
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Daha önce Göztepe-Yenisahra arasında E-5'in orta şeridinde kocaman bir çukur oluşmuştu, daha sonra Maltepe istasyonunun hemen yanında E-5'in en sağ şeridi çökmüştü. Cevizli'de herhangi bir sorun görülmedi şu ana kadar ama daha önce de aynı noktada yol daraltılmıştı ve benzer şeyler yapılmıştı. Yine yapıyorlar, umarım hat açıldıktan sonra bir sorun görmeyiz, ne oluyorsa şimdi olsun...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20100415/Is ... hedefi.php
test sürüşlerine başlamak için 2011 ortası denilmiş, tabi burada şu var araç imalatı yılbaşında başladı desek sene sonunda teslimatlar başlasa yıl ortasında testlerin başlaması normal diye düşünüyorum.
Hep aynı sözler ama en azından gazetenin tarihi yeniHaliç Metro Geçiş Köprüsünün yapımına da başladıklarını anımsatan Topbaş, Kartal–Kadıköy hattında çalışmaların hızla sürdüğünü anlattı.
Yıl sonunda bu hattın inşaatının biteceğini ve test sürüşlerine 2011 yılının Haziran ayında başlanacağını bildiren Topbaş, ''Hattın toplam maliyeti vagonlar dahil 1 milyar 550 milyon dolar. Bu hatta en gelişmiş sinyalizasyon sistemini kullanacağız. Bu hatta 1 milyon yolcu bekliyoruz'' diye konuştu.
Yaklaşık 22 kilometrelik bu hattı, Kaynarca'ya kadar 4,5 kilometre daha uzatacaklarını belirten Topbaş, projeye Yakacık, Pendik, Kaynarca istasyonlarını da ekleyeceklerini kaydetti. Topbaş, metronun Sabiha Gökçen Havaalanına uzatılması için proje çalışmalarının sürdüğünü bildirdi.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence mümkündür, zaten araçların gabari testleri için bir setin tamamlanması yeterli, yani hatta ray döşeme işlemleri bitmiş ise ve 1 set tamamlanmışsa gabari testi rahatlıkla yapılabilir, geriye kum yüklü olarak araçların yük testi ve klima testleri kalıyor, klima testi için araçların hatta çıkması gerekmiyor bildiğim kadarı ile ama yük testi hatta yapılıyor.
Tabi şimdi bu bir tahminden ibaret olacak ama 2011 yıl başı itibari ile araç teslimatlarının başladığını düşünürsek bir kıyas yapmak lazım Alstomların teslimat süresi ile. Bu kıyasa göre tahmini bir teslimat süresi belirleyebiliriz. Benim tahminim yıl ortası denme nedeni de araç teslimatı ile ilgili durum zaten, Haziran'da başlansa 6 ayda biteceğini düşünüyorum rahatlıkla, hatta bu arada bir bizim menşur "yolculu deneme seferi" de patlatılabilir
denek lazım bedava taşıyacaz gibi 
Tabi şimdi bu bir tahminden ibaret olacak ama 2011 yıl başı itibari ile araç teslimatlarının başladığını düşünürsek bir kıyas yapmak lazım Alstomların teslimat süresi ile. Bu kıyasa göre tahmini bir teslimat süresi belirleyebiliriz. Benim tahminim yıl ortası denme nedeni de araç teslimatı ile ilgili durum zaten, Haziran'da başlansa 6 ayda biteceğini düşünüyorum rahatlıkla, hatta bu arada bir bizim menşur "yolculu deneme seferi" de patlatılabilir


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi kabaca bir göz attımda Alstom Metropolislerin ilk gelişi ile ilgil haberi 1 Kasım 2008 de girmişiz
eh hadi bunun sonuna da 1 Mart 2010 diyelim. 15 ay yapıyor 80 aracın teslimi, CAF ın teslimatları nasıl acaba Alstom ile bu konuda özellikle tramvaylarda sorun yaşandı mesela, eğer CAF prototip testlerinde sorun yaşamaz ve gecikmeye sebep olmazda periyodunda teslimata başlar ise yine de 1 yıl sürer bu kadar aracın teslimatı, zaten şartnamede öyle bir madde vardı galiba? Yani en iyi ihtimal ilk araç bu sene Haziran'da gelse önümüzdeki yıl Haziran' a kadar tüm setler tamamlanır, testlere öyle geçilir ve kesin 2011 sonunda açılış olur diye düşünüyorum.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Kadıköy-Kaynarca Metrosu [M6] 1.Etap İn
İşin süresi zaten 4 yıl mış, zaten işletme içinde 2011 sonu gibi deniliyordu, yani görünen o ki şu anda bir sapma yok. Daha önce Hakan ın belirttiği gibi Yenisahra' da yürüyen merdiven montajı başlamış bunun yanında 3 istasyonda da elektrik ve mekanik tesisat inşaatına başlanmış bile yani bir taraftanda inşaatın ince işleri yapılıyor, aldığım bilgiye göre hattın Ünalan - Kartal arası seçime yetiştirilmek isteniyormuş, bu konu ile ilgili fazla irdelemedim ama acaba Kadıköy kesiminin daha geçe kalması söz konusu olabilir mi, ya da tam olarak ne çıkartmalıyım kestiremedim açıkçası. Kaynarca' dan sonrası için söylenenlerin halen muğlak olduğu gibi bir gerçek var, yani SGH ya bu hat mı bağlanacak, başka bir hat Marmaray dan başlayıp bu hattı kesip mi SGH ya gidecek işin bu tarafları henüz net değilmiş. Bakalım ara sıra bir şeyler öğrenirsek paylaşmaya devam.Mehmet Kasım yazdı:http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/IhaleVeIlan ... aleId=9267
İHALE TARİHİ : 25 ARALIK 2007
İŞ SÜRESİ : 4 SENE
KAPSAM : İNCE İŞLER
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Ünalan-Kartal şeklindeki bir işletmenin trafiğe en ufak bir faydası olmayacaktır. Bu hatın yolcu taşımasının tek yolu var o da daha önce benim uzun uzun anlattığım İETT hatlarının kısaltılması ve iptal edilmesidir. Tabi en başta minibüslerin. Ünalan'dan batıya geçemeyecek olan metro, İETT hatlarının da değişmeden aynı kalacak olması sebebiyle çok az yolcu taşıyacaktır.
Ben İBB'nin yerinde olsam, ne yapar eder Kadıköy istasyonunu yetiştiririm. Acıbadem ve Ayrılıkçeşme o kadar önemli değil, O bölgeleri pas geçer ve son istasyona ulaştırırdım. İşte o zaman iş hedefine ulaşır. Gördüğüm kadarıyla Kadıköy istasyonunda işler kötü gitmiyor, 1 tanesi dışında tüm giriş-çıkış yerlerinde az veya çok çalışma var, istasyon zaten Top-Down denilen bir yöntemle yapılıyor, Türkçe Baş-Aşağı desek nasıl olur? Kolonları önce yapıyorlar, oradan aşağı doğru iniyorlar, ilginç bir yöntem yani.
Kadıköy'ün yetişmemesi için bir sebep yok, arada 2 istasyon açılmamış olsa Kadıöy-Kartal mesafesi 25 dakikaya iner, millet metroya binmek için can atar...
Ben İBB'nin yerinde olsam, ne yapar eder Kadıköy istasyonunu yetiştiririm. Acıbadem ve Ayrılıkçeşme o kadar önemli değil, O bölgeleri pas geçer ve son istasyona ulaştırırdım. İşte o zaman iş hedefine ulaşır. Gördüğüm kadarıyla Kadıköy istasyonunda işler kötü gitmiyor, 1 tanesi dışında tüm giriş-çıkış yerlerinde az veya çok çalışma var, istasyon zaten Top-Down denilen bir yöntemle yapılıyor, Türkçe Baş-Aşağı desek nasıl olur? Kolonları önce yapıyorlar, oradan aşağı doğru iniyorlar, ilginç bir yöntem yani.
Kadıköy'ün yetişmemesi için bir sebep yok, arada 2 istasyon açılmamış olsa Kadıöy-Kartal mesafesi 25 dakikaya iner, millet metroya binmek için can atar...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmiyorum ben bana gelen bilgiyi aktardım, tabii ki Kadıköy' ün açılmasını İBB de ister, Kadıköy bu işin kaymağıdır, gün ola devran döne belki o zamana kadar başka şeyler düşünülür ve yapılır. Otobüsler ile ilgili düzenleme gerekliliğine tabii ki katılıyorum ama bu bence hat tamamen açıldıktan sonra yapılmalı diye düşünüyorum.
Top-Down tekniğini isim olarak yeni duydum ama bahsettiğiniz sistemi biliyorum sanırım fakat benim bildiğim sistemde inşaat yine aşağıdan yukarı yapılıyordu. Bu da bir Aç-Kapa tünel tekniği, sadece derinliği çok fazla olan ya da Kadıköy veya Üsküdar gibi ciddi su basıncı tehdidi altındaki istasyon yapılarında kullanılan bir teknik. Önce istasyonun yan duvarları inşa ediliyor buna istasyon kutusu diyorlar, fakat bu kutuları desteklemek için uzun duvarlar arasına da kolonlar inşa ediliyor, daha sonra binanın içi aşağıdan yukarı doğru yapılıyor, her kat çıkışında o katın bitimindeki kolonlar kesilerek kaldırılıyor, demek ki tersten yapılanı da varmış
Top-Down tekniğini isim olarak yeni duydum ama bahsettiğiniz sistemi biliyorum sanırım fakat benim bildiğim sistemde inşaat yine aşağıdan yukarı yapılıyordu. Bu da bir Aç-Kapa tünel tekniği, sadece derinliği çok fazla olan ya da Kadıköy veya Üsküdar gibi ciddi su basıncı tehdidi altındaki istasyon yapılarında kullanılan bir teknik. Önce istasyonun yan duvarları inşa ediliyor buna istasyon kutusu diyorlar, fakat bu kutuları desteklemek için uzun duvarlar arasına da kolonlar inşa ediliyor, daha sonra binanın içi aşağıdan yukarı doğru yapılıyor, her kat çıkışında o katın bitimindeki kolonlar kesilerek kaldırılıyor, demek ki tersten yapılanı da varmış

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Dün gördüğüm kadarıyla Yenisahra'da yürüyen merdivenlerden bir taesinin montajı gerçekleşmiş, ayrıca Küçükyalı'da da yürüyen merdivenlerin istasyon bölgesinde beklediğini gördüm.
Bugün elime geçen bir bilgiye göre ise şu ara Ünalan ve Göztepe'de iç yapıdaki bazı çelik döşeme işleri ile uğraşılıyormuş...
Bugün elime geçen bir bilgiye göre ise şu ara Ünalan ve Göztepe'de iç yapıdaki bazı çelik döşeme işleri ile uğraşılıyormuş...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim verdiğim bilgi ile de örtüşüyor, zaten Yenisahra' yı daha önce fotoğraflamıştın orada zaten ym ler için bir çalışma olduğunu görmüştük. 2-3 istasyonda da elektrik ve mekanik bazı çalışmaların başladığı bilgisi vardı o zaman bunlarda senin verdiğin bilgiye göre Ünalan ve Göztepe istasyonları yani hattın batı ucundan bazı çalışmalar başladığını teyit etmiş olduk.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
26 Nisan İtibariyle;
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 22 m
Kazılmış Olan : 50.977 m
27 Nisanda 51 km tamamlanmış olacak, büyük ihtimalle de ay sonunda son 5 km lik kazılara geçilecek.
Nisan ayı son 1 yıllık süreçte belkide en düşük kazı hızının görüldüğü ay oldu. Günlük ortalama kazı hızı 37,15 m'ye kadar düştü. Bu ortalama şubat ayında yaklaşık 85 metre idi.
Neyse bu hali ile bile ayda 1 kilometrenin üzerinde kazı gerçekleşiyor, aynı kazı Aksaray-Yenikapı arasında gerçekleşebilseydi, bugün İstanbul ulaşımı çağ atlamış bile olabilirdi...
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 22 m
Kazılmış Olan : 50.977 m
27 Nisanda 51 km tamamlanmış olacak, büyük ihtimalle de ay sonunda son 5 km lik kazılara geçilecek.
Nisan ayı son 1 yıllık süreçte belkide en düşük kazı hızının görüldüğü ay oldu. Günlük ortalama kazı hızı 37,15 m'ye kadar düştü. Bu ortalama şubat ayında yaklaşık 85 metre idi.
Neyse bu hali ile bile ayda 1 kilometrenin üzerinde kazı gerçekleşiyor, aynı kazı Aksaray-Yenikapı arasında gerçekleşebilseydi, bugün İstanbul ulaşımı çağ atlamış bile olabilirdi...