ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Oca Çrş, 2011 22:55

Esat bende seninle aynı düşüncedeyim, Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir hatları mutlaka öncelikli tamamlanacak, onlardan sonra da çok çok büyük ihtimalle Kirazlı-Bakırköy kesimi ele alınır. Diğerlerinin 2012'de gündeme geleceğini düşünüyorum, tabi 2012 sonunda yani 2013 bütçesi konuşulurken...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 23:05

bakanlığa fiilen devir işleri yavaş olmaz mı? bürokrasi malüm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 00:11

Ben herhangi bir şeyin yavaş olacağını sanmıyorum, bütçesi dahi ayrıldı, şu an için yapılacak tek iş müteahhitin tamam sözleşmedeki işveren kısmı değiştirilsin, aynen devam demesi ben hayır diyeceklerini de sanmıyorum alacak belli verecek belli amaç öncelikli olarak yarım kalan işlerin bitirilmesi, siz hesap kitabına vakıfsınız o ayrılan para yeter dediniz :) ben size güvenip yazıyorum vallahi.

Bir de ben Bakanlığın ülkedeki diğer projeler yüzünden bunları arka plana atacağına da pek inanmıyorum, hepsinin bütçesi ayrı, hepsine ayrı ayrı para zaten ayrılmış durumda neden arkaya atsın ama şunu diyorsan yani para ayrılanın dışındakilere el atması uzun sürer mi, seneye kalabilir tabii ki yani 2012 yatırım planına, bir de İstanbul' un üvey evlatlığı hakkında bana göre öyle bir durumda yok, ülkedeki projelere bakalım; Hızlı Tren hatları bu bir ülke projesidir il projesi değil, dolayısı ile şu ile bu ile gidecek diye bakmak bence gereksiz bu ülkenin tamamına hitap eden bir iştir, ayrıca İstanbul' a da gelecek, köprü İstanbul'a, Marmaray İstanbul' a, karayolu tüp geçiş İstanbul' a, yeni havalimanı İstanbul' a, valla bu üveylikse ben öyle üveyliğe razıyım iç güveyden çok hallice. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Oca Prş, 2011 00:27

700 mil beylikdüzüne yetmez ki? başakşehire 600 mil ödemiş. maliyet 1.2 mil. kalan para bitişe gider. sırf bakırköy-kirazlı 500 mil. beylikdüzü 1.2 mil. o yüzden başlamaz bence bu sene. umarız ki başlasın.

üvey evlatlık meselesi ise şu:

ankara, eskişehir ve konya. üçünün toplam nüfusu 4 milyon. ama istanbuldan önce yhtye sahip oldular. istanbulun ki 1976'dan beri bekliyor. 2013 sonu hedefleniyor ki bence en erken 2015tir. köseköy gebzeye çivi bile çakılmadı 36 ay süresi var. 2012-1015 eder rahatlıkal.

üvey-2:

izmirin banliyöleri hatları yenilendi gıcır gıcır istanbulun ki sidik kokuyor. istasyonalr pastan geçilmiyor. marmarayda arkeolojiye saplandık kaldık.

üvey-3:

12 milyonluk şehrin 9 milyonluk avrupa yakasından anadoluya tren yok. komedi dükkanı :) anadolu yakasından da 9 tren var. eskişehirden bile günde 20 tren geçiyor. nüfus 500 var yok. 24'te bir nüfus 2 kat fazla tren. üveylik bu.

üvey-4

2 tramvay hattı var. eskieşhirde de 2 tramvay hattı var.

üvey-5:

2 metrosu var ankara'da da 2 metro var. hükumet ankaraya 1.5 milyar usd veriyor 4 hat için, istanbul'a 700 veriyor 3 hat için. ankara nüfus 3, istanbul 12. ankaraya 1.5 veriyorsa istanbula 6 milyar usd vermesi lazım.

üvey-6

bursada 2 mil nüfusa 22 km metrosu var. istanbul 12 milyona 38 km metrosu var. bursada 22 km varsa, istanbulda nüfusa oranla 6 kattan 200 km olması lazımdı.

üvey-7:

samsun tramvayı 20 km. istanbul tramvayı da 17 km. t4'ü samıyorum.

üvey-8: izmirin tren yoları 200 km mesafeye kadar yenilendi. aydın-nazilli arası. şimdi denizliye yenileniyor. 300 km yeni hat. istanbul'dan en yakın yeni hatta ulaşmak için 200 km gitmek gerek. o da inönü-eskişehir yht hattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 00:30

700 Beylikdüzü için demedim zaten, bu mevcutları bitirir demiştiniz ya, bir ihtimal Bakırköy etabına da başlar demiştiniz onu diyorum.

O üveyliklerden tramvayları sil bu tamamen Başkan ın bakış açısı ile ilgili bir şey, o zaman kusura bakmada bu evladın babası çocuğuna bakmıyor anlamına gelir. :)

Trenler ile ilgili haklısın, hızlı tren ile ilgili çokta katılamıyorum, güzergah problemi var, Ankara Konya çita koysan bir nefeste koşar be, banliyöler konusunda da haklısın ona da bir şey diyemem.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Oca Prş, 2011 07:19

Esat yazdı:700 Beylikdüzü için demedim zaten, bu mevcutları bitirir demiştiniz ya, bir ihtimal Bakırköy etabına da başlar demiştiniz onu diyorum.

O üveyliklerden tramvayları sil bu tamamen Başkan ın bakış açısı ile ilgili bir şey, o zaman kusura bakmada bu evladın babası çocuğuna bakmıyor anlamına gelir. :)

Trenler ile ilgili haklısın, hızlı tren ile ilgili çokta katılamıyorum, güzergah problemi var, Ankara Konya çita koysan bir nefeste koşar be, banliyöler konusunda da haklısın ona da bir şey diyemem.
hızlı trende güzergah zor ama istanbuldan yapmaya neden başlamadılar. adapazarına kadar bile gitse müthiş bir çözüm olur. sincanda ayaşta takıldı kaldı bizim hızlı tren. teme paralel yılalr önce düşünülse idi boluya varmıştık. ötesi Allah kerim.

70 meselesinde yanıldım. başakşehirin 800-900 ödendiğini zannediyordum. ama 600 diyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 20:03

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19068

İBB yapımı devam eden Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir metro hatları ile ilgili açıklamalarda bulunmuş, her zamanki gibi iki hat birmiş gibi anlatıldığı için kısmi alıntılar ya da düzeltmeler yaparak vereceğim, orjinal metin yukarıdaki linktedir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İETT tarafından gerçekleştirilen Bağcılar – Olimpiyatköy Metro Hattı’nda tünel inşaatı tamamlandı. 2011 sonunda test sürüşlerine başlanabilecek olan Metro hattındaki çalışmaları yerinde görmek üzere Basın İnceleme Gezisi yapılacak.

Bağcılar - Olimpiyatköy kısmı ise 15,9 kilometre uzunlukta ve toplam 11 istasyondan meydana geliyor. Olimpiyatköy ile Halkalı istasyonları arası test sürüşlerine hazır hale getirildi. Tüm tünel inşaatı tamamlanan ve elektromekanik sistemleri kurulmaya başlanan Bağcılar - Başakşehir – Olimpiyatköy Metro Hattının fiziki gerçekleşme oranı % 91’e ulaştı. Hattaki 11 istasyondan 10’u hazır, 1 istasyonun kaba inşaatı ise devam ediyor.

Kirazlı – İkitelli – Başak Konutları Metro Hattı ile Olimpiyatköy bağlantısında ise 80 vagon ile tek yönde saatte 70.000 yolcu kapasitesine sahip.

Yolculuk süreleri :
- Bağcılar (Kirazlı-1) – Olimpiyatköy : 16 dakika
- Bağcılar (Kirazlı-1) – Başak Konutları 4 : 17 dakika

Mevcut sisteme entegre yolculuk süreleri:
Olimpiyatköy İstasyonundan;
Otogar : 23 dakika
Havalimanı : 36 dakika
Yenikapı : 42 dakika
Hacıosman : 74 dakika
Üsküdar : 55 dakika
Kadıköy : 60 dakika
Kartal’a ise : 89 dakikada ulaşılabilecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Oca Çrş, 2011 21:29

gıdım gıdım ilerliyor. geçen 89 demişlerdi. şimdi 91 diyorlar tamamlanma oranına. maliyette 200 kafa artmış. 1.187 idi. 1.350 diyorlar. vagon hariç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 21:44

Mehmet iyice argoya döktün abi işi, hayırdır? Kafa ne yahu, geçen de yazdım kafa mafa anlamaz abicim biz, milyonsa milyon milyarsa milyar lütfen.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Prş, 2011 00:12

O Koffer demek istiyordur, mâlum Almanca'dan otoban gibi girmiştir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Oca Prş, 2011 00:18

mil demek

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 00:19

Mehmet Kasım yazdı:mil demek
mil ne? MİLyon oder MİLyar? :) Anladık az yazıyon da, bu kadar da az yazma ya, hibrit klavyemi kullanıyorsun tasarruflu :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön