ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet resimler aslında açıklayıcı, onların büyük halleri İBB nin Flickr hesabında olabilir oradan bakmak lazım. İstasyon içlerinde bayağı bir işler ilerlemiş. Tünel kazıları da nerede ise %100 bitmiş ya, yanlış anlamadı isem listede olmayan sadece Kartal - Kaynarca arası di mi?
Bunun dışında havalimanı bağlantısının netleşmesi de iyi oldu. İBB nin orası ile ilgili bir kaç düşüncesi vardı, bu mesaj ile gördüğümüz kadarı ile Havalimanı na bağlantıyı bakanlık planlıyor, bu bağlamda daha önce bahsedilmişti burada, ya Hakan ya da Mehmet herhalde bahsetmişti, Marmaray' dan bir bağlantı yapılabilir diye. Keşke bu tam bir bağlantı olabilse de, Gebze-Halkalı ve diğer ara seçenekler dışında bir de Marmaray üzerinde AHL-SGH gibi bir hat olsa. Neyse dağıtmayayım ama bu hali ile dahi iş yapar.
Bunun dışında havalimanı bağlantısının netleşmesi de iyi oldu. İBB nin orası ile ilgili bir kaç düşüncesi vardı, bu mesaj ile gördüğümüz kadarı ile Havalimanı na bağlantıyı bakanlık planlıyor, bu bağlamda daha önce bahsedilmişti burada, ya Hakan ya da Mehmet herhalde bahsetmişti, Marmaray' dan bir bağlantı yapılabilir diye. Keşke bu tam bir bağlantı olabilse de, Gebze-Halkalı ve diğer ara seçenekler dışında bir de Marmaray üzerinde AHL-SGH gibi bir hat olsa. Neyse dağıtmayayım ama bu hali ile dahi iş yapar.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kartal-Kaynarca arası ile ilgili 1 kilometreden biraz daha fazla kazı yapıldı gibi bir bilgi yazmışlar ama o sayının 4 km civarında olduğunu biliyoruz, malum s25 şaftı 2 tbm'nin demonte edilmesi için açıldı ve yakın bir zamanda o işlem gerçekleşecek.
Havalimanı bağlantısı ile ilgili olarak da,
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1209#11209

Şu haritada 2 tane hat çizmiştim. Bunlardan sağda kalanı UBAK 'ın etütlerini tamamladığı hat ama bu metro ile entegre değil. Mavi ile çizdiğim ise İBB'nin 600 küsürlük planlarındaki Pendik-Kurtköy-Sultanbeyli Metrosu, bu hat kuzeyde Üsküdar hattı ile de entegre.
Ben kafamda hangisini kim yapacak, ya da bunlardan sadece bir tanesi mi yapılacak onları tam yerleştiremedim ama havalimanına raylı sistemi hemen götürmek istiyor olmaları beni sevindiriyor hangi proje olursa olsun...
Havalimanı bağlantısı ile ilgili olarak da,
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1209#11209

Şu haritada 2 tane hat çizmiştim. Bunlardan sağda kalanı UBAK 'ın etütlerini tamamladığı hat ama bu metro ile entegre değil. Mavi ile çizdiğim ise İBB'nin 600 küsürlük planlarındaki Pendik-Kurtköy-Sultanbeyli Metrosu, bu hat kuzeyde Üsküdar hattı ile de entegre.
Ben kafamda hangisini kim yapacak, ya da bunlardan sadece bir tanesi mi yapılacak onları tam yerleştiremedim ama havalimanına raylı sistemi hemen götürmek istiyor olmaları beni sevindiriyor hangi proje olursa olsun...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Oradaki ifade de Kaynarca metro istasyonu bölgesinde entegrasyondan söz ediyor, dolayısı ile İBB nin planı rafa kalkmış olabilir, ya da DLH İBB nin projesini devr alarak bunu Marmaray ile bağlantılı hale getirecek olabilir, çünkü entegrasyon noktası Kaynarca metro istasyonunun olduğu yer demişler. Bakalım ne çıkacak, dediğin gibi en azından Havalimanına bir bağlantının düşünülmesi iyi, fakat eğer bu Marmaray ile birlikte olacak bir iş ise her halukarda açılışı da onu bekleyecektir, gerçi bağlantısız bir hat olsa da zaten Marmaray' dan önce bitmez herhalde.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bir haber çıkmıştı UBAK etütleri tamamladı diye, marmaray havalimanlarına bağlanacaktı, orada 4 istasyonda SGH bağlantısı sağlanacak diyordu. Mavi hattın yapılması öncelikle daha mantıklı ama o hattın tamamı şehir içerisinde ve mesafe 10 km civarında, 4 istasyon dişinin kavuğuna yetmez. Ama belki de sağdaki kırmızı bağlantı ötelenip öncelik mavi hatta verilmiştir ve o da 4 istasyonlu falan değildir yani daha fazla istasyon vardır.
Bu haritaya da çizmişim zaten ya ben kuzeye doğru her 2 hattın da şart olduğunu düşünüyorum, tabi bir de yeşille simgelendirdiğim metronun 2-3 km daha uzatılıp diğer bağlantıyla da entegre edilmesi şart.
Marmaraydan önce bitmez demişsin, bence marmaray bitmeden bunun inşası bile başlamaz.
Şu ellerindeki hatlar bitse bu konular daha çok gündeme gelecek de, hala bekliyoruz Kadıköy-Kaynarca, Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, Şişhane-Yenikapı, Yenikapı-Aksaray, Maslak-Hacıosman ve tabi ki Marmaray...
Bu haritaya da çizmişim zaten ya ben kuzeye doğru her 2 hattın da şart olduğunu düşünüyorum, tabi bir de yeşille simgelendirdiğim metronun 2-3 km daha uzatılıp diğer bağlantıyla da entegre edilmesi şart.
Marmaraydan önce bitmez demişsin, bence marmaray bitmeden bunun inşası bile başlamaz.
Şu ellerindeki hatlar bitse bu konular daha çok gündeme gelecek de, hala bekliyoruz Kadıköy-Kaynarca, Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, Şişhane-Yenikapı, Yenikapı-Aksaray, Maslak-Hacıosman ve tabi ki Marmaray...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan yazdı:Marmaraydan önce bitmez demişsin, bence marmaray bitmeden bunun inşası bile başlamaz.



Neyse düzelteyim ortalığı, peki sence mavi ile çizdiğin İBB projesini Ulaştırma devralmış olabilir mi? Böylece hem İBB nin zaten henüz taahhüt etmediği bir hattı elinden çıkartması söz konusu olacak, böylece yükü azalacak, diğer taraftan havalimanı bağlantılı bir hat daha olacak, diğer yönden zaten İBB nin Marmaray işletmesinde söz sahibi olması söz konusu, yani bir kaybı zaten yok denilebilir mi?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ayarlanamaz. otobüsler e5'e uğramadan köprünün üzerinden geçip göztepe ziverbey'e doğru gidiyor. o durak yıllardır orada. metroyu yaparken durağa göre yapılmalı.ç çünkü durağın yeri değişse bile e5'te olmayacak. yine uzak olacak. e5'e girmiyor otobüs.alabay yazdı:E herhâlde metro istasyonunu durağa göre değil, durağı metro istasyonuna göre ayarlamak zorundalar ...
metro istasyonu 500 m doğuda olması lazım. tam kavşağın göbeğinde
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ne ohasıı ya? Oldu olacak o istasyondan senin evin önüne de bir çıkış versinler, ta Başakşehir' e
biraz abartmıyormusun mesafeyi, ayrıca orada durağın hemen altında da bir şantiye var, şimdi geri dönüp bakmaya üşeniyorum ama oralardan bir yerden bir giriş çıkış olsa o zamanda ohaaaa olacak mı? Durağın dibinde giriş olursa oha olmuyor, aynı mesafeyi yürüyeceksin yine ne değişiyor?
O bahsettiğin otobüs durağının yeri değişmez bu konuda haklısın, çünkü o durağın istikameti ile metronun istikameti arasında bir alaka yok, Başar' ın dediği gibi bir şey ancak yan yolda bir otobüs durağı varsa onun için geçerli olabilir, ama mesafe ile ilgili görüşe pek katılmıyorum, dediğim gibi o kavşaktaki yoncanın içine bir giriş/çıkış yapılsa tabii ki iyi olur, ama istasyona yürüme mesafesini değiştirmez, ha daha güvenli, daha konforlu olurmu, olur, ala olur hemde (ala nın bir a sının üstünde şapka var
)

O bahsettiğin otobüs durağının yeri değişmez bu konuda haklısın, çünkü o durağın istikameti ile metronun istikameti arasında bir alaka yok, Başar' ın dediği gibi bir şey ancak yan yolda bir otobüs durağı varsa onun için geçerli olabilir, ama mesafe ile ilgili görüşe pek katılmıyorum, dediğim gibi o kavşaktaki yoncanın içine bir giriş/çıkış yapılsa tabii ki iyi olur, ama istasyona yürüme mesafesini değiştirmez, ha daha güvenli, daha konforlu olurmu, olur, ala olur hemde (ala nın bir a sının üstünde şapka var
