ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Normalde o sistemde posa dinlenme havuzundan loader/kepçe ler ile kamyonlara yükleniyor, ordan çıkan sulu sıvıda tekrar TBM lere pompalanıyor, yani bu şekilde bir devinim var, normal şartlarda çamurlu suyun kanalizasyona karışması için bir şey yapıyorlarmı bilmiyorum ama sanmıyorum da, iş en son bittiğinde ne oluyor onu hiç bilmiyorum.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kadıköy Kartal metrosunun hafriyatını taşıyan kamyonlardan birinin şoförü ile babam konuşmuş, tüm toprak 3 farklı bölgeye gönderiliyormuş. Bir tanesi Tuzla'nın kuzey bölgelerinde bir yerde devasa bir çukur. İkincisi Yunus'da gemiye yükleniyor, üçüncü nokta ise Tuzla'da gemiye yükleniyor.Gemilerle nereye götürüldüğünü bilmiyorum...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Valla bilmem, Rusya dememin sebebi, o ülke bu konularda genelde hep çok pis hareket eder. Satılan toprak değerli ise neden satılıyor? İsrail'in yaptığı mantıklı, elinde olan iyi bir şeye başka iyi bir şeyi bekliyor, yani değiş tokuş oluyor. Peki bizde durum ne? O toprağı satıp yerine kum mu getiriyoruz, yoksa pat diye denize mi batırıyoruz?
Yani bu kadar toprak ele geçtikten sonra, zehirli değilse ! neden depolanmıyor? Gerekmez mi? Ha tarla olsun, ha coğraffii düzeltmeler için hammadde.

Yani bu kadar toprak ele geçtikten sonra, zehirli değilse ! neden depolanmıyor? Gerekmez mi? Ha tarla olsun, ha coğraffii düzeltmeler için hammadde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar, ne anlatıyorsun abi sen?
hafriyat normalde zaten maden alanları falan filan için açılan çukurların doldurulmasında kullanılıyor, daha geçen gazetelerde haberi vardı TOKİ maden sahasını kiralamış bilmem kaç milyon tl ye, adam oraya dökülen hafriyatta para alıyor yani kiralayan da para kazanacak çünkü hafriyatı gelişi güzel dökmek yasak. Ama son dönemde bu denize dökme olayı var niye bilmiyorum, belki de bir yerleri doldurmakta kullanıyorlardır, çünkü Florya' daki akvaryum inşaatı mı ne var, orada da hafriyat bantlar ile kıyıya taşınıyor orada iskeledeki bir gemiye yükleniyordu bunu Haziran' da geldiğimde gördüm, demek ki bunlar bir yerde denizin doldurulması için falanda kullanılıyordur.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya basit bir soru belki ama geriye doğru bayağı bir baktım göremedim hat kaç km? Kadıköy-Kartal için İBB 21,7 km. bilgisi veriyor ama Kaynarca kesimi eklendikten sonra ne kadar arttı Hakan? Raylı sistemler listesinin güncelliyorumda, belediye işleri parça parça verdiği için hepsini ayrı ayrı yazıyor ama arada Kaynarca kesimini bulamadım 
Bu arada bir bilgi, bu hattaki Kadıköy-Kozyatağı kesimi TBM nin delme çapı 6,57 m. imiş, hattın geriside aynıdır herhalde. Tabii bu TBM kafa genişliği, hatta kaplama yapıldıktan sonra 60 cm. kadar daha daralır, sanırım segmentler 30 cm. civarında çünkü.

Bu arada bir bilgi, bu hattaki Kadıköy-Kozyatağı kesimi TBM nin delme çapı 6,57 m. imiş, hattın geriside aynıdır herhalde. Tabii bu TBM kafa genişliği, hatta kaplama yapıldıktan sonra 60 cm. kadar daha daralır, sanırım segmentler 30 cm. civarında çünkü.