ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Cum, 2010 22:47

Valla işin idari ya da kanuni yanını bilmiyorum ama işte tipik siyasetçi ağzı, yani üstü kapalı olarak "bakın biz olmasak ilçe belediyeleri size çivi çakmaz" demek istiyor, ve evet bunu sürekli tekrar ediyor bende çok rahatsız edici buluyorum, bu bana göre başka siyasetçilerin yaptığı, bana oy vermezsen öcüler gelir ile aynı klasmanda bir söz ve bakış açısı, Kadir Topbaş gibi başkanlığı döneminde iktidar partisi ile aynı partiden olma şansını yakalamış ve bunu da sonuna kadar fırsata çevirmiş bir başkan bu sözlerin arkasına sığınmamalı, yani elinden geleni yapmışsın, zaten hizmeti vermişsin bu şehre bu sözlere gerek yok.
Hakan yazdı:Gelelim metro vagonlarını depolayacakları yere; 18 metre çapında dediğine göre ben oraya çember şeklinde 4+1 bir ev yaparım. Madem yükseklik 12 metre buda 4 kata denk gelir, mis gibi bir köşk yapılabilir ama kusura bakmasınlar içine 1 tane bile metro dizisi sığmaz...
Valla ben yükseklik ile alakasını çıkartamadım :) 12 metre üst üste 2 dizi sığar anlamında mı ne :) başkan şöyle hesaplıyor herhalde, bir araç genişliği 3 metre, 18/3=6 vagon, ama altı vagon az :) Bu Başar' a göre bir dizi bile değil :P İşte ben buna daha çok kızıyorum, bu kadar metro işi yapmış bir başkan hala vagon diyor, vagon ne? Doktor bu ne? Set, dizi, ne bileyim uydur bir şey ama vagon deme ya, hadi katener direkleri olmasın dediğin gibi kıtı kıtına sok 6 dizi sana 48 vagon yapar, bak daha büyük bir sayı. Sayın Başkanım yalvarıyorum şu basın metinlerini, konuşmalarını kim yapıyorsa o arkadaşı gönder, lütfen.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Nis Cmt, 2010 09:55

Hm, ben şimdi vagon deyi pek o kadar sakıncalı bulmuyorum. Dizi dersen hemen herkes Hababam Sınıfı sanır.

Şu il ve ilçe salatası Türkiye'ye hass. Genel olarak aslında işlevini de görüyor da, hakikaten büyükşehircilik hissi yok. Yani semt, mahalle vs. Mahalle deniyor da, mahalle veya semt yeterince önem taşımıyor. Aslında (İstanbul'da) ilçe semt olmalı, ama Çatalca semt değil tabiîki ... Beykoz bile sırf semt olarak biraz büyük ama neyse. Ben de artık Şile'yi 34980 İstanbul olarak tanımlıyorum, ama gel gelelim işte posta kod sistemi de yok. Neden yok? Çünkü işte o his yok. Semt hissi yok. Ki Şile de hâlâ bayağı kırdan sonra gelen uzakça bir yer, geçen sene gittim. Ama madem bir şehir böyle ise, o zaman semtleştirilmeli, semt numaraları gerek. Ne bileyim, Fatih 1, Beşiktaş 3, Kadıköy 5 falan gibi olmalı. Ve yine bunu postakodlarında da kullanabilirlerdi. Üçüncü haneye bakarsak zaten Fatih 0 oluyor (bu olmadı pek), Üsküdar 6 ve Kadıköy 7. Şişli de 3. Eh işte ... Ama olmuyor tabiîki, çünküüü ... tataaa ... sistemmm yohhh. Ya, hep evire çevire şu olmayan sistemlere gelip varıyoruz. Tarmvay, metro, postakodu, banka, su hesabı, kaldırım, durak, hat ... hepsinin paydası ne? Sistem.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Nis Cmt, 2010 16:53

Resim
Resim

Gülsuyu istasyonunda kaba inşaat %80 seviyelerine ulaşmış durumda.İstasyonun batı tarafı tamamen bitmiş doğu tarafta ise son katın üstü kapatılacak. İkinci fotoğrafta otobüsün hemen sağ tarafında görünen yerdeki dozer kuzey giriş-çıkışını kazıyor. Oradaki giriş çıkış çok iyi bir konumda.

Sol tarafta görünen kültür merkezi CHP'nin tarihinde ilk kez bir yere Atatürk isminin verilmesini reddettiği yer, yani Türkan Saylan Kültür Merkezi.

Nerelerde giriş çıkış olacaktı ben hatırlayamadım, onuda tekrar hatırlamış olalımResim

Güneyde de zaten 1 giriş çıkış varmış, oda şu an beton-kalıp işlerinin devam ettiği ksıma tekabül ediyor.

Bu istasyon çok yoğun istasyonlardan biri olmaz amadaha önce burada da paylaştığım gibi bazı İETT hatlarının son noktası olarak tasarlanırsa gayet işlek olabilir.

Beleyip ne olacağını göreceğiz, bu arada Esat bey ben parti ismi kullandım eğer bunun bir sakıncası varsa icabına bakıverin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Nis Cmt, 2010 17:06

Evet bu hattın E-5 e paralel olması nedeni ile istasyon konumları erişim anlamında aslında çok iyi, tabi bu erişim yaya erişimi değil ama başka toplu ulaşım araçları ile bu istasyonlara iyi bir entegrasyon sağlanacağını umuyorum, bu anlamda pek çoğu iyi yerlere konumlanmış. Peki bir şey soracağım bu istasyonda 2 giriş tasarlanmış sizce az değil mi? Tamam şu anda kapasitesi düşük görülüyor olabilir ama ya dediğiniz gibi bir otobüs planlaması yapılırsa, ya da daha ileride ne olacak? Çünkü biz zaten çok geniş metro girişleri inşa etmiyoruz, zaten yer altı hattı olduğu için buna çok fazla imkanda olmayabilir, ama bu açık mantıklı başka noktalara da girişler inşa edilerek giderilebilirdi diye düşünüyorum, mesela o istasyon konum resminin sol alt tarafındaki yerleşim yerinin hemen önünde bir giriş çıkış iyi olmazmıydı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Nis Cmt, 2010 17:15

Bilmiyorum ki Esat bey aslında, tüm istasyonların tüm giriş-çıkışlarından 2030 yılında girecek ve çıkacak insan sayısına kadar hesaplandı, bende de var doküman ama çok aramam lazım. Aynı şekilde tüm istasyonlarda hesap var, ayrıca pik dediğimiz en yoğun saat aralıklarında da ayrıca hesap var. Belki dediğiniz gibi daha fazla giriş de olabilirdi ama ben bu istasyon için yeterli diye düşünüyorum, çünkü hemen doğu ve batı tarafında 1km mesafelerde diğer istasyonlar var ayrıca güney tarafında 20 dk yürüme gerektirmeyecek mesafede banliyö hattı var.

Ben kafamda canlandırırken hep Mecidiyeköy'de tam meydandaki girişi, Taksim meydandaki girişi canlandırıyorum. Orayla kıyasladığımda burada daha fazla girişe gerek yok diyebiliyorum. Ama mesela Kozyatağı'nda 5 giriş-çıkış yeri yapılıyor ve daha azı yetmeyebilirdi.

Neyse unutmadan cuma itibariyle kazı rakamlarını da yazayım.

Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 52 m
Kazılmış Olan : 50.111 m
Kalan Mesafe :6.025 m

Nisan ayının ilk 2 günü gayet rahat geçmiş, pek kazı olmamış gibi görünüyor ama 48+52 gerçekleşen 2 günlük kazının daha hızlanacağı ile ilgili bir tereddütüm yok...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Nis Cmt, 2010 17:25

Tabi ki şimdi ben istasyonun tam konumunu çıkartamadığım için yanlış konuşuyor olabilirim, bende bir ara bu hattın lrs den metroya dönüşümü ile ilgili bir evrak okumuştum orada dediğiniz gibi kapasite hesaplarının yeniden yapıldığı yazıyordu ve muhakkak detaylıdır yani bu anlamda işe çamur atmaya kalkmıyorum zaten :) Aslında ben pek çok istasyonun bir Taksim ya da Aksaray kadar yoğun olmasını beklemiyorum, hani resimlerdeki girişlere bakınca bana çok geniş görünmediler o sebeple böyle bir algıya kapılıyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Nis Cmt, 2010 18:21

Gülsuyu' hakkındaki evrağı bulamadım, ya yok ya da ben bulamadım ama örnek olsun diye Küçükyalı istasyonu hakkındaki bazı hesapları göstereceğim.

Resim
Resim

Resim
Resim

Resim
Resim

Resim
Resim

Resim
Resim

Resim

Resim

Merdiven basamaklarının genişliği-yüksekliğinden, tuvaletlerin alafranga-alautrkamı olacağı kapılarının ne tarafa açılacağına, turnike sayısından, tünel genişlik yüksekliklerine kadar her şey yukarıda.

Alt tarafta da bazı hesaplanmış bilgiler var, her şey o bilgilere göre tasarlanıyor.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Acil bir durumda yürüyen merdivenlerden biri bozulsa bile peronlardan 341 kişi her dakika dışarı çıkabiliyor.

Ne bileyim daha o kadar çok bilgi var ki, bunların pratikde çok önemi olduğunu göremeyebiliriz ama gerçek hesaplar bunlar. Bazılarına sıkıcı gelir böyle şeyler ama ben seviyorum zaten galiba bu yüzden mühendis oldum. Her şeyin inciğine boncuğuna kadar hesap yapabilmek güzel...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Nis Cmt, 2010 23:44

eh hocam işini seviyorsan ne güzel işte :) gerçekten çok detaylı dökümanlar, bunlar için ayrıca teşekkür ederim, evet en son resimde gördüğümüz kadarı ile dakikada 341 kişi iyimidir kötümüdür bilemiyorum açıkçası, yani şimdi mantıken yapacağım yorumlarda yol gösterici olmayacaktır, daha çok BENCE olacaktır :) ama yine de yapmazsam çatlarım, bence buradaki 1dk ifadesini küçümsememek lazım, oldukça uzun bir süre, isterseniz süre tutun, benim bildiğim kadarı ile bir aracın istasyonda durup yolcu alma süresi 20 sn. dir, bunun üstü ekstradır, tamam kalabalık saatte daha çok sürebilir, düşünün bir araca insanların inip bindiğinin 3 katı bir sürede istasyonu boşaltmaktan söz ediyoruz?

Aslında benim düşüncem öğlen saatinden insanların kaç dakika da peronu terk ettiğinden ziyade ekstrem durumlar, bu yüzden biraz konunun üstüne gittim, aynı anda iki dizinin peronda olduğu ve bu iki dizi insan ile bekleyenlerin istasyondan tahliye edilmesinin gerektirdiği bir durumda ne olur? Nerden baksak pik saatte hattın da dolu işlediğini düşünürsek 2500 civarında insan demektir, ve bu hesapla bu insanların istasyonu terk etmesi 8 dk gibi sürecektir, işte acaba güvenlik kriterlerine göre bu rakam yeterli mi ben bunu merak ettim. Ve tekrar belirtiyorum tabii ki bu işlerin hesaplandığına şüphem yok, yani biz pek çok konuda eleştiri yapıyoruz bazende çok yüzeysel olabiliyoruz(m) belki, ama merak edip sorgulamakta da fayda görüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Nis Pzr, 2010 00:01

Yalnız burada dikkat çekmek istediğim şey bu sayı peronlardan, bilet holüne aktaraılan kişi sayısıdır. Perondan bilet holüne yalnızca tek çıkış yeri var ve orada da yürüyen merdivenin çalışmadığı düşünülerek hesap ediliyor. Bilet holünden dışarıya 3 farklı giriş-çıkış yeri daha var. Asansörler bu hesabın tamamen dışında.

2 metro aynı anda yolcularını getirdiği durumu hesaplamışlar. 2030 yılında hattın en yoğun olduğu 15 dakikalık zaman diliminde Kaynarca yönüne giden metrodan 988, Kadıköy yönüne giden metrolardan ise 1587 kişi inecek ve dışarıya çıkacak. 2575 kişi 15 dakika içinde dışarı çıkacak, 2 dk aralıklar ile bu vatandaşların üst katlara yönlendiğini düşünürsek 2575/(15/2)=343 ediyor.

Tam olarak en yoğun saatte, 2030 yılındaki duruma göre hesap yapılmış. Kötünü kötüsü o dakikalarda acil durum olur ve aynı anda yürüyen merdivenler bozulursa o insanların hepsi dışarı çıkabilecek. Bu ihtimal çok düşük ama tam olarak ince hesaplar yapılmış. Gerçi bu hesaba göre 2 kişi çıkamamış oluyor ama o herhalde yuvarlamalardan kaynaklanıyordur...

Tüm bunların dışında, malum daha bu hafta içinde Rusya'da metroda intihar saldırıları oldu, orada nasıl bir istasyonda patlama olduğu için hemen metro sistemi durdurulup tüm diziler oldukları yerde bekletildiyse, acil durumlarda 15 dakika boyunca metro dizileri trafiğini sürdürmeyecektir. Tüm kötü senaryoların aynı anda olduğu bir günü Allah İstanbul'lulara yaşatmasın inşallah, umarım her şey olması gereken gibi yapılıyordur. Benim açıkcası çok tereddütüm yok ama gelecekte bir gün yanılmış olmayı asla istemem...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 00:11

Hesaplar ileriye dönük olması güzel tabii ki, ve verdiğiniz örnek gibi bir durumun hiçbir yerde yaşanmasını istemem, ama her zaman için risk vardır ve zaten acil durumlarda asansör ve yürüyen merdivenler bildiğim kadarı ile devre dışı bırakılmaktadır, yani zaten bu hesaplamalara dahil edilmemeleri ya da ediliyor ise orada yazdığı gibi durdurulmuş yürüyen merdiven olarak dahil edilmesi gerekir, dökümanda ayrıca dikkat ettiğim nokta bir çıkış merdiveni genişliği için 550cm yazıyordu, yani 5,5 metre ama aşağıdaki hesaplarda daha dar merdiven genişliği yazılmış dolayısı ile zaten amaç boşaltım ise tasarımda ters huni ya da delta dağılımı gibi bir şekilde söz konusu, aşağıdan hızla gelen kalabalık yukarıda genişleyen alanda daha rahat hareketle ve daha çabuk dışarı çıkacağı için arkada kalan dar alanda yığılma olmayacaktır, en azından prensipte bu böyle.

Yanlız ya dün ya da bugün okuduğum bir haberde Rusya' daki olay sonrasında olay olan haricindeki metro hatlarında işletmenin durdurulmadığı, bu konuda tereddütte kaldıklarını ama insanları daha çok paniğe sevk etmemek ve metro yolcusunu yollara dökerek daha büyük bir kaosa sebep olmamak (gibi) bir sebep ile işletmenin devam ettirildiği yazıyordu, kaynakta işletmenin bir yetkilisiydi, tabi bu benim gazetede okuduğum ne kadar doğru bilemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 02:03

Başkan' ın sözleri ile açılış için geri sayım
Topbaş, şöyle konuştu: "22 kilometrelik hattın yapımı 45 ayda tamamlanacak. Bu hat 2011 yılı sonu itibariyle yolcu taşıyacak. 22 kilometrelik hatta ilave olarak 4,5 kilometre daha eklenerek önce Kaynarca'ya daha sonra da Sabiha Gökçen Havaalanı'na kadar uzanacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20400

1,5 yıl, bekleriz be ne kaldı şurada :) diğer taraftan daha önce Hakan' ın gerekliliğini bize çizimler ile de izah ettiği bu hattın uzamaları ile alakalı olarakta Başkan bir Sabiha Gökçen Havalimanı sözü etmiş, ama bu direkt bu hattın bağlanması mı olacak, başka bir hat olup o mu entegre edilecek tabi bununla ilgili bir şey yok söylenen. Ucu açık kalsın nasıl olsa cereyan yapmıyor, hadi bakalım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Nis Cmt, 2010 23:56

9 Nisan cuma itibariyle;

Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 61 m
Kazılmış Olan : 50.408 m

Kazı hızında keskin bir düşüş oldu gibi görünüyor, ilk 9 güne bakarsak 44.1 m/gün ortalama ortaya çıkıyor ama son günün kazısı da bu ortalamanın artabileceğinin sinyalini veriyor.

Cevizli köprüsünün altında bugün Kadıköy istikametinde sol 2 şerit ve Tuzla istikametinde sol 1 şerit trafiğe kapatıldı ve ortada pek çok makineler vardı, görebildiğim kadarıyla sondaj yapıyorlardı. O bölgede tüneller E-5'in kuzeyinden güneyine geçiyor bir sorun olabilir belki...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön