ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 14:28

Dün güney sanayi istasyonunun oradan geçtim. Aç-kapa istasyonunun olacağı yerden farklı olarak hemen 10 m ötesinde bir şaft inşaatı gördüm.

Nedir acaba?

İstasyon kazısına bu kadar yakın bir yerden şaft açmaya gerek var mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 14:42

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16086


EVEEET ERTELEME GELDİ:

Bu bölgedeki metroyu da yılbaşında açıyoruz” diye konuştu.

29 EKİMDEN 2009 BAŞINA ERTELEDİ ŞİMDİDEN.

O zaman Esenler-Kirazlı arası 2009 başı hedeflendi demek ki

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 14:48

Havalandırma olabilir, belki başka bir erişim noktası olabilir? Kirazlı içinde Mahmutbey için yayınladığım ilk resimdeki gibi düşünüyorum çünkü projelerdeki çizimlerde o yönde bir kesişim gösteriliyor hep çapraz

erteleme çok çok normal bir durum zaten 29 Ekimde açılması imkansızdı, birde 29 Ekim derken yıl söylemişlermiydi? 29 Ekim 2009 olabilir de :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 15:33

http://www.grupmetal.net/foto.asp?pic_id=51

Metalci Üçyüzlü'den :)

Resim


http://www.bolgedeilkhaber.com/detay738.htm

Bu adam ne diyor?


Doğuş İnşaat ile Gülermak Ortak Girişimi tarafından sürdürülen çalışmalarda metro istasyonlarının Esenler’deki en ilgi çekeni ilçenin önemli merkezlerinden birisi olan Sondurak’a yakın bir noktada Menderes Mahallesi’nde bulunuyor. Hızla devam eden istasyon projesinin, bir kısmını 29 Ekim 2008 tarihinde tamamlamayı düşündüklerini belirten İnşaat Mühendisi Emre Çelik, “12 bin metre karelik alana yapacağımız istasyon, 10 katlı olacak. Bunun 7 katı tünel, tünelin üstüne 1 kat otopark, onun üstünde 2 katlı okul yapacağız” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 16:09

“12 bin metre karelik alana yapacağımız istasyon, 10 katlı olacak. Bunun 7 katı tünel, tünelin üstüne 1 kat otopark, onun üstünde 2 katlı okul yapacağız” dedi.
Esenlerde gider abi bu söylem sen merak etme :D vay be 10 katlı istasyon vay vay vay, hemde bunun 7 katı tünel tren böööööllee döne döne döne Mevlevi misali giriyor perona :P :) ama o kadar iyiyiz ki bu işte, koooskoca Esenler de 7 katlı tünel yapıyoruz 1 kat otopark bak ne kadar rant a karşıyız otoparkı az tuttuk, üstüne de 2 katlı okul?? işte bunu anlamadım ne bu çocuk yuvası mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 16:36

Bir istasyon en fazla 3-4 katlı olabilir. Peron, ara kat, bilet holü, çıkış kat. Toplam 7 kat olmasın. 1 kat otopark, 2 kat okul.

Bitince göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 19:38

ayrıca tünelin uzunluğunun 46,7 km olacağını ve Otogar’dan başlayıp, İkitelli Olimpiyat Köyü’ne kadar uzatılacağını belirtti.

İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü (İETT) tarafından ihaleye çıkarılmış olan Otogar-Bağcılar Raylı Toplu Taşıma Sistemi İnşaat ve Elektromekanik İşlerinin Yapımı Ve Araç Temini İşi’ni 14.02.2005 tarihinde Doğuş İnşaat ile Gülermak Ortak Girişimi 718 milyon dolara almış ve 29 Mayıs 2005 tarihinde Esenler Metrosu’nun inşaatı ikinci kez başlamıştı. Ve o tarihte inşaatın 20 ayda tamamlanması taahhüt edilmişti. Ancak tünel kazı çalışmalarında yaşanan bazı olumsuzluklar inşaatı ciddi şekilde etkiledi ve büyük oranda geciktirdi.
Şimdi muhabir arkadaş üstüne alınmasın ifadeler inşaat mühendisine aitmiş :) bak bak bak Otogar' dan başlayıp Olimpiyat Köyüne kadar uzanan bir tünel - arkadaşlar biri bizi kandırıyor o zaman, yani bu metro Otogar-Kirazlı-Halkalı? Otogar-Kirazlı-Başakşehir mi? Otogar-Kirazlı-Olimpiyat mı? iddiaya varmısınız gerekli kurumlara bilgi edinme yazalım ordan gelen cevapta dahi büyük ihtimalle Olimpiyat köye gidecek yazacaktır, olimpiyatı alıp ihya olacaz ya :) bir döner kebab açarız he Başar :P :)

İkinci paragrafı sadece detay olarak alıntıladım tekrar temel atılma olayı ile ilgili tarihleri verdiği için.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Cum, 2008 20:41

Sen şindi dikkat et de, Olimpiyatköy'ü veya olimpiyatları falan yasaklamasınlar, kapatmasınlar, yoksa orada balık ızgarası bile açamayük ha! :-P

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Pzt, 2008 09:03

Bu tarz konularda çelişkili ifadeler şundan kaynaklanıyor. PROJE İSMİ ile GÜZERGAH SONU farklı olabiliyor. İBB ve yapımcı kuruluş bu projenin ismini OTOGAR-İKİTELLİ RAYLI SİSTEMİ olarak belirlemişler.

Bu isimde hat Başakşehire gidiyormuş, Kirazlı'da 3'e ayrılıyormuş, orası 2 kolmuş, Olimpiyatköy bacakmış falan önemli değil. Proje İsmi ile söyleniyor.

Dolayısıyla İBB Topbaş'ın Otogar-İkitelli hattını 2009 başında açacağız demesi aslında hattın bir kısmının açılması demek. Yoksa adam İkitelli'ye kadar açacağız demiyor ki. :roll:

www.gulermakdogus.com' dan proje ismine bakabilirsiniz. İhalesiz uzatıldı bu iş İkitelli'ye. İdare edin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Pzt, 2008 09:39

Ve işte bu yüzden de "buralarda" genelde M2 uzatması, M5 ihalesi falan diye projeler adlandırılır. M1 Yanikapı uzatması deyince, beyni yerinde herkes işi anlar. Veya M2 kuzey uzatması.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 09 Haz Pzt, 2008 10:36

Ben kendimi 2012'e göre ayarlıyorum.Aklıma hiç İBB nin verdiği tarihleri takmıyorum.Şuan yapılan hattların marmaray hariç hepsi 2012 yılında biter

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2008 10:48

Valla Uğur sağlamcısın abi bende öyle yapıyorum :) 2012 hakiki bir dönüm noktası olacak ve Yenikapı Üsküdar kazıları olmasa Marmaray da kesinlikle o tarihte seferde olurdu


Bu arada Başar senin dediğin gibi olsaydı (ki olması gerekir) Otogar-Esenler M1 in bir kıymıkçığı değil M3 hattının parçası olarak görülürdü, yani farklı bir renk ve aktarma ile gösterilmesi gerekiyor ama öyle olmuyor,

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön