ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bizde işçilik maliyetleri düşük olduğundan mı acaba?
başakşehir hattı esenlerle birlikte 26 km toplam 1.1 milyar usd. bölelim 26'ya ne eder? km başına 42 milyon usd gibi bir şey.
birde hattın tamamlanması için maliyetinin 1.5'a çıkabileceği konuşuluyor. (demek ki bakanlığın vereceği 700 kafa buraya gidecek. ibb 850-900 kafa ödemiş. çünkü)
bu 1.1 olan maliyete bağcılar istasyonu dahil değil. onun için 100 kafa eder diyorlar. diğer tamamlanacak işler için falan kabaca 1.5. o zaman maliyet ne olur? km başına 57 milyon usd.
başakşehir hattı esenlerle birlikte 26 km toplam 1.1 milyar usd. bölelim 26'ya ne eder? km başına 42 milyon usd gibi bir şey.
birde hattın tamamlanması için maliyetinin 1.5'a çıkabileceği konuşuluyor. (demek ki bakanlığın vereceği 700 kafa buraya gidecek. ibb 850-900 kafa ödemiş. çünkü)
bu 1.1 olan maliyete bağcılar istasyonu dahil değil. onun için 100 kafa eder diyorlar. diğer tamamlanacak işler için falan kabaca 1.5. o zaman maliyet ne olur? km başına 57 milyon usd.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dediğim gibi burada yapılacak iş tahminimce aç kapa çünkü nerede ise yarısı kadar bir kesimde aç-kapa hazırlığı olarak altyapı deplasesi, binalar ile yol arasında kaldırım kenarında beton enjektesi ve tramvay yolunun deplasesi yapılıyor şu anda, bu maliyetin içine bu tramvay deplasesi de dahil olabilir, bayağı bir yolu tek hatta düşürecekler yeni ray döşüyorlar, bir tanede kısa parkur için armut bölgesi inşa ediliyor ve tabii ki metro inşaatı bittiğinde tekrar o yolun üzerine tramvay hattı yeniden inşa edilecek, bu yüksek olmasında bir etken olabilir, işçiliklere gelince kaba bir tahmin ile konuşacağım ama burada inşaat işçileri 1300-1600 e civarında maaş alır ve artı fazla mesailer, fazla mesai ödenmeyipte istirahat verilsede bir şey fark etmiyor bu seferde adam çalışmadığı gün için maaş almış oluyor, ama bir de şu var fazla işçi istihdamı yapılmaz, yani 1 kişilik işte 2 kişi hayatta çalıştırmazlar. Ama teknik işçiliğin maliyeti daha yüksek, ustalar ustabaşları, ya da mühendislerin maaşları tabii ki daha yüksek hele ki işin içine teknik bilgi gerektiren ve sorumluluk gerektiren işler girerse, malum orada bir kompresör patlarsa mesela o kompresörün sorumlusu mühendisi oyarlar, çok sorumluluk çok para
Ama bu kazı TBM ile yapılacaksa ona bir şey diyemem ki dediğim gibi sanmıyorum, merak ettim geçen açılan şu hat kaça mal olmuş ona bakacağım çünkü o yüzeysel metro idi çoğunlukla da viyadük üzerinde gidiyor bakalım o kaça mal olmuş.
Şimdi baktım 2009 yılında U2 hattının yaklaşık 5 km lik uzatması için 125,5 milyon euro kaynak aktarılmış, dediğim gibi bu hat çoğunluk ile viyadük üzerinde gidiyor ve 6 istasyon inşa edildi bir de ilave olarak ana garaj sahasına bağlantı yolu. Ama 2010 bütçesinden ne ayrılmış onu bulamadım. Bir başka bilgide ise 4. faz olarak adlandırılan U1 ve U2 nin 15 km lik toplam uzatması için 1,85 milyar euro kaynağın 2007 yılında ayrıldığı bunun yarısının Viyana şehri belediye yarısınında Viyana eyalet yönetimi tarafından karşılanacağı belirtilmiş. Neyse konuyu çok dağıtmayayım bilgi ve karşılaştırma olarak bulunsun istedim.

Şimdi baktım 2009 yılında U2 hattının yaklaşık 5 km lik uzatması için 125,5 milyon euro kaynak aktarılmış, dediğim gibi bu hat çoğunluk ile viyadük üzerinde gidiyor ve 6 istasyon inşa edildi bir de ilave olarak ana garaj sahasına bağlantı yolu. Ama 2010 bütçesinden ne ayrılmış onu bulamadım. Bir başka bilgide ise 4. faz olarak adlandırılan U1 ve U2 nin 15 km lik toplam uzatması için 1,85 milyar euro kaynağın 2007 yılında ayrıldığı bunun yarısının Viyana şehri belediye yarısınında Viyana eyalet yönetimi tarafından karşılanacağı belirtilmiş. Neyse konuyu çok dağıtmayayım bilgi ve karşılaştırma olarak bulunsun istedim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Başkan HT Bloomberg Tv'de Ulaştırma Bakanlığının devraldığı iki projenin olduğunu söyledi, bunlardan bir tanesi İncirli-Beylikdüzü. Diğer hattın ise Kirazlı-Bakırköy arasındaki 9 km'lik kısım olduğunu söyledi. İnşa halindeki Kirazlı-Başak kısmının 2011'de hizmete gireceğini söyledi ama devredildiği ile ilgili bir bilgi vermedi, neler oluyor anlayan var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla ben bir şey anlamadım, gazetelerde devr aldı diye bahsedilen, belediye ağzı ile yazılan çizilen Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir ve Kirazlı-Bakırköy değil miydi ya? Köprünün altından çok su da akmadı henüz
boşu boşuna metrobüs yapmayalım diye UBAK ı katakulliye getirip beylikdüzünü araya mı kattılar?

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Orada vardı biliyorum okumuştum, zaten bana göre de yapacaksa UBAK yapsın, İBB daha merkezdeki işlere baksın derim ama Hakan' ın bahsettiği şekilde bir ifade doğal olarak diğer işlere ne oldu diye sormayı gerektiriyor, acaba onlar kesin olacak o yüzden Başkan o anda unuttu ya da bahsetme gereği duymadı mı, bilemiyoruz ki. 

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
UBAK hepsine hemen başlamayacak bence. sadece gündemine aldı. zamanı gelince başlar. ama inşaatı devam eden hattı devralır yakında. diğer 2 hat yani kirazlı-bakırköy ve beylikdüzü de bakanlığın sırasına girer. iyi mi oldu kötümü yakında anlarız ama öncelik yarım işin bitmesi. diğer 2 hat zamana yayılır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kötü olacağını sanmıyorum, sadece belediye gelirin bir kısmını geri ödemede kullanacağı için yük yine işletmecinin sırtına binecek olacak başka bir şey yok, o açıdan kötü olur ama vatandaş olarak bizi etkileyen büyük bir değişim olmaz, bilet fiyatları dışında 
Ben de her halukarda Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir in bitirilmesi için öncelikli devralınacağını düşünüyorum,

Ben de her halukarda Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir in bitirilmesi için öncelikli devralınacağını düşünüyorum,
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38