
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben asıl oradaki 3. resimde garip bir şey gördüm, betonu atılarak yapılmaya başlanmış bir alan var, içinde adamların olduğu onun hemen altında bir tünel yapısı gibi bir şey görünüyor, onun ne olduğunu çok merak ettim açıkçası
Bir de dediğin gibi aşağıdaki uzunluktan ziyade belli bir yükseklikten sonra bir de tekrar uzatma gibi bir alan açılmış yani tünelin üstüne gelen bir konum gibi orası sanırım.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haklısın sanırım, ben ilk resme hiç dikkat etmemişim, o resimde zaten alt tarafta beton bir yapı var, yapılmış ve üstü kapatılmış gibi, öbür beyaz örtü serili gibi olan yer bir üst katı gibi, tabi ilk resimdeki Cenevizlillerden kalma bir sığınak değilseHakan yazdı:Esat eğer ben doğru fotoğrafı anladıysam o tünel peronlardan yukarıya bilet holüne çıkan merdiven tüneli. Her istasyonda olan, bazılarında 1 bazıların 2 tane olan ve en dik tüneller.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Edindiğim bir takım bilgiler oldu bunları sizinle de paylaşalım, Hakan maalesef fotoğraf ile ilgili gelişme sağlayamadık bununla ilgili durumu da aşağıda açıklamaya çalışacağım.
* İstasyonlarda devam eden inşaatlar ile ilgili şöyle bir bilgi var, 9 istasyonda konkors katı ve teknik birimlere ait kısımlarda elektrik tesisatı için kanallar ve havalandırma kanallarının montajı devam ediyor. Genel olarak ince işlerin tamamlanabilmesi için peron katlarında da betoncuların işlerinin bitmesi ve peron erişimleri için iniş ve ym lere ait tünellerin bitmesi bekleniyor. Erişim ile ilgili olarak 30 kadar YM nin montajı bitmiş durumda, kalanlarda zaten sahada imiş, erişim tünelleri tamamlandıkça monte edilekcekler. Asansörlerin montajı ise sene sonunda başlayacak.
* Sinyalizasyon ve katener gibi E&M kapsamındaki işlerin montajı için saha çalışması Siemens tarafından tamamlanmış, montaj işlerinin başlaması için ray döşeme işinin bitmesi beklenmesi düşünülmüyor. Ray montajı 500 m ilerledikçe, katener ekipleri de mümkün olan yerlere girerek montaj işlemini yapacaklar, planlama bu yönde. Elektrifikasyon ile ilgili olarak sahada yapılacak işler zaten başlamıştı geçen Hakan bir trafo bağlantısını fotoğraflamıştı bize, katener işleride sanırım 5-10 gün içinde başlayacak.
* Ray döşeme ile ilgili elimde metraj bilgisi yok, fakat şunu söyleyebilirim 2 hafta içerisinde ekip sayısının artması ile birlikte toplam döşenen ray metrajında da hızlı bir artış olacak
* Resim konusu dediğim gibi burada biraz sıkıntılı, en azından bizim için, gerçi İBB nin bu konularda ne kadar ketum olduğunu bildiğim için zaten çok normal karşıladım, edinemediğim için kusura bakmayın arkadaşlar. Bu konu ile ilgili olan iyi haber şu, tarihini bilmiyorum ama İBB çok yakında Yenisahra istasyonunda bir Tanıtım Merkezi açarak projeyi halka anlatacakmış. Bu Tanıtım Merkezinin hazırlıkları devam ediyor, tabi çok yakındanın ne kadar yakında olduğunu maalesef bilmiyorum ama test ile ilgili düşüncelere bakar isek bu ay içinde ya da önümüzdeki ay olabilir diye bir tahminde bulunabiliyorum.
* Özellikle merak ettiğimiz konulardan biriside TEST ne zaman AÇILIŞ ne zaman tabii ki
Kulağıma gelen haberlere göre sene sonuna kadar 1-1,5 km uzunlukta bir test hattının yetiştirilmesi için büyük bir çalışma var. Bu hattın amacı öncelikli olarak CAF araçlarının dinamik testlerinin yapılması, yani dur, kalk, frenleme, araç içi tertibatlar falan, gerçi sormadım bunu ama belki gelen araçların bir şekilde parklanma yapması içinde kullanılacak olabilir ilk etapta. Açılış için ilk hedef seçim öncesinde Nisan-Mayıs 2011 gibi olabildiği kadar uzun bir hat kesiminde test sürüşü daha sonra 2011 sonunda tüm hattı işletmeye açmak olarak söyleniyor.
Benden bu kadar arkadaşlar, bizim için yeterince tatmin edici cevaplar olduğunu düşünüyorum, tabii ki bu yazdıklarım edindiğim bilgilerin derlemesidir, açılış ile ilgili 2011 sonunu zaten biliyor ve tahmin de ediyorduk, diğer bilgilerde ise belki ilerleyen günlerde değişiklikler kaymalar olabilir ama büyük değişiklikler olacağına ihtimal vermiyorum açıkçası.
* İstasyonlarda devam eden inşaatlar ile ilgili şöyle bir bilgi var, 9 istasyonda konkors katı ve teknik birimlere ait kısımlarda elektrik tesisatı için kanallar ve havalandırma kanallarının montajı devam ediyor. Genel olarak ince işlerin tamamlanabilmesi için peron katlarında da betoncuların işlerinin bitmesi ve peron erişimleri için iniş ve ym lere ait tünellerin bitmesi bekleniyor. Erişim ile ilgili olarak 30 kadar YM nin montajı bitmiş durumda, kalanlarda zaten sahada imiş, erişim tünelleri tamamlandıkça monte edilekcekler. Asansörlerin montajı ise sene sonunda başlayacak.
* Sinyalizasyon ve katener gibi E&M kapsamındaki işlerin montajı için saha çalışması Siemens tarafından tamamlanmış, montaj işlerinin başlaması için ray döşeme işinin bitmesi beklenmesi düşünülmüyor. Ray montajı 500 m ilerledikçe, katener ekipleri de mümkün olan yerlere girerek montaj işlemini yapacaklar, planlama bu yönde. Elektrifikasyon ile ilgili olarak sahada yapılacak işler zaten başlamıştı geçen Hakan bir trafo bağlantısını fotoğraflamıştı bize, katener işleride sanırım 5-10 gün içinde başlayacak.
* Ray döşeme ile ilgili elimde metraj bilgisi yok, fakat şunu söyleyebilirim 2 hafta içerisinde ekip sayısının artması ile birlikte toplam döşenen ray metrajında da hızlı bir artış olacak
* Resim konusu dediğim gibi burada biraz sıkıntılı, en azından bizim için, gerçi İBB nin bu konularda ne kadar ketum olduğunu bildiğim için zaten çok normal karşıladım, edinemediğim için kusura bakmayın arkadaşlar. Bu konu ile ilgili olan iyi haber şu, tarihini bilmiyorum ama İBB çok yakında Yenisahra istasyonunda bir Tanıtım Merkezi açarak projeyi halka anlatacakmış. Bu Tanıtım Merkezinin hazırlıkları devam ediyor, tabi çok yakındanın ne kadar yakında olduğunu maalesef bilmiyorum ama test ile ilgili düşüncelere bakar isek bu ay içinde ya da önümüzdeki ay olabilir diye bir tahminde bulunabiliyorum.
* Özellikle merak ettiğimiz konulardan biriside TEST ne zaman AÇILIŞ ne zaman tabii ki

Benden bu kadar arkadaşlar, bizim için yeterince tatmin edici cevaplar olduğunu düşünüyorum, tabii ki bu yazdıklarım edindiğim bilgilerin derlemesidir, açılış ile ilgili 2011 sonunu zaten biliyor ve tahmin de ediyorduk, diğer bilgilerde ise belki ilerleyen günlerde değişiklikler kaymalar olabilir ama büyük değişiklikler olacağına ihtimal vermiyorum açıkçası.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
O 9 istasyon; Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Küçükyalı, Maltepe, Gülsuyu, Esenkent kesin. Kadıköy ve Huzurevi de en yüksek ihtimalli diğer iki tanesi.İstasyonlarda devam eden inşaatlar ile ilgili şöyle bir bilgi var, 9 istasyonda konkors katı ve teknik birimlere ait kısımlarda elektrik tesisatı için kanallar ve havalandırma kanallarının montajı devam ediyor. Genel olarak ince işlerin tamamlanabilmesi için peron katlarında da betoncuların işlerinin bitmesi ve peron erişimleri için iniş ve ym lere ait tünellerin bitmesi bekleniyor. Erişim ile ilgili olarak 30 kadar YM nin montajı bitmiş durumda, kalanlarda zaten sahada imiş, erişim tünelleri tamamlandıkça monte edilekcekler. Asansörlerin montajı ise sene sonunda başlayacak.
Peron katlarında betoncuların işleri diyebileceğimiz iş muhtemelen sıva aşamasını bile kapsıyordur ama ym işleri bitmeden diğer işlerin pek anlamı olmayacağı aşikar. Öyle ya evi bile badana boya yaptıktan sonra eşya taşırsan orayı burayı çizersin. Beklemeleri normal, zaten o kaba işler bittikten sonra geriye kalan işler çok hızlı yapılabilecek işler.
30 ym montajı bitmiş ise bu toplamda 9'da 1'i bitmiş demektir, bu işin çok hızlı ilerlemediğini biliyorum çünkü şantiyelerde dışarıda onlarca parça bekliyor, son tünel işleri bekleniyor. Her yürüyen merdiven 2 parçadan oluşuyor montajlanınca 2 parça 1 haline geliyor. Bilgi güncellemesi lsun, toplam 272 ym, 67 asansör kurulmuş olacak.
Benim görüntüledğim yer Kartal idi, benzer bir çalışma İçerenköy tarafından Kozyatağı istasyonuna da yapılmıştı. Bu iş de önemli ama yine nispeten kolay, hele ki yıllarca süren kazı işleri ile kıyaslayınca ampul takmak gibi. Ray döşeme işinde bir anda hızlanmalarını bekliyorum zaten, katener işinde de eş zamanlı çalışma iyi olur.Sinyalizasyon ve katener gibi E&M kapsamındaki işlerin montajı için saha çalışması Siemens tarafından tamamlanmış, montaj işlerinin başlaması için ray döşeme işinin bitmesi beklenmesi düşünülmüyor. Ray montajı 500 m ilerledikçe, katener ekipleri de mümkün olan yerlere girerek montaj işlemini yapacaklar, planlama bu yönde. Elektrifikasyon ile ilgili olarak sahada yapılacak işler zaten başlamıştı geçen Hakan bir trafo bağlantısını fotoğraflamıştı bize, katener işleride sanırım 5-10 gün içinde başlayacak.
Bununla ilgili ben olsam nasıl tanıtırdımı CAF başlığında yazdım, bakalım nasıl bir yer olacak. Açsınlar fotoğraflar ile size uzağı yakın ederim ben...İBB çok yakında Yenisahra istasyonunda bir Tanıtım Merkezi açarak projeyi halka anlatacakmış. Bu Tanıtım Merkezinin hazırlıkları devam ediyor, tabi çok yakındanın ne kadar yakında olduğunu maalesef bilmiyorum ama test ile ilgili düşüncelere bakar isek bu ay içinde ya da önümüzdeki ay olabilir diye bir tahminde bulunabiliyorum.
Özellikle Ünalan-Esenkent arasındaki yaklaşık 15 km mesafede sadece Kozyatağı-Küçükyalı arasında ufak tefek tünel işleri kaldı galiba, bu kesimi her türlü test için kullanabilirler. Gerçi Kadıköy-Kozyatağı kesimi tamamen TBM ile kazıldı ve iş bitti ama bitmeyen 3 isatsyon burada testlere falan engel olabilir. Başbakan dün haziran başında seçim planladığını açıkladı muhtemelen Mayıs sonuna doğru bu hatta açılış yapılır. (Tabiki göstermelik bir test açılışı)Açılış için ilk hedef seçim öncesinde Nisan-Mayıs 2011 gibi olabildiği kadar uzun bir hat kesiminde test sürüşü daha sonra 2011 sonunda tüm hattı işletmeye açmak olarak söyleniyor.
Esat teşekkürler, gayet açıklayıcı ve tatmin edici bilgiler. Bu bilgilere uaşmak o kadar kolay değil, bu hat bu şubat ayında çalışmaların başlamasının 6.yılını dolduracak tabi fikir aşamasını da eklersek belki de 15 yıl oldu ama senin verdiğin bilgilerde doğruluyor ki bu hat 7.yılını dldurmadan açılacak...Benden bu kadar arkadaşlar, bizim için yeterince tatmin edici cevaplar olduğunu düşünüyorum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açılış zaten senin söylediğin gibi olacak, test adı altında bir seromoni, işte kurdela, kurabiye, meyve suyu, mikrofon, değerli basın mensupları ve sevgili vatandaşlar
Seçim öncesi son aksiyonlar. Ama zaten tam işletme içinde 2011 sonu öngörüldüğünden Nisan-Mayıs gibi bir test açılışı çokta abes değil.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bu sabahtan beri Nautilus'un Haydarpaşa tarafında Üsküdar istikameti trafiğe kapalı ve yola toprak dökmüşler, hava yağmurlu olduğundan mı yoksa başka sebepten mi bilmiyorum orada bir su birikintisi var gibi duruyor. Bunu niye mi yazdım, acaba Ayrılıkçeşme istasyon inşaat mı başlıyor? Bekleyip göreceğiz..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ayrılıkçeşme' de çalışmalar artık başlasa tabii ki iyi olur, zaten nerede ise biten istasyonları geçen sen yazmıştın, daha önce bahsettiğimiz gibi tam olmasa da kısmi bir açılışa Kadıköy ve Ayrılıkçeşme dahil olmalıdır diye düşünüyorum, bilmiyorum aksi bir durum belki tepkilere neden olabilir gibi geliyor bana.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Fotoğrafa göre hemen sağ taraf Nautilus, sl tarafta ise Haydarpaşa garı var, ben yolu açacaklar galiba derken aa yolu komple kazımışlar...

Bu arada ben şu sıralı fotoğralarla hattın bir diğer istasyonunu daha göstereyim size...










Maltepe'de yaşanan çökme olayı istasyon inşaatını 3 ay kadar geciktirdi, çıkarılan toprak yerine tekrar toprak dolduruldu, beton enjeksiyonu, ilave ankraj işleri falan filan derken kaba inşaat bu ağustos ayında %100 tamamlandı, şu an teknik bölümün yapılacağı yerde kazılar bitti gibi, güney giriş çıkış yerinde çalışma yok ama istasyon içinde belediye panel bile düzenledi...

Bu arada ben şu sıralı fotoğralarla hattın bir diğer istasyonunu daha göstereyim size...










Maltepe'de yaşanan çökme olayı istasyon inşaatını 3 ay kadar geciktirdi, çıkarılan toprak yerine tekrar toprak dolduruldu, beton enjeksiyonu, ilave ankraj işleri falan filan derken kaba inşaat bu ağustos ayında %100 tamamlandı, şu an teknik bölümün yapılacağı yerde kazılar bitti gibi, güney giriş çıkış yerinde çalışma yok ama istasyon içinde belediye panel bile düzenledi...