ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Cum, 2012 21:09

Funikuler metroya hizli erisim icin iyi bir secenek, onun disinda bu metro hattina dere icinden bir erisim olmayacak gibi, gerci su istasyon konumlarini cikartmistik, oradan faydalanabiliriz belki. Ama Cendere bolgesinin tada genel olarak Halic cevresini metrobuse (mevcut olana) ya da Marmary erisimi icin bir Sirkeci baglantisi daha elzem olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 02:51

Bu başlığı biraz toparlayalım, plan tadilatları üzerinden istasyon yerlerini çıkartmaya çalışmıştık, çıkartabildiklerimizi sıralayalım.

Kabataş
Resim

Beşiktaş
Resim

Darphane
Resim

Mecidiyeköy
Resim

Çağlayan
Resim

Kağıthane
Resim

Nurtepe
Resim

Alibeyköy - yanlız bendeki proje haritasında bu istasyon görünmüyor? Nurtepe diye bir istasyon var arada
Resim

Yeşilpınar
Resim

Veysel Karani
Resim

Akşemsettin
Resim

Kazım Karabekir
Resim

Yeni Mahalle
Resim

Karadeniz
Resim

Tekstil Kent
Resim

Yüzüncü Yıl
Resim

Mahmutbey TEM
Resim

Mahmutbey
Resim

İkinci etaba dahil olan ve konumlarını çıkartamadığım istasyonlar:
Mimar Sinan
Mehmet Akif
Toplu Konut
Tema Park
Hastane
Halkalı
En son Esat tarafından 07 Oca Pzt, 2013 23:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 07 Oca Pzt, 2013 08:45

Nurtepe istasyonunu şimdiki Otobüs garajının yerine yapmayı planladıkları cep otogarının yanına yapacaklar diye biliyorum ben.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Pzt, 2013 23:11

Özgür Türkler yazdı:Nurtepe istasyonunu şimdiki Otobüs garajının yerine yapmayı planladıkları cep otogarının yanına yapacaklar diye biliyorum ben.
Nurtepe plan revizyonlarında Nurtepe Camii nin hemen altında kalıyor, yani altında derken yeraltında :) şimdi tekrar gözden geçirdim çizimleri ve eksik kalan Kabataş, Nurtepe, Akşemsettin, Kazım Karabekir, Mahmutbey TEM ve Mahmutbey istasyonlarının da yaklaşık konumlarını çıkarttım onlarıda aşağı ekliyorum. İkinci etap ile ilgili tahmini konumlar var elimde ama çok sapması olur bir de proje olarak bile ortada yok iken abes olur. Bir iki istasyonda biraz tereddütte kalmadım değil bir de daha önceki tüm planları gösteren haritada yer alan Alibeyköy istasyonu yeni güzergahta yok, Göztepe Mah. diye bir istasyon varmış o da yok sanırım onun ismi Mahmutbey TEM olarak değiştirilmiş olabilir, bunlara sağlim kafa ile tekrar göz atmak lazım.

Kabataş
Resim

Nurtepe
Resim

Akşemsettin
Resim

Kazım Karabekir
Resim

Mahmutbey TEM
Resim

Mahmutbey
Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 08 Oca Sal, 2013 08:27

Bu şekilde olursa Nurtepe ve Kağıthane istasyonları arasındaki mesafe 100-200 metre olur ki bu da mantıklı olmaz,bu yüzden iptal etmiş olmasınlar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Sal, 2013 09:47

Özgür Türkler yazdı:Bu şekilde olursa Nurtepe ve Kağıthane istasyonları arasındaki mesafe 100-200 metre olur ki bu da mantıklı olmaz,bu yüzden iptal etmiş olmasınlar?
Haklisin, benimde dikkatimi cekti ama ikisini bir arada cizmedim, 200 degilsede 300 metre olsun yanliz orada bir yukselti farki varmi? Bana kagithane istasyonu biraz cukurda gibi geldi, tamam o mesafede metroda birden 50 metre yukselmez ama yolcu icin erisim kolayligi, yokus in/cik yerine merdiven in/cik :)

Bendeki iki guzergah arasinda olmayan istasyon Alibeykoy, neden bilmiyorum, orasi hattinda depo yolunun ayrim noktasi olarak gosterilmis.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 Oca Prş, 2013 09:54

Yükselti farkı var tabiki Kağıthane ile Nurtepe arasında 50 metra civarında.
Alibeyköy istasyonunun olduğu yerde fazla bir yerleşim yok. Depo alanı Alibeyköy barajı önündeki boş alan olacaktı, hatta planlanan ama bir türlü yapılmayan Haliç çevresi tramvay hattıda burada sonlanıp(kesişip) tramvay ve metro aynı depoyu kullanacaktı. Dolayısı ile tramvay ile metro arasında aktarma yapabilmek için Alibeyköyde bir istasyon olması şart.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 Oca Prş, 2013 09:56

Bu arada söylemeyi unuttum, Kağıthaneden Nurtepe ye doğru yükselmesi değil alçalması gerek metronun, yoksa Alibeyköy ve sonrasındaki istesyon asansörle çıkarlar istasyona :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2013 10:42

Özgür Türkler yazdı:Bu arada söylemeyi unuttum, Kağıthaneden Nurtepe ye doğru yükselmesi değil alçalması gerek metronun, yoksa Alibeyköy ve sonrasındaki istesyon asansörle çıkarlar istasyona :)
Bir ara sizlerden biri bu projede viyadük ile geçiş olduğu gibi bir şeylerden bahsetmişti acaba Alibeyköy civarında böyle bir durum olabilir mi?

Bir de benim son faydalandığım haritayı bir broşürden aldım belki de sehven unutulmuştur, yoksa belirttiğin gibi bir türlü hayata geçmeyen ve büyük ihtimal ile de geçmeyecek gibi olan Haliç tramvayı da orada kesişiyordu bu hat ile.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2013 22:12

İhale aşamasına getirdiğimiz ve çok önemsediğimiz Kabataş' tan başlayacak olan Beşiktaş - Mahmutbey metrosunun ihale aşamasına geldiğini ve 2013 Mayıs' ta ihalesini yapmayı düşünüyoruz.
Aralık falan derken Başkan Mayıs 2013 te ihale edilmesinin planlandığından bahsediyor ama geçenlerde İrfan beyinde belirttiği gibi İBB nin bu iş için 2013 te ayırdığı bir para yok, daha doğrusu ayrılan para ancak ihale etmeye yarar, bana bu iş ihalesi yapıldıktan sonra "ya benim param yok hadi UBAK bir el at" şekline dönecek gibi geliyor, bakalım hayırlısı.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=391680&kn=7&ka=4&kb=7

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 11 Oca Cum, 2013 00:34

Bir ara sizlerden biri bu projede viyadük ile geçiş olduğu gibi bir şeylerden bahsetmişti acaba Alibeyköy civarında böyle bir durum olabilir mi?
Seçim zamanı bizim belediye başkanı Çağlayandan gelen Metro hattının viyadük ile kağıthane merkezden geçeceğini söylemişti. Bana mantıklı gelmedi doğrusu. Çağlayan ile Kağıthane Merkez arasında 40 metre civarında bir yükseklik farkı olsa, iki istasyon arasıda kuş uçuşu 1 km olsa %4 bir eğim yapar, bu eğim metroda kabul edilebilir bir eğim midir?[/quote]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cum, 2013 00:40

Özgür Türkler yazdı:
Bir ara sizlerden biri bu projede viyadük ile geçiş olduğu gibi bir şeylerden bahsetmişti acaba Alibeyköy civarında böyle bir durum olabilir mi?
Seçim zamanı bizim belediye başkanı Çağlayandan gelen Metro hattının viyadük ile kağıthane merkezden geçeceğini söylemişti. Bana mantıklı gelmedi doğrusu. Çağlayan ile Kağıthane Merkez arasında 40 metre civarında bir yükseklik farkı olsa, iki istasyon arasıda kuş uçuşu 1 km olsa %4 bir eğim yapar, bu eğim metroda kabul edilebilir bir eğim midir?
Bilmem bana da mantıklı geldi açıkçası, Çağlayan ile Kağıthane arasında kaç metre fark var bilemiyorum ama oradan aşağı araba ile indiğim günleri hatırlıyorum da hatırı sayılır bir fark vardı diye kalmış aklımda :) diğer taraftan eğimi öylemi hesaplamalıyız onuda bilemedim. Yani senin bahsettiğin yeryüzü katmanı arasındaki yükseklik farkı mı? Öyle ise Çağlayan'da metro taban kotu eksi kaç metrede olacak Kağıthane'de viyadük üzeri taban kotu artı kaç metrede olacak? Bence bu şekilde ele almak gerekir yani iki kot arasındaki fark 30 metreyi bile bulmayabilir.

Bu % mevzusu hep dillerde tabii, bizde hep %6 %6 diye yazıp çizdik ama günümüzde bunun ne kadar bir önemi kaldı teknik olarak bilemiyorum, Mehmet Keleş e sormak lazım bu konuda bizi aydınlatabilir. Tabii ki özellikle frenleme açısından eğim önemli ama %4 kabul edilebilir diye aklımda kalmış.


Şimdi bu yazdıklarımdan sonra google mapsten tekrar baktım, çünkü viyadük nereden geçecek hakkaten diye düşündüm, istasyon konumlandırdığım resimler üzerinden baktığımda Çağlayan istikametinden gelişte viyadük için tünel çıkışı verecek yer var ama istasyonun konumu ve eğer viyadük olacaksa bunun tünel girişi olarak seçilmiş yer biraz sorunlu gibi, yani çok fazla ev var. Bu sebepten dolayı viyadük orada biraz masraflı bir iş gibi, istimlakler nedeni ile. Diğer taraftan orası bir dere yatağı ve o dere yatağının altından geçmek için inilmesi gereken derinlik, zeminin gevşekliği falan filanı düşünüyorum da bence viyadük en doğrusu gibi geliyor. iyi ki bu işleri bana yaptırmıyorlar ha :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön