ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Sal, 2010 18:14

Evet resimler aslında açıklayıcı, onların büyük halleri İBB nin Flickr hesabında olabilir oradan bakmak lazım. İstasyon içlerinde bayağı bir işler ilerlemiş. Tünel kazıları da nerede ise %100 bitmiş ya, yanlış anlamadı isem listede olmayan sadece Kartal - Kaynarca arası di mi?

Bunun dışında havalimanı bağlantısının netleşmesi de iyi oldu. İBB nin orası ile ilgili bir kaç düşüncesi vardı, bu mesaj ile gördüğümüz kadarı ile Havalimanı na bağlantıyı bakanlık planlıyor, bu bağlamda daha önce bahsedilmişti burada, ya Hakan ya da Mehmet herhalde bahsetmişti, Marmaray' dan bir bağlantı yapılabilir diye. Keşke bu tam bir bağlantı olabilse de, Gebze-Halkalı ve diğer ara seçenekler dışında bir de Marmaray üzerinde AHL-SGH gibi bir hat olsa. Neyse dağıtmayayım ama bu hali ile dahi iş yapar.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Ağu Sal, 2010 18:33

Kartal-Kaynarca arası ile ilgili 1 kilometreden biraz daha fazla kazı yapıldı gibi bir bilgi yazmışlar ama o sayının 4 km civarında olduğunu biliyoruz, malum s25 şaftı 2 tbm'nin demonte edilmesi için açıldı ve yakın bir zamanda o işlem gerçekleşecek.

Havalimanı bağlantısı ile ilgili olarak da,

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1209#11209

Resim

Şu haritada 2 tane hat çizmiştim. Bunlardan sağda kalanı UBAK 'ın etütlerini tamamladığı hat ama bu metro ile entegre değil. Mavi ile çizdiğim ise İBB'nin 600 küsürlük planlarındaki Pendik-Kurtköy-Sultanbeyli Metrosu, bu hat kuzeyde Üsküdar hattı ile de entegre.

Ben kafamda hangisini kim yapacak, ya da bunlardan sadece bir tanesi mi yapılacak onları tam yerleştiremedim ama havalimanına raylı sistemi hemen götürmek istiyor olmaları beni sevindiriyor hangi proje olursa olsun...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Sal, 2010 22:35

Oradaki ifade de Kaynarca metro istasyonu bölgesinde entegrasyondan söz ediyor, dolayısı ile İBB nin planı rafa kalkmış olabilir, ya da DLH İBB nin projesini devr alarak bunu Marmaray ile bağlantılı hale getirecek olabilir, çünkü entegrasyon noktası Kaynarca metro istasyonunun olduğu yer demişler. Bakalım ne çıkacak, dediğin gibi en azından Havalimanına bir bağlantının düşünülmesi iyi, fakat eğer bu Marmaray ile birlikte olacak bir iş ise her halukarda açılışı da onu bekleyecektir, gerçi bağlantısız bir hat olsa da zaten Marmaray' dan önce bitmez herhalde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Ağu Çrş, 2010 18:26

Bir haber çıkmıştı UBAK etütleri tamamladı diye, marmaray havalimanlarına bağlanacaktı, orada 4 istasyonda SGH bağlantısı sağlanacak diyordu. Mavi hattın yapılması öncelikle daha mantıklı ama o hattın tamamı şehir içerisinde ve mesafe 10 km civarında, 4 istasyon dişinin kavuğuna yetmez. Ama belki de sağdaki kırmızı bağlantı ötelenip öncelik mavi hatta verilmiştir ve o da 4 istasyonlu falan değildir yani daha fazla istasyon vardır.

Bu haritaya da çizmişim zaten ya ben kuzeye doğru her 2 hattın da şart olduğunu düşünüyorum, tabi bir de yeşille simgelendirdiğim metronun 2-3 km daha uzatılıp diğer bağlantıyla da entegre edilmesi şart.

Marmaraydan önce bitmez demişsin, bence marmaray bitmeden bunun inşası bile başlamaz.

Şu ellerindeki hatlar bitse bu konular daha çok gündeme gelecek de, hala bekliyoruz Kadıköy-Kaynarca, Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, Şişhane-Yenikapı, Yenikapı-Aksaray, Maslak-Hacıosman ve tabi ki Marmaray...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Çrş, 2010 18:30

Hakan yazdı:Marmaraydan önce bitmez demişsin, bence marmaray bitmeden bunun inşası bile başlamaz.
:D Saroten abi, herkese tavsiye ediyorum, günde 3 tane içince böyle herşeye Pollyanna gibi bakıyorum işte :D:D ehü, ben hemen başlar diye şettim de. :)

Neyse düzelteyim ortalığı, peki sence mavi ile çizdiğin İBB projesini Ulaştırma devralmış olabilir mi? Böylece hem İBB nin zaten henüz taahhüt etmediği bir hattı elinden çıkartması söz konusu olacak, böylece yükü azalacak, diğer taraftan havalimanı bağlantılı bir hat daha olacak, diğer yönden zaten İBB nin Marmaray işletmesinde söz sahibi olması söz konusu, yani bir kaybı zaten yok denilebilir mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 Ağu Cmt, 2010 12:35

Göztepe istasyonunun havadan fotoğrafı var, kuzeyde ana yapının olduğu kısım görülüyor, işler %100 tamamlandı, güney tarafta da giriş-çıkış yeri kazısı görülüyor...

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Cmt, 2010 15:25

göztepe metro istasyonunun yeri ne kadar doğru? iett durağına 500 m mesafe var neredeyse. libadiye caddesinden gelip ssk'ya doğru giden otobüsler hemen köprünün üstüne indirme yapıyor. oradan metroya yürümek bayağı mesafe alacak gibi. yanlış mı gördüm

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Cmt, 2010 16:21

E herhâlde metro istasyonunu durağa göre değil, durağı metro istasyonuna göre ayarlamak zorundalar ...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Cmt, 2010 18:01

alabay yazdı:E herhâlde metro istasyonunu durağa göre değil, durağı metro istasyonuna göre ayarlamak zorundalar ...
ayarlanamaz. otobüsler e5'e uğramadan köprünün üzerinden geçip göztepe ziverbey'e doğru gidiyor. o durak yıllardır orada. metroyu yaparken durağa göre yapılmalı.ç çünkü durağın yeri değişse bile e5'te olmayacak. yine uzak olacak. e5'e girmiyor otobüs.

metro istasyonu 500 m doğuda olması lazım. tam kavşağın göbeğinde

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 18:01

Burası şu araç muayene istasyonunun olduğu yer mi? Köprünün az gerisinde resme göre sağda?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Cmt, 2010 18:07

yeni bir iett hattı kurup metro toplama alanı olursa ddiğin olur başar abi. durağı metronun yanına koyarsın. ama köprünün üstündeki durak çok uzak kalıyor ve değişmez. çünkü yukardaki caddeden gelip e5'e hiç uğramadan güneye geçip ziverbeye devam ediyor.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 18:32

Ne ohasıı ya? Oldu olacak o istasyondan senin evin önüne de bir çıkış versinler, ta Başakşehir' e :) biraz abartmıyormusun mesafeyi, ayrıca orada durağın hemen altında da bir şantiye var, şimdi geri dönüp bakmaya üşeniyorum ama oralardan bir yerden bir giriş çıkış olsa o zamanda ohaaaa olacak mı? Durağın dibinde giriş olursa oha olmuyor, aynı mesafeyi yürüyeceksin yine ne değişiyor?

O bahsettiğin otobüs durağının yeri değişmez bu konuda haklısın, çünkü o durağın istikameti ile metronun istikameti arasında bir alaka yok, Başar' ın dediği gibi bir şey ancak yan yolda bir otobüs durağı varsa onun için geçerli olabilir, ama mesafe ile ilgili görüşe pek katılmıyorum, dediğim gibi o kavşaktaki yoncanın içine bir giriş/çıkış yapılsa tabii ki iyi olur, ama istasyona yürüme mesafesini değiştirmez, ha daha güvenli, daha konforlu olurmu, olur, ala olur hemde (ala nın bir a sının üstünde şapka var :D)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön