Resimlere gelirsek Bostancı' da bir tek açık şaft var sanırım onun dışında diğer girişler hep tavan kısmı bitmiş üstü kapatılacak sadece, bir de Küçükyalı' da giriş resmi var orada da duvar kaplamaları takılmış ve yürüyen merdiven takılmış görünüyor iş bitmiş yahu
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hepsi bittikten sonra bakarız zaten, ben yanyana koymayı düşünmüştüm, yani tek kare resimde iki ayrı tarih, görmesi daha kolay olur ama dediğin gibi senin çalışma bir bitsin düşünürüz üstüne,
Resimlere gelirsek Bostancı' da bir tek açık şaft var sanırım onun dışında diğer girişler hep tavan kısmı bitmiş üstü kapatılacak sadece, bir de Küçükyalı' da giriş resmi var orada da duvar kaplamaları takılmış ve yürüyen merdiven takılmış görünüyor iş bitmiş yahu
o çevrede toprak, çer çöp olmasa şıkır şıkır görünür orası.
Resimlere gelirsek Bostancı' da bir tek açık şaft var sanırım onun dışında diğer girişler hep tavan kısmı bitmiş üstü kapatılacak sadece, bir de Küçükyalı' da giriş resmi var orada da duvar kaplamaları takılmış ve yürüyen merdiven takılmış görünüyor iş bitmiş yahu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... -29-dakika
31 Aralık 2011 için açılış tarihi veriliyormuş İBB tarafından, daha önce de zaten bunun üzerine konuşmuştuk, seçimlerden önce muhtemelen Mayıs gibi bir test sürüşü yapılacaktır, böyle bir düşünce olduğunu zaten biliyoruz, çalışmaların hızıda bunun rahatlıkla yetişeceğini gösteriyor, hali hazırda tek beklenti araç teslimatı üzerine.İstanbul Anadolu yakasında yapımı devam eden Kadıköy - Kartal Metro Hattı'nda 2.17 kilometrelik güzergah kazısı tamamlandı ve ışık göründü. Yani Türkiye’de bir defada metro için açılan en uzun metro hattı oldu.
120 vagonla beraber toplam 1.5 milyar dolara mal olacak projenin kaba inşaatının yüzde 76’sı bitirildi. 31 Aralık 2011 için tarih verilen projede sıra ray döşemesine, elektromekanik hatların çekilmesine ve 16 istasyonun inşaasına geldi.
GÜNDE BİR MİLYON YOLCU TAŞINACAK
Vatan gazetesinin haberine göre; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Müdürü Yalçın Eyigün, projeyi 45 ayda bitirerek dünya rekoru kıracaklarını söyledi ve ekledi:
"İnşaatı en hızlı tamamlanan proje olacak. Bittiğinde günlük yolcu kapasitesi bir milyon 260 bin olacak. Ortalama günde bir milyon yolcunun taşınacağını planlıyoruz. Böylece Kadıköy-Kartal arası 29 dakikaya inecek. Ayrılıkçeşme İstasyonu ile de Marmaray ile bağlantı kurulacak ve Avrupa yakasına geçiş sağlanacak."
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat paylaştığın haberin altına yazılmış yorumları da okusana, vatandaşın biri Kadıköy'den Kartal'a 10 dakikada gidiyormuş. Galiba 1960'lı yıllarda kaldı kendisi...
Metro gibi düz bir hat çizmediği için yollar vasıtasıyla Kadıköy rıhtımdan Kartal köprüsü 22 km, bu mesafeyi 10 dakikada gitmek için ortalama 120 km/saat'in altına inmeyen bir hızla seyretmek gerekiyor, ki E-5'in boş olduğu durumlarda bile ortalama hız otomobiller için 70 civarıdır.
Çoğunluk sürenin uzun olduğu konusuna takılmış, farkında olmaları gereken konu ise hava şartları ve trafikten etkilenmeden her zaman aynı sürede seyahat edilebilecek olması. Yani tamam şimdi gündüz 2'de Kadıköy-Kartal otobüsle de (mesela 130 hattıyla) 30 dakika ama aynı güzergah akşam 7'de 1,5 saat, ters yönde de sabahları mesela 7:30'da binin Kartal'dan ancak 9'da Kadıköy'e varırsınız. Metro buna çözüm olacak, ayrıca E-5'de de mutlaka rahatlama olacak...
Neyse fotoğraflarla güne nokta koyayım;
Maltepe...




Huzurevi...



He bu arada bugün montajı yapılan ray uzunluğu 140 metre idi...
Metro gibi düz bir hat çizmediği için yollar vasıtasıyla Kadıköy rıhtımdan Kartal köprüsü 22 km, bu mesafeyi 10 dakikada gitmek için ortalama 120 km/saat'in altına inmeyen bir hızla seyretmek gerekiyor, ki E-5'in boş olduğu durumlarda bile ortalama hız otomobiller için 70 civarıdır.
Çoğunluk sürenin uzun olduğu konusuna takılmış, farkında olmaları gereken konu ise hava şartları ve trafikten etkilenmeden her zaman aynı sürede seyahat edilebilecek olması. Yani tamam şimdi gündüz 2'de Kadıköy-Kartal otobüsle de (mesela 130 hattıyla) 30 dakika ama aynı güzergah akşam 7'de 1,5 saat, ters yönde de sabahları mesela 7:30'da binin Kartal'dan ancak 9'da Kadıköy'e varırsınız. Metro buna çözüm olacak, ayrıca E-5'de de mutlaka rahatlama olacak...
Neyse fotoğraflarla güne nokta koyayım;
Maltepe...




Huzurevi...



He bu arada bugün montajı yapılan ray uzunluğu 140 metre idi...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Maltepe' de 1 kat daha çıkılacak herhalde o büyük inşaat alanının üstünde, yürüyen merdivenlerin bulunduğu yerden böyle bir çıkarımda bulundum, ama bu 2 istasyonda da bayağı bir iş var gibi görünüyor, bazı giriş çıkışlar ya da mezaninler için yeni kazı yapılıyor sanırım.
Bu arada sabah bakmıştım yorumlara birisi zaten banliyö ile 32 dk. da gidiyorum lütfetmişsiniz falan yazmış
dediğin gibi toplam faydaya değil de bir noktaya kilitleniyor insanlar, işte acaba burada bir tanıtım hatası mı var, belkide bu tepkiyi hesap etmek gerekiyordu, İBB bu hat tanıtımlarında hep süreye vurgu yapıyor ama bu süre kıyasının senin yaptığın gibi pik saat kıyası olduğunu belirtmiyor, artı belirtse bile bu yine de bahsettiğin yorumların gölgesinde kalır, süre tabii ki önemli bir etken raylı sistemlerde, ama senin vurguladığın nokta bana çok iyi göründü, günün herhangi bir saatinde değil, her türlü hava şartında ve günün her saatinde standart süre!!! Vallahi çok güzel tespit ve sonuna kadar da doğru.
Bu arada sabah bakmıştım yorumlara birisi zaten banliyö ile 32 dk. da gidiyorum lütfetmişsiniz falan yazmış
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Maltepe'de iş bitmiş durumda, sadece E-5'in diğer tarafında bir giriş yeri inşa edilecek. Bir kat daha çıkmayacaklar, giriş çıkış yerine bakarsan biraz kotu yüksek neredeyse E-5 ile aynı seviyede. Kazı yaplan kısım ise sadece baca yapılacak bir kısım, en fazla 1 ay sonra oranın da üzerini kapatırlar, o kısımları çok hızlı yapıyorlar.
Diğer kazı yapılan istasyonda ise yine kaba inşaat tamamlandı, E-5in güneyinden bir giriş yeri yapacaklar, onun dışında kazı yapılan kısım yine Maltepe'de olduğu gibi baca yapıalcak kısım. Huzurevi istasyonunun sadece 2 giriş çıkış yeri olacak, biri hazır diğeri ise merdivenli değil, direk tünel(kot farkından dolayı).
Diğer kazı yapılan istasyonda ise yine kaba inşaat tamamlandı, E-5in güneyinden bir giriş yeri yapacaklar, onun dışında kazı yapılan kısım yine Maltepe'de olduğu gibi baca yapıalcak kısım. Huzurevi istasyonunun sadece 2 giriş çıkış yeri olacak, biri hazır diğeri ise merdivenli değil, direk tünel(kot farkından dolayı).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaba inşaat bitmek üzere, daha önce yüklediklerinde merdivenlerin kaplamaları da vardı burada henüz o işlere başlamamışlar gördüğüm kadarı ile, muhtemelen baştan sona doğru bakarsak Kartal ve Ayrılıkçeşme haricinde işler baştan sona doğru yürüyor diyebiliriz. Yani nerede bir aşama biterse hemen oradan bir sonrakine geçiliyor gibi. Karışık oldu ya ne demek istediğimi toparlayamadım :S
Bu arada son resimde acayip sanatsal bir bakış açısı olmuş
benim monitör bayağı bir karanlık göstertiyor da 
Bu arada son resimde acayip sanatsal bir bakış açısı olmuş
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Karanlık da, sen yine de monitörünü bir kalibrasyondan geçirsen? Meselâ DQ ile başlayabilirsin ... http://www.photoindustrie-verband.de/dq-tool
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Problem benim ayarlarımda biliyorum da aydınlık olunca göremiyorum, kararttığımda daha iyi seçiyorum.alabay yazdı:Karanlık da, sen yine de monitörünü bir kalibrasyondan geçirsen? Meselâ DQ ile başlayabilirsin ... http://www.photoindustrie-verband.de/dq-tool












