ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 30 Ağu Pzt, 2010 23:29

sizin haritalarda sorun yok canım :D ben bide bizim burda şeye sinir oluyorum, aşti-dikimevi hattına ankaray deniyo. bana göre ya tüm sisteme ankaray denmeli ya da ankaray ismi kaldırılıp numara verilmeli :D bu ankaray ismi yüzünden tüm sistemlerin ismi dandik oldu:

ankaray
bursaray
marmaray
kayseray
egeray
gaziray
samray

sırf hafif diye ona farklı isim verilmesi saçma, artık harita lejandları da düzelir inşallah :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Sal, 2010 00:03

Vallahi bu akşam bana katıl geldi :) buna da katılıyorum, bence de garip bir isimlendirme. Ne bileyim başka ülkelerde hatlara isim verme olayı var herhalde, tamam belki böyle bir mantık ile harekete geçilmiş olsa diyeceğim, iyi de o zaman neden onun adı Ankaray diğerleri kankaray? İşte bizim sürekli eleştirdiğimiz noktaya geri dönüyoruz, koordinasyonsuzluk, sistemsizlik, yaptım olduculuk falan, biri bu işi iyi niyetle yapmışsa dahi, ortada bilimseli geçtim, mantıki bir sistematik olmadığı için yürümemiş oluyor, eh tabi, "ne gerek var abi buna, yolcu biniyor işte" mantalitesini yıkamayan, tekniğin her şeyden üstün olduğunan inanan yönetici taifesi eklenince yapacak bir şey yok, bir hattın adı Mx olur, diğerinin adı HMxx olur, bir taneside gelir ŞehirRay diye ortadan geçer.

Bursaray da aslında sorun yok, sistemin tamamının ismi, Marmaray olabilir çünkü özel bir iş, bence ayrı isimlendirilmesi hoş bile, Kayseray hakeza? Ne olacak ileride bir hat daha olursa ismi DeveliRay mı olacak yoksa tümün adı mı bu? Diğerleri EgeRay ı da anladık, orada revize edilen banliyö sistemine bu isim verilmiş, Gaziantep ve Samsun da ne yapılmak istendiği ile ilgili bir fikrim olmadığı için yorumlamayayım, ama bu tabloya bakınca gerçekten en anlamsızı Ankaray oldu galiba?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Sal, 2010 08:16

Yok canım, öyle bir isimlendirme olur mu hiç? Sırf isimle hat isimlendirmesi olduğunde, Central, Victora, Bilmemne ... öyle isimler verilir. Ya da işte Green, Blue, Yellow. Yani isim. Doğu, Merkez, Ova ... Akılda kalacak ve herhangi bir şekilde bir şeye bağlanabilecek isimler gerek. Chelsea denince, bunun nerede ve ne olduğunu bilen Londralı'nın kafasında bir canlandırma olur. Şimdi İstanbul'da öyle bir şey olsa farz edelim ... Marmaray'a Marmara hattı denirdi, M1 Sur hattı olurdu, M2 Haliç. Meselâ işte. Kadıköy'e de garanti Marmara 2 derlerdi :lol: Ona da işte Kadıköy denebilirdi. Ama ben iyi bulmuyorum. M1, M2, M3 daha iyi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eyl Çrş, 2010 19:16

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... itelli.jpg


en büyük istasyon olan aktarma merkezi de olacak olan g.sanayi istasyonu kaba inşatı bitti. linkte haritasını yüklediğim istasyonun kuzey alanına caddeye asfalt bile atıldı. güneyinde üstü toprakla örtüldü.

bu istasyon yaklaşık 780 m uzunluunda idi. asfalt atılan kısım 300 m filan. geri kalan kısımda kaba inşaat finito.


bu hatta tek kalan yer MAHMUTBEY. bey değil paşa mübarek. 1 senedir aynı konumda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 19:28

Mahmutbey istasyonu konum olarak ta oldukça rahat bir yerde idi diye hatırlıyorum Mehmet, bu kadar gecikmesinin sebebi ne olabilir ki?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eyl Çrş, 2010 20:13

sebebini bilemiyrum ama diğerlerinden sonra başladılar. 4 tbm burada buluştu. alt yüklenici ihalesi mi sona kaldı bilmiyorum. bi ara hatırlarsan hattan bahsederken otogar-bağcılar-mahmutbey hattı da diyorlardı. mahmutbey'de birde beşiktaş'tan gelen hat buluşacak ama bir emare de göremdim orayla ilgili. 1 senedir her önünden geçtiğimde aynı manzara. son 2-3 kat kalmış. altta tünel var anlaşılan. koca bir delik. başka da bir şey ilerlemiyor. aşağıda işler dönüyor ama niteliği ne?

umudum mahmutbey'deki işler bitmeden tüneli pas geçerek hattı hizmete açabilmelerinde. sen yine kızacaksın yarım yamalak diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 20:15

Yok be bak o şekilde yarım yamalak olmaz işte :) ya yıllarca Bahçelievler istasyonu açılmadı ne oldu, hattın bir eksiği yoktu ki, orada hattı açsınlarda bir istasyonu pas geçsin. Ama bak o bahsettiğin detayı ben unutmuştum dediğin gibi Mahmutbey' de iki istasyon çapraz şekilde kesişiyorlardı, işin o kısmı ile ilgili de bir şeyler olabilir, neyse geç olsun güç olmasın bakalım, ben yine de Başakşehir hattından ümitliyim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eyl Çrş, 2010 20:17

o zaman marmaray'da açılabilir yenikapı söğütlüçeşme olarak :9 bak yeni trenler geldi. sokarız tüpe bağlarız kazlıçeşme-yenikapı. yarısı yeni yarısı eski hattan basar gider.....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 20:21

Ben sana derdimi anlatmak için bir gün hususi gelecem, seni bir elime alacam, bir elimde kızılcık sopası :) sen o zaman benim derdimi anlayacan. :) Ya ben diyorum ki, bana sağı solu dökülen, yolcular geçerken bir taraftan birilerinin yangın söndürme yok bilmemne monte ettiği, asansörü çalışmayan, yok efendim yürüyen merdiveni yarın takılacak istasyon olmasın, yoksa sinyalizasyon ile işletme ve sistem güvenliğini kur, treni yürütürsün, işte ben o yetmez diyorum açtığın istasyonlarda tam olsun, ha 3 açmışsın ha 5 tam olsun. Arada eksiği olanı pas geç bir süre.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Prş, 2010 07:52

Ya boşver yahu, Metrobüs sistemi için imdat şeritleri imha edilmedi mi? Allah verir, Allah alır, o kadar, haddiii olur o canııım ...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Prş, 2010 19:47

Esat yazdı:Ben sana derdimi anlatmak için bir gün hususi gelecem, seni bir elime alacam, bir elimde kızılcık sopası :) sen o zaman benim derdimi anlayacan. :) Ya ben diyorum ki, bana sağı solu dökülen, yolcular geçerken bir taraftan birilerinin yangın söndürme yok bilmemne monte ettiği, asansörü çalışmayan, yok efendim yürüyen merdiveni yarın takılacak istasyon olmasın, yoksa sinyalizasyon ile işletme ve sistem güvenliğini kur, treni yürütürsün, işte ben o yetmez diyorum açtığın istasyonlarda tam olsun, ha 3 açmışsın ha 5 tam olsun. Arada eksiği olanı pas geç bir süre.
aynı şeyi bende söylüyorum. sağı solu dökülen hat açılır mı yahu. neyse kafanı yorma, bakan bey yenikapı-söğütlüçeşme hattından bahsetmeye başladı bile :) dün ağzından düşürmedi bunu. bekle kısmi açılışı :) artık bana mı suç atarsın naparsın kızılcık sopası mı gerçi ben iflah olmam sopayla ama neyse, kızdırma beni Üsküdar-Sirkeci shuttle olarak açarım bak. :) uff bu tam olsu esata,,,,,


vapurları da keserim. 4 dakka da metroyla geçin derim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Prş, 2010 22:02

Beni ilgilendiren, (doğal) afet testleri yapıldı mı? Kocaman bir dalga Üsküdar'dan istasyona daldı, su tünelden nasıl pompalanır? Depremden bir sızıntı olur, ne olur? Bir tren yanıyor? Ne olacak? İki tren yanıyor, o zaman ne olacak? Elektrik kesildi, ne olacak? Aşağıdaki tünel iklimi nasıl? Uçtaki istasyonlara yansıyan klima nasıl, nem vesaire durumu ne ve nasıl? Metal korozyon hâli ne ve nasıl? Frenleme, elektroni, iç/dış basınç durumları nasıl (burada ICE kapısını kopartan durumu hatırlayalım)? Bunlar hakkında bilgi var mı? Plânlar var mı?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön