ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Funikuler metroya hizli erisim icin iyi bir secenek, onun disinda bu metro hattina dere icinden bir erisim olmayacak gibi, gerci su istasyon konumlarini cikartmistik, oradan faydalanabiliriz belki. Ama Cendere bolgesinin tada genel olarak Halic cevresini metrobuse (mevcut olana) ya da Marmary erisimi icin bir Sirkeci baglantisi daha elzem olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlığı biraz toparlayalım, plan tadilatları üzerinden istasyon yerlerini çıkartmaya çalışmıştık, çıkartabildiklerimizi sıralayalım.
Kabataş

Beşiktaş

Darphane

Mecidiyeköy

Çağlayan

Kağıthane

Nurtepe

Alibeyköy - yanlız bendeki proje haritasında bu istasyon görünmüyor? Nurtepe diye bir istasyon var arada

Yeşilpınar

Veysel Karani

Akşemsettin

Kazım Karabekir

Yeni Mahalle

Karadeniz

Tekstil Kent

Yüzüncü Yıl

Mahmutbey TEM

Mahmutbey

İkinci etaba dahil olan ve konumlarını çıkartamadığım istasyonlar:
Mimar Sinan
Mehmet Akif
Toplu Konut
Tema Park
Hastane
Halkalı
Kabataş

Beşiktaş

Darphane

Mecidiyeköy

Çağlayan

Kağıthane

Nurtepe

Alibeyköy - yanlız bendeki proje haritasında bu istasyon görünmüyor? Nurtepe diye bir istasyon var arada

Yeşilpınar

Veysel Karani

Akşemsettin

Kazım Karabekir

Yeni Mahalle

Karadeniz

Tekstil Kent

Yüzüncü Yıl

Mahmutbey TEM

Mahmutbey

İkinci etaba dahil olan ve konumlarını çıkartamadığım istasyonlar:
Mimar Sinan
Mehmet Akif
Toplu Konut
Tema Park
Hastane
Halkalı
En son Esat tarafından 07 Oca Pzt, 2013 23:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Nurtepe plan revizyonlarında Nurtepe Camii nin hemen altında kalıyor, yani altında derken yeraltındaÖzgür Türkler yazdı:Nurtepe istasyonunu şimdiki Otobüs garajının yerine yapmayı planladıkları cep otogarının yanına yapacaklar diye biliyorum ben.

Kabataş

Nurtepe

Akşemsettin

Kazım Karabekir

Mahmutbey TEM

Mahmutbey

- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haklisin, benimde dikkatimi cekti ama ikisini bir arada cizmedim, 200 degilsede 300 metre olsun yanliz orada bir yukselti farki varmi? Bana kagithane istasyonu biraz cukurda gibi geldi, tamam o mesafede metroda birden 50 metre yukselmez ama yolcu icin erisim kolayligi, yokus in/cik yerine merdiven in/cikÖzgür Türkler yazdı:Bu şekilde olursa Nurtepe ve Kağıthane istasyonları arasındaki mesafe 100-200 metre olur ki bu da mantıklı olmaz,bu yüzden iptal etmiş olmasınlar?

Bendeki iki guzergah arasinda olmayan istasyon Alibeykoy, neden bilmiyorum, orasi hattinda depo yolunun ayrim noktasi olarak gosterilmis.
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Yükselti farkı var tabiki Kağıthane ile Nurtepe arasında 50 metra civarında.
Alibeyköy istasyonunun olduğu yerde fazla bir yerleşim yok. Depo alanı Alibeyköy barajı önündeki boş alan olacaktı, hatta planlanan ama bir türlü yapılmayan Haliç çevresi tramvay hattıda burada sonlanıp(kesişip) tramvay ve metro aynı depoyu kullanacaktı. Dolayısı ile tramvay ile metro arasında aktarma yapabilmek için Alibeyköyde bir istasyon olması şart.
Alibeyköy istasyonunun olduğu yerde fazla bir yerleşim yok. Depo alanı Alibeyköy barajı önündeki boş alan olacaktı, hatta planlanan ama bir türlü yapılmayan Haliç çevresi tramvay hattıda burada sonlanıp(kesişip) tramvay ve metro aynı depoyu kullanacaktı. Dolayısı ile tramvay ile metro arasında aktarma yapabilmek için Alibeyköyde bir istasyon olması şart.
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir ara sizlerden biri bu projede viyadük ile geçiş olduğu gibi bir şeylerden bahsetmişti acaba Alibeyköy civarında böyle bir durum olabilir mi?Özgür Türkler yazdı:Bu arada söylemeyi unuttum, Kağıthaneden Nurtepe ye doğru yükselmesi değil alçalması gerek metronun, yoksa Alibeyköy ve sonrasındaki istesyon asansörle çıkarlar istasyona
Bir de benim son faydalandığım haritayı bir broşürden aldım belki de sehven unutulmuştur, yoksa belirttiğin gibi bir türlü hayata geçmeyen ve büyük ihtimal ile de geçmeyecek gibi olan Haliç tramvayı da orada kesişiyordu bu hat ile.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aralık falan derken Başkan Mayıs 2013 te ihale edilmesinin planlandığından bahsediyor ama geçenlerde İrfan beyinde belirttiği gibi İBB nin bu iş için 2013 te ayırdığı bir para yok, daha doğrusu ayrılan para ancak ihale etmeye yarar, bana bu iş ihalesi yapıldıktan sonra "ya benim param yok hadi UBAK bir el at" şekline dönecek gibi geliyor, bakalım hayırlısı.İhale aşamasına getirdiğimiz ve çok önemsediğimiz Kabataş' tan başlayacak olan Beşiktaş - Mahmutbey metrosunun ihale aşamasına geldiğini ve 2013 Mayıs' ta ihalesini yapmayı düşünüyoruz.
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=391680&kn=7&ka=4&kb=7
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Seçim zamanı bizim belediye başkanı Çağlayandan gelen Metro hattının viyadük ile kağıthane merkezden geçeceğini söylemişti. Bana mantıklı gelmedi doğrusu. Çağlayan ile Kağıthane Merkez arasında 40 metre civarında bir yükseklik farkı olsa, iki istasyon arasıda kuş uçuşu 1 km olsa %4 bir eğim yapar, bu eğim metroda kabul edilebilir bir eğim midir?[/quote]Bir ara sizlerden biri bu projede viyadük ile geçiş olduğu gibi bir şeylerden bahsetmişti acaba Alibeyköy civarında böyle bir durum olabilir mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmem bana da mantıklı geldi açıkçası, Çağlayan ile Kağıthane arasında kaç metre fark var bilemiyorum ama oradan aşağı araba ile indiğim günleri hatırlıyorum da hatırı sayılır bir fark vardı diye kalmış aklımdaÖzgür Türkler yazdı:Seçim zamanı bizim belediye başkanı Çağlayandan gelen Metro hattının viyadük ile kağıthane merkezden geçeceğini söylemişti. Bana mantıklı gelmedi doğrusu. Çağlayan ile Kağıthane Merkez arasında 40 metre civarında bir yükseklik farkı olsa, iki istasyon arasıda kuş uçuşu 1 km olsa %4 bir eğim yapar, bu eğim metroda kabul edilebilir bir eğim midir?Bir ara sizlerden biri bu projede viyadük ile geçiş olduğu gibi bir şeylerden bahsetmişti acaba Alibeyköy civarında böyle bir durum olabilir mi?

Bu % mevzusu hep dillerde tabii, bizde hep %6 %6 diye yazıp çizdik ama günümüzde bunun ne kadar bir önemi kaldı teknik olarak bilemiyorum, Mehmet Keleş e sormak lazım bu konuda bizi aydınlatabilir. Tabii ki özellikle frenleme açısından eğim önemli ama %4 kabul edilebilir diye aklımda kalmış.
Şimdi bu yazdıklarımdan sonra google mapsten tekrar baktım, çünkü viyadük nereden geçecek hakkaten diye düşündüm, istasyon konumlandırdığım resimler üzerinden baktığımda Çağlayan istikametinden gelişte viyadük için tünel çıkışı verecek yer var ama istasyonun konumu ve eğer viyadük olacaksa bunun tünel girişi olarak seçilmiş yer biraz sorunlu gibi, yani çok fazla ev var. Bu sebepten dolayı viyadük orada biraz masraflı bir iş gibi, istimlakler nedeni ile. Diğer taraftan orası bir dere yatağı ve o dere yatağının altından geçmek için inilmesi gereken derinlik, zeminin gevşekliği falan filanı düşünüyorum da bence viyadük en doğrusu gibi geliyor. iyi ki bu işleri bana yaptırmıyorlar ha
