ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzr, 2010 00:14

İyi değerlendirme, nerede ise metre metre ;) Kazı hızında herhalde bir kaç ay önceki o yüksek hız olmayabilir, tabi bu sadece tahmin, işler bir ayarda gitsin diye belki kazı vardiyası kısaltılmış olabilir ya da çok ısrarlı çalışılmıyordur. Anadolu yakasında zemin ile ilgili büyük değişkenlikler yok sanırım, yani şu an bulunulan yerde çok ekstra değişik bir zemin ile karşılaşıldığı için değildir herhalde bu yavaşlama. Yine de ben günlük 80-90 a çıkacağını düşünmüyorum.

İstasyon durumları genel olarak iyi görünüyor, geçen konuştuğumuz üzere sanırım Ünalan demiştim buradan sonrasının açılması planlanıyor ise pek hoş olmaz, ama senin gözlemine göre Kadıköy'ünde kaba inşaatı bitmek üzere. Acaba inceden işler :) biterde Kadıköy' den kalkıp Ayrılıkçeşme ve belki Acıbadem' i pas geçen bir şekilde çalışırmı? Şimdi istasyon listesine bakmadım ama Acıbadem ile Ünalan arasında başka varmı diye, yani böyle bir şey olabilir mi belki, çünkü Kadıköy' den başlamadan bana da biraz olumsuz geliyor. Tamam her nasıl olursa olsun 1km bile olsa metro açılsın açılsında, koca bir hattı nerede ise tamamını bitirip arada bir kaç istasyon olmadan açmakta enteresan olur, her şey seçime endeksleniyor bizde, aman seçimden önce bir şov yapayım kaygısı ortaya çıkıyor. Gerçi seçimlere ne kadar var onuda bilmiyorum ya.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 May Pzr, 2010 11:24

Seçimlere ne kadar var bende bilmiyorum ama Kadıköy mutlaka bitirilmeli, ki işin akışı bitecek gibi görünüyor. Ünalan ile Kadıköy arasında Acıbadem ve Ayrılıkçeşme var, Acıbadem delme tünel yapılıyor ama giriş-çıkış yerlerini kazmaya başladıklarına göre bence orada da işler yolunda, yani arada sadece Ayrılıkçeşme kalıyor, bence orada istasyon olmadan da hat çalıştırılabilir.

Eğer bu hattı Kadıköy istasyonu olmadan açarlarsa umulanın yarısı kadar bile yolcu taşıyamaz. En olmazsa olmaz istasyonlar Kadıköy ve Kozyatağı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzr, 2010 15:42

Buna katılıyorum Kadıköy bu hattın can damarlarından birisi konumda olacak, çünkü yoğun bir yolcusu bulunan deniz yollarına direkt bağlantılı, belki aynı şekilde Marmaray ile ilintiler isek Ayrılıkçeşme ama onun önünde zaten uzun bir zaman var, benimde görüşüm açılırsa bile Kadıköy başlangıçlı açılmalı derim bir yolcu olarak, eğer yetişmez ise Ayrılıkçeşme ve Acıbadem i pas geçer, ne zaman o istasyonlar tamamlanır onlarda hizmete alınır zor değil.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 18:36

İnşallah bu yazdığım satırlar aylardır bekledğim haberin gerçekleştiği haberidir.

Bugün E-5'de ilerlerken gördüğüm kadarıyla Tavşantepe'nin hemen batı tarafında bir alanda kocaman bir makine ile sondaj yapılıyordu, sondaj yapılan alanın etrafıda tüm şantiyelerdeki şu gri renkli plakalarla kapatılıyordu. Sondaj yapan makine daha önce daha önce Kartal-Kadıköy kısmındaki sondaj yapanlarla aynıydı, yani firması aynıydı. O firmanın başka amaçla burada bir iş yapması da mümkün ama benim aklıma ilk gelen metro oldu.

Sondaj yapılan alanda bir şaft açılması ihtimali var, yer Kartal kavşağına 3300 metre mesafede yani TBM'lerin şu sıralar olma ihtimali olan bir yerde.

Resim

Ortada kırmızı ile işaretlediğim yer, bakalım bir-kaç güne netleşir ne olduğu. En kötü ihtimalle gider sorarım; "Selamün Aleyküm hemşerim ne iş yapıyorsunuz burada" :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 18:39

Bu kesim 2. etap içerisinde değil miydi? Orada zaten bir karışıklık vardı hep bende :) Kaynarca nerde kaldı Pendik nerde kaldı diye karıştırıp duruyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 18:44

Esat bey, projede jeofizik mühendisi olarak çalışan birisini tanıyorum. Söylediğine göre TBM'ler 6 ayı aşkın süredir; Kartal-Yakacık-Pendik-Kaynarca istikametinde kazı yapıyor. İşin adını değiştirmediler çünkü resmi bir takım müeyyideler tamamlanmadan işe başladılar.

Anladığım kadarıyla bir gün sözleşme imzalama töreni yapacaklar sonra da biz zaten kazdık burayı diye sürpriz yapacaklar.

Neyse kopmayalım, batıdan doğuya Kartal-Yakacık-Pendik-Kaynarca diye gidiyor. Toplam uzunluk 4,7 km, burada işler başladı hatta bitmeye yaklaştı, sene sonunda kazılar bitebilir.

Burada bir şafta neden ihtiyaç duyulabilir bilmiyorum ama orada bir işler dönüyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 18:49

İstasyon kazısı yapılacak olabilir, ama mesajından anladığım kadarı ile o arada bir istasyon yok. Kazı bitiminde TBM lerin sökülerek malzemelerin geri çıkartılacağı bir şaft olabilir diyeceğim ama bunun içinde hattın sonunda bir şaft daha doğru olmaz mıydı? Son seçenek bu hattın bakım atölyeleri ve garajı nerede olacak? Eğer yüklediğin haritadaki o boş alanda ya da alanın altında olacak ise, oraya giriş için yapılacak tüneller ile ilgili bir çalışma olabilir TBM ler orayı geçip gideceğine göre oradaki tüneller NATM ile kazılacaktır, dolayısı ile böyle bir çalışmanın malzemelerini indirmek için şaft açacak olabilirler. Aklıma bunlar geldi :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 19:02

Garaj tam olarak işaretlediğim alanda olacak.

Resim

Gördüğünüz üzere orası boş bir alan, rakımı da 80 metre civarında, sondaj yapılan yerin rakımı 35 falan. Yükseltiyi kafanızda canlandırın diye yazdım, muhteşem adalar manzaralı bir depo sahası olacak.

Acaba o alanı TBM ile kazma ihtimalleri var mı? Bence yok, muhtemelen hattın dğudaki ucundan TBM'leri dışarı alırlar, ya da belkide 2-3 km daha uzatıp sahil yolu-TEM ve E-5 in buluştuğu tersane kavşağına ulaştırırlar.

Neyse konu dağılmasın, bence de orayı malzeme indirip çıkarmak için kullanırlar, ileride de havalandırma amaçlı falan kalabilir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzt, 2010 19:12

Merak ediyorum, bizim hatlarda sonradan (!), gerektiğinde, istasyon yapma imkânı olacak mı? Yani tünelde yan taraflara peronlar ve üste giriş-çıkışlar ... bunu becerirler mi? Çünkü bazı yerlerde bana istasyon araları biraz fazla gibi geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 19:14

O alanın üst kısmıda tahsislimi peki? Yani eğer sadece altı ise önceki mesajımda dediğim gibi o şaft NATM için gerekli ekipman indirecektir oraya sonrasında ise dediğin gibi havalandırma şaftı gibi bir amaçla kalabilir orada.

TBM ler zaten orayı geçiyor geri dönerecek oraya kazı imkanı yok artık onlar hattın ucunda bir noktadan çıkartılacaklar. Yanlız o arazide hakikatten süper manzaralı bir tesis yapılır :) kumanda merkezi, idari binalar. Gerçi merkeze uzak, hattın da tam ucunda garaj için iyi ama atölye ve arıza ekipler için pek iyi bir nokta değil bence, fakat orada olmazsa o şekilde başka boşlukta pek kalmadı olanların hepsi Karfur oldu :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 19:21

Esat bey kumanda merkezi olmayacak burada, idari kısım Esenkent istasyonunda, 5 katlı istasyon yaptılar adamlar. Burası 2 metro hattının kesiştiği yer olacak, belki 2 hat ortak kullanır depo sahasını. Boşluk konusuna gelince, bu bölgede başka boşluk yok, hatta öyle ki Karfur dediğiniz şeyleri bile başka binaları yıkıp yapıyorlar, en yakın örneği bahsettiğimiz depo sahasının 2 km doğusunda eskiden sucuk fabrikası vardı, şimdi Neomarin AVM var, tabi en alt katı Karfur...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 19:23

2 nci hat şu SGH erişimi ile ilgili verdiğiniz bilgiler vardı, burada Marmaray başlangıçlı bir kuzey-güney hattı olacak sanırım, kesişen hattan kastınız bu.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön