Öncelikle tablolar için teşekkürler Kenan, ilk okuyuşta pek anlayamadım gerçi ben onlardan bir şey ama sonra tekrar bakınca biraz fikir verdi. Şimdi gelelim cevaplara;
Anatolian yazdı:Bu tabloya göre M4 doğuya mı yoksa kuzeye mi uzayacak sorusunun cevabı doğuya, Tuzla'ya uzayacak.
M4 ile Marmaray arasındaki bağlantıyı da Kaynarca-Pendik hattıyla çözecekleri ki bu hatta da olsa olsa en fazla 2-3 durak olur.
Sorun şu ki bu yıl 30 milyon kişinin kullanması beklenen ve her yıl kullanım oranı %20 artan Sabiha Gökçen Havalimanı'nın adı hiç bir yerde geçmiyor.
Ya bir yazım yanlışı var ya da önce Kaynarca-Pendik arasını yapıp 2020'den sonra havalimanına metroyu uzatacaklar
Bu konuyu ilgili başlıkta açıklamıştım diye hatırlıyorum. Hala karanlık noktalar varsa bir seferde burada yazalım. Arkadaşlar İBB nin verdiği bilgilerde AYGM nin yaptığı işler yer almaz, çünkü farklı bütçeler. Dolayısı ile burada AYGM nin inşaatına devam ettiği Kaynarca-SGH inşaatı görünmüyor. SGH projeleri ile ilgili net olmayan şeyler en azından benim kafamda var evet ama bu inşaatın yapıldığı gerçeğini değiştirmiyor

kafa karıştıran noktalar, bir sonraki etaba kalan Pendik-SGH inşaatı ile birlikte orada ortaya çıkacak olan işletme prensipleri, ki bunları da yazdık diye hatırlıyorum?
Edil Arda yazdı:Ciddi ciddi Mecidiyeköy-Çamlıca teleferiğini düşünüyorlar mı?
Bir de Taksim - Yenikapı 2016'da bitiyor gösterilmiş o nasıl oluyor?
Teleferik düşünülüyor, bu konu ile ilgili hem İBB hem de firmalar ciddi çalışmalar yaptılar. Ben binmem o ayrı
Taksim-Yenikapı ile ilgili bitiş sağda solda kalan eksik gedik işler, Uğur' un dediği gibi Laleli deki çıkış ve sinyalizasyon işini kast ediyor olabilir.
Uğur yazdı:Beni en çok ilgilendiren kısım Yenikapı - İncirli 2015 için %1 demiş ama ben pek ihtimal vermiyorum bu sene bir gelişme olacağına çünkü bakanlıkta ve seçime gidiyoruz. O yüzden seçimden sonraya kaldı ve seçimden sonra da hükümet kurulması kurumların şekillenmesi falan derken 2016 ortalarına kadar gider.
Bir de M2 yeni araç ihalesi için 2015'e %40 demişler o halde bu yıl teslimat olmalı.
%1 ihale ile ilgili döküman hazırlama, evrak işleri, projenin ve ihalenin şekillendirilmesi olmasın? Bana olabilir gibi geldi bilmiyorum. Hatırlarsanız başka dokümanlarda bir yıl için 50.000 lira gibi komik harcamalarda yazılıyordu, %1 böyle bir proje de bence bayağı büyük bir oran.
Bu yüzdeler ile ilgili çıkarımlar nereden yapılıyor bilemiyorum, açık konuşayım ben kestiremem mesela %40 ın neye denk geldiğini! İhale ne zaman verildi hatırlamıyorum ama imalat başlamıştır muhtemelen, bir araç imalatında hangi kalemin ne kadar yüzde tuttuğunu bilmiyoruz, (en azından ben bilmiyorum

) dolayısı ile %40 ı imalatı bitmiş araç olarak mı düşünmeliyiz, yoksa projenin işleyişindeki malzeme tedariği, iş gücünün yönlendirilmesi yani proje safhası ve ilk parti üretimlerin başlaması falan olabilir mi? Bunları farazi yazıyorum, dediğim gibi bu yüzdeler ne ifade eder pek bir fikrim yok.