat olarak ana hat tünellerinin TBM yöntemiyle kazıları (beton kaplama dahil) tamamlanmıştır.Kalan kısım işler yeni bir ihale yapılarak tamamlanacaktır. İhale dosyaları hazırlık çalışmaları devam etmektedir."
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman istasyonlar delme tüneldir, bu tüneller içerisinde TBM kazı yaparken o bahsettikleri beton kaplamayı da yapıyor bildiğiniz gibi, bu beton kaplama esnasında bazı alanlara beton plakaları değil metal plakalar yerleştiriyor. Daha sonra bu metal plakalar sökülerek içlerinden NATM yöntemi ile kazı yapılabiliyor, bu da yapılmış olan beton konstrüksiyonu etkilemiyor, benim bu kazının bitmiş olmasından anladığım istasyon bölgelerinin bu şekilde geçildiği ve büyük ihtimal ile istasyon yapılarının aşağıdan yukarı, yukarıdan aşağı NATM ile erişim tünellerinin açılarak tamamlanacağı yönünden, tabi bu benim bir tahminim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38