ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Eyl Çrş, 2010 17:46

Evet sonunda olay yerinden geçtim, yolda herhangi bir çökme yok. Haberlerden de takip ettiğim gibi yerin 25-30 metre altında kayma riskini farketmişler ve hemen duruma müdahale etmişler. Şükür ki Göztepe-Bostancı ve Cevizli'den sonra burada da bir yaralanma ya da ölüm olmadı. Hoşuma giden bir şeyde;

Tuzla istikametinde Pendik köprüsünü geçer geçmez sağdaki bariyerleri kaldırıp toprak kısmı asfaltlamışlar ve oradan E-5 trafiği yanyola yönlendiriliyor. 2+2 olan güney yanyol tamamen tek yöne çevrilmiş. Daha sonra Tavşantepe ve Kaynarca parkını geçtikten sonra yine bariyerleri kaldırmışlar ve toprağı asfaltlamışlar yanyol trafiği oradan tekrar E-5'e yönlendiriliyor.

Kartal istikametinde ise malum şaftı geçer geçmez yanyol ve E-5 bağlantısını sağlamışlar, bariyerleri kaldırmışlar ama yanyol tek yön değil.

Görebildiğim kadarıyla akşam trafiği olağan dışı bir durumda değil, normalde bu saatlerde İçmeler-Kartal arasında dur-kalk ilerlerdi ama şu an olağandan daha sakin. Galiba TEM'i kullananlarda artış var, ayrıca sahil yolunda da olağandan daha fazla trafik vardı mesela Veterinerlik önündeki ışıkların kuyruğu neredeyse Pendik burnuna ulaşmış durumda idi. Zaten tersane kavşağından sahile yönlenen araç sayısı da artmış gibi görünüyor.

Böyle bir durum avrupa yakasında bir yerde olsaydı herhalde E-5, TEM, sahil yolu, bağlantı yolları komple kilitlenirdi. anadolu yakasında sadece 3 ilçede trafik zor durumda kaldı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eyl Çrş, 2010 17:46

E-5 in kapalı kalması nedeni ile Avrupa ve Anadolu yakası arasında çalışan arabalı vapurların tarifeli seferleri iptal edilerek sürekli olarak sefer yapması şeklinde bir düzenleme yapılmış, bu şekilde E-5 te yoğunluk oluşmasının önüne geçilmek istenmiş, başarılı oldu mu bilmiyorum sonuçta zaten arabalı vapurda da belli bir kuyruk oluyordu, ben daha çok 2. köprüde yığılma olabilir diye düşünüyorum, belki paralı yolu kullanmak isteyenler olabilir.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5915
İstanbul Metrosu Kartal- Kadıköy inşaatının Kaynarca - Pendik arasında, tünel kazı çalışmaları sırasında, meydana gelen toprak kayması nedeniyle D 100 karayolu iki yönlü trafiğe kapandı.

Vatandaşların Avrupa –Anadolu ve Anadolu Avrupa yakası arasında trafik yoğunluğunu azatlamak için arabalı vapur seferleri arttırıldı.

Sirkeci Harem hattında bulunan 6 arabalı vapur seferlerinde tarifeli çalışma kaldırıldı. Vapurlar doldur-boşalt sistemi ile kesintisiz çalışacak. Vatandaşların arabalı vapurları tercih etmeleri önemli duyurulur.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Eyl Çrş, 2010 17:53

Pendik-Kartal bölgesindeki trafiğin asıl kaynağı Esat sen de bilirsin, Tuzla ve Gebze'deki sanayi tesisleridir, oralarda çalışan insanlar ve özellikle servisler eğer Şekerpınar, Kurtköy'deki 2 gişe ve Samandıra gişelerini kullanırlarsa çok da problem olmayacağını düşünüyorum. Ben bölgeden geçerken beton dökme işlemleri sürüyordu, yarın sabaha problem kalmayacak inşallah...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eyl Çrş, 2010 17:53

Evet Hakan ın yerinde gözlemlemesi tabii ki iyi oldu, ben olay sonrası çekilen haber görüntülerine de bakmıştım, yüzeyde bir çökme yoktu, görevlide aşağıda çalışanların çökmeyi fark ederek çalışmaları hemen durdurduklarını, belediye polisinde gerekli tedbirleri alarak yolu "tedbir amaçlı" kapattıklarını söylemişti. Orada bariyerlerin sökülme çalışmalarından da görüntüler vardı ama asfalt atılmamıştı, o an geçici bir çözüm için geri dönmek isteyenlere sanırım orta refüjde bariyer sökümü yapıyorlardı.

Evet bu hatta çökme bir kaç kez meydana geldi, hat nerede ise hep E-5 altından gittiği içinde tabii ki yol ister istemez etkilendi, bu güne kadar ciddi bir olay yaşanmaması gerçekten iyi, yanlız tabi burada teknik bir durumda ortaya çıkıyor. Bu hattın geçtiği toprak yapısının bir ismi vardı Kartal formasyonu diyorlar sanırım, genelde kayalık ve taşlık olduğu pek çökme olmayacağı söyleniyordu, fakat gördük ki yer altında her zaman farklı yapılaşmalar mümkün, aslında metro çalışmalarında inşaat başlamadan önce proje yapılırken zemin etüdü çalışmaları yapılıyor. Bu çalışmalar hattın hem yatayda hemde dikeyde gideceği sağlam bir zemin tespit ediliyor (sanırım genelde kireç taşı tabakalar tercih ediliyor) dolayısı ile aslında çoğu zaman hattın iniş çıkışlarının sebebi TBM nin zemin etüdünde tespit edilen sağlam zemini takip ediyor olması ama bu, bugün olan gibi olayların olmayacağı anlamına da gelmiyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Eyl Çrş, 2010 17:55

Şimdi aklıma geldi de belkide fotoğraflarda dikatinizi çekmiştir, E-5'in Kartal-Kaynarca kesimi henüz geçtiğimiz hafta makineler tarafında kazındı ve yeniden asfalt döküldü hatta çizgiler bile çizilmedi henüz. Acaba kazıma makineleri ve silindirler bu duruma neden olmuş olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eyl Çrş, 2010 18:15

Başkan orada 36 metre derinlikte kazı yapılıyordu falan demiş ama bu genel bir tabir olabilir bu hatta nerede tören yapılsa bu metraj slogan gibi kullanılıyor :) ama zeminde bahsedildiği gibi sıvılaşma olan bir nokta bölge varsa TBM nin kendi sarsıntısı yeter zaten ama verdiğin örnekte de o kazıma makineleri ciddi bir titreşim oluşturuyor, silindire pek ihtimal vermedim ne bileyim, gün içerisinde o silindirin kat be kat fazlası tonaj oradan geçiyor zaten ama sarsıntı iyi bir sebep gibi göründü.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Eyl Çrş, 2010 22:53

Olay yeri hakkında daha fazla fikir yürütebilmeniz için...

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eyl Çrş, 2010 23:02

Çok fazla araba dolaşıyor orada, ÇOK FAZLA! :?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Eyl Çrş, 2010 23:08

Tam önceki mesajı yazarken İBB sitesinde E-5'de çalışma sona erdi yol trafiğe açıldı haberini okudum, onunla ilgili de bir mesaj yazayım diye düşünürken bir de baktım haber değişmiş. Şu an çalışma sürüyor başlıklı haber var sitede, galiba tam işi bitirdiler baktılar ki eksikler var, yine çalışmaya başladılar. Gece olduğu için kameralardan tam bir şey anlayamıyorum, Pendik kamerasıda tam çalışmayacak günü buldu...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 07:44

Evet kameralar bir iki gündür çalışmıyor, acaba isimleri değişti diyemi bizim sayfada çıkmıyor diye düşündüm ama İBB den kontrol etmedim, sonuçta dün gece çalışmanın tamamen bittiğini düşünüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Prş, 2010 08:06

Çalışmalar 02:30'da bitmiş, sabah olay yerinden geçtim. Yol açık ve herhangi bir çalışma da yok, sorun çözülmüş galiba...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 10:25

Hakan verdiğin linklerdeki videoları aşağıda veriyorum. Göçük ve sonrasında yapılan çalışmalar ile ilgili görüntülerdir alıntıdır.

http://www.youtube.com/watch?v=q6AsumYXAnI

http://www.youtube.com/watch?v=xSzllcer0UA

Ayrıca İBB nin Flickr hesabından da bazı fotolar almıştım küçültüp onlarıda yüklerim gerçi bu videolardakilerden farklı görüntüler yok.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön