ist-M.02:05 » Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İhale Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Prş, 2011 10:00

Bakalım bu sefer ihaleyi kim alacak, halen inşaatlarda faaliyet gösteren yabancı firmalar oldukça iddialı idiler ama geçen ihalede sınıfta kaldılar bakalım bir düzeltme yapacaklarmı birim başı maliyette.

İBB linkinden alıntı
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro hattı, yaklaşık 17 km uzunluğunda olacak. Ana hat tünelleri ve üzerinde delme ve aç-kapa tipinde toplam 16 adet istasyon, depo sahası ve depoya bağlanan 2.750 m bağlantı tünelleri olacak.

İhale; bu hattın tüm inşaat ve elektromekanik işleri tek elden ve hızlı bir şekilde yürütülecek. Vagon temin ise ayrı bir ihale ile yapılacak. İhaleden kısa bir süre sonra temel atılarak inşaat başlayacak.

Üsküdar-Sancektepe Metrosu Kadıköy-Kartal Metrosu’nun rekorunu da elinden alacak. Kadıköy-Kartala Metrosu 45 ay gibi rekor bir sürede tamamlanıyor. Üsküdar Metrosu ise 38 ay da tamamlanması ile yeni bir rekora imza atılarak, metro vatandaşların hizmetine sunulacak.

Metro tamamlandıktan sonra Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe arasında seyahat 24 dakikaya inecek.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro hattı, yaklaşık 17 km uzunluğunda olacak. Ana hat tünelleri ve üzerinde delme ve aç-kapa tipinde 16 adet istasyon, olacak.
Metro tamamlandıktan sonra Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe arasında seyahat 24 dakikaya inecek.

İSTASYONLAR

ÜSKÜDAR
FISTIKAĞACI
BAĞLARBAŞI
ALTUNİZADE
KISIKLI
LİBADİYE
ÇARŞI
ÜMRANİYE
İMKİLAP MAH.
ÇAKMAK
IHLAMURKUYU
ALTINŞEHİR
LİSE
DUDULLU
TOPLUKONUT
ÇEKMEKÖY-SANCAKTEPE
Resim

Kafama takılan bir husus bitiş süresi kıyaslaması oldu, iki hattın km si ve istasyon sayıları birebir aynımı ki, rekoru almaktan bahsederken ismi geçiyor? Birim başına hesaplamak lazım yani açılacak tünel metresi olarak falan kıyaslamak lazım diye düşünüyorum. Bir diğeride geçen bahsettiğim bu hat ile M4 Kadıköy-Kaynarca hattı için ortak depo düşüncesi ortadan kalkmış gibi görünüyor, bakalım bu konuda bir iki ipucu bulmaya çalışacağım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Prş, 2011 15:25

Bu depo acaip uzakta yahu, Üsküdar–Altunizade kadar mesafe?! :shock: Yani o kola kolay kolay iki üç istasyon da yapabilirler. Neden böyle acaba? Depo alani genelde kısa bir sapakla yapılir (benim bildiğim). Yok orayı kesecek bir hat mı düşünülüyor yoksa? Şu anki haritayla hattın güneyinden gelen (doğu/dik/batı) herhangi bir hat Dudullu veya Toplukonutlar (ohş, isme bak, ne kültürlü! Minibüsyolu diye bir istasyon ismi de isterim be!) istasyonları üzerinden o depo kolunu izleyebilirler.

Bir de, bence (!) Üsküdar ile Fıstıkagacı arasında Kuzguncuk diye bir istasyon hiç de fena fikir olmaz. Orada o 15 türevlilerle dolaşanlar çok var, bayağı yoğun bir yer. Fıstıkağacı Bağlarbaşı arası da eh işte. Olur, ama orada da bir ara istasyon fena olmazdı. Ama Kuzguncuk sanki daha gerekebilir gibime geliyor. Yaya yollarda oradaki yokuşları da hesaba katıyorum da ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Prş, 2011 15:33

Oradaki yerleşim durum ne pek bilmiyorum açıkçası Hakan yorumlayabilir, belkide arazi olarak müsait olan yer orada idi, ama gerçekten bu hali ile oldukça uzak, fakat ben neden ısrarla banliyö gibi metro sistemleri istediğinizi anlamakta zorlanıyorum :) ordan o dallansın, burdan kol çıksın ordan bacak çıksın :) neden başkalarının terkettiği ya da terk etmeye başladığı şeyleri biz yeniden keşfedelim ki? Mesafe olarak haklısın 3 değil ama depo sahasına da bir tane yapılarak 2 istasyon yapılabilir fakat dediğim gibi ne olacak? Bir mekik sağdan bir mekik soldan mı, indir bindir mi yoksa iki uçtan birer tane de daha işletme açıp "1 hatla 3 hat açtık" mı denilsin? Vallahi seni İBB Basın Halkla İlişkilere yerleştirmek Başar, lazım bu slogan tutar.

Bu harita İBB sitesinde yayınlandığı için ciddi bir kaynak olarak kabul ediyorum, gazetelerde çıkmış olsa çok kaale almazdım, dediğim gibi M4 ün depo durumununda netleşmesi lazım bence bu konuda net konuşmak için.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Prş, 2011 15:59

Offff beeee …

Ulan, ne banliyösü? Oraya, şu anki hattı kesen bir hat yapıp o kolu kullanabilirler diyorum. Ayrıca kesişme istasyonlarını bile adlandırıyorum, sen bana paralel hatlık banliyö sistemini anlatmışım numarası çekiyorsun. Git, postakodu ezberle!

Sen şu Muppets Show'u tanır mısın? Orada balkondaki iki ihtiyar adam gibiyiz be :lol:

Ek: Aslında Seyrantepe de öyle bir kol değil mi? Oraya aslında bir gün sapan değil de, kesen bir hat düşünülmemiş miydi? Sanki öyleydi, ama unutulmuştur da artık … (burada başka şeyler de yazmıştım, yazdıklarımı kaza ile sildim, şimdi vaktim kıt).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Prş, 2011 20:19

Seyrantepe öyle bir kol falan değil, aslında o bir kol, senin söylediğin başka bir şey. Bu hat içinde bir zamanlar ya Mehmet' in yayınladığı bir haritada ya da başka bir bilgide sahilden gelen hatlardan birisinin de bu depo sahasını kullandığı bir iki çiziktirme vardı diye benimde aklımda var ama burasımıydı yoksa bambaşka bir yermiydi şimdi çıkartamıyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Haz Prş, 2011 22:40

Oralarda öyle yerleşim falan az, Beşiktaş'ın tesisleri var oranın hemen yakınında. Anlayacağınız üzere ormanlık alan. Orada neden depo sahası düşünüyorlar anlayamadım. Zaten gelişmesi kısıtlı bir bölge olan Taşdelen'e neden istasyon düşünüyorlar onu da anlamadım.

Bu hattın Çekmeköy diye geçen istasyondan itibaren istikametinin güney-doğu tarafa yönlenerek (güneyden kastım hep deniz) Sarıgazi-Samandıra ve Sultanbeyli olması gerektiğini düşünüyorum.

Taşdelen-Alemdağ tarafında kuzey kısım zaten orman, pek çok askeri alan nedeniyle nüfus artışı kısıtlı, daha doğusunda ise her yer piknik alanı. Ben 1-2 senedir o tarafa 3-4 kez gittim, inşaat sektörü İstanbul'da patlamasına rağmen orada bir ışık yok, şimdi yoksa bir daha da yanmaz.

Yeni "Hacıosman" istasyonları istemiyoruz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Prş, 2011 22:48

Hakan bende sana katılıyorum, Çekmeköy tarafındaki yerleşimi az çok biliyorum orada oturan bir arkadaşım var, evler genelde müstakil bile diyebilirim yani pek metroluk bir yer olup olmadığı tartışılır, ha biri gerçekten akıllı bir plan ile 10 yıl sonra buraya konutlar yapılacak yerleşim buraya kayacak hazırlık yapıyoruz derse, ve bunu hayata geçirirse bilemem :)

Diğer taraftan sen söyleyince hatırladım, ama sitede aramadım bahsettiğim kuzey-güney hattınında son durağı zaten BJK tesisleri idi, onu bir bulayım bakalım.

Son olarak, Başkan' da bir iki sefer hep Sultanbeyli' ye metro falan filan dedi ama nereyi kast etti? :) Bu konuda sana katılıyorum eğer gerçekten bu metro doğuya doğru gidecek ise biraz güneye doğru meyletmelidir diye düşünüyorum, Sarıgazi den sonra Samandıra ve Sultanbeyli içinden hadi belki O-2 ye yakın olsun diyelim geçerek Kurtköy Uydu Kent e doğru gitmelidir, nihai hedefin ise havalimanı olması doğru olabilir, tabii ki bunları biz kentli ve yolcu olarak düşünüyoruz ama bizim doğrumuz belediyenin planlarının ya da yapılan etütlerin doğrusu olmayabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Cum, 2011 15:14

taşdelen işi 3. köprü çevreyolu ile ilgili. 3. köprüde hızlı tren olacağı için adapazarından gelen tren sultanbeyliden köprüye kol yapacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cmt, 2011 10:01

Benim dün itibari ile gördüğüm haritada bu hattın bir sonraki etabı Sultanbeyli' ye uzanıyor ama Taşdelen denilen noktadan aşağı doğru kıvrılarak, bir de şu Başar' ın dikkat çektiği kol çıkma hadisesinde kol çıkma yok Dudullu metrosu bu bakım alanına ayrı bir kol ile bağlanıyor, o hattında son durağı bu hat üzerindeki Dudullu durağı ile aynı yerde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Cmt, 2011 22:04

evet arıgazi lojmanlardan samandıraya gitmeyecek. bi taşdelene uğrayıp samandıra ve sultanbeyliye gidecek gibi duruyor haritada

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cmt, 2011 23:44

Yukarıdaki haritada da kısmen gösteriyor, Taşdelen den sonra Sultanbeyli ve son durak olarak SGH civarında bir yerleri gösteriyordu benim geçen gün incelediğim harita, o haritayı dijital elde edebilirsem züüper olacak ama bakalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Pzr, 2011 14:39

İhale süreci devam ederken bilgilerimizi bir tazeliyelim. Hatta dair elimizde bulunan datalar.

Hakan' ın düzenlediği güzergah haritası
Resim

İstasyon çizimleri ve googlemaps konumları

Üsküdar
Resim
Resim

Fıstıkağacı
Resim
Resim

Bağlarbaşı
Resim
Resim

Altunizade
Resim
Resim

Kısıklı
Resim
Resim

Libadiye
Resim
Resim

Çarşı
Resim
Resim

Ümraniye
Resim
Resim

İnkılap
Resim
Resim

Çakmak
Resim
Resim

Ihlamurkuyu
Resim
Resim

Eldekiler bunlar, Ihlamurkuyudan sonrası ile ilgili teknik çizimler yok, istasyon konumları konusunda belki googlemaps te bir şeyler karalayabiliriz, aşağı yukarı konumları belliydi.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön