ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Sal, 2008 09:46

Birde şu aklıma geldi: ESENLER YENİ İSTASYON'un bir taraı carfur'a bakıyordu ya. Acaba o taraftaki yola çıkış verecekler mi diye konuşmuştuk. Keşke verseler.

E6 Atışalanı, Yüzyıl, İkitelli tarafından gelen İETT otobüslerini (146T vs.) buraya yönlendirseler. İç kısımlara girmese. E6'dan Otogar yoluna sapsa bu istasyona gelse.

146 T: Yenikapı-Bahçeşehir yerine BAHÇEŞEHİR-ESENLER METRO OLSA. diğerleri de....
Evet aslında söylediklerine benzer şeyleri bende düşündüm sadece otobüsler değil minibüsler içinde düzenlemeler yapılmalı burada, Mehmet senin de iyi bildiğin gibi metronun şu anki girişinin üzerinden bir üst geçiş ile ulaşılacak yeni istasyona, işte bu bölgede bir minibüs bekleme alanı ve bir de taksi durağı muhakkak bulundurulmalı bu sayede metro istasyonunun çevresi de düzene girmiş olacaktır, aksi takdirde yine bugünkü keşmekeş görüntülerden kurtulamayacağız.

Carfur konusuna gelince bence oradan bir üst geçit yapılacaktır ve hatta yapılmalıdır, neden dersen bildiğin gibi burada sadece Carfur değil bauhaus ve yan tarafına bir de yeni yapılan devasa eğlence merkezi var, yani metro ile buraya bir şekilde erişim verilmiş olacaktır, burada da ikinci bir köprü ya da mevcutun genişletilmesi ile erişim sağlanabilir, ama bunu belediye ya da inşaat firması değil orada ki bu alışveriş merkezlerinin yaptırması gerekir büyük ihtimalle de öyle olacaktır.

146 T örneğine gelince bir zamanlar 83Mt vardı Aksaray metro dan Taksim e yolcu taşırdı aslında Aksaray metro istasyonu batı çıkışı bu şekilde düzenlenerek yeni kısa mesafe aktarma hatları oluşturularak örnek hatta olduğu gibi pek çok hat Esenler metro istasyonunda sonlandırılabilir, böylece Vatan ve Millet caddelerinin yükü de hafiflemiş olur, diğer taraftan Vatan üzerinden yapılacak bir metrobüs içinde değişik bir alternatif sağlanmış olur (metrobüs yararına bir çözüm)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Sal, 2008 10:10

Esat yazdı:metronun şu anki girişinin üzerinden bir üst geçiş ile ulaşılacak yeni istasyona, işte bu bölgede bir minibüs bekleme alanı ve bir de taksi durağı muhakkak bulundurulmalı bu sayede metro istasyonunun çevresi de düzene girmiş olacaktır, aksi takdirde yine bugünkü keşmekeş görüntülerden kurtulamayacağız.
Metroya erişim ÜST GEÇİT ile mi olacak. O zaman bayağı yüksek bir üst geçit olur bu. Orası zaten derinlerde idi. Alt geçit şeklinde de olabilir diye düşünüyorum ama beton duvarları oymak lazım onu yapmazlar.

Peki ray hattı ortada mı? Yoksa peron orta da mı? Çift taraflı mı peron tek taraflı mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Çrş, 2008 13:34

Metroya erişim ÜST GEÇİT ile mi olacak. O zaman bayağı yüksek bir üst geçit olur bu. Orası zaten derinlerde idi. Alt geçit şeklinde de olabilir diye düşünüyorum ama beton duvarları oymak lazım onu yapmazlar.

Peki ray hattı ortada mı? Yoksa peron orta da mı? Çift taraflı mı peron tek taraflı mı?
Mecburen üst geçit ile olacak ama ne kadar yüksek olur onun için bir şey diyemiyorum normal şartlarda yolun geometrisine bakarsak şu anki istasyondan yukarıda kalıyor ray hattı ama oradaki viyadüğü yıktılar biliyorsun, burada iki ihtimal ortaya çıkıyor ya yıkılan viyadük ile aynı yükseklikte ama doğru açı ile gelen bir viyadük yapılacak dolayısı ile seninde belirttiğin gibi yoldan normal gelen ama merdivenler ile üste çıkılıp tekrar peron katına inilen bir yapı olacak ya da şu an ki Esenler istasyonu ve bu istasyondan garaj sahasına giriş iptal edilecek, yeni Esenler istasyonunun çıkışından yani yıllar önce olduğu gibi tekrar garaj sahasına giriş rayları yapılacak, bu bence zayıf olan ihtimal ilki bana daha kuvvetli ihtimal olarak görünüyor. Bu eski Esenler istasyonunun bir zamanlarki hali ile ilgili resimler taramıştım ama şu an bulmam imkansız bir kaç hafta içerisinde yayınlarım herhalde.

Rayların ortadamı kenardamı olacağına gelince, bence M1 deki konsept devam edecek, şirkette bir iki kişiden aldığım bilgiye göre yapı Emniyet, Ulubatlı ya da Terazidere Davutpaşa istasyonları gibi olacak denilmişti yani üst kattan alttaki iki yandaki peronlara erişim şeklinde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Tem Prş, 2008 10:43

1-Raylar ortada

2-Peronlar iki yanda

3-Yolcu erişimi üst geçit ile

diyorsun yani. O zaman şimdiki istasyon nakavt olur. Perona temel yapar. Doldururlar orayı. Acaba?

Üst geçit çok yüksek olur ya. Şöyle düşünelim. Şu an zaten ray hattı mevcut istasyonun 5-6 m üstünde. Bir de üst geçit yapılınca yerden 10-15 m yüksekliğe kadar devasa bir yapı olacak.

ORADA O KADAR BÜYÜK BİR ŞEY YAPMAYA YER VAR MI? Gerek var mı?

Biraz daha soruştur abi.



2 soru daha:

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Cum, 2008 21:47

Şimdiki istasyon zaten nakavt :) hatta ölü doğmuş zaten ama idare ediyorlar işte, dostum çok aşırı bir yükseklik olacağını düşünmüyorum ama şöyle söyleyeyim dayının manzara kapanır benden söylemesi :D

şu şekilde düşün anacadde ile peron kotu arasında fark ne kadar? yaklaşık 10 metre var, mevcut istasyonun katener kotu ile de 5 metre olsun, dolayısı ile buraya kadar sadece 5 metre yükselecek buradan sonraki yükseklikte Şirinevler istasyonunu göz önünde bulundur ray kotu ile birlikte burada da 5 metrelik bir yükseklik yeterli olacaktır, tabi bir de 5 metrelik mezanin katı olacak, tabi bu söylediklerim Esenler tarafından bakışa göre yani toplamda İstanbul caddesine göre 10 metrelik ama senin dayının binaya göre 15 metrelik bir yükseklik olacak bu yükselik Otogar a inen bağlantı yolundan ise daha da yüksek olacaktır.

Bu senaryo bir di. Ama inşaatın bayağı da derinde bir temeli vardı gördüğüm kadarı ile bu durumda benim aklıma bir önceki yazımda bahsettiğim araçların öncede var olan yukarıdaki girişten garaj sahasına alınması yani İstanbul Ulaşım A.Ş. ana girişindeki hemzeminin iptali bu durumda mevcut Esenler istasyonuda iptal edilerek daha düz ayak bir giriş bu durumda da Emniyet, Ulubatlı Şirinevler tarzı değilde Bayrampaşa ya da Sağmalcılar tarzı bir istasyon söz konusu olabilir yani alttan giriş raylar üstte bence bu daha mantıklı tabii burada atölye sahasından hatta sağlıklı bir çıkış yapılabilirmi bu konuda bir şey söyleyemiyorum.

Yer varmı demişsin bence var gerek varmı demişsin bunun gerekle bir alakası yok, sonuçta Esenlerin bayağı bir yolcusu var hemde gün boyunca, dolayısı ile böyle bir istasyonu kaldırır ki zaten devasa da değil bence sadece bölgenin coğrafyası nedeni ile biraz yüksek görünecek orası kesin.

Normal şartlar yüklediğin resimler için şunu söyleyebilirim soldaki viyadüğün önemli bir kısmı yıkıldı yıkılma sebebi yeni yapılacak istasyona giriş için uygun açıda olmaması söylenmişti dolayısı ile bu viyadüğün yıkılan kısmı yeniden inşaa edilecektir, o viyadük Bağcılar yönünden geliş hattı, sağ tarafta kalan ise Otogar dan Bağcılar a gidiş hattı, normalde bu iki hat inşaat başlamadan önce mevcut Esenler istasyonunun hemen üstünde birleşiyordu yine bu şekilde olacak bir ihtimal, ortadaki yol ise depoya giriş çıkış yolu ve gündüz de şu anda Esenler e shuttle yapılıyor orada, onunla ilgili benim senaryomuda yukarıda sunmuştum

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Tem Pzt, 2008 11:55

Bayağı aydınlatıcı oldu viyadük konusunda. Peki;

1-Mevcut istasyon iptal edilince orada aşağıdan gelen bir cadde olacak mı? Karayolu yani. Mevcut istasyon yola gidecek mi yani?

2-Yeni istasyonun Bayrampaşa gibi olması olasılığı daha ağır basıyor bende. Alttan geçit şeklinde. Ama yapım işini uzatır. O istinat duvarlarını yıkmak gerekir. Şu ana kadar yıkılmadığı için senin tezinin doğru olması ihtimal. Üstten geçiş yani.

3-Şimdiki ray hattı ile caddedeki yol arasında yükseklik olarak 10 m yoktur abi. Naptın. 3-4 m ancak vardır. O kadar derinde değil. Yatay indiği için öyle gelmiş olabilir.

4-Dayımın manzara bozulmaz. 4. katta oturuyor :) Metroya şeflik bile yapar orada oturduğu yerden :)

5-Teknik çizim yokmu sende ? Bir araştır yahu..

6-Kirazlı'daki TBM ne oldu bu arada? Sökülüyormu? Başakşehire devam mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Pzt, 2008 19:34

Bayağı aydınlatıcı oldu viyadük konusunda. Peki;

1-Mevcut istasyon iptal edilince orada aşağıdan gelen bir cadde olacak mı? Karayolu yani. Mevcut istasyon yola gidecek mi yani?

2-Yeni istasyonun Bayrampaşa gibi olması olasılığı daha ağır basıyor bende. Alttan geçit şeklinde. Ama yapım işini uzatır. O istinat duvarlarını yıkmak gerekir. Şu ana kadar yıkılmadığı için senin tezinin doğru olması ihtimal. Üstten geçiş yani.

3-Şimdiki ray hattı ile caddedeki yol arasında yükseklik olarak 10 m yoktur abi. Naptın. 3-4 m ancak vardır. O kadar derinde değil. Yatay indiği için öyle gelmiş olabilir.

4-Dayımın manzara bozulmaz. 4. katta oturuyor :) Metroya şeflik bile yapar orada oturduğu yerden :)

5-Teknik çizim yokmu sende ? Bir araştır yahu..

6-Kirazlı'daki TBM ne oldu bu arada? Sökülüyormu? Başakşehire devam mı?
1- Açıkçası orada mevcut istasyonun üstünden geçerek yeni istasyona varacak üst geçit nasıl olacak bunu bilmek lazım çünkü burada bir üst geçit olması durumunda İstanbul Ulaşım a ana karayolu girişi kapanmış olacak? Dolayısı ile seninde daha önce belirttiğin üzere istasyonun bulunduğu yer ve hemen üstündeki o 4 metrelik bahçeden özellikle üst geçidin altından geçerek İstanbul Ulaşıma girişi sağlamak için bir yol yapılması olasıdır.

3- Bence 10 metre vardır aracın yükseliği 4 metreye yakın minibüs yolundan oraya bakınca da tren bayağı bir aşağıda kalıyor orada ciddi bir eğim var 10 yoksa da 8 diyorum :D :)

5- Henüz bir teknik çizim edinemedim sadece konu ile ilgili arkadaşlardan sözlü olarak istasyonun Terazidere ya da Davutpaşa gibi üstten girişli olacağını duymuştum ama şu aşama da inşaat otoban bağlantı yolu ile aynı seviyede kazıldı? Bu sebeple tam bir çıkarım yapamıyorum bir ara yoklamak lazım yine arkadaşları

6- TBM ler konusunda bir fikrim yok ama Kirazlı' dan Başakşehir yönünde devam edeceğini sanmıyorum, hatırlarsan daha önce çizimleri üzerine fikir yürütmüştük ve iki katlı bir istasyon vardı yani TBM lerin bir alt kata geçerek kazıya devam etmesi için tekrar geriye gelerek aşağı doğru kazılar yaparak geçmeleri gerekir, böyle olacağını sanmıyorum çünkü iki hat ayrı bakma sen belediyenin ikide birde Otogar-Başakşehir dediğine :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Tem Çrş, 2008 09:05

Esat yazdı:6- TBM ler konusunda bir fikrim yok ama Kirazlı' dan Başakşehir yönünde devam edeceğini sanmıyorum, hatırlarsan daha önce çizimleri üzerine fikir yürütmüştük ve iki katlı bir istasyon vardı yani TBM lerin bir alt kata geçerek kazıya devam etmesi için tekrar geriye gelerek aşağı doğru kazılar yaparak geçmeleri gerekir, böyle olacağını sanmıyorum çünkü iki hat ayrı bakma sen belediyenin ikide birde Otogar-Başakşehir dediğine :)
Kirazlı'ya gittim geçende. Bana Otogar Hattı ile Başakşehir Hattı aynı katta olacakmış gibi geldi. Raylar kesişecek gibi. Derinliğe baktığımda öyle zannettim.

Otogar'dan gelen TBM olabileceği maksimum derinlikte idi. Başakşehir'e giden hatta o derinlikte olur. Yani LRT en alt katta üstünde Metro olduğunu düşünemiyorum nedense. LRT üstte metro daha altta olur genelde diye kafamda imaj oluşmuş nedense. O yüzden aynı katta idiler diyorum.

2 hafta önceki bu bilgilerimi güncellemem için bir Kirazlı yapmam lazım galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Çrş, 2008 10:21

Yahu Mehmet nasıl böyle bir şey söyleyebiliyorsun? Yani lrt üstte metro altta olur gibi bir şeyi? Bunun ne teknikle ne mantıkla bağdaştırılacak bir tarafı olamaz :) yani yıllardır dilimde tüy bitti abi metro yer üstünde de gider bunun toprak altı bir derinlik ile alakası yok başka yerlerde çoluk çocuğun saçmaladığı şeyler senin aklını bulandırmış biraz motive edeyim seni :) hehehe

Bak aşağıdaki linkte verdiğim harita şantiyedeki harita hatların orjinal konumlarını gösteriyor orada gördüğün gibi kirazlı da çapraz olarak kesişiyor bence bu resme baktıktan sonra başka bir yorum yapmak abes kalıyor o yüzden ben hep bu minval üzere konuştum, yani resmi bir proje resmi varken istasyon şöylemi olacak böylemi olacak tartışmasından uzaklaştım her şey orada görünüyor bence

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=2675#2675

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Tem Prş, 2008 08:45

Aynı kattalar o zaman. Raylar kesişecek. Bekleyelim görelim. Metro üstte de gider doğru. Ör. M2, Haliç Metro Geçişi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Prş, 2008 09:23

Umarım dediğin gibi bir şey yapmazlar, bence bu çağın aptallığı olur, 50 yıl önce metrolarını yapan ülkeler bile 6 lı dizi ile katlara ayırmışlar, 100 yıl sonrasını planlamışlar, eğer ki burada rayları kesiştirip yani ortak istasyon yaparlarsa yuh der içine tükürürüm böyle işin.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Tem Prş, 2008 10:31

Sen böyle dedin ya abi kesin aynı katta yaparlar :D Bak gör aynı kata olacak. Ne o 100 yıllık planlarmış falan. Uğramaz bize. Biz başka düşünürüz.

Bu arada aynı katta olursa Başakşehir'den gelen metro, makinist yer değiştirip Aksaray'a devam edebilir mi? LRT tadında tabi.

Başlangıçta Başakşehir hattının hemen METRO STANDARDINA yolcu sayısı açısından çıkacağını düşünmüyorum. LRT tadında gider bir müddet. Hele öğle saatleri.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön