ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5626
Kadıköy - Kartal metro inşaatında son noktaya gelindi
Açıklama :
* KADIKÖY –KARTAL METRO KAZISI
KAYNARCA’YA KADAR UZATILDI
* METRO SABİHA GÖKÇEN HAVAALANINA
KADAR UZATILACAK
* METRO TÜNELLERİ KAZI
ÇALŞMALARININ % 44’Ü
TAMAMLANDI
Soğanlık İstasyonu tünel birleşmesi, Başkan Topbaş ve gazetecilerle Birlikte yapılacak;
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, toplu taşım hizmetlerinin en önemli ayağı olan metro inşaat çalışmalarında sona yaklaşılıyor. Anadolu yakasının çok yoğun olduğu ve yerleşim yerlerinin dörtte üçünü kapsama alanına alan Kadıköy-Kartal metro inşaatında sona yaklaşıldı.
Yerin 35-40 metre altında binlerce mühendis ve işçi tünelleri birbirine bağlamak için gece gündüz çalışıyor. Kadıköy-Kartal arasında inşaatı süren metro tünelleri için;
23 şaft (kazı başlama noktası) 60 ayna (tünel birleşme noktası) günde ortalama 100 metre tünel kazılıyor.
Yer altı ve yer üstünde mimar, mühendis ve işçi den oluşan 2 139 kişilik kadro İstanbul metrosunu hayata geçirmek için gece gündüz çalışıyor. Yerin 40 metre altında tünel kazı çalışmaları devam ederken yer üstünde ise 16 istasyonun 13’ünde imalat çalışmaları da tüm hızıyla sürüyor. Aynı anda köstebek olarak bilinen 4 TBM makineleri karşılıklı olarak kazı çalışmalarını sürdürüyor. Bu yıl sonunda kazı çalışmalarının tamamlanması planlanan metro tünellerinin %44’ü bitti.
Belediye Başkanı Kadir Topbaş, şehrin nüfusunun artması, yerleşim yerlerinin genişlemesini göz önünde bulundurarak Kadıköy Kartal metrosunun Kaynarcaya kadar uzatılması talimatını verdi.
Kartaldan Kaynarcaya 4.5 uzatılacak olan metroya ek olarak 3 istasyon daha yapılacak. Böylece Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 km olacak. Sabiha Gökçen Havaalanına uzatılması proje çalışmaları devam ediyor.
5 SORU 5 CEVAP TEKNİK BİLGİLER
Güzergah Uzunluğu : 21.759 km (Kadıköy-Kartal Tek yön)
İstasyon Sayısı : 16
İstasyonlar : Kadıköy, İbrahimağa, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Altayçeşme, Maltepe, Gülsuyu, Cevizli, Hastane, Soğanlık, Kartal
Sistem Kapasitesi : 70.000 yolcu/saat/yön
Maksimum Hız : 80 km/saat
Yolculuk Zamanı : 29 dak.
İstasyonlarda Durma Süresi : 20 saniye
Araç Sıklığı : 90 sn
Araç Sayısı : 120
Kartal Kaynarca : 4.5 KM.
İstasyon Sayısı : 3
İstasyonlar :Yakacık, Pendik, Kaynarca
1- Kadıköy - Kartal Metro Hattı Pendik'e kadar uzatıldı mı?
* Kadıköy-Kartal Metro Hattının Kartal’dan Kaynarca’ya kadar uzatılması proje çalışmaları sürdürülüyor.
2- Hatta entegre olması düşünülen bölgeler var mı?
Hatta Entegre Olacak Bölgeler : Ayrılıkçeşmesi İstasyonunda: Marmaray Boğaz Tüpgeçit Banliyö Hattı. Kozyatağı İstasyonunda: Dudullu-Bostancı Metro Hattı, Kaynarca İstasyonunda, Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı Entegre olacak.
3- İnşaat durumu?
* Toplam Tünel Kazı 61 bin 800 metre olan Kadıköy-Kartal Metrosu toplam tünellerinde, tek yönde 26 bin 685 metre tünel açıldı. Bu rakam toplam tünel kazısının %44’üne tekabül ediyor.
* 26 bin 685 metre tünel kazısının 6 bin 845 metresi TBM-Tunnel Boring Machine (Zemin Basıncı Dengeli Tünel Açma Makinesi) kullanılarak,
* 19 bin 840 metresi ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile açıldı.
NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile de Kadıköy-Kartal arasında, 60 Ayna’da (noktada) günde 24 saat ortalama 100 metre tünel kazısı yapılıyor.
4- Metronun bitiş tarihi ?
* Kadıköy-Kartal Metro Hattı inşaatının 2010 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Bundan sonra elektromekanik işlemleri vagonların sistem entegrasyonu ve sistem emniyet testleri çalışmaları yürütülecek ve hat 2011 yılının ilk yarısında yolcu taşımaya başlayacak.
5- Marmaray entegrasyonu nasıl olacak ?
* Kadıköy-Kartal Metro Hattının MARMARAY ile entegrasyonu hattın ikinci istasyonu olan İbrahimağa (Ayrılıkçeşmesi) İstasyonunda (Tepe Nautilus Alışveriş Merkezi önü) olacak. Metro İstasyonunun üstünde Marmaray İstasyonu yer alacak.
Marmaray’ın da bitmesi ile Kartal’dan metro ile yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalıya kadar gidebilecek ve isterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer/Hacıosman’a veya Havalimanına gidebilecek.
* Kartal - MARMARAY ile aktarma Hacıosman (Sarıyer) net yolculuk süresi = 79 dakika (Aktarma süreleri hariç)
* Kartal - MARMARAY (Tüpgeçit) ile aktarma Yenikapı= 47 dakika
* Kartal - Ayrılık Çeşmesi Durağı- MARMARAY ile aktarma Yenikapı - Taksim= 55 dakika
* Kartal -Kadıköy= 30 dakika
* Kartal - Üsküdar= 35 dakika
* Kartal - MARMARAY ile aktarma Yenikapı= 47 dakika
* Kartal-Havalimanı (aktarma ile) 79 dakika
* Kartal- Yenikapı- Otogar= 66 dakika
2009 YIL SONU İTİBARI İLE GERÇEKLEŞTİRİLECEK BİRLEŞMELER:
KOZYATAĞI –KOZYATAĞI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
KOZYATAĞI - BOSTANCI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
BOSTANCI –BOSTANCI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
KÜÇÜKYALI –KÜÇÜKYALI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
MALTEPE –MALTEPE HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ

Kadıköy - Kartal metro inşaatında son noktaya gelindi
Açıklama :
* KADIKÖY –KARTAL METRO KAZISI
KAYNARCA’YA KADAR UZATILDI
* METRO SABİHA GÖKÇEN HAVAALANINA
KADAR UZATILACAK
* METRO TÜNELLERİ KAZI
ÇALŞMALARININ % 44’Ü
TAMAMLANDI
Soğanlık İstasyonu tünel birleşmesi, Başkan Topbaş ve gazetecilerle Birlikte yapılacak;
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, toplu taşım hizmetlerinin en önemli ayağı olan metro inşaat çalışmalarında sona yaklaşılıyor. Anadolu yakasının çok yoğun olduğu ve yerleşim yerlerinin dörtte üçünü kapsama alanına alan Kadıköy-Kartal metro inşaatında sona yaklaşıldı.
Yerin 35-40 metre altında binlerce mühendis ve işçi tünelleri birbirine bağlamak için gece gündüz çalışıyor. Kadıköy-Kartal arasında inşaatı süren metro tünelleri için;
23 şaft (kazı başlama noktası) 60 ayna (tünel birleşme noktası) günde ortalama 100 metre tünel kazılıyor.
Yer altı ve yer üstünde mimar, mühendis ve işçi den oluşan 2 139 kişilik kadro İstanbul metrosunu hayata geçirmek için gece gündüz çalışıyor. Yerin 40 metre altında tünel kazı çalışmaları devam ederken yer üstünde ise 16 istasyonun 13’ünde imalat çalışmaları da tüm hızıyla sürüyor. Aynı anda köstebek olarak bilinen 4 TBM makineleri karşılıklı olarak kazı çalışmalarını sürdürüyor. Bu yıl sonunda kazı çalışmalarının tamamlanması planlanan metro tünellerinin %44’ü bitti.
Belediye Başkanı Kadir Topbaş, şehrin nüfusunun artması, yerleşim yerlerinin genişlemesini göz önünde bulundurarak Kadıköy Kartal metrosunun Kaynarcaya kadar uzatılması talimatını verdi.
Kartaldan Kaynarcaya 4.5 uzatılacak olan metroya ek olarak 3 istasyon daha yapılacak. Böylece Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 km olacak. Sabiha Gökçen Havaalanına uzatılması proje çalışmaları devam ediyor.
5 SORU 5 CEVAP TEKNİK BİLGİLER
Güzergah Uzunluğu : 21.759 km (Kadıköy-Kartal Tek yön)
İstasyon Sayısı : 16
İstasyonlar : Kadıköy, İbrahimağa, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Altayçeşme, Maltepe, Gülsuyu, Cevizli, Hastane, Soğanlık, Kartal
Sistem Kapasitesi : 70.000 yolcu/saat/yön
Maksimum Hız : 80 km/saat
Yolculuk Zamanı : 29 dak.
İstasyonlarda Durma Süresi : 20 saniye
Araç Sıklığı : 90 sn
Araç Sayısı : 120
Kartal Kaynarca : 4.5 KM.
İstasyon Sayısı : 3
İstasyonlar :Yakacık, Pendik, Kaynarca
1- Kadıköy - Kartal Metro Hattı Pendik'e kadar uzatıldı mı?
* Kadıköy-Kartal Metro Hattının Kartal’dan Kaynarca’ya kadar uzatılması proje çalışmaları sürdürülüyor.
2- Hatta entegre olması düşünülen bölgeler var mı?
Hatta Entegre Olacak Bölgeler : Ayrılıkçeşmesi İstasyonunda: Marmaray Boğaz Tüpgeçit Banliyö Hattı. Kozyatağı İstasyonunda: Dudullu-Bostancı Metro Hattı, Kaynarca İstasyonunda, Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı Entegre olacak.
3- İnşaat durumu?
* Toplam Tünel Kazı 61 bin 800 metre olan Kadıköy-Kartal Metrosu toplam tünellerinde, tek yönde 26 bin 685 metre tünel açıldı. Bu rakam toplam tünel kazısının %44’üne tekabül ediyor.
* 26 bin 685 metre tünel kazısının 6 bin 845 metresi TBM-Tunnel Boring Machine (Zemin Basıncı Dengeli Tünel Açma Makinesi) kullanılarak,
* 19 bin 840 metresi ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile açıldı.
NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile de Kadıköy-Kartal arasında, 60 Ayna’da (noktada) günde 24 saat ortalama 100 metre tünel kazısı yapılıyor.
4- Metronun bitiş tarihi ?
* Kadıköy-Kartal Metro Hattı inşaatının 2010 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Bundan sonra elektromekanik işlemleri vagonların sistem entegrasyonu ve sistem emniyet testleri çalışmaları yürütülecek ve hat 2011 yılının ilk yarısında yolcu taşımaya başlayacak.
5- Marmaray entegrasyonu nasıl olacak ?
* Kadıköy-Kartal Metro Hattının MARMARAY ile entegrasyonu hattın ikinci istasyonu olan İbrahimağa (Ayrılıkçeşmesi) İstasyonunda (Tepe Nautilus Alışveriş Merkezi önü) olacak. Metro İstasyonunun üstünde Marmaray İstasyonu yer alacak.
Marmaray’ın da bitmesi ile Kartal’dan metro ile yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalıya kadar gidebilecek ve isterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer/Hacıosman’a veya Havalimanına gidebilecek.
* Kartal - MARMARAY ile aktarma Hacıosman (Sarıyer) net yolculuk süresi = 79 dakika (Aktarma süreleri hariç)
* Kartal - MARMARAY (Tüpgeçit) ile aktarma Yenikapı= 47 dakika
* Kartal - Ayrılık Çeşmesi Durağı- MARMARAY ile aktarma Yenikapı - Taksim= 55 dakika
* Kartal -Kadıköy= 30 dakika
* Kartal - Üsküdar= 35 dakika
* Kartal - MARMARAY ile aktarma Yenikapı= 47 dakika
* Kartal-Havalimanı (aktarma ile) 79 dakika
* Kartal- Yenikapı- Otogar= 66 dakika
2009 YIL SONU İTİBARI İLE GERÇEKLEŞTİRİLECEK BİRLEŞMELER:
KOZYATAĞI –KOZYATAĞI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
KOZYATAĞI - BOSTANCI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
BOSTANCI –BOSTANCI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
KÜÇÜKYALI –KÜÇÜKYALI HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ
MALTEPE –MALTEPE HAT 1 VE HAT 2 TÜNELLERİ

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hafif bir ağlaşma görüyoruz. Ve işte bu noktada bizim eleştirdiğimiz o "her hatta kendisine has bis sistem" problemi beliriyor. Sistem tek sistem olmadığından araç değiştirilemez, farklı hat çekimi yapılamaz, bakım bağlantısız, vs.
Ama şu Ayrılıkçeşme İbrahimağa mı, Ayrılıkçeşme mi, şöyle bir hâlletseler, sunmadan evvel ... sonunda Ayrılıkçeşme-İbrahimağa olacak, korkarım ...
Abartmacılık ve muhasebecilik kokuyor bazı şeyler ... Hacıosman, Sarıyer? Hacıosman işte. Abartı bir. 79 dakika ... Alman 1,99 pratiğini andırıyor, aman 80'in altında kalalım ... olmazsa, "aktarma zamanları hariç" deriz. Ohah! O zaman bir de metro aracının fren ve hızlanma zamanlarını da hesaptan çıkarsınlar, bakarız, 50 ile 60 dakika arasına sokarız ("sırf metronun hızlı tünelden gidişi" satışı olur).
O Kaynarca/Pendik kuyruğu biraz Esenler-Kirazlı-Olimpiyatköy "düğümüne" benziyor. Acaba ikinci bir hattın kuyruğunu mu işin içine katıyorlar, gösterişli olsun diye? Yani 12A otobüsü artık Beykoz'a kadar uzatıldı, 15A'ya binicez de ...
B. Alabay
Ama şu Ayrılıkçeşme İbrahimağa mı, Ayrılıkçeşme mi, şöyle bir hâlletseler, sunmadan evvel ... sonunda Ayrılıkçeşme-İbrahimağa olacak, korkarım ...
Abartmacılık ve muhasebecilik kokuyor bazı şeyler ... Hacıosman, Sarıyer? Hacıosman işte. Abartı bir. 79 dakika ... Alman 1,99 pratiğini andırıyor, aman 80'in altında kalalım ... olmazsa, "aktarma zamanları hariç" deriz. Ohah! O zaman bir de metro aracının fren ve hızlanma zamanlarını da hesaptan çıkarsınlar, bakarız, 50 ile 60 dakika arasına sokarız ("sırf metronun hızlı tünelden gidişi" satışı olur).
O Kaynarca/Pendik kuyruğu biraz Esenler-Kirazlı-Olimpiyatköy "düğümüne" benziyor. Acaba ikinci bir hattın kuyruğunu mu işin içine katıyorlar, gösterişli olsun diye? Yani 12A otobüsü artık Beykoz'a kadar uzatıldı, 15A'ya binicez de ...
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha yılbaşında bu hattın Kaynarca' ya uzatıldığını Ulaşım A.Ş. den öğrenmiştim yazmadım mı ben onu? Ayrıca Sabiha Gökçen kısmına kesin yapılacak ama nasıl bir hat yapılacak belirlenemedi denilmişti, yani Pendik-Sabiha Gökçen-Sultanbeyli uzanan bir hatmı olsun yoksa orada bir ring daire hatmı yapılsın diye, hatta benim gördüğüm haritada daire hattı işlemişlerdi.
Bu arada F1 iptal edilirse boşu boşuna yapılacak bir monoray projeside iptal edilmiş olur
Bu arada F1 iptal edilirse boşu boşuna yapılacak bir monoray projeside iptal edilmiş olur

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Başlık ismi
İBB artık bu hattı 2 etap halinde inşaa etmekten ve açılışı da ona göre yapmaktan vazgeçmişe benziyor. Açıklamalara bakılırsa etap kavramı kalmadı. Şu anda Kadıköy-Kartal arası bitirilmeye çalışılıyor. Hedef Kartal'a kadar yekpare açmak. O yüzden başlığı değiştirdim. Diğer etapları buraya alalım. Kilitleyelim derim.
Yada şöyle nasıl olur?
a-M6 1. Etap (Kadıköy-Kartal)
b-M6 2.etap (Kartal-Kaynarca)
Kozyatağı faktörü kalktı.
Yada şöyle nasıl olur?
a-M6 1. Etap (Kadıköy-Kartal)
b-M6 2.etap (Kartal-Kaynarca)
Kozyatağı faktörü kalktı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
KARTAL-SOĞANLIK ARASI TÜNEL TAMAMLANDI.
Tamam o zaman diğer başlıkları buraya aktaralım. İBB sitesinde hattın güncel durumu ile ilgili bilgi verilmiş. Yarın tören var. SOĞANLIK İstasyonu'nda tünel birleşmesi varmış. Kartal'dan TBM kazısı başlamıştı. Demek ki batıya doğru kazıyor, Soğanlığa ulaşmış.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17509
Kadıköy-Kartal Metrosu 2011’de hizmete girecek
haber tarihi : 08.07.2009 16:35:00 karakter büyüklüğü Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın ! Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın !
İnşaatı hızla devam eden Kadıköy-Kartal Metrosu’nu 2011’de hizmete almayı planladıklarını açıklayan Başkan Topbaş, Kaynarca’ya kadar uzatılan metronun Kadıköy-Pendik arasını 35 dakikaya indireceğini, Marmaray ile entegre olacak bu hatla Maslak, havalimanı ve Yenikapı’ya da hızlı ve konforlu ulaşım imkanı olacağını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplu taşım projelerinin en önemli ayağı olan metro çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Anadolu yakasının çok yoğun olduğu ve yerleşim yerlerinin dörtte üçünü kapsama alanına alan Kadıköy-Kartal Metro İnşaatı’nda da bu kapsamda kazı çalışmaları aralıksız devam ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 10 Temmuz Cuma günü Soğanlık İstasyonu tünel birleşmesini gazetecilerle birlikte yapacak.
Metro önce Pendik’e ardından havalimanına uzayacak…
Feriye Lokantası’nda İstanbul’daki başkonsoloslarla bir araya gelen Başkan Kadir Topbaş, toplantının ardından gazetecilere metro ve toplu ulaşım çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulundu. Şu anda İstanbul’da yerin altında ulaşım adına hummalı bir çalışmanın sürdüğünü belirten Başkan Topbaş, şöyle konuştu;
“Metro çalışmalarımız hızla devam ediyor. Yerin altında olduğu için İstanbullular bunu görmüyor. Özellikle Kadıköy-Kartal hattının kazı çalışması hızlı bir şekilde ilerliyor. Cuma günü Bununla ilgili çalışmayı Cuma günü Soğanlık İstasyonu’nun tünel birleşmesini sizinle birlikte gerçekleştireceğiz. Şehrin nüfusunun artması, yerleşim yerlerinin genişlemesini göz önünde bulundurarak Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Pendik Kaynarca’ya kadar uzatılması talimatını verdim. Bu metro hattının Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzatılması için proje çalışmaları da devam ediyor. Aynı şekilde Darüşşafaka’ya giden metro hattında da ciddi bir çalışma var. Yakın zamanda burayı da sizlere sunacağız. Yani İstanbul’da bu dönem de ulaşım alanında çok ciddi yatırımlar yapılıyor.”
Entegre metrolar ulaşımda çığır açacak…
Kadıköy-Kartal Metrosu’nda yerin 35-40 metre altında binlerce mühendis ve işçi tünelleri birbirine bağlamak için gece gündüz çalışıyor. Kadıköy-Kartal arasında inşaatı süren metro tünelleri için; 23 şaft (kazı başlama noktası) 60 ayna (tünel birleşme noktası) günde ortalama 100 metre tünel kazılıyor. Yeraltı ve yer üstünde mimar, mühendis ve işçi den oluşan 2 bin 139 kişilik kadro İstanbul metrosunu hayata geçirmek için gece gündüz çalışıyor. Yer üstünde ise, 16 istasyonun 13’ünde imalat çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Aynı anda köstebek olarak bilinen 4 TBM makineleri karşılıklı olarak kazı çalışmalarını sürdürüyor. Bu yıl sonunda kazı çalışmalarının tamamlanması planlanan metro tünellerinin yüzde 44’ü bitti. Kadıköy-Kartal Metro Hattı inşaatının 2010 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Bundan sonra elektromekanik işlemleri vagonların sistem entegrasyonu ve sistem emniyet testleri çalışmaları yürütülecek ve hat 2011 yılının ilk yarısında yolcu taşımaya başlayacak.
Yeni teknolojiyle günde 100 metre metro kazısı...
Kartaldan Kaynarcaya 4.5 uzatılacak olan metroya ek olarak 3 istasyon daha yapılacak. Böylece Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 km olacak. Sabiha Gökçen Havaalanına uzatılması proje çalışmaları devam ediyor. Metro Ayrılıkçeşmesi İstasyonunda Marmaray ve Banliyö Hattı ile Kozyatağı İstasyonunda Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile Kaynarca İstasyonunda Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı ile entegre olacak.
Toplam Tünel Kazı 61 bin 800 metre olan Kadıköy-Kartal Metrosu toplam tünellerinde, tek yönde 26 bin 685 metre tünel açıldı. Bu rakam toplam tünel kazısının yüzde 44’üne tekabül ediyor. 26 bin 685 metre tünel kazısının 6 bin 845 metresi TBM-Tunnel Boring Machine (Zemin Basıncı Dengeli Tünel Açma Makinesi) kullanılarak, 19 bin 840 metresi ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile açıldı. NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile de Kadıköy-Kartal arasında, 60 Ayna’da (noktada) günde 24 saat ortalama 100 metre tünel kazısı yapılıyor. Metro hattı ve Marmaray hizmete girdiğinde, Kaynarca’dan metroyla yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalıya kadar gidebilecek. İsterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer Hacıosman’a veya Havalimanına gidebilecek.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... rtal41.jpg
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17509
Kadıköy-Kartal Metrosu 2011’de hizmete girecek
haber tarihi : 08.07.2009 16:35:00 karakter büyüklüğü Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın ! Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın !
İnşaatı hızla devam eden Kadıköy-Kartal Metrosu’nu 2011’de hizmete almayı planladıklarını açıklayan Başkan Topbaş, Kaynarca’ya kadar uzatılan metronun Kadıköy-Pendik arasını 35 dakikaya indireceğini, Marmaray ile entegre olacak bu hatla Maslak, havalimanı ve Yenikapı’ya da hızlı ve konforlu ulaşım imkanı olacağını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplu taşım projelerinin en önemli ayağı olan metro çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Anadolu yakasının çok yoğun olduğu ve yerleşim yerlerinin dörtte üçünü kapsama alanına alan Kadıköy-Kartal Metro İnşaatı’nda da bu kapsamda kazı çalışmaları aralıksız devam ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 10 Temmuz Cuma günü Soğanlık İstasyonu tünel birleşmesini gazetecilerle birlikte yapacak.
Metro önce Pendik’e ardından havalimanına uzayacak…
Feriye Lokantası’nda İstanbul’daki başkonsoloslarla bir araya gelen Başkan Kadir Topbaş, toplantının ardından gazetecilere metro ve toplu ulaşım çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulundu. Şu anda İstanbul’da yerin altında ulaşım adına hummalı bir çalışmanın sürdüğünü belirten Başkan Topbaş, şöyle konuştu;
“Metro çalışmalarımız hızla devam ediyor. Yerin altında olduğu için İstanbullular bunu görmüyor. Özellikle Kadıköy-Kartal hattının kazı çalışması hızlı bir şekilde ilerliyor. Cuma günü Bununla ilgili çalışmayı Cuma günü Soğanlık İstasyonu’nun tünel birleşmesini sizinle birlikte gerçekleştireceğiz. Şehrin nüfusunun artması, yerleşim yerlerinin genişlemesini göz önünde bulundurarak Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Pendik Kaynarca’ya kadar uzatılması talimatını verdim. Bu metro hattının Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzatılması için proje çalışmaları da devam ediyor. Aynı şekilde Darüşşafaka’ya giden metro hattında da ciddi bir çalışma var. Yakın zamanda burayı da sizlere sunacağız. Yani İstanbul’da bu dönem de ulaşım alanında çok ciddi yatırımlar yapılıyor.”
Entegre metrolar ulaşımda çığır açacak…
Kadıköy-Kartal Metrosu’nda yerin 35-40 metre altında binlerce mühendis ve işçi tünelleri birbirine bağlamak için gece gündüz çalışıyor. Kadıköy-Kartal arasında inşaatı süren metro tünelleri için; 23 şaft (kazı başlama noktası) 60 ayna (tünel birleşme noktası) günde ortalama 100 metre tünel kazılıyor. Yeraltı ve yer üstünde mimar, mühendis ve işçi den oluşan 2 bin 139 kişilik kadro İstanbul metrosunu hayata geçirmek için gece gündüz çalışıyor. Yer üstünde ise, 16 istasyonun 13’ünde imalat çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Aynı anda köstebek olarak bilinen 4 TBM makineleri karşılıklı olarak kazı çalışmalarını sürdürüyor. Bu yıl sonunda kazı çalışmalarının tamamlanması planlanan metro tünellerinin yüzde 44’ü bitti. Kadıköy-Kartal Metro Hattı inşaatının 2010 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Bundan sonra elektromekanik işlemleri vagonların sistem entegrasyonu ve sistem emniyet testleri çalışmaları yürütülecek ve hat 2011 yılının ilk yarısında yolcu taşımaya başlayacak.
Yeni teknolojiyle günde 100 metre metro kazısı...
Kartaldan Kaynarcaya 4.5 uzatılacak olan metroya ek olarak 3 istasyon daha yapılacak. Böylece Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 km olacak. Sabiha Gökçen Havaalanına uzatılması proje çalışmaları devam ediyor. Metro Ayrılıkçeşmesi İstasyonunda Marmaray ve Banliyö Hattı ile Kozyatağı İstasyonunda Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile Kaynarca İstasyonunda Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı ile entegre olacak.
Toplam Tünel Kazı 61 bin 800 metre olan Kadıköy-Kartal Metrosu toplam tünellerinde, tek yönde 26 bin 685 metre tünel açıldı. Bu rakam toplam tünel kazısının yüzde 44’üne tekabül ediyor. 26 bin 685 metre tünel kazısının 6 bin 845 metresi TBM-Tunnel Boring Machine (Zemin Basıncı Dengeli Tünel Açma Makinesi) kullanılarak, 19 bin 840 metresi ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile açıldı. NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile de Kadıköy-Kartal arasında, 60 Ayna’da (noktada) günde 24 saat ortalama 100 metre tünel kazısı yapılıyor. Metro hattı ve Marmaray hizmete girdiğinde, Kaynarca’dan metroyla yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalıya kadar gidebilecek. İsterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer Hacıosman’a veya Havalimanına gidebilecek.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... rtal41.jpg
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14926
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik16.jpg
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik21.jpg
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik23.jpg
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik14.jpgSoğanlık Hastane mevkinde yüzeyden 38 metre aşağıda, Excavator Joch Hammer adlı makineyi kullanarak, tamamlanan iki tünel arasındaki kayayı delen Topbaş, çalışma öncesinde basın mensuplarına bilgi verdi.
Kadir Topbaş, böylece 13 ve 14 istasyonlarını birbirine bağlamış olacaklarını belirterek “İstanbul'a hayırlı olsun. Bir tarihe tanıklık ediyoruz ve iz düşüyoruz. Ulaşım konusunda hiç durmadan asla taviz vermeden çalışmalarımıza devam ediyoruz. İstanbullular müsterih olsunlar. Bunlar sisteme dahil oldukça İstanbul'da ulaşım çok daha kolay hale gelecek” dedi.
Bu hattın Kadıköy-Kartal hattında saatte tek bir istikamette 70 bin yolcu taşıyacağını, hattın yolcu kapasitesinin 1 milyon olduğunu kaydeden Topbaş, “Toplamda 22 kilometreden biraz fazla olan bu hattın çalışmalarının büyük bir bölümü bitirildi. Bu yılın sonuna kadar kazı işlemleri tamamlanacak. Toplam 16 istasyon. Şu anda 13 istasyonda çalışmalar devam etmekte” diye konuştu.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik16.jpg
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik21.jpg
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SiteImages/ ... nlik23.jpg
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kartal ile hastane arası tünelleri tamamlanmış oluyor. Soğanlık geçilmiş oluyor. Günde 150 m kazı yapabilecek organizasyona ve koordinasyona kavuşan belediyeyi ve "insanımızı" tebrik ediyorum. Bu ülke bu işleri aşacak artık. Mutluluk bu. Aferin.
Sene sonuna kadar da tüm kazılar bitecekmiş. Yenikapı'dan önce bitecek galiba. Gözüme girdi bu metro. Çok ilgilenmezdim ama artık ilgileneceğim.
Ağlar birbirini ağırlar:

Sene sonuna kadar da tüm kazılar bitecekmiş. Yenikapı'dan önce bitecek galiba. Gözüme girdi bu metro. Çok ilgilenmezdim ama artık ilgileneceğim.
Ağlar birbirini ağırlar:
