ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Ağu Pzr, 2010 00:25

İstaysonların yarısının tamamlanma oranı %100, istasyonların diğer yarısının tamamlanma oranı ise ortalama %40. Son 3 istasoyonu saymıyorum. Bu mantıkla hattın tümünde istasyonların kaba inşaat anlamında tamamlanma oranı %70 olur.

Ben nasıl buluyorum diye soruyorsun, ben istasyon bazlı konuşacağım. Kartal'da işlerin gayet güzel ilerlediğini düşünüyorum neticede oradan doğuya önlenen TBM'ler falan alındı, ne bileyim bütün beton bloklar orada imal ediliyor falan o yoğunluğa rağmen işler olması gerektiği gibi.

Soğanlık'da işlerin şu ana kadar bitirilmiş olması gerekirdi diye düşünüyorum, başlama tarihini düşünürsek 2 ay kadar gerideler.

Hastane'de işlerin neden bu kadar geciktiğini bilmiyorum, burada eski projede istasyon yoktu sonradan eklendi adliye de yapılmaya başlanınca orada değerli bir taş tespit edildi, adliye inşaatı falan durdu acaba ondan mı etkilendi. Bu istasyon Ayrılıkçeşme ile aynı dönemlerde ancak biter herhalde.

Bostancı'da işlerin yavaşlamasına sebep yolda yaşana çökme olabilir, bir de burada istasyon yapısı 2 kavşağın arasında kalıyor falan işler dahamı zor ilerliyor acaba diyorum. Yinede yıl sonuna kadar burada da işler kesin bitmiş olur.

Kozyatağı'nda bayramda pek iş kalmamış olur, süper hızlı çalıştılar burada belkide en hızlı bu istasyon yapılmıştır.

Acıbadem işler güzel gidiyor diye umuyorum, içeriyi göremiyorum ama içerisi bitmeden merdiven yapamazlar. İş süreci normal.

Kadıköy'de de içimde korku var, ya bir şey çıkarda inşaat durursa diye. Burası benim en korktuğum istasyon, giriş-çıkış yerlerini çevirdiler ama kazmadılar daha doğrusu az kazp bıraktılar. Top-Down mantığını tam çözdüm diyemem ama dışarıdan işler bitmiş gibi görünüyor, izolasyon malzemelerini falan yapıştırdılar.

Ayrılıkçeşme hakkında sabaha kadar knuşsan konuşulur, neymiş marmaray bilmemne şantiyesi varmış. Oradan başka kuracak yermi bulamadın kardeşim? Neyse Anadolu yakası TBM'lerinin 2.si tüpe ulaşınca bu şantiye kaldırılacak ve istasyon inşaatı başlayacak, tabi yolu falan da köprülü kavşak haline getireceklermiş ama o ne zaman olur bilmiyorum. Eğer planları falan hazırsa, bir istasyonu 6 ayda bile yapabilirler ben bunu rahatlıkla söylüyorum çünkü istasyonları ister tek parça isterlerse 2 parça halinde yapıyorlar. İki parça halinde yapıp süreyi yarıya indirme şansları var çünkü ekip sayısını 2 kat artırıp çalışabiliyorlar.

Bunların dışında tünel kazıları tamamlandı diyebiliriz, elektromekanik işler başladı Thales grupla marta kadar sözleşme imzaladılar, yürüyen merdivenler geldi bazı yerlerde montaj bile bitti. Ray döşeme işleri başladı.

Ben Hattın maddi anlamda sıkıntısı olmaması sebebiyle 1 yıl içinde tamamlanacağını düşünüyorum, ondan sonraki süreçte testleri denemeleri falan olacak ve o arada tüm vagonların da geleceğini düşünüyorum.

Yine de 2011 sonunda hat ticari işletmeye açılsa bile M2'deki gibi komple çalışan bir sistem olmasının 1 yıl kadar daha zaman alabileceğini düşünüyorum. Demek istedğim hat açıldıktan sonra şöyle duyuruları duyabiliriz. M3 hattı bilmemne makasındaki iyileştirmeler sebebiyle 21'den sonra sefer yapılamayacaktır. Ben mantalite olarak buna hazırlıklıyım. Dolayısıyla daha önce kısaltılabilecek hatları falan çıkarmıştım, onların da 2013'de falan düşünüleceğini sanıyorum.

Ancak gelen olarak bir değerlendirme yaparsak, hattın gerçek anlamda inşasına başlandıktan sonra gerçekten çok hızlı ve titiz çalışıldığı düşünüyorum. Bana göre bu hat için en geciken şey vagon ihalesi oldu, sonra da Hastane ve Ayrılıkçeşme istasyon inşaatları...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Pzr, 2010 00:42

Hakan yazdı:M3 hattı bilmemne makasındaki iyileştirmeler sebebiyle 21'den sonra sefer yapılamayacaktır. Ben mantalite olarak buna hazırlıklıyım. Dolayısıyla daha önce kısaltılabilecek hatları falan çıkarmıştım, onların da 2013'de falan düşünüleceğini sanıyorum.

Ancak gelen olarak bir değerlendirme yaparsak, hattın gerçek anlamda inşasına başlandıktan sonra gerçekten çok hızlı ve titiz çalışıldığı düşünüyorum. Bana göre bu hat için en geciken şey vagon ihalesi oldu, sonra da Hastane ve Ayrılıkçeşme istasyon inşaatları...
O üst paragraftaki yaklaşıma bayıldım ha :) olay kafada bitiyor zaten, zihnen hazırsak zorlanmayız :D vagon ihalesinin neden geç olduğunu düşünüyorsun, geçen bir ara bunun üstüne konuşmuştuk sürenin yeterli olduğunu düşünüyorduk diye hatırlıyorum, olası aksiliklerden mi çekiniyorsun. Tabii ki geçmişte bir takım garip tecrübeler var bu işlerde ama ben bu sefer bir sorun olmaz diye düşünüyorum, en azından bu hattın işinde.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ağu Pzr, 2010 08:26

Aslında şimdiden şu havalimanı uzantısına da ihaleye çıkarıp hâlletseler, iyi olur diye düşünüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Ağu Pzr, 2010 12:00

Vagon ihalesi şimdi yürürlükte olan sözleşmeden 1 yıl önce de yapıldı, basında benden başka takip eden olmadı ama ben bilgi edinmeyle peşini bırakmadım ve sebep olarak bana teklifte bulunan firma olmadığı bildirildi.

Koskoca İstanbul'da 22 km uzunluğunda bir hat için 120 tane sıfır vagon alıyoruz ve ihalede hiç bir Allah'ın kulu teklif yapmıyor bana komik geldi, neyse 1 sene sonra yeni ihalede 5 firma teklif verdi CAF kazandı, galiba 2.sırayı da Alstom almıştı verdikleri tutarları bile yazdım bir yerlere ama şimdi bulamayacağım.

Neden korkuyorum, işte sorun çıkmasından. Eğer programlarında sapmazlarsa sıkıntı yok. Yani CAF'da işler istenildiği gibi giderse her şey yolunda, İBB'de sıkıntı yok kredi alındı tıkır tıkır serbest bırakılıyor. Peşinat bile verdiler. Ama oldu ki fabrikada sorunlar oldu o zaman yetişmeme ihtimali gündeme gelir bu benim canımı sıkıyor, biraz fazla pipirikliyim herhalde. Keşke Başak hattındaki gibi erkenden gelseydi vagonlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cmt, 2010 12:50

Aslında Başak hattında da erken değil de vaktinde geldi, orada hattın inşaatında bir takım mali sorunlar yaşandığı için aslında gecikme bile var, tabi yine de keşke dediğin gibi burada da hattın bitimine yakın araçlar tamamlanmış olsaydı, böylece çok daha hızlı bir şekilde testlere ve işletmeye geçilebilirdi, neyse geç olsunda güç olmasın.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 14:00

Pendik Kaynarca arasında açılmış olan şafttan bahsetmiştim. Pendik Belediye Başkanı da oraya gitmiş, bir takım bilgiler almış...
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin çalışmalarıyla 2011 yılının sonuna doğru tamamlanması beklenen Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Pendik ayağı Tavşantepe’de kurulan S25 adlı şantiye ile başladı. İki buçuk ay önce inşa edilen şantiyede 24 saat esasına göre çalışan ekipler, açtıkları 70 metrekarelik delikte her gün 30-40 tonluk kepçeleri yerin 35 metre derinliğine oyuncak gibi indirip çıkarıyor.
Çalışmaların Pendik ayağında ise Orta Mahallede iki ay önce başlayan S25 Kaynarca Shaftındaki çalışmalar son sürat devam ediyor. ‘Makas tünelinin’ oluşturulacağı shaft çalışmasında ekipler geceli gündüzlü 24 saat esasına göre çift vardiya olarak çalışıyor. TBM kazı makinelerinin Kartal taşocaklarından girerek S25 Kaynarca Shaftından çıkacağını belirten yetkililer çift taraflı olarak çalışmaların devam ettiğini kaydetti.
Başkan Şahin; “İstanbul’da ikinci ‘5 ulaşım yoluna sahip’ ilçe olacağız.”
http://www.pendik.bel.tr/bpi.asp?caid=175&cid=7511

5 ulaşım yolu nedir diye düşünüyorum?

1-Karayolu (E-5, TEM, Sahil Yolu)
2-Deniz Yolu (Yalova Hızlı Feribot, Kabataş-Bakırköy Deniz Otobüsü)
3-Hava Yolu (Sabiha Gökçen Havalimanı)
4-Demir Yolu (Tüm Şehirlerarası trenler Pendik'de duruyor + banliyö)
5-Metro (Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metrosu)

Bunlara sahip demek ki şu ana sadece 1 ilçe var.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Pzr, 2010 14:46

Herhâlde Yeşilköy/Bakırköy falandır ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 14:50

Zaten 2 tane havalimanı var biri Pendik diğeri de Bakırköy sınırlarında...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Pzr, 2010 16:01

Aslında bu garip bir durum. Ben şahsen bir büyük havalimanını çok daha mantıklı buluyorum. Ama nerede olmalıydı, hangisiydi, onu şimdi bilemem.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 18:28

Tek havalimanı İstanbul gibi iki kıta üzerine yayılmış ve coğrafi durumu nedeniyle doğu batı ekseninde yaklaşık 70 kilometreye yayılmış bir şehrin yapısına ters. Sabiha Gökçen bence mükemmel konumlandırılmış bir havalimanı, Atatürk şehir içinde kaldı, Sabiha Gökçen de kaldı kalacak. Anadolu yakasındaki 5 milyonluk nüfusun tercih noktası SGH, benzer şekilde Bursa-Yalova-İzmit-Adapazarı'na kadar geniş bir alan bu havalimanını tercih ediyor. Atatürk zaten Avrupa yakasına bile yetmiyor. Yükü bölüştürmek anlamında çok iyi düşünülmüş, tek sorun ikisini birbirine rayla bağlamak onuda yapacaklar zaten...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzr, 2010 19:19

Istanbul icin 2 havalimani bile yetersiz gelebilir, kaldi ki su hali ile SGH zaten cok dogru bir secim, AHL nin konumu günümüzde biraz kötü olarak nitelenebilir belki ama yine de ondan cok daha kötü konumda havalimanlarini nette kücük bir arama ile bulmakta mümkün. Burada kötü ile kastim sadece cok fazla sehir icinde kalmis olmasidir yanlis anlasilma olmasin. Ama konu Kadiköy-Kaynarca metro hatti ve Hakan haberdeki detayi yakalamis, ayrica haber sayesinda saftin fonksiyonu ile ilgilide fikir yürütebiliriz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Ağu Sal, 2010 17:59

Uzun bir aradan sonra İBB sitesini güncelledi. Güncellendiğinde bilgiler kaybolduğu için buraya da kopyalamak da fayda var.

İlk önce Kadıköy-Kozyatağı arası tünel kazılarından sorumlu anadoluray grubunun işlerine bakalım.
2010 Ağustos Ayı Başı İtibarı İle
Yapılan İş Miktarı :165.809.806 $+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 24 ay
İş Bitim Tarihi : 28.04.2010
Gerçekleşme Yüzdesi (Fiziki) : %100
Kazı Gerçekleşmesi : 17.528 m.
Açılan Ana Tünel %’si : % 100
Temmuz Ayı Kazı İlerleme Hızı : 104 m/ay
Açılan Toplam Tünel Boyu : 19.560 m. (TBM Toplam: 12.331 m, NATM Toplam: 7.229 m.)
Kalan Toplam Tünel Boyu : -
Yani anadoluray grubunun işi tamamen bitti.
Kozyatağı’ndan Kadıköy’e doğru 2007 yılının Ağustos ayında kazı faaliyetine başlayan iki TBM makinesinden birincisi 11.06.2010 tarihinde, ikincisi de 09.07.2010 tarihinde Kadıköy bölgesi makas tüneline vararak işlemlerini tamamlamıştır.
Resim

Şimdide adı her ne kadar ikmal diye geçse de işin asıl yüklü kısmını yapan avrasya metro grubuna bakalım.
2010 Ağustos Ayı Başı İtibarı İle
Yapılan İş Miktarı : 519.230.439 €+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 900 gün
İş Bitim Tarihi : 11.09.2010
Gerçekleşme Yüzdesi (Fiziki) : %95
Hat Tüneller (Ana tüp)
Kazı Gerçekleşmesi : 26.057 m.
Açılan Toplam Ana Tünel %’si : %99
Temmuz Ayı Kazı İlerleme Hızı : 336 m/ay
En Yüksek Kazı İlerleme Hızı : 181,47 m./gün (Aralık 2009)
Açılan Toplam Tünel Boyu : 34.310 m. (TBM Toplam: 1.194 m, NATM Toplam: 33.116 m.)
Kalan Toplam Tünel Boyu : 2.188 m. (NATM Toplam: 2.188 m.)
Resim

Resim

Fotoğraflar küçük ama çok şeyler anlatıyor. Gülsuyu, Küçükyalı, Yenisahra, Kadıköy ve Esenkent istasyonlarının içinden fotoğraflar var. İnce iş olarak tabir edilen işlerde bir hayli yol alındığını rahatlıkla görebiliyoruz. En beğendiğim Kadıköy oldu, byağaı iş yapılmış da dışarıdan bir şey görünmüyormuş meğer.

Son olarak Kartal-Kaynarca etabı ile ilgili kısım.
Kadıköy-Kartal Metro Hattı; Kaynarca istikametine doğru uzatılacak olup, Kartal-Kaynarca arası yaklaşık 4,5 km.’dir. Bu hat üzerinde Yakacık İstasyonu, Pendik İstasyonu ve Kaynarca İstasyonu tarafımızdan yapılacaktır. Kaynarca İstasyonu ile Sabiha Gökçen Havalimanı arası Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürlüğü tarafından projelendirilmektedir. Metro hattımız DLH Genel Müdürlüğünce projelendirilen hatla Kaynarca istasyonumuzda yolcu geçişi entegrasyonu sağlanacak şekilde planlanmıştır. İstasyon yapılarımız, D-100 Karayolu güzergahında yaklaşık 1,5 km. aralıklı mesafelerde ve D-100 Karayolunun paralelinde inşa edilecektir.
Dikkati çeken unsur Kaynarca-Sabiha Gökçen Metrosu, bu metronun devamı değil bu metroya entegre bir sistem olacak. Hattın yapımını Ulaştırma Bakanlığı üstlenecek. Bu bilgi bir türlü netleşmeyene bir bilgiydi şimdi UBAK'dan bilgi edinmeyle bilgi koparmaya çalışırız artık...

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... artal.aspx

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön