ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Eki Pzr, 2010 18:57

Kozyatağı'nda dediğin gibi sadece o kısımda istasyon yapısı, E-5'in diğer tarafında sadece giriş-çıkış yeri olacak. Fotoğraftan da görüldüğü gibi ekim itibariyle Kozyatağı istayonu da kaba inşaatı tamamlanan istasyonlar arasındaki yerini almış oldu.

Bostancı istasyonunda ise fotoğrafta görünen kısım asıl bilet holünü kapsayan kısım yani burada da iş 10 gün içinde bitecek, bir de bu alanın doğus tarafında kazılmış alan var orada da teknik kısım diyebileceğimiz kısımlar olacak ama daha az ayrıntılı olan kısımlar. Bunun dışında kuzey tarafta 2 giriş çıkış yeri inşa edilecek onlarla ilgili henüz çalışma yok. Ben daha önce tüm çizimlerimde krokilerde Bostancı istasyonu için 4 giriş-çıkış yeri yazıp çizmiştim ama giriş-çıkış yeri sayısı 5 tane, güney tarafta geç farkettiğim bir giriş çıkış yeri daha var. Bir ara krokiyi güncellerim olmazsa.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Eki Sal, 2010 17:52

Bugün Kartal istasyonunun yanından geçtim, görebildiğim kadarıyla henüz tamamlanmamış olan blokta da işler sonlanmaya yaklaşmış. Öyle ki çalışmalar yukarıdan yani E-5 seviyesinden görülebilir hale gelmiş. Kısaca şöyle söyleyeyim Kasım ayı Kartal istasyonu için kaba inşaatın bitiş ayı...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Eki Cmt, 2010 17:04

Ve bir ilk daha...

Yenisahra istasyonunda 3 nolu istasyon giriş çıkış yerinin hemen güney tarafında kalan, sanırım istasyonda çalışacak personelin kullanacağı bir merdivenli giriş yeri var. Bugün oranın fotoğrafını çektim. Şimdi diyebilirsiniz ki e ne var, sen bir sürü yerin fotoğrafını çetin. Buranın şöyle bir özelliği var, seramik kaplama işi bitmiş merdiven korkulukları da takılmış hatta yerlere granitler bile döşenmiş. İstasyonların her yerinde aynı renkler kullanılacağı için, gelecekte neyle karşılaşacağımızı görmüş olacağız.

Resim
Resim

Aynı kaplamalar Küçükyalı istasyonunda da girişin bir tanesinde tamamlanmış vaziyette idi...

Önümüzdeki hafta bu başlık bayağı yoğun olacak haberiniz olsun, çok fotoğraf göreceksiniz...

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 30 Eki Cmt, 2010 18:11

Sahalarda görmek istediğimiz hareketler bunlar :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Cmt, 2010 18:13

Eee bir sürü fotoğraf çektin ne farkı var :P :) heheh, evet orası dediğin gibi bir girişte olabilir, acil durum çıkışı olarak kullanılacak ta olabilir ama şöyle bir çıkarım yapabiliriz, öncelikli olmayan bir noktada bu işler yapılır durumda ise diğer alanlarda bayağı bir ilerleme kaydedilmiş demektir, yani ben bu fotolardan böyle bir çıkarımda bulunuyorum, baksana dışarıdaki alanda ki yer kaplamaları da yapılmaya başlanmış güzel gelişme. :)

Önümüzdeki haftayı tabii ki merakla bekliyoruz, başlığı 1000 mesaja taşıyacaksın yani açılmadan ;)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Eki Cmt, 2010 18:20

1000 kesin olur zaten, daha açılmasına 14 ay var. O zamana kadar yazacak çok şey var.

Bostancı, Kozyatağı, Yenisahra istasyonlarından fotoğrafların dışında, kafamda Kartal, Hastane, Esenkent, Maltepe, Ayrılıkçeşme'de var, Küçükyalı ve Kadıköy'de listemde ama hepsi birden zor. Bakalım hangileri çıkacak bahtımıza...

Seramiklere daha dikkatli baktım da sanki tanıdık geldi, sonra açtım M2'nin yeni istasyonlarının fotoğraflarına baktım. Aynı malzeme kullanılıyor galiba...

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... c&start=70

M2'nin son eklenen istasyonları ile aynı değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Cmt, 2010 18:56

Hakan onu bende yazacaktım ama kontrol etmeden ukalalık yapıyor olmak istemedim. Fakat aklımda kaldığı kadarı ile büyük oranda aynı konsept ve bu eğer gerçekten böyle ise bayağı bir hoşuma gitti.

Hatta T4 Topkapı-Habibler hattının yer altı istasyonlarında da giriş çıkışlardaki kaplamalar aynı.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=6241#6241

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Eki Pzr, 2010 17:14

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Pzr, 2010 17:29

Tabelalardan yeni rakamlar ;) günde 62 metre bana iyi göründü, ay başında aldığım bilgide tek bir ekibin çalışma yaptığı ay sonuna doğru 2 ekibin daha ray döşeme işine katılacağı dolayısı ile hızın artacağı yönünde idi, bu günlük metrajı takip etmek lazım bakalım artış olacak mı yoksa bu zaten tüm ekiplerin yaptığı nihai çalışmanın ortalaması mı. Ancak o zaman tahmini bir bitiş süresi öngörebiliriz herhalde.

Gerçi her halukarda o zaman verdiğim bilgilerde ilk etapta 1,5 km lik bir hat kesiminin tamamlanması hedefleniyordu araç testleri için, bu hedef şimdiden tutmuş gibi, ama bir diğer bilgi ray döşemesi yapacak ekipler farklı bölgelerde çalışacaklardı yani bu A noktasından B noktasına döşenen ray metrajı değil de hat içerisinde çalışma yapılan bir kaç noktanın toplamı olabilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Eki Pzr, 2010 17:35

Bu iş de aynı kazı işi gibi...

Öncelikle hat üzerinde yapılan kazılara bir bakalım;

2006 : 1 km

2007 : 4 km

2008 : 9 km

2009 : 30,5 km

2010 : 12,5 km (yıl sonuna kadar)


Başlarda yavaş gidiyor iş, sonra bu konuya iyice odaklanıyorlar. Bitme aşamasına doğru tekrar yavaşlıyor. Bence aralık ya da ocak ayında falan 62 metrelere güleceğiz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Pzr, 2010 17:41

Olabilir, bakalım bana şimdilik kötü görünmedi ama aslına bakarsan günde 100 metre gibi bir hız da beklerim eğer 3 ekip çalışır ise, burada montajdan kasıt sadece rayların traverse montajı ve cebrelenmesi değildir sanırım, aynı zamanda termik kaynak işininde dahil olduğunu düşünüyorum, o yüzden 60 metreyi fena bulmadım, bakalım bir iki kişiye soracağım yanılıyor olabilirim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Eki Pzr, 2010 18:02

Rayların uzunluğu 20 metre civarında, 3 ray birleştirildiğini düşünsek 2 tane kaynak demektir. Tabi metro aracı 2 rayın üzerinde birden gidiyor, yani tabelada yazan muhtemelen çift halde.

Esat benim sözümü doğrulayabilecekmisin, doğru mu anlıyorum?

60 metre ray montajı dendiğinde 4 tane kaynak yapılarak 20 metre uzunluğundaki raylardan birleştirilmeler anlıyorum...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön