ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 Kas Çrş, 2010 16:42

Bu metronun depo alanı nerede olacaktı , Acıbadem Akasya konut sitesinin arka tarafında sondaj ve zemin düzeltme çalışmaları var acaba depo bu alanda mı olacak??

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Kas Prş, 2010 00:05

Depo alanı olarak geçici olarak Küçükyalı-Huzurevi istasyonları arasındaki 3. tünel kullanılacak. Ama daha sonrasında yani Kartal-Kaynarca arası hizmete girdiğinde aynı zamanda Kaynarca istasyonunda triyaj alanı da inşa edilmiş oalcak. Nihai yer Kaynarca yani...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Prş, 2010 08:46

Merak ediyorum, acaba bu sisteme dallanma düşünülüyor mu. Bizde her yere kendisine hass bir hat ve sistem çekme mentalitesi var. Ama bu şimdi Anadolu yakasının ilk omurgası oluyor. Dallanma gibi şeyler düşünülebilir.

Ayriça, geçenlerde bir veya iki şirkete ve ona göre de ülkeye bağımlı olma söz konusuydu. Öbeği bulamadım, yoksa orada da bir iki satır cevap yazacaktım. Şu anki olayları bir göz önünde tutalım. İsteyen istediğini bir şey dayatabilir … Alman, Rus, Çin … problem çıkartabilir diye korkabiliriz hani. Peki, şimdi bütün metro araçlarımızı Kore'ye bağladık, ya Kore savaş II başlarsa? Bunu kimse düşünmedi, değil mi? Güneykore'nin şu an Kuzeykore'ye saldırmamasının da sebebi tam bunlarmış, Seoul sınıra yakın, elde edebildikleri sanayisel (!) rahatlığı yıktırmak istemiyorlarmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Prş, 2010 11:57

Tüm alımları Kore ye bağlamış değiliz ama adamlar o fabrikayı babalarının hayrına kurmadılar tabii ki, muhakkak belli bir alım garantisi olduğunu düşünüyorum, bunlar belki ortada olmayan anlaşmalar ile yapılmış olabilir ama sonuçta Asya' da zaten işçilik ucuz, artı adam Türkiye' de üretim yapmıyor montaj yapıyor yani zaten yine teknoloji transferi yok dolayısı ile nerden kar ettik ben anlamıyorum, gemi ile transferden ücretinden mi? Bağcılar metrosuna niyet Edirnekapı tramvayına kısmet LRV34 lerden mi :) Taksim için 92 araç alımı yapılalı zaten çok ama çok uzun zaman olmuştu, şu an bunlar dışında aldıkları en büyük iş sanırım Marmaray oldu. Ülkemizdeki diğer alımlar ise son dönemde Alstom ve Ansaldo dan oldu, o zamanda yazmıştım bizi bir firmanın tekele zorlayabilmesi için zaten bölük pörçük almamız sebeptir, adamdan doğru düzgün bir filo satın alır, çatır çatır da pazarlığını yapar sözleşmeni yaparsan ne yapabilir ki? Yedek parça stoğunu baştan sağlam yap, ya da hep cik cik yapılıyor, ver parayı al lisansları üret kendi aracını, o da yok ee ne yapıcaz biz?

Dallanma demişsin Başar, bunu da daha önce hem bu başlıkta hemde Sabiha Gökçen uzatmalarında tartıştık herhalde, Hakan İBB nin bir takım işlediği planları çizip göstermişti, fakat ben o projelerin bu hatta ray ile bağlı ortak işletmeler değil bu hat ile entegre edilmiş yani aktarma imkanı veren işler olacağını düşünüyorum, tabi oralarda rüzgar değişipte akıllara bir şey olmadıysa :) hala eski düşünce yapısı var ise, o zaman işte her yer kurt gibi uzar gider. Bir de daha önce de sormuştum kaç kişi yapıyor ki böyle işletme? Acaba gerçekten METRO dediğimiz şeyde böyle dallanıp budaklanmak doğrumu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Prş, 2010 14:09

Dallandırdıktan sonra her yerden çokhatlı geçmeye gerek yok. Ayrıca evet, dallanmış metro sistemleri bayaği var. Ama ben ille de dallanmış sistem demiyorum tabiîki. Kesişme noktaları yapacaksın. Dallanma dememin sebebi, yine ağ diye ağlara benzememek içindi :lol:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Kas Prş, 2010 17:39

Kadıköy-Kaynarca metrosunun entegre olacağı 2 hat olacak, ve bu iki hat planlarda çok gerilerde olmayan hatlar.

Birincisi Bostancı-Dudullu Metrosu; hat yanlış hatırlamıyorsam Bostancı sahilden ya da Bostancı tren istasyonunun oradan başlıyor, Kozyatağı'nda Kadıköy Kaynarca metrosu ile kesişiyor ve oradan Dudullu'ya devam ediyor, hatta Kozyatağı'nda 2 kola ayrılıp biri de batı Ataşehir üzerinden Ümraniye tarafına dvam ediyor ama bu kol kesin değil.

İkincisi ise daha da önemli bir hat yine Pendik merkezden yani tren istasyonundan başlıyor, Kaynarca'da metro ile entegre olup Havalimanına ulaşıyor. Bence bu hat Pendik tren istasyonundan önce Pendik İDO'dan başlamalı, bildiğim kadarıyla İDO Pendik'i Yenikapı'dan sonraki en büyük liman olarak planlıyor...

Bunların dışında da etütleri yapılan ya da henüz o aşamaya bile gelmemiş hatlarda var ama ben onları konuşmak için çok erken diyorum ve burada lafını bile etmiyorum...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Kas Prş, 2010 18:06

İkincisi ise daha da önemli bir hat yine Pendik merkezden yani tren istasyonundan başlıyor, Kaynarca'da metro ile entegre olup Havalimanına ulaşıyor. Bence bu hat Pendik tren istasyonundan önce Pendik İDO'dan başlamalı, bildiğim kadarıyla İDO Pendik'i Yenikapı'dan sonraki en büyük liman olarak planlıyor...
bu bakanlığın yapacağı hat. havaalanı ile sınırlı değil. tosb, gosb bölgelerine yük taşıma amaçlı yapılan bir hatta olacak. artı olarak adapazarı-söğütlüçeşme kuzey geçişinden buraya bir bağlantı yapılacak.. kurtköy-pendik arasında 2 hat arası bağlantı olacak.

bundan başka ek bir hat daha var. kaynarca metrosunun daha ileriye uzatılması var. biraz uzun vadeli tabi.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Prş, 2010 23:37

Peki Hakan, bu hatlar şimdi şu bizim hattı pas geçip sırf kesecek mi, yoksa rayca bağlı da mı olacak? Asıl sebep depolama. İkincisi araç kaydırma. O yüzden soruyorum. Berlin metrosunda hatlar arası bağlantılar bir sanat. Genel kullanım için değil bunlar, araçlar gidip gelebiliyor, depoya, oradan buraya, gerekirse metro aracından başka araçlar (yük lokomotifi, taş transpor vagonları, metro şebeke bakımında gerekebilecek şeyler işte, bununla ilgili bir kaç fotoğrafım vardı, hatırlarsam, bir gün koyarım).

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Kas Prş, 2010 23:41

bundan başka ek bir hat daha var. kaynarca metrosunun daha ileriye uzatılması var. biraz uzun vadeli tabi.
Mehmet bu önemli, kastettiğin Tuzla istikameti mi?
Peki Hakan, bu hatlar şimdi şu bizim hattı pas geçip sırf kesecek mi, yoksa rayca bağlı da mı olacak? Asıl sebep depolama. İkincisi araç kaydırma. O yüzden soruyorum.
Onu bende bilemiyorum, yani Kadıköy-Kaynarca metrosunda ilerleyen metro aracı makas yardımıyla Dudullu'ya gidebilecek mi? Ama bildiğim şey benim bahsettiğim 2 hattında kapasite anlamında Kadıköy-Kaynarca ile aynı olduğu ve bahsettiğim 2 istasyonun yani Kozyatağı ve Kaynarca istasyonlarının aktarma istasyonu olabilecek kapasitede tasarlandığı...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Cum, 2010 00:15

Ama o iki istasyonu şimdiden tam gereken şekilde, peronlu, yapmıyorlar, değil mi? İşte bu kafayı hiç anlayamıyorum, Berlin'de 70, 50, 40 sene evvel istasyonlar bir »geleceğe« göre tasarlanıp, yapılıyor da. Gerekmeyen bölümleri kapalı kalıyor. Bazen hiç ortada ray may bile yok, ama bir cadde tüneli, herhangi büyük bir inşaat, gereken herhangi bir şey esnasında hop diye bir »ön yapım« tasarlanıp, yapılıp, gömülüyor. Ama unutulmuyor, bunların bir master plânı var elbet ;-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Cum, 2010 01:06

alabay yazdı:Peki Hakan, bu hatlar şimdi şu bizim hattı pas geçip sırf kesecek mi, yoksa rayca bağlı da mı olacak? Asıl sebep depolama. İkincisi araç kaydırma.
Geç bunları, yok öyle bir şey. Şimdi 1/10 oynarım, ha birileri okur gider yapar o başka. Ama şu anda öyle bir kafada planda yok. Ha bir de sanat demişsin ya :) tükürürüz biz öyle sanatın içine.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Cum, 2010 12:29

Daha önce yazmıştım Kaynarca dan daha ileriye uzatılması konusunda fiks bir şey yok diye duymuştum, bir den fazla seçenek vardı projeler arasında ve kesin güzergah yoktu, daha çok harita üstünde çizilmiş birer eğri olarak duruyorlar. Zaten bakanlık oraya bir hat konduracaksa Kaynarca' dan daha ileri gitmesi uzun vadeden bile uzun vade olabilir :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön