brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Süreci]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 08 Tem Prş, 2010 21:34

Esat yazdı:Güzel yaklaşım, yani bunları düşünmek yada yapmak için zaten süper akıllı olmaya gerek yok, nasıl ki bizler rahat rahat düşünebiliyorsak belediye yönetimleri de düşünebilmeli, mümkün olan yerlerede yapabilmek için şartlarını (bence) zorlamalıdır, ve ilk etapta kullanılamayacak olması da bence sorun değil, şartlar olgunlaşınca da hizmete açılabilir, böyle bir düşüncenin olması da hoşuma gitti.
Şehreküstü İstasyonunda bu uygulama ilk zamanlarda baya bi sıkıntı olmuştu ama şuan çok güzel yürüyor. Burada Burulaş'ın bürosu var ve tüm BUKART işlemleri buradan yürütülüyor. (tabi şehrin diğer yerlerinde de büroları mevcut) Ayrıca burada Bursagaz ödeme noktası, Bursastore, simit sarayı gibi dükkanlarda mevcut.

Emek bölümüne gelirsek; Korupark Bursaray çalışmalarına para verdiğini duyunca aklıma ilk şöyle bir proje geldi. Korupark İstasyonundan Korupark AVM'ye yayalar için istasyondan bir tünel çekilir ve insanlar çok daha rahat AVM'ye ve Korupark evlerine ulaşabilir diye düşündüm ama ne yazıkki bunu sadece ben düşünmüşüm galiba çünkü projede böyle birşey yokmuş ne yazkki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Prş, 2010 22:21

Öff ... nerde görülmüş yahu, istasyonlara bakkal ismi falan :x
Burada bir otobüs sondurağına IKEA diyorlar, yani o bile fazla, ki onu öyle kolay kapatamazlar, çünkü kendi büyük binası oluyor. Yine de Einsteinstraße diye altında yazıyor, yani IKEA Einsteinstraße. Misal. Ama bu da istasyon değil, otobüs durağı. Oradaki tren istasyonu meselâ (biraz uzunca bir isme sahip) Neue Messe-Universität.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Prş, 2010 22:31

Başar sen şimdi Bakkal ismi dememi ciddiye almadın dimi :) bir de ben yoruldum sana ora ora bura bura demekten. Bence metro istasyonunda da pek ala olur, ama işte neye göre olur, bence ile sence ile değil de bu iş için bir standart konulur ortaya ancak şu koşullarda bir firma olur denilir. İstanbul' da da Aygaz durağı var ya, böyle bir şey varmı Allahını seversen adamın biri yüzyıl önce tüpgaz bayisi açmış başka dükkan yok diye oranın adı Aygaz oha. Biz de bunu demiyoruz zaten, ama bak güzel bir örnekte vermişsin, bir böyle bir anlaşma yapılan firmanın adı bir de oranın belirleyici diğer ismi verilebilir, bunlar bence çok normal şeyler. Bak senin alamanya örneğinde saçma, aynı yerdeki otobüs ve tren durağı isimleri farklı demek ki oluyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Prş, 2010 22:37

Onlar aynı yerde değil, o taraflarda sadece. Sadece tren istasyonunun da ismini pek iyi bulmadığımı anlatmaya çalıştım, ancak "Neue Messe" ne demek, onu da anlatmalıydım ... ama Türkçe'sini bilmiyorum ;-)
"O taraflar" biraz sanayi bölgesi ... işte garip bir yer, Freiburg Nord.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Prş, 2010 22:50

Diyorum ya ora ora bura bura. Bunun en basit örneğini vereyim. Taksim' e çıkarken Tepebaşı denilen yerde TÜYAP vardı yıllar önce, şimdi orası Tepebaşı - TÜYAP değil de sadece TÜYAP durağı olsa idi geçen 10 yılda biz oraya ne diyecektik? Çünkü TÜYAP şu anda Beylikdüzünde :) İstanbul' un öte ucu. Siz oraya Neue Messe demişsiniz, 20 yıl sonra bir daha yapınca Ganz Neue Messe mi diyeceksiniz :)

Ayrıca bu zaten her istasyona da olacak ya da olması gereken bir şeyde değildir, İstanbul' dan metrodan da bir iki örnek veririm de iyice karışmasın şimdi konu. Bence ismi verilen firma o bölgede adres konusunda belirleyici tanımlayıcı ise ve belli bir çapı olan bir firma ise neden olmasın, sonuçta zaten bedava değil, gerekli şartları sağlayan ve bedelini ödeyenin faydalanabileceği bir şey. Bursa iyi yolda, ben Bursa' dan yazan arkadaşlarımızın verdiği tüm bilgilerden bunu çıkartıyorum. Şu ana kadar bilgi alabildiğimiz ya da bildiğimiz tüm sistemler içinde bu tip konularda iyi gidiyorlar, umarım sistemin her tarafına bakış açısını yayarlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Tem Cum, 2010 12:08

Valla, Messegelände'ler burada yüz, ikiyüz senede bir değişir. Ama Messplatz'taki Messe kalktıktan sonra ... bayağı salata oldu ;-) Heh, Messe Türkçe Fuar demek, arkadaşlar, aklıma geldi nihayet ... Sonra eski yere Alter Messplatz dediler, deli gibi (Eski Fuar Meydanı). Sonra yine Messplatz oldu, şimdi artık bu isimler kalktı, çünkü orası Zentrum Oberwiehre, bu biraz İstanbul'daki Capitol gibi bir şey, yani bir şirket, mağaza veya bilmemne ismi değil de, Wiehre (viğre oku) semt ismi, Oberwiehre semtin bir kısmı, ve Zentrum Oberwiehre de Wiehre Merkezi demek değil de ... hehe ... Oberwiehre AVM gibi birşey. Ama, her nedense, kuzeyde işte o Neue Messe oluştu (yeni fuar), ki o da artık bilmem kaç senedir orada. Ve tren istasyonu yaptılar, tramvay rayları döşenecek ... aslında Messe Freiburg. Yani Ganz Neue Messe veya Völlig Erneuerte Messe gibi birşey olmayacak öyle kolay kolay ;-) Tek problem, nüfus bu kentte patlıyor, 20 senede 40.000'den fazla çoğaldı, Almanya'da kent nüfusları gerilerken, burada çoğalıyor, ama Freiburg istediği gibi yayılamıyor, dağ yamaçları şekillendiriyor (aslında az biraz Bursa ile mukaise edilebilir de).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Cum, 2010 12:17

Başar ne anlatıyon ya? :) Bursa' ya gel abi, burdan kimse Freiburg' a gitmez ve sanırım ilgilenmezde orası ile :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Tem Cum, 2010 12:40

Ben Bursa'ya 1996'da gitmiştim. Pis teleferik işlemiyordu! Ama İkaruslar vardı :-)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 18 Tem Pzr, 2010 17:50

Üniversite etabında bugün gördüğüm kadarıyla ray çalışmaları bitmiş ve Küçük Sanayi'den Özlüce bölümene devam eden hatta elektrik telleri çekilmiş ve gerdirme işlemleri yapılmış. Küçük Sanayi istasyonunun çıkışında Köprülü kavşak var ve köprü altına (tabanına) elektrik akımını köprüye geçirmeyecek olan malzemelerin montajını yapıyorlardı ve 2-3 içinde bütük ihtimalle şuanki hat ile açılacak olan hattın elektrik bağlantısı yapılır diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Prş, 2010 21:31

Evet Terminal etabı ile ilgili oradamı okudum ama pek yakın tarih verilmiyor, hep gelecekte lafı dolanıyor :) Ben Başkan' ın yuvarlak ifadelerine aslında kızmıyorum, senin açıkladığın duruma kızıyorum. Şimdi bende minibüs sahibi olsaydım bende bazı şeyleri istemezdim, yeni tl ile milyonlar verip aldığım bir plaka, artı ödemediğim vergiler için neden işimi riske edeyim ki? Böyle yazıp çizince de kızıyorlar, siz ne biliyorsunuz diye. Valla çok şey biliyoruz şimdi yazıp söylersek çok kişi töhmet altında kalır, gözümüzle görüp kulağımızla duyduğumuz ve bir de Allah dışında şahidimizde yok, o yüzden bir şey yapamıyoruz zaten. Bir şekilde ıslah etmek tabiri kullanılıyor minibüs sistemi için, bana göre ıslah yanlış, çok ağır bir tabir olacak ama itlaf edilmeli minibüs sistemi. Ama sadece sistem, kimsenin ekmeğinde gözümü yok başka yerlerde kükreyenler bu insanlara karşıda kükresin diyorum sadece, devletin kanun çıkartma yetkisi ve onu uygulama ve takip etme yetkisi de var.

İstanbul' da bu sorun kolay çözülüyor veriyosun minibüslere başka güzergah susuyorlar ama nereye kadar? Bursa' da adamlara verecek güzergahta yoktur, ne yapsın köylere mi çalışsın, o da olmaz, 2 ye 1 iyi bir öneriymiş. 3 e 1 bencede tartışılır, Yani Bursa ne kadar büyük? Zaten bir otobüs istihdamı var, tamam minibüs sistemini ortadan kaldıralım diyoruz, bunları ÖHO olarak istihdam edelim ama bunun da ilk aşaması bilet entegrasyonu ve havuz sistemli ödeme yapısıdır. Bence minibüs sahiplerinin asıl yanaşmadığı şeyde budur, yani kazancın kayıt altına girmesi riski, malum vergilendirilmiş kazanç kutsaldır :)

Bu durumlar ortada olunca belediye yönetimlerinin de bu konuda gözü kara adımlar atmasını beklemek biraz hayalcilik oluyor, eh ne yapalım bizde gözümüze belediyeleri kestirip ancak onlara laf atıyoruz, fakat bu konudaki asıl eleştirdiğim şeyi yukarıda açıklamaya çalıştım, bakalım belki Bursa belediyesi de bu konuda bir muvaffakiyet sağlar.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 23 Tem Cum, 2010 13:07

Esat Bey dediklerinizde haklılık payı var ama gelin görünki özel aracımla veya şirket aracıyla S.Garaj kavşağı, Elmasbahçeler ve Gökdere Kavşağından korkarak geçiyorum çünkü çoğu kural tanımaz. Diyeceksiniz ki bu kişiler otobüse geçtiği zaman otobüs kullanacaklar işte o zaman belediye "dur bakalım arkadaş" diyor ve hepsini eğitime alıyor ve eğitimden geçemeyen otobüs süremiyor. İlk zamanlarda batı yakasında ki minibüsler otobüse dönüştürüldüğü zaman otobüse binmeye korkar olmuştuk ve şikayetler artınca belediye böyle bir sistem geliştirdi ve tüm özel halk otobüsçülerini eğitime sokmuştu ve gerçektende hissedilir bir şekilde otobüs sürme tarzları ve insanlara olan saygıları değişti.

Şuan batı yakasında çalışan yaklaşık 355 özel halk otobüsünün kendi havuzu var ve bu havuzda toplanan para 355 otobüsede eşit olarak dağıtılıyor ve tabiri caizse çatır çatır vergileri alınıyor. Bu aynı sistem doğu ve kuzey bölümü için düşünülüyor ama minibüsçü esnafı ortada çok rant olduğu için buna karşı çıkıyor. Ranttan kastım mesela bir araba bir hatta günde 500TL kazanırken, bir başka araba başka bir hatta 200TL kazanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Cum, 2010 15:01

Bu tip konuları bir ara ÖHO larla ilgili bir başlıkta tartışmıştık Ankara' dan ÖHO sahibi bir arkadaşımız vardı, bize işin onların tarafında olan kısmınıda gayet güzel açıklıyordu ve zaten ÖHO ya geçtikten sonra pek bir sorunda kalmıyor ortada ama sizin de belirttiğiniz gibi minibüs iken, güzergahlar para ediyor zaten, dolayısı ile o güzergaha bir sürü hava parası veren adam, günlükte böyle bir geliri bırakmak istemiyor ama bunlarında çözümü var sonuçta ÖHO olduğu zaman rotasyon tabi olmak zorunda yani hep aynı hatta değil farklı hatlarda da çalışacak, bir hafta çok para kazanan hatta ise diğer hafta az kazananda, bu şekilde de zaten herkese eşit dağıtılan o ortalama gelir kadar çalışmış olur, iş o aşamaya geldikten sonra bence çözümü bulunur, yeter ki kavga dövüş olmadan minibüs sisteminin sonu bir şekilde gelsin.

Ayrıca minibüs esnafının eğitimi tabii ki önemli, sonuçta karşımıza bir halkla ilişkiler uzmanı otobüs şoförü çıkmasını beklemiyoruz, yada kibarlıktan kırılan, bir ara kravat şartı vardı, ne kadar saçma. Aklımız fikrimiz şekilde kravatmı insanı adam ediyor? :) Ama kurallara uyan, hak arama aşamasında direkt levyeye değil de uzlaşmaya geçen tipler haline getirebilmek önemli :D

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön