ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Cmt, 2010 14:02

Normalde o sistemde posa dinlenme havuzundan loader/kepçe ler ile kamyonlara yükleniyor, ordan çıkan sulu sıvıda tekrar TBM lere pompalanıyor, yani bu şekilde bir devinim var, normal şartlarda çamurlu suyun kanalizasyona karışması için bir şey yapıyorlarmı bilmiyorum ama sanmıyorum da, iş en son bittiğinde ne oluyor onu hiç bilmiyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Eyl Cmt, 2010 14:26

Kadıköy Kartal metrosunun hafriyatını taşıyan kamyonlardan birinin şoförü ile babam konuşmuş, tüm toprak 3 farklı bölgeye gönderiliyormuş. Bir tanesi Tuzla'nın kuzey bölgelerinde bir yerde devasa bir çukur. İkincisi Yunus'da gemiye yükleniyor, üçüncü nokta ise Tuzla'da gemiye yükleniyor.Gemilerle nereye götürüldüğünü bilmiyorum...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Cmt, 2010 17:39

Eh artık ... Rusya'ya gitmiyordur herhâlde ;-)
Aslında zehirli olmasa, bunu coğrafî şekilde de kullanmak mümkün olurdu, yani doldurmak istediğin yere git dök gibilerinden.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Eyl Cmt, 2010 17:46

Niye öyle diyorsun, toprak satın alan ülke yok mu? En kaliteli camın üretildiği kum (silisyum dioksit) İsrail'de. İsrail bu kumu anlaştığı ülkelere bedava veriyor, tek şartı ne ile götürüyorsanız kumu aynı şekilde toprak getirin oluyor...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Cmt, 2010 19:24

Valla bilmem, Rusya dememin sebebi, o ülke bu konularda genelde hep çok pis hareket eder. Satılan toprak değerli ise neden satılıyor? İsrail'in yaptığı mantıklı, elinde olan iyi bir şeye başka iyi bir şeyi bekliyor, yani değiş tokuş oluyor. Peki bizde durum ne? O toprağı satıp yerine kum mu getiriyoruz, yoksa pat diye denize mi batırıyoruz? :lol:

Yani bu kadar toprak ele geçtikten sonra, zehirli değilse – ! – neden depolanmıyor? Gerekmez mi? Ha tarla olsun, ha coğraffii düzeltmeler için hammadde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Cmt, 2010 21:16

Başar, ne anlatıyorsun abi sen? :) hafriyat normalde zaten maden alanları falan filan için açılan çukurların doldurulmasında kullanılıyor, daha geçen gazetelerde haberi vardı TOKİ maden sahasını kiralamış bilmem kaç milyon tl ye, adam oraya dökülen hafriyatta para alıyor yani kiralayan da para kazanacak çünkü hafriyatı gelişi güzel dökmek yasak. Ama son dönemde bu denize dökme olayı var niye bilmiyorum, belki de bir yerleri doldurmakta kullanıyorlardır, çünkü Florya' daki akvaryum inşaatı mı ne var, orada da hafriyat bantlar ile kıyıya taşınıyor orada iskeledeki bir gemiye yükleniyordu bunu Haziran' da geldiğimde gördüm, demek ki bunlar bir yerde denizin doldurulması için falanda kullanılıyordur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Cmt, 2010 22:04

Denizin dolması için mi? Deprem bölgesinde? ;-)
Ya neyse, canım sıkılmıştı, bir konu açiim dedim ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Eyl Çrş, 2010 18:17

Hat üzerinde bayram sonrası pazartesi gününden beri çalışmalar devam ediyor, dün gece 10 civarında Kaynarca'da toprak çıkarıyorlardı. Benzer şekilde çoğu şantiyede çalışma sürüyordu...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cum, 2010 17:56

Bugün Kartal'da güney taraftaki giriş çıkış yerinin kazısı başlamış. Kuzeyden güneye alt geçit zaten kazılıyordu. Alanda asansör yürüyen merdiven ve normal merdiven olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cum, 2010 18:37

Güney taraf senin çizimdeki 3 nolu giriş olsa gerek, buradaki işin 1 ay gibi bir sürede biteceği yönünde tahminin vardı, yani en geç Ekim sonu gibi bu girişi bitmiş hali ile görebiliriz sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cum, 2010 20:16

Evet 3 nolu giriş, plan şöyle...

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 00:32

Ya basit bir soru belki ama geriye doğru bayağı bir baktım göremedim hat kaç km? Kadıköy-Kartal için İBB 21,7 km. bilgisi veriyor ama Kaynarca kesimi eklendikten sonra ne kadar arttı Hakan? Raylı sistemler listesinin güncelliyorumda, belediye işleri parça parça verdiği için hepsini ayrı ayrı yazıyor ama arada Kaynarca kesimini bulamadım :)


Bu arada bir bilgi, bu hattaki Kadıköy-Kozyatağı kesimi TBM nin delme çapı 6,57 m. imiş, hattın geriside aynıdır herhalde. Tabii bu TBM kafa genişliği, hatta kaplama yapıldıktan sonra 60 cm. kadar daha daralır, sanırım segmentler 30 cm. civarında çünkü.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön