Hergün kullanan birisi değilim haftasonları Kadıköy'e geçerken ve bir kaç haftada bir derslerden firar edince kullanıyorumbu azalma çalışmaların bir
semeresi mi yoksa sürekli kullanıcıların hem
psikolojik hemde sinirsel algılarının alışması
ile mi alakalı diye düşündüm şimdi
ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
Anatolian
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bu projenin sürekli olarak 29 ekim günü açılacağını söylemek çok mantıksız. Kaba inşaatın devam ettiği ray sistemlerinin hazırlanmadığı ve sadece 3 ay gibi kısa bir süre kalması bırakın açılmasyı test sürüşlerinin başlatılması bile çok büyük bir başarı olur. Asreın projesi denen marmarayın en önemli aktarma merkezi bu hat üzerinden gerçekleşeceği için istanbul trafiği için hayati önem taşıyan bir güzergah. Saçma - sapan fikirler yüzünden 15 yılı aşkın zamandır bitirilememesi ise güzel ülkemizde bu tarz projelerin gerçekleştirilmesinin ne kadar zor olduğunu bir kez daha gösterdi. Siz binlerce insan ile gece -gündüz demeden çalışın, son teknolji ekipmanları kullanın emek verin fedakarlık yapın ama birileri dava açarak yürütmeyi durdurma kararı alsın.Ondan sonra işin içinden çıkabilirseniz helal olsun size..Silüeti bozuyor endişesi ile yıllardır İstanbullu bu güzel projeden mahrum kaldı. Gerçekten yazık !
konu baya dağıldı bu arada ama kusur bakmayın artık
konu baya dağıldı bu arada ama kusur bakmayın artık
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Siluet konusu üzerine biz de atıp tuttuk, tabii ki her iki görüşte var bence siluet ile ilgili en ufak bir zararı yok, hem bu açıdan hemde kentin görüntüsünü bozan %99 luk diğer etkenleri kimse sallamayıp kentin geleceğine yapılan büyük bir yatırıma böyle eleştiriler yapmayı abes buluyorum. Başka çözümler olabilir miydi bu tartışılır ama bu saatten sonra bununda anlamı yok, köprü bitti
üzerine ray döşeniyor, dün bir takım resimler gördüm köprü üzerinde vinçli kamyonlar malzeme indiriyorlar ammaaaaa 29 Ekim' e yetişir mi? Sanırım yetişmeyecek çünkü İBB de bir süre önce yetiştirmeye çalışacağız ama... diye bir iki kelam etti, görünüşe göre zor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aradaki istasyon? Şehzadebaşı? Unkapanı? Her ikisininde hali hazırda hiçbir önemi yok, belki Şehzadebaşı T1 e aktarma vereceği için mühim olabilir, bilmiyorum ama mevcut durumda Yenikapı en önemli istasyon, o iki istasyon bile açılmasa Yenikapı' dan yolcuyu oraya rahatlıkla geçici süre otobüsler ile taşıyabilirsin ama Yenikapı yetişmezse hattı açamazsın bile.alabay yazdı:Zaten yetişse, neye yarar? Yenikapı bile bitmiş olsa, o aradaki istasyon ne durumda?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Mükemmel bir tespit oldğunu düşünüyorum Esat Bey.Esat yazdı:Siluet konusu üzerine biz de atıp tuttuk, tabii ki her iki görüşte var bence siluet ile ilgili en ufak bir zararı yok, hem bu açıdan hemde kentin görüntüsünü bozan %99 luk diğer etkenleri kimse sallamayıp kentin geleceğine yapılan büyük bir yatırıma böyle eleştiriler yapmayı abes buluyorum.
O kadar gereksiz ve işe yaramayan alışveriş merkezleri , devasa plazalar, istanbul'un ortasına hiç gerek yokken konsept denilerek herşeyi bir arada koyulan (Bknz Zorlu Center ) gibi projeler bu şehire zarar vermiyor ama günde 1 milyon insanı taşıyacak toplu taşımanın can damarı olan proje için ; bilmem nereden kaç derece açı ile baktığın zaman bozulan silüet yüzünden 15 yıldır proje devam etmekte, bitirilmemmekte. İşte bu tezat beni benden ediyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bunun ismi ne yahu?
Şimdi biraz düşündüm, bakındım, kaşındım
şu »aradaki« istasyon
hangi isimle çağıracağız onu? Esat Şehzadebaşı demiş. Harita(sın)da Saraçhane okuyorum. Çok isim var, çok, bilira, bilira, bilira
Hangisi? Yoksa güm diye bambaşka bir isim mi iner gökten? Fatih meselâ?
Veya Macar Kardeşler?
Ayrıca şöyle guglörse baktığım zaman cidden üzülüyorum, metro yapiyoruz, ama az istasyon var, aaah ah!
Orada Aksaray kavşağında istasyon yok, halbuki aktarma noktası olurdu. Zaten artık Aksaray neresi bile tam belli değil.
Hangisi? Yoksa güm diye bambaşka bir isim mi iner gökten? Fatih meselâ?
Ayrıca şöyle guglörse baktığım zaman cidden üzülüyorum, metro yapiyoruz, ama az istasyon var, aaah ah!
-
Engin Y
- Seyyah
- Mesajlar: 3568
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
M2'de az istasyon sorunu kesinlikle var. Durak araları o kadar açık ki yürümeye üşenen millet yukarıdan giden otobüse veya taksiye biniyor.Ayrıca şöyle guglörse baktığım zaman cidden üzülüyorum, metro yapiyoruz, ama az istasyon var, aaah ah!
Oysa ki Taksim'den sonra Harbiye durağı olmalıydı, sonra Osmanbey'in biraz ilerisine Şişli durağı, sonra Mecidiyeköy'ün tam meydanına Mecidiyeköy durağı, Astoria civarında Esentepe/Gayrettepe durağı, Barbaros Bulvarı'nın tam altında Zincirlikuyu durağı ve şimdiki yerlerinde Levent ve 4. Levent durakları olmalıydı.
Yani şu anda Taksim-Osmanbey-Şişli/Mecidiyeköy-Gayrettepe/Zincirlikuyu-Levent şeklinde beş durak olan kesim, Taksim-Harbiye-Şişli-Mecidiyeköy-Esentepe/Gayrettepe-Zincirlikuyu-Levent şeklinde yedi durak olmalıydı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Genel olarak güzel yapılmıyor. Az istasyonlu. Avantajı hızlılık (ve inşaat zamanı, para, vesaire, o başka). Dezavantajı işte dendiği gibi.
Paraya bakmasak, en güzel sistem, pas geçilebilen istasyonlara sahip hatlar, yani aynı New York sistemi. O zaman ekspres trenler işleyebilir. Ama yeni yapılan ne yazık ki öyle ileri bakışlı yapılmıyor. Ben şahsen 500 ile 800 metre arası aralıkları çok iyi buluyorum, bizde ise 1000 ile 1400 metre arası aralıklar var. Bu metrodan ziyade banliyö sistemi aralıkları (onlar daha büyük ve daha hızlı ağlar genelde).
Marmarayda da Üsküdardan sonra bir iki istasyon eksik. Böylece şişeboğazı problemi doğabilir. Tek M4te bir iki yerde aralıklar beklendiğinden dar (ve iyi). Ve M1 tabiiki.
Paraya bakmasak, en güzel sistem, pas geçilebilen istasyonlara sahip hatlar, yani aynı New York sistemi. O zaman ekspres trenler işleyebilir. Ama yeni yapılan ne yazık ki öyle ileri bakışlı yapılmıyor. Ben şahsen 500 ile 800 metre arası aralıkları çok iyi buluyorum, bizde ise 1000 ile 1400 metre arası aralıklar var. Bu metrodan ziyade banliyö sistemi aralıkları (onlar daha büyük ve daha hızlı ağlar genelde).
Marmarayda da Üsküdardan sonra bir iki istasyon eksik. Böylece şişeboğazı problemi doğabilir. Tek M4te bir iki yerde aralıklar beklendiğinden dar (ve iyi). Ve M1 tabiiki.