ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

"Başakşehir - Otogar" Metrosu

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Ağu Çrş, 2012 16:42

Başakşehir - Otogar Metrosunun, "Kirazlı - Esenler" arası ne zaman bitmesi planlanıyor?

Hat o zaman verimli çalışacak herhalde. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 17:23

Hakan yazdı:Ne bu hat da mı açılıyor? Bu kadar yakın aralıklı açılışlara alışık değiliz, Her ne kadar her iki ucu da merkezi bir noktaya ulaşmasa da şimdilik, çok sevindim.

2 olan metro hat sayımız bir anda 4 e çıktı. Kilometre bazında da 2 ye katlanmış oluyor herhalde...

Gidip binmek isterdim ama Adapazarı'na yapacakları raylı sistemle aynı mesafede bana, yine de ileride bir gün sadece vagonlarını görmek için gideceğim. Ben M4'ün vagonlarından daha çok beğeniyorum bu hattın vagonlarını...
Hakan gördüğüm bilgi bu şekilde idi, açıkça yayınlanmış bir mesajdı sorgulama gereği hissetmedim çünkü yeterince bilgi ve yetki sahibi bir arkadaştır, hatta bolca tebrikte ettik :) yayınladığım fotoğraf hattın kumanda merkezinde çekilmiş bir fotoğraftır zaten.

Kilometre olarak hakkaten kaça çıktı hiç bakmadık :) M4 tek başına 22 km. bu hat içinde 15-16 km. diye yazıyor Ulaşımın sitesinde ama dediğim gibi Olimpiyat kısmı da dahil sayıyorlar herhalde, ama toplamda 30 km. nin üzerinde hat açılışı çok iyi bence.
Kamil16 yazdı:Başakşehir - Otogar Metrosunun, "Kirazlı - Esenler" arası ne zaman bitmesi planlanıyor?
İBB başka hiçbir konuda beceremediği informasyon işini bu konuda harika bir şekilde başardı, aslında daha çok İETT nin az iş yapıp çok iş yapıyor gibi görünme çabası buna sebep oldu. Başakşehir-Otogar metrosu diye bir hat yok, Başakşehir-Kirazlı ve Otogar-Kirazlı metroları var, ikisi birbirinden ayrı hatlar ve yapılara sahip, o hattın açılışı için 2013 ilk bahar gibi bir şeyler söyleniyor, normalde onun içinde bu yıl sonu deniyordu ama yine sarkma var herhalde, Bağcılar istasyonu hariç açılacak deniliyordu ama orada da işler bayağı bir ilerlemiş.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Ağu Çrş, 2012 18:30

2 metro hattını bir gösterme çabasının sebebi insanlara aktarma yapacaklarını söylemeye çekinmeleri, aktarma 1,25 olunca çekinsinler bi zahmet. 1,95+1,25 eder 3,2 akşam da dönüşü var eder 6,4 TL. Halbuki aktarma ücretsiz olsa 1,95+1,95 eder 3,9 TL.

Eğer aynı güzergahta otobüs varsa, trafik bile olsa hergün fazladan 2,5 lira vermemek için katlanılır. Her gün 3 kişilik bir ailenin ekmek parası bu yahu...

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kirazlı Aktarma

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Ağu Çrş, 2012 21:03

Esat yazdı: Başakşehir-Otogar metrosu diye bir hat yok, Başakşehir-Kirazlı ve Otogar-Kirazlı metroları var, ikisi birbirinden ayrı hatlar ve yapılara sahip, o hattın açılışı için 2013 ilk bahar gibi bir şeyler söyleniyor, normalde onun içinde bu yıl sonu deniyordu ama yine sarkma var herhalde, Bağcılar istasyonu hariç açılacak deniliyordu ama orada da işler bayağı bir ilerlemiş.
Bu durumda şimdi Aksaray ileride Yenikapı'dan, Başakşehir yada Olimpiyatköy'e 3 Metro ve iki aktarma ile gidilecek?

"Başakşehir-Kirazlı" Bakırköy'e ulaşacak şekilde mi planlama yapıldı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Kirazlı Aktarma

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 21:15

Kamil16 yazdı:Bu durumda şimdi Aksaray ileride Yenikapı'dan, Başakşehir yada Olimpiyatköy'e 3 Metro ve iki aktarma ile gidilecek?

"Başakşehir-Kirazlı" Bakırköy'e ulaşacak şekilde mi planlama yapıldı?
Bu hat açıldığında Aksaray'dan Başakşehir'e otobüsle devam :) M1 hattı ile ortak işletilecek olan ve M1B olarak numaralandırılan inşaat Otogar-Kirazlı, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde açılır ise ve işletmeci bu konudaki sinyalizasyon çalışmasını bitirdi ise sadece tek aktarma ile gidilecek. Yani Aksaray'dan (ileride Yenikapı'dan) Aksaray-Kirazlı aracına binerek Kirazlı'da tek aktarma ile Başakşehir'e gidilebilecek, mevcut işletme planına göre Olimpiyatköy'e gitmek için Başakşehir aracından Güney Sanayii istasyonunda (sanırım ismi İkitelli Sanayi diye değişti) inerek Olimpiyatköy aracına aktarma yapmanız gerekecek, bu aktarma ücretsiz olur ama Otogar istasyonu gibi düşünün yapıyı, ya da M2 nin Sanayi Mah. istasyonu gibi.

Şöyle kısaltayım; -> istikamet » aktarma demek olsun

M1 de ortak işletme olur ise Aksaray'dan Olimpiyat Stadına:
M1B Aksaray -> M1B Kirazlı » M3 Kirazlı -> M3 İkitelli Sanayi » Mx İkitelli Sanayi » Mx Olimpiyat Stadı

Başakşehire:
M1B Aksaray -> M1B Kirazlı » M3 Kirazlı -> M3 Başakşehir (Metrokent)

M1 de ortak işletme olmaz ise Aksaray'dan Olimpiyat Stadına:
M1A Aksaray -> M1A Otogar » M1B Otogar -> M1B Kirazlı » M3 Kirazlı -> M3 İkitelli Sanayi » Mx İkitelli Sanayi » Mx Olimpiyat Stadı

Başakşehire:
M1A Aksaray -> M1A Otogar » M1B Otogar -> M1B Kirazlı » M3 Kirazlı -> M3 Başakşehir

Bu arada evet bu hat yani M3 Kirazlı'dan sonra Bağcılar içinden Camlı Kahve üzerinden İncirli ye ulaşacak, burada diğer metro hatları ile kesiştikten sonra Özgürlük Meydanı ve Bakırköy İDO iskelesine ulaşacak.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 21:39

bakalım bu metro açılınca Aksaray-Havalimanı metrosu dolup taşacak mı, millet kapılara sığmaz mı olacak? Yenikapı/Aksaray-Otogar arası ciddi anlamda yükleme olursa otobüsle beslemeye devam ederler.
Öte yandan bu hattın en büyük sınavı Olimpiyat Stadı'ndaki bol seyircili bir maçta test edilecek. Örnek: Taksim-Hacıosman metrosu - GS Stadı. İşte o zaman anlarız Hanya'yı Konya'yı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 21:51

kenanmar yazdı:bakalım bu metro açılınca Aksaray-Havalimanı metrosu dolup taşacak mı, millet kapılara sığmaz mı olacak? Yenikapı/Aksaray-Otogar arası ciddi anlamda yükleme olursa otobüsle beslemeye devam ederler.
Aksaray-Havalimanı ile bir bağlantısı yok ve görünüşe göre en az 6 ay daha olamayacak gibi, dolayısı ile o hattın yolcusuna etki etmez diye düşünüyorum, M1 Yenibosna istasyonundan M3 Kirazlı istasyonuna bir otobüs hattı kurulurmu? Kurulsa bir faydası olacağına inanmıyorum çünkü ekspres yapmazsanız bir katkısı olmaz. Yani M1 kullanarak Başakşehir'e gitmek isteyen olduğunu sanmıyorum, gerçi benim bu konudaki tecrübem 8 yıl eski :) o zaman en pratik çözüm Aksaray, Emniyet ya da Ulubatlı duraklarında inerek Başakşehir'e giden otobüslere binmekti, hele akşam ekspresi yakalarsanız tadından yenmezdi, dolayısı ile M1B tamamlanıp açılmadan iki hat arasında hiçbir şekilde fiziki bağlantı kurulacağına inanmıyorum. Otobüsle falan asla.
kenanmar yazdı:Öte yandan bu hattın en büyük sınavı Olimpiyat Stadı'ndaki bol seyircili bir maçta test edilecek. Örnek: Taksim-Hacıosman metrosu - GS Stadı. İşte o zaman anlarız Hanya'yı Konya'yı :)
M2 hattından daha iyi olacağını düşünüyorum bu konuda, bir kere depo sahasının konumu stad istasyonuna araç beslemek için çok iyi konumda M2 de böyle değil, Stad istasyonu da M2 dekinden daha iyi 2 peronlu ve 3 yollu. Bir de aktarma yapılacak olan istasyon durumu var sanırım bu hatta aktarma biraz daha kolay, in çık yapmaya gerek kalmadan da aktarma yapılabilecek bildiğim kadarı ile çünkü İkitelli Sanayi istasyonu 2 peron 4 yol olarak tanımlanmış, bir ara yayınladığım istasyon çizimleri vardı orada nasıldı hatırlamıyorum ama işletmeci böyle bildirmiş. Şu an görünen tek handikap aktarma zorunluluğu, M2 de yapılan düzenleme ile Taksim istikametine direk sefer yapılabiliyor maç günlerinde, yine aynı şekilde diğer istikamet içinde yeni tünel inşa edilecek denilmişti (uzun iş ama) bu hatta ise Stad hattı sürekli mekik olacak deniliyor, bu konuda bilgi almaya çalışacağım ama ümitli değilim, yani daha önce aldığım bilgide burada kesinlikle mekik işletme yapılacağı söylendi diğer türlü işletme mümkünmü soruma cevap alamadım ama Olimpiyatköy - Kirazlı yani ileride Bakırköy gibi bir işletme düşünülmüyor gibi bir şeyler söylendi. Üstü kapalı konuşuyorum dediğim gibi biraz kıt alınmış bilgiler ve herşeyi de yazmak olmuyor. :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 22:14

Aksaray-Havalimanı ile bir bağlantısı yok ve görünüşe göre en az 6 ay daha olamayacak gibi, dolayısı ile o hattın yolcusuna etki etmez diye düşünüyorum
Esat haklısın elbette, bu haliyle Kirazlı-Esenler raylı sistem bağlantısı olmayınca öylece ortalıkta dolanan çocuklar gibi bir şey olacak bu metro. Ben zaten Kirazlı-Esenler raylı sistem bağlantısı tamamlanıncaya dönük düşünüyordum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 22:30

kenanmar yazdı:
Aksaray-Havalimanı ile bir bağlantısı yok ve görünüşe göre en az 6 ay daha olamayacak gibi, dolayısı ile o hattın yolcusuna etki etmez diye düşünüyorum
Esat haklısın elbette, bu haliyle Kirazlı-Esenler raylı sistem bağlantısı olmayınca öylece ortalıkta dolanan çocuklar gibi bir şey olacak bu metro. Ben zaten Kirazlı-Esenler raylı sistem bağlantısı tamamlanıncaya dönük düşünüyordum.
Ben orayı eksik anladım herhalde, ya da bu İBB nin bu hatlardaki yaptığı salatayı herkesin benimsemiş olması yüzünden hep yok öyle değil diye otomatik yazıyorum galiba :) Yolcu patlaması olurmu bilmiyorum yolculuk sürelerine bir bakmak lazım, adam tek otobüs ile Aksaray'a Eminönü'ne gidebiliyor, eğer çok bariz bir süre farkı sunmuyorsan neden aktarma yapsın ki? Bir ara göz gezdirmek lazım tahmini sürelere.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Prş, 2012 09:57

Ne kadar İĞRENÇ bu numaralandırma. Mx derken, MxY şeklinde rakam ardı harf, ne kadar enayi, ahlâksız. M1 ekine M11 diyemediler, e mi? Zaten M1–M9 arası dolsun, şükredelim, yani o zamana kadar ne güzel her tek rakamın ardına bir 1, 2, 3 eklesen, bu iş olur. M1 ekleri M11, M12, M13. M2 eki M21. Ama fazla kolay. M1A ve M3B, çoook güzel. Bana birileri İstanbul’a ihanet ediyor veya bu anlamadığım bir komedi gibi geliyor. BU hatlar, bu isimler, bu rotalar, bu aktarmalar. Tadı acaip kaçtı!
En son alabay tarafından 01 Eyl Cmt, 2012 11:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M1 + M3 ve Türevleri

Mesaj gönderen Kamil16 » 31 Ağu Cum, 2012 13:08

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... ECZ6aMyeOg

Avrupa yakasındaki M1 ve yeni açılacak M3 ve türevleri ortak platform'da Hannover'deki gibi bir anlayış ile işletilebilirdi. Nihai uç noktalar tamamlandığında, Bakırköy'den Olimpiyatköy'e gidilebildiği gibi, Yenikapıdan'da Olimpiyatköy yada Başakşehir'e gidilebilirdi. 3 Aktarma fazla değil mi?

Kabataş'tan kalkan Tramvay, Bağcılar'a kadar gitmiyor mu? :?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Eyl Sal, 2012 16:56

1 hafta sonra açılacak ama pek ses seda yok. Kadıköy-Kartal metrosu gibi eksik çıkışlar, yürüyen bant ve merdivenlerle açılmaz umarım. Bir de umarım Kirazlı-Esenler bağlantısı açılana değin aktarma alıp veren indirimli bir tarifeden çalışır. Nasıl olsa bir süreliğine ucu Kirazlı'ya takılıp kalmış bir metro olacak.
İBB Genel Sekreteri Adem Baştürk de bu arada iş kazası geçirmişti. Geçmiş olsun.
-----------------------------------------------------------------------------------------
25 Ağustos Cumartesi günü İBB Genel Sekreteri Adem Baştürk başkanlığında yapılan toplantıda, M3 Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat hattının 10 Eylül pazartesi tarihinde yolculu işletmeye açılması kararı alınmıştır.
http://www.basakhaber.com/haber-1182-Me ... Eylul.html
-----------------------------------------------------------------------------------------

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön