ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 May Prş, 2010 10:36

Bu resimlerden bence çıkan sonuç :
O tavan kaplamaları hemen yandaki çukurun içine takılacak galiba , bu çukur da şaft işlevi görecek , etrafı da çevrili olan bu çukur ile tünele ulaşıp ağzını açacaklar herhalde , çünkü kot olarak yüksekte kalan bu bölgenin altında metro tüpleri var olabilir. Tabi varsayım bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Prş, 2010 00:21

Kemal abim bu bölgede köprü inşaatı ile ilgili bir gelişme varmı, ben Haliçten geçerken göz attığımda çakılmış kazıklar ve makine oradaydı, köprü inşaatı tam olarak ne zaman başlayacak durum nedir bilgisi olan yokmu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Prş, 2010 08:06

Bakarsın, köprü "gece kondu" olur :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cmt, 2010 23:46

Köprü ile ilgili ilginç bir haber. Malum Anıtlar Kurulu bu iş ile çok uğraşmıştı ve gündemde UNESCO da buna karşı falan filan denildi durdu, hatta bizde iyice bir giydirmiştik kendilerine, gerçi ben hala aynı düşüncedeyim karışmasınlar kardeşim bizim hiçbir işimize, iyi ya da kötü :)

Her neyse, konu şu. Malum İstanbul'un tehlike altındaki dünya mirası listesine alınacağı söylentileri vardı fakat bu UNESCO tarafından yalanlanmış, gerekli makamların koruma altındaki eserler için elinden geleni yaptığı ifade edilmiş ve hatta bu köprü hadisesine UNESCO nun karşı çıkmadığı, aksine tarihi yarımadaya araç girişini azaltacağı gibi düşünceler ile desteklediklerini dahi belirtmişler, enteresannnn.
UNESCO'nun bununla birlikte, İstanbul'da tarihi yarımada için bir tarihi alan yönetim planının yapılması, Ahşap evler ve surların korunma durumları, kentsel dönüşüm projelerinin kültür mirasına etkisi, Haliç Metro Geçiş Köprüsü Projesinin durumu konusunda İBB ile teknik istişare ve temasları sürüyor.

Bu konulardan en acil olanı Haliç Metro Geçiş köprüsü olarak gösteriliyor. Bu köprünün yapılmasına UNESCO uzmanları ilke olarak itiraz etmedikleri gibi, tarihi yarımadanın trafiğini azaltacak olması nedeniyle kültür mirasının korunması bakımından faydalı bile olabileceğini ifade ediyor.
http://www.haberturk.com/yasam/haber/53 ... linmayacak

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Tem Pzr, 2010 11:31

Köprünün bitmesi gerçekten çok büyük rahatlamaya neden olacak. Tabi tek başına köprü yetmiyor, 2 metro hattının da Yenikapı'da buluşması da en az köprü kadar önemli.

2 metro ve tramvayın entegrasyonuna bittiğinde marmaray da eklenirse, bana göre Yedikule-K.M.Paşa ve en önemlisi Fatih(Fevzipaşa) hariç olmak üzere toplu taşımacılıkta bir kaç istisna dışında raylı sistemler harici kaldırılabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Pzr, 2010 11:39

Yedikule-K.M.Paşa' nın erişim sorunu devam edecek evet ve Fatih Fevzi Paşa caddesi Draman civarı da hakeza, diğer bölgelerde ise ben Millet caddesinde bir azaltmaya gidileceğine inanmıyorum, çünkü bu bölgede trafiğin en büyük sorunu otobüslerin fazlalığı fakat aynı şekilde talepteki fazlalık, sizinde bildiği gibi mevcut tramvay hattı zaten lrs kapasitesinde çalışıyor ve araç sayısı arttırılıp frekans düşse dahi bu yoğunluk azalmayacak, raylı sistem ile toplu taşımacılığın tersine bir etkisi var, yani araç sayısı artıp frekans düştükçe araç başına düşen yolcu sayısı ilk zamanlar azalsa da bu pozitif etki daha çok insanın bu sisteme yönelmesine sebep olur ve kapasite daima yükselir, tabi bu söylediğim Millet caddesi aksı gibi güzergahlar için büyük oranda geçerli.

Yedikule ve K.M.Paşa için bir sonraki etapta bu hattın İncirli bağlantısı gerçekleşir ise bir çözümden söz edilebilir ama bu herhalde 2023 bulacak bir proje gibi görünüyor. Millet caddesi için ise metrodan söz edemiyoruz, geçen şu Pazartekke garajı başlığına bir şeyler yazmıştım aslında o konuyu bir ele almak lazım, görünürde o güzergahın sorunu ancak iki şekilde çözülebilir, bir kaç tane daha alternatif tramvay hattı ile, ki bu da çok ama çok zor, ya da Millet caddesi altı ya da yakınından geçen bir metro hattı ile, diğer türlü orada her zaman yoğun bir otobüs trafiğine mahkumuz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

köprü imalatı yalova resimleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Pzt, 2010 10:05

İstanbul metrosunun en önemli ayağını oluşturan ve UNESCO tarafından yapılmasına onay verilen Haliç Metro Geçiş Köprüsünün çelik kazıkları deniz dibine batırılırken, köprünün çelik aksamını oluşturan kısımları Yalova’da Cemre Tersanesi tarafından üretiliyor.

Cemre Tersanesi köprünün deniz tabanına çakılan kazıklarının üzerine monte edilecek olan direklerin imalatını tamamlayarak teslimata hazır hale getirdi. Yakın zamanda gemilerle Yalova’dan İstanbul’a taşınacak. Haliç’te yapılacak montaj işlemi taahhüt firması tarafından gerçekleştirilecek.

Cemre Tersanesinin yaptığı imalat bunlarla sınırlı değil. 1. aşama imalatında göserdiği başarıdan dolayı 2. aşama işleri de alan firma, metro araçlarının üzerinden geçeceği yolu, ray hattının üzerine oturacağı ana çelik aksamı da imal edilecek. Bu imalatın sene sonuna kadar teslimata hazır olması hedefleniyor. Teslimatan sonra montajının yapılacağı köprünün 2011 yılında tamamıyle hazır olması bekleniyor.

www.cemreshipyard.com

Aşağıda üretim sahasından resimleri görebilirsiniz:
http://www.rayturk.net/?p=11189

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cum, 2010 19:36

Ben yazayım da sonra demedi demeyin :) bugün itibari ile köprü yapılıp bitse dahi planlarda Unkapanı-Taksim ya da Saraçhane-Taksim gibi bir mekik işletmesinin olmadığını duydum. Yani böyle bir düşüncede talepte yok, zaten Yenikapı için mecburen Marmaray' ın bekleneceği de ortada, bakalım günler neler getirir ama dediğim gibi mevcuttaki durum budur. Köprünün ortaya çıkması ya da Saraçhane' ye kadar ray döşenmesi ne kadar zaman alır ve neleri değiştirir ileride göreceğiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cum, 2010 23:27

Esat yazdı:Ben yazayım da sonra demedi demeyin :) bugün itibari ile köprü yapılıp bitse dahi planlarda Unkapanı-Taksim ya da Saraçhane-Taksim gibi bir mekik işletmesinin olmadığını duydum. Yani böyle bir düşüncede talepte yok,
kuzey etabındaki hatalardan ders alınmış demek ki. aynı skıntıları yaşamamak için yenikapı ile birlikte açacaklar.

veya yenikapı'dan umutları yeşermiş olmalı ki hedef olarak yenikapı'yı koymuşlar. o zaman şehzadebaşı ile yenikapı'daki işler aynı zamanda bitebilir.

birde yenikapı'ya bu kadar para gömdük 1-2 hat daha çekelim şuraya deniliyor. aksaray yenikapı hattının dopusuna paralel bir aks düşünülüyor. iskinin altından fevzipaşa caddesinin yer altına tünelle gidecek. otopark düşünülen alandan başlayacak m2'nin hemen kuzeyinde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Cmt, 2010 09:00

Mehmet Kasım yazdı:inşaallah demekten başka çaremiz yok ama köprü işi biterse Hacıosman-Şehzadebaşı aktarmalı, karışık mekik falan bir işletmeler olur.

*Hacıosman-Unkapanı tam hat

*Unkapanı-Şehzadebaşı şimdiki şişhane gibi.

nede olsa unkapanında makas var.
Ben o mesajı senin için yayınlamıştım aslında Mehmet :) çünkü bu düşünceyi yayan ve yayınlayan sendin. Tabi mesajımda değindiğim gibi bahsettiğim şey bugünkü düşünce, arkadaşlar yukarıdaki gibi bir işletmeden söz edildiğini "hiç" duymadıklarını söylediler, dolayısı ile belki de köprü bittikten sonra düşüncelerde değişebilir, malum ülkemizde değişmek farz-ı ayn dır, tabi belediye bizim adımızada düşünerek değişirse farzı kifaye oluyor hahaha.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Cmt, 2010 15:10

Esat yazdı:
Ben o mesajı senin için yayınlamıştım aslında Mehmet :) çünkü bu düşünceyi yayan ve yayınlayan sendin. .
9 Nisan 2010 tarihinde TV 8'de Topbaş aynen söyledi bunu: kaynağımız o. kafamızdan sallamıyoruz.

http://www.rayturk.net/?p=6615

adam ne diyor; yenikapı hedefimiz ama biz 2011-2012 gibi beyazıt'a ineceğiz diyor. bunu başkan söylüyorsa anlamı nedir? yenikapı'yı 2013'ten önce bitiremem ey halkım, sizi 2011-12'de beyazıt'a kadar götürebilirim Musa gibi düşün peşime olmazsa kızıldenizi yarar geçeriz.


TV 8′de İBB Başkanı Kadir Bey’in açıklamaları:

Levent-Maslak metro hattını sordunuz ben göreve gelmeden önce metro hattının en sonu Maslaktı yani Teknik Üniversite önü bitiyordu. Biz bunu üç istasyon daha uzattık nereye getirdik, Atatürk Oto Sanayine getirdik. Ki önemli çok talep var. Darüşafaka mahallesine, Hacı Osman’a uzatıyoruz. Atatürk Oto Sanayi’ini açtık, Darüşafaka test sürüşlerine başladık, Haziran veya Temmuzda yolcu taşımaya başlayacak, yıl sonu itibariyle de Hacı Osman’a test sürüşlerine başlayacak. Kesintili çalışıyordu neden, bizim yaptığımız sistem çok daha ileri bir sistem ve uyumlu değil, bizimki 70 sn aralığa kadar düşebilen bir sistem onlarınki 4,5 dk aralığında seyredebilecek bir sistem geliştirmişlerdi.

İkisi uyumlu değil, biz farklı bir şey yaptık, NewYork’da çalışan bir sistemi geliştirdik , biz 70 sn aralıklara düşebiliyoruz daha güvenlikli bir sistem, diğerini de buna uyarladık. Şimdi Taksim den Atatürk Oto Sanayi başladı , 4 -5 dakika civarı devamlı ve süreleri de uzattık ve aynı vagonla gidiyor. Eskiden iniyor ve bekliyordu artık kesintisiz devam ediyor. Daha da zaman olarak düşürme imkânımız var ki burada ki büyük yapıların trafik yoğunluğunu sordunuz, saatte tek yönde 70 bin kişi taşıyabilme kapasitesine sahip, ki bu düşünün 70 sn de 70bin ki bu yoğunluk süratte artınca mesafeler kısalınca daha da artacak bir sistem geliştirmiş bulunuyoruz, bunun Yenikapı’ya inmesini planlıyoruz. Ama biz 2011-2012 başına Beyazıt’a geleceğiz , bu Yenikapı’daki arkeolojik kazılar nedeniyle biraz gecikir. Bu da tamamlanınca yarım saate Hacı Osman’dan Yenikapı’ya gelebilecek insanlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Cmt, 2010 15:32

Vay be sendeki öngörüye bak, Başkan 9 Nisan da söylemiş ama sen 4 Nisan' da yazmışsın :) malum oldu herhalde. Ya bir de kaynak göstermişsin :P

Neyse, ben ne dedim, Başkan hadi gari der olur. Demek ki Başkan hadi gari demiş bile, bizde şimdiden hayırlı olsun diyelim Unkapanı-Taksim mekik hattına :D

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön