Evet aslında söylediklerine benzer şeyleri bende düşündüm sadece otobüsler değil minibüsler içinde düzenlemeler yapılmalı burada, Mehmet senin de iyi bildiğin gibi metronun şu anki girişinin üzerinden bir üst geçiş ile ulaşılacak yeni istasyona, işte bu bölgede bir minibüs bekleme alanı ve bir de taksi durağı muhakkak bulundurulmalı bu sayede metro istasyonunun çevresi de düzene girmiş olacaktır, aksi takdirde yine bugünkü keşmekeş görüntülerden kurtulamayacağız.Birde şu aklıma geldi: ESENLER YENİ İSTASYON'un bir taraı carfur'a bakıyordu ya. Acaba o taraftaki yola çıkış verecekler mi diye konuşmuştuk. Keşke verseler.
E6 Atışalanı, Yüzyıl, İkitelli tarafından gelen İETT otobüslerini (146T vs.) buraya yönlendirseler. İç kısımlara girmese. E6'dan Otogar yoluna sapsa bu istasyona gelse.
146 T: Yenikapı-Bahçeşehir yerine BAHÇEŞEHİR-ESENLER METRO OLSA. diğerleri de....
Carfur konusuna gelince bence oradan bir üst geçit yapılacaktır ve hatta yapılmalıdır, neden dersen bildiğin gibi burada sadece Carfur değil bauhaus ve yan tarafına bir de yeni yapılan devasa eğlence merkezi var, yani metro ile buraya bir şekilde erişim verilmiş olacaktır, burada da ikinci bir köprü ya da mevcutun genişletilmesi ile erişim sağlanabilir, ama bunu belediye ya da inşaat firması değil orada ki bu alışveriş merkezlerinin yaptırması gerekir büyük ihtimalle de öyle olacaktır.
146 T örneğine gelince bir zamanlar 83Mt vardı Aksaray metro dan Taksim e yolcu taşırdı aslında Aksaray metro istasyonu batı çıkışı bu şekilde düzenlenerek yeni kısa mesafe aktarma hatları oluşturularak örnek hatta olduğu gibi pek çok hat Esenler metro istasyonunda sonlandırılabilir, böylece Vatan ve Millet caddelerinin yükü de hafiflemiş olur, diğer taraftan Vatan üzerinden yapılacak bir metrobüs içinde değişik bir alternatif sağlanmış olur (metrobüs yararına bir çözüm)