ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Çrş, 2010 12:37

Bu hız ile yani ayda yaklaşık 1 - 1,2 km kazı hızı ile gidilir ise kalan mesafe için Ağustos sonu diyebiliriz, hatta bu iyimser bir tahmin olur gibi yanılıyormuyum. Ama hem sizin takip ederek bize aktardığınız bilgiler, hem diğer kaynaklardan da gördüğümüz ve birebir aldığımız bilgilere göre de zaten bu hatta hiçbir sorun yok, her şey yolunda ilerliyor, araç teslimatlarında da bir gecikme yaşanmaz ise herhalde süresinde biten işlerden birisi olacak.

Tabi süresinde derken, sözleşme süresi ya da şu pazarcı üsulu yapılan, 60 ay, yok yok 36 ya yaparsın, hadi 48 olsun gel 45 e bağlayalım üstüne bir de okul yap gibi nefret ettiğim görüntülerin olduğu süreleri kast etmiyorum :) son hali ile bu hattın açılışı için verilen tarihi baz alarak konuşuyorum, umarım söylemler değişmez.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Nis Prş, 2010 21:26

Şu an kameralardan görebildiğim kadarıyla Cevizli köprüsü altındaki çalışmalarda bir sorun olmalı ki E-5 Kadıköy istikameti tamamen trafiğe kapatılmış ve trafik akışı yanyola verilmiş, daha önce burada söylemiştim herhalde E-5'in Kadıköy yönünde 2 Kartal yönünde 1 şeridi trafiğe bir süredir kapalı idi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Pzt, 2010 22:25

Nisan ayının değerlendirmesini yapalım; Mart ayını 50.011 metre kazı ile kapatmıştık. Nisan ayının son gününde, hatırladığım kadarıyla 51.171 metreye ulaşılmıştı.

Nisan ayında toplamda 1160 metre kazı gerçekleştirildi, günlük kazı hızı ortalaması 38,67 m/gün olarak gerçekleşmiş oldu.

Ekim-2009 : 3072 metre
Kasım-2009 : 1989 metre
Aralık-2009 : 2381 metre
Ocak-2010 : 2023 metre
Şubat-2010 : 2348 metre
Mart-2010 : 1853 metre

performanslarının ardından, keskin bir düşüş bu ayda da kendini gösterdi. Bu ay içinde dikkat çekici bir unsur, Cevizli köprüsü civarında yaşanan sorunlar idi, daha önce E-5'in bir yönde 2 diğer yönde 1 şeridi trafiğe kapatılmıştı, ancak ay sonuna doğru yaşanan bazı ciddi sorunlar yüzünden Kadıköy yönünde yol tamamen trafiğe kapatıldı ve akış yanyoldan sağlanmaya çalışıldı, şu an aynı yönde en sağ şerit hala trafiğe kapalı durumda.

Nisan ayı şahsen benim umduğumdan daha yetersiz bir ay oldu, Mayısda çok daha iyisini beklemiyorum, 52300 civarında bir ay sonu bilançosu normal karşılanabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 22:32

Eh daha önceki bir iniş bir artış istatistiği de bozulmuş oldu böylece, son verdiğin metrajlardan zaten düşüşü görüyorduk, en azından dediğin gibi son 5 km öngörün doğru çıktı fakat sonrasında ki bu düşüş daha önce yazdığım Temmuz 15 gibi bu kazıların bitmesi hedefini bayağı bir saptıracak sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Pzt, 2010 22:36

Esat bey belediyenin haziranda kazılar bitecek söylemi var her ortamda, belediye yine şark kurnazlığı yapıyor. Kastettikleri ana tüp kazılarının bitişleri. Haziran sonu itibariyle ana tüneller bitirilip, geriye kalan tünellerinde istasyon inşaatları kapsamında peyderpey tamamlanacağını düşünüyorum. Sizinde söylediğiniz gibi onların tamamlanması temmuzdan sonraya kesin sarkacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 22:46

Eh bizi ilgilendiren işin toplamı :) ben bu hatta kaynak olarak seni kabul ediyorum :):) bugüne kadar ki tüm rakamsal doğrulamalarda çıkarımlarda bence daha gerçekçi değerler ortaya koymuş oldun, bizim oy ve seçim kaygımızda olmadığına göre doğru yoldayız.

Şu Cevizli deki olayı bir öğrenebilsek, ben geçen kameralardan baktım ama mesajını dikkatli okumamışım Cevizli kameralarına bakmadım, acaba orada öngörülemeyen bir çökme falan mı meydana geldi. Aklıma gelen diğer bir noktada eğer orada istasyon yüzeye yakın ise acaba E-5 in altından geçen bir alt geçit inşaatı nedeni ile mi böyle bir çalışma yapılıyor, bu biraz zayıf bir ihtimal sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Pzt, 2010 23:03

Esat bey ben olaydan sonra bölgeden geçtiğimde köprünün hemen doğu tarafında Kartal istikametinde en sol şeridin çöktüğünü gördüm, çok derin değildi ama bariz şekilde çökme görülüyordu. Daha sonra aynı bölgeden geçtiğimde yolu enlemesine kesen yeni asfat kaplama yapıldığını gördüm, bu kaplama 3+3 yolun tamamında yapılmış, sanki enine bir kazı yapılıp üzeri kapatılmış gibi yani.

Başlık ile birebir olmasa da dolaylı olarak ilgili bir haber.

http://www.ensonhaber.com/gebze-harem-h ... yapti.html
İstanbul'da Gebze-Harem hattında çalışan minibüs şoförleri ihtiyaç duyulmamasına rağmen kendi hatlarına Özel Halk Otobüsü konulduğu için mağdur olduklarını ileri sürerek eylem yaptı.

376 minibüsü bulunduğu Gebze-Harem hattına 1 Mayıs itibarıyla 30 Özel Halk Otobüsü konulduğunu söyleyen minibüsçüler bu sebepten 100 minibüsün çalışamadığını söyledi.
Link bulamadım ama geçenlerde bir haber daha okumuştum, 2010 yılında 4 minibüs hattında toplam 1000 şoförün ehliyetine el konulmuştu, hatlardan ikisi Kadıköy-Pendik ve Gebze-Harem idi.

Sanki yavaş yavaş minibüsçülere baskılar artıyor ve işi otobüs hattı haline çevirmeye çalışıyorlar gibime geliyor.

Eğer minibüslerden tamamen kurtulunabilirse, otobüslerin besleme mantığıyla çalıştırılması işi daha kolay. İBB ÖHO'ların yerini minibüslerden daha kolay değiştiriyor.

He unutmadan söyleyeyim eylemin sebebi 1Mayıs itibariyle çalışmaya başlayan 130Ş Şifa Mahallesi-Harem hattı, 15 dakika aralıklı sefer yapıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 May Sal, 2010 07:51

Şu minibüsçülük bayağı oryantal bir olay. Nereye gitsem, baksam, otobüsler bile en fazla midibüs. Yani, Alanya'daki şehir otobüsleri de midibüs. Bari minibüs değil. Her nedense. Minibüsçülük biraz "başka iş bilmem, direksyona oturiim" mi, yoksa "hatuna ürkek" gösterişi mi, onu da anlamadım. Aslında bilimsel bir araştırma konusu olabilir. Ama, şimdi tabiîki onlar da insan, bu bir. Bazı hatlarda insan şükrediyor, bu iki. Hiç minibüs merakım olmadığı hâlde, geceleri meselâ Acıbadem'den Yenisahra'ya gitmek için minibüsten başka neye binsin insan? Saat bir veya ikide otobüs mobtobüs mafiş. 20 milyonluk şehir ya. Şimdi bu iki düşünceye göre, bu minibüs şoförlerin iyilerini otobüs işltemeciliğine almak olmaz mı diye düşünüyorum. Adamın kullanacağı tabiîki otobüs, körüklü veya çiftkatlı olacağında, herhâlde ya ehliyette ya da kullanım pratiğinde iyileştirme yapmak gerekecek. Ama? İstanbul gibi bir şehirde geceleri onlarca hattın işlemesi gerekir, meselâ bu probleme de bir çözüm bulunabilir. Veya da, elde olan minibüs araçları da kullanabilmek için, bunları (şu an zaten bazen olduğu gibi) gece aracı olarak numaralı hatlara koymayı düşünebilirler. Vs falan filan ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 May Sal, 2010 08:06

Acıbadem'den Yenisahra'ya geceleri E-10 ve 130A hatlarıyla ulaşılabilir, 2 hatta 24 saat çalışıyor...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 May Sal, 2010 08:11

İyi de, durakta beklerken, bunlar geçmiyor(du geçen sene mayısta). Durakta tabelâ olsa, insan tabiîki, he şu ve şu saatte gecer diye bilir, ama o medeniyet bizde yok, olmayacak :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Sal, 2010 09:53

Ya Başar görememişsin koskoca otobüsleri :) minibüse tav olmuşsun işte bırak bu işleri. :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 May Cmt, 2010 23:15

Mayıs ayının ilk değerlendirmesini yapalım; cuma günü itibariyle yani 7 mayıs itibariyle,

Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 63 m
Kazılmış Olan : 51.557 m

mayıs ayına başladığımızda 51.171 metrelik bir gerçekleşme vardı, 7 günde 386 metre kazı yapılmış, yani günlük kazı ortalaması 55,14 metreye çıkmış. Nisan ayında 37,15 m/gün olarak gerçekleşen kazı hızı biraz toparlanmışa benziyor.

Bu arada bugün güzergahtaki izlenimlerimi de aktarayım;

Kartal'da güneyde yapılacak çıkış için şantiye alanı çevresi kapatılmış,

Soğanlık'da istasyonun yarısında yapı yarı yarıya tamamlanmış ancak, kalan kısımda henüz yapı inşası başlamamış.

Hastane'de kazılar sürüyor, kuzey çıkışı için bir de vinç kurulmuş.

Esenkent istasyonu artık sonlanma aşamasında, 2 katı E-5 seviyesinin üzerinde ve muhtemelen önümüzdeki ay burada kaba inşaat tamamlanmış olacak.

Gülsuyu'nda istasyonun batı tarafı tamamlanmıştı, doğu tarafta da muhtemelen önümüzdeki ay iş bitmiş olur. Kuzey çıkışında da hararetli bir çalışma görünüyordu.

Huzurevi'nde kuzeydeki ana yapıda dışarıdan bir çalışma göremedim, ancak güney taraftan bu ana yapıya doğru yaplan tünelin olduğu yerde bir takım çalışmalar görünüyordu, en garibime giden isyason burası benim. Fotoğraf çekecek yer de yok, zaten burada çok fazla da yolcu olmaz gibime geliyor.

Maltepe'de yapının doğu tarafı tamamlanmıştı zaten, batı uçta da iş bitmişti, arada bir boşluk vardı ama E-5 seviyesinden göremedim, buraya fotoğraf için gitmeyi düşünüyorum.

Küçükyalı'da artık dışarıda pek çalışan görünmüyor, yürüyen merdivenler sanki eksilmiş gibi geldi, belkide peron-bilet holü bölgesi arası montaj başlamıştır.

Bostancı'da kavşağın güney doğusunda kazılar sürüyor, güney batıda ise kazıların bitip bitmediğini göremesdim, burada kazıların bu kadar uzun sürmesi benim canımı sıkıyor.

Kozyatağı'nda istasyonun doğu ucunda temel betonu dökülmeye başlandı, batı tarafında ise bir miktar toprak daha çıkacak gibi duruyor, önümüzdeki aya kadar yapı yükselmeye başlar.

Yenisahra-Göztepe-Ünalan üçlüsünde dışarıda pek çalışma yok, hepsinde dışarıda yürüyen merdivenler var. Kameralar genelde çalışmıyor ama arada bazı kamyonlardan malzemelerin falan indirildiğini görüyorum. Bu istasyonlarda işler artık, ince işler. (İnce iş malum argoda karşı cinsle ilgili kullanılıyor burada inşaat sektörüne maledelim lütfen)

Acıbadem'de kuzey çıkışının olacağı yerde kazılar sürüyor, güney çıkışının olduğu yerdeki şaft ise hala aktif, içeride olup bieni ise belimiyorum.

Ayrılıkçeşme'de bir gelişme yok.

Kadıköy'de işler 2-3 ay içinde kaba inşaat anlamında bitecek...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön