Benım bildiğimde oyle ..O Hat uzerinde sinyal çalışmaları başlamadı dıye bılıyorum Bunun sebebıne gelırsek yuklenıcı fırmalar daha çok Kirazlı-Başakşehir ve Guneysanayı - Olimpiyat arasındakı istasyonları hızlı bıtırmenın derdınde.Şuan en fazla iş olan İstasyonlar 1-Bağcılar 2 - Menderes 3 - Çİn Çİn istasyonları burada diğer ıtasyonlara oranla yavaş ilerleme sağlanmakta..Dolayısla Otogar - Kirazlı hattından ziyade diğer tarafı bitirmenın peşindeler..benım anlamkta zorlandıım konu ise butun hattı aynı anda açma fikrinı hala nasıl soylebiliyorlar arada barız farklar var ..belkide onumuzdekı aylarda tamamen bu istasyonlar çalışırlar ve arayı kapatırlar..Bunun başka açıklaması gelmıyor aklıma..ek olarak otogar-kirazlı arasında hiç bir sinyal çalışması başlamamış.
ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok teşekkürler, bu sayede kafamdaki şaft alanının yanlış olduğunu görmüş oldum. İlk zaman hatırlarsanız bu okulun önü değil de karşı taraftaki boşluk/park olan alanın orada şantiye çalışması yapılmıştı, bu sebeple ben hep oradan bir kazı yapılacağını düşünmüştüm, yani tünel istasyon tipi olacağını ve NATM ile erişim tünelleri açılarak istasyona inileceğini/çıkılacağını düşünmüştüm ama sanırım aç/kapa yöntemi ile inşa edilecek, keşke bu çerçevede Bağcılar meydandaki trafik düzenlemesi içinde bir çalışma yapılsa ve Parseller istikametindeki yol İstanbul Caddesiydi ismi alta alınsa idi.
Gerçi o meydan ile ilgili başka bir proje vardı, bir yer altı çarşısı yapılması gibi ama o da bir türlü hayata geçmedi.
Bir de bu kadar zaman geçmesine rağmen hala Menderes ve Çinçin istasyonlarında bu kadar iş kalmış olmasını anlayamıyorum, özellikle Çinçin yani Üçyüzlü istasyonunda çok uzun zamandır çalışılıyordu, bu geçen 4 yıl içinde o istasyon hala bitmedi ise bu hatta hiçbir şey yapılmamış demektir.
Gerçi o meydan ile ilgili başka bir proje vardı, bir yer altı çarşısı yapılması gibi ama o da bir türlü hayata geçmedi.
Bir de bu kadar zaman geçmesine rağmen hala Menderes ve Çinçin istasyonlarında bu kadar iş kalmış olmasını anlayamıyorum, özellikle Çinçin yani Üçyüzlü istasyonunda çok uzun zamandır çalışılıyordu, bu geçen 4 yıl içinde o istasyon hala bitmedi ise bu hatta hiçbir şey yapılmamış demektir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu sonunda Yenikapı-Aksaraydan gelen hat olacak, değil mi? Hani biz hep LRT falan diyoruz, M1 şebekesi. Şimdi bu peronlar ve istasyonlar ne gibi bir yolcu yüküne göre inşaa edilmiş? Emniyet ve eski Ulubatlı metro istasyonları gibi küçük mü, yoksa baştan daha uzun peronlu, iki girişli mi? Var mı öyle bir düşünce
eski M1 şebekesini biraz »büyütmek« gibilerinden? (Esat, Almancası »aufbohren«, belki duymuşundur, düşündüğüm o yani).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım 100 ya da daha fazla sefer buna cevap verdim, tekrar vereyim. Öyle bir düşünce YOK, vardı ama olmayacağı ETÜD edildi, hani çok meraklısın ya ETÜD e, ha işte onun etüdü yapıldı olamayor, o yüzden öyle gereksizcesine uzun bir perona gerek yok, ha kaç girişli olur bilemem, bana göre Yenikapı'daki istasyonun en az 2 girişli olması gerekir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili bir bilgiyi paylaşayım dün Mehmet'in sitesinde gördüm ama orada giriş yapamadığım için yazamadım. Bu hat yani Otogar-Kirazlı arasındaki bölüm için temel atılma tarihi 2001 yılıdır, ben bunu daha öncede belirtmiştim tam tarih konusunda emin değildim ama dün buldum, hatta bir iki fotoda buldum cd lerimde, temel atma töreni 17 Mart 2001 de yapıldı, o gün büyükte bir organizasyon düzenlemiştik, Ulaşım A.Ş. nin bahçesindeki törene halkta katılmıştı, akabinde çalışmalara başlandı hızlı bir şekilde daha önce yapılmış olan depo bağlantı yolları kaldırıldı, yeni bir duvar inşa edildi yol tarafına fore kazıklar çakıldı ve içeriden çok büyük hafriyat çıkartıldı, yani ikinci temel atma töreninden sonra tbm nin kurulduğu alan aşağı yukarı tünel aynasına kadar zaten açılmıştı, sonra birden iş kesildi bu konu ile ilgili çeşitli şeyler söylendi ama hepsi sözlü anlatımdır kanıtı olmadığı için dile getirmiyorum ama genel olarak o dönemdeki ekonomik krizler ile inşaat malzemesi fiyatlarına gelen artışları yüklenici işe eklemek istedi ve kabul edilmedi diyelim ve iptal edilip tekrar ihale edilmiş, benim bu tekrardan haberim bile yoktu
zaten ikinci temel atma törenide ben yıllık izinde iken yapılmıştı geldiğimde ceeee olmuştum 


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Bağcılar'daki metro inşaatı ile ilgili sn resimleri buraya yüklüyorum. Umarım faydalanırız.
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 140541.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... 140459.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 140241.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 140230.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... 140225.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 135615.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 140541.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... 140459.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 140241.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 140230.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... 140225.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 135615.jpg