ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Decimus şöyle yazmışEngin Y yazdı:Bu hattın uzunluğu 20 km sanıyorum. Yani toplam 40 km tünel kazılması gerekiyor diyebilir miyiz? İnşaata başlanalı da iki yıldan fazla zaman geçmiş; bu iki yılda 40 km'nin ne kadarı kazıldı?
Dün Altunizade de gördüğüm rakamlar ;
Toplam Kazı Miktarı : 39.768 m
Kazılan Miktar : 17.975 m
Önceki Gün kazılan : 60 m
Aşağı yukarı %45 i kazılmış anlamına geliyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Tünel löp diye kazılamaz tabiîki, yeraltı ne durumda? Bazen beklenmeyen şeyler çıkabilir. Benim bildiğim meselâ, Kuzguncuk jeolojik açıdan etrafından çok farklı. Ama Kuzguncuk derken bunun neresinden neresine kadar? Güya Istanbulun en sağlam zemini oradaymışmış. Bir zamanlar bir deprem haritasını etüt etmiştim, orada Kuzguncukun çok özel olduğu yazıyordu, sanırım büyük bir taş alanı. Ama böyle bir alanda beklenmedik bir »baca« belirirse, tünel kazmak çok tatsız olabilir. Bunu İsviçredeki Gotthard tünelinde bize göstermişlerdi (izlenimler: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 0504#30504).
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Depo alanı toplam kazı alanı hesabına katılıyor olması gerekir. İhale yapılıken tüm tünel işleri birlikte hesaba katılır.Bu toplam depo tünelini de katıyor mu
Depo sahası olarak belirlenen alan etrafı çevre yolu üzerinde olması sebebiyle insanların çok yoğun olarak yaşadığı bir yer değil. Tabi ki istasyon yapılsa talep olur ve kullanılır çünkü depo sahasının arkasında bir mahllalle var ve insanlar istasyon yapılmasını istiyorlar ama bana kalırsa istasyon yapılmayacak. Bakım, onarım ve depolama alanı olarak kullanılacaktır. Edindiğim izlenim bu şekildedir.Hâlâ çok merak ediyorum, bu kadar tünel sırf depoya mı uğrar, yoksa üstüne bir iki istasyon da mı yapılır, müsaittir bence.
Bu arada Dudullu istasyonu harfiyat çalışmaları uzun süredir devam etmekte. Şuan 21 metre derinliğe ulaşlmış ve toplam 36 m derinliğe inilecek ve bu demek oluyor ki 15 m kazı yapılacak. Projenin omurga duraklarından biri olması sebebiyle önemli bir istasyon
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
1. TBM : Bulgurlu - kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 30.112013 - 14.03.2014 ( 104 gün )
2. TBm : Bulgurlu - Kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 31.12.2014 - 27.05.2014 ( 146 gün )
Aynı mesafe de bile 2 TBM arasında 42 günlük fark olması oldukça düşündürücü. Kazılar yolunda gitmiyor anladığım kadarıyla.
2. TBm : Bulgurlu - Kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 31.12.2014 - 27.05.2014 ( 146 gün )
Aynı mesafe de bile 2 TBM arasında 42 günlük fark olması oldukça düşündürücü. Kazılar yolunda gitmiyor anladığım kadarıyla.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bu sorunun bir çok cevabı olabilir.Benim aklıma 2 farklı cevap geliyor.alabay yazdı:Sence sorun ne olabilir?
1 ) TBM arıza yapmıştır ve tamir edilmesi sebebiyle zaman kaybedilmiştir.
2 ) Zemin tahmin edilidiği gibi çıkmamış, TBM zorlanmıştır.
Bu arada Üsküdar istasyonu 3 Fore kazık makinası ile çalışmalar hala devam ediyor. Harfiyat alınma işlemi yapılmaya başlanmış. Ekskavatör / Loder ve kamyonlar sahaya getirilmişti.



- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
TBM bozulması, nasıl diyelim, biraz kader de olabilir. Ama zemin etüdü (bence) insanın yapacağı bir şey. Burada »külüstür« bir kent tüneli için akıl almaz test kazıları yapılıyor. Bazıleri güler buna (Esat meselâ bir güler, bir şaşar bu mentaliteye), ama işte tatsızlıklara karşı tek tedbir budur. Hele İstanbul gibi zemini tek tip olmayan bir yer için.
Bu hattı bayağı merak ediyorum. Bence M2 iyice yapılmıştı, M4 ise bana sanki fazla aceleci işlere geldi gibi yansımıştı. Bakalım bu nasıl olacak.
Bu hattı bayağı merak ediyorum. Bence M2 iyice yapılmıştı, M4 ise bana sanki fazla aceleci işlere geldi gibi yansımıştı. Bakalım bu nasıl olacak.