ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Prş, 2010 15:25

Esat bey anladığım kadarıyla tüm güzergahta istasyonları en makul yerlere, trafiği en az engelleyecek yerlere yerleştirmişler. Doğudan batıya doğru düşünürsek;

Kartal'da köprüyü yonca yaprağı olarak düşünürsek istasyon iki yaprak içerisinde ve hiç bir yol trafiğe kapatılmadı.

Soğanlık'da eski köy hizmetleri arazisi içinde ve hiç bir yol trafiğe kapatılmadı.

Hastane istasyonu için 2 blok'dan biri hastane yanında diğeri ise yeni yapılan(hala inşa halinde) Anadolu yakası adliyesi bahçesinde. Burada E-5 güney yanyol trafiğe kapatıldı.

Esenkent istasyonu E-5'in kenarındaki dik yamaca yapıldı, tabi artık orada bir yamaç falan kalmadı ama trafiğe herhangi bir etkisi yok.

Gülsuyu istasyonu için güney yanyol trafiğe kapatıldı, ama orada yanyol çok işlek değildi.

Huzurevi istasyonu için 70evler köprüsünde 2 dönüş kullanılıyor ama trafiğe fazla etkileri yok.

Maltepe'de Kartal yönünden Başıbüyük tarafına çıkış 100 metre kadar doğuya kaydırıldı, ayrıca Maltepe içinden Kadıköy'e dönüş kaldırıldı. Başıbüyük tarafından Kadıköy'e gidiş de yok. Galiba en çok ortalığı karıştırdığı noktalardan biri burası.

Küçükyalı'da karayollarının önündeki alan kullanıldı, yanyoldaki otobüs durağı E-5 üzerine taşındı yanyol tek şeride indirildi ama burada da çok problem olmadı.

Bostancı'da İçerenköy tarafına gidiş için artık 300-400 m doğudan sanayinin içine girmeniz gerekiyor. Onun dışında kavşağın 4 dönüş alanında da çalışma var ayrıca, İçerenköy'den Kadıköy istikametine gidiş yolu da kapatıldı ve daha içerilerden sapa bazı yollardan E-5 e gidebiliyorsunuz artık. Burada zaten yoğun olan trafik biraz etkilendi diyebiliriz.

Kozyatağı'nda İçerenköy tarafına gidiş daha doğuya kaydırıldı, bunun dışında yan yoldaki otobüs duraklarından transit hatlar için kullanılanları E-5 üzerine kaydırıldı, diğerleri aynı yerlerinde duruyor. Anadolu yakasının en yoğun trafiğine sahip 2-3 noktadan biri olan bölgede trafik kilitleniyor.

Yenisahra'da, Sahrayıcedit'in batı tarafından gelenler Tuzla istikametine gidemiyor yok kapatıldı, bunun dışında yolar biraz daraltıldı, bazı sokaklar şimdilik çıkmaz sokak oldu ama ciddi sorunlara sebep olmadı.

Göztepe'de kuzeyde durakların olduğu yok tek şeride düşürüldü, otobüs durağı E-5 üzerinde artık. Bunun dışında fazla sıkıntı yok, sabahları köprü trafiği çok aşırı olmazsa ki bu 3-5 günü geçmez buraya etkileyecek bir durum olmadı.

Ünalan'da trafikle ilgili bir durum yok, istasyon yolun kenarında yapıldı ve tamamlandı.

Acıbadem'de şaft yolun kenarında giriş-çıkış yeride aynı şekilde ve yola etkileri yok.

Ayrılıkçeşme'de henüz çalışma yok ama başlayınca ortalık karışacak gibi görünüyor.

Kadıköy'de ortalık tamamen karıştı. Minibüsler neredeyse Haydarpaşa'ya kadar gitti, tüm otobüsler Haldun Taner in kuzey tarafına taşındı. Otobüsler Haldun tanerin önünden geçip eski belediye dairesini etrafında dolaşıp altıyola çıkıyor, E-5 e gidecekler için yeni bir ışık koydular yolu kesip o tarafa gidiyorlar. Kadıköy'de her yer delik deşik diyebiliriz.

Tüm bunlardan yola çıkarak diyebileceği şey, en büyük kazı alanı Kadıköy'de, sonra Bostancı ve Kartal'da...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2010 15:34

Kadıköy her zaman keşmekeşti, en son gördüğümde çok bir şeyde değişmemişti :) tabi şu an daha zorlu olabilir, anladığım kadarı ile oldukça iyi bir çalışma yapılmış, o yan yollarda sorun olan bir kaç yerden bahsetmişsiniz ama acaba oralarda istasyon yapıları bittikten sonra yan yollar eski haline dönebilir mi? Yoksa direkt istasyon girişleri yan yol üzerine mi inşa edildi, eğer öyle ise biraz kötü olmuş tabii, Anadolu yakasında yan yol pek aşırı işlek olmasa da yine de iyi erişim imkanı sağlıyordu içerilere umarım buna sekte vurmaz.

Bir de şimdi tam anlayamadım ama yonca kavşaklar içerisindekiler istasyon konumları mı, yani böyle ise hakikatten iyi düşünülmüş, trafiğe rahatsızlık vermeden inşaat işleri bitirilmiştir, ama eski resimlerden hatırlıyorum da bir iki yerde bu yoncaların içinden yolcu giriş çıkışı olacak demiştiniz, işte bu gerçekten anlamsız ve bana göre çokta düşüncesiz, eğer bu şekilde yolcu giriş çıkışı varsa yine facia erişim problemleri yaşanacak, oraya üst geçit isteyecekler, üst geçitten geçmeyenler olacak, bu tip kavşaklar her zaman tehlikelidir sadece bu konuda çok negatifim, ama dediğim gibi resimleri kontrol etmedim sadece aklımda daha önce yayınladığınız resimlerden böyle bir bilgi kırıntısı kalmış, belki de yanılıyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Prş, 2010 15:37

Hiç bir giriş-çıkış ya da asansörle giriş yeri yol üzerinde olmayacak ama, bazı girişler ne yazık ki o yonca kavşakların içerisinde olacak. Ama zaten halihazır da da oralarda ya otobüs durağı var ya da yaya yolları var ve insanlar oraları kullanıyor. Dediğniz gibi tehlikeli ama çevreyolu olarak düşünülen bir yol şehir iç yola dönüşünce böyle oluyor ne yazık ki..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Mar Prş, 2010 15:57

Bu metro hattı aslında biraz transit bir hat, yani, insanların oturduğu yerlerden veya mahallelerden ortalama geçeceğine, yanından geçiyor gibi. Ama bir başlangıç, diyebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2010 16:22

alabay yazdı:Bu metro hattı aslında biraz transit bir hat, yani, insanların oturduğu yerlerden veya mahallelerden ortalama geçeceğine, yanından geçiyor gibi. Ama bir başlangıç, diyebiliriz.
Haklısın ama bence güzergah doğru, tamam yine de söylüyorum, bu güzergah metrobüs olup metrobüsü bir kaç noktada kesen yerleşim yerlerinin merkezlerine hitap eden bir hatta tasarlanabilirdi, ama projeler arasında da pek ortak düşünce olmadığı için normaldir, ama böyle olmasının büyük eksisi olacağını düşünmüyorum bence çok tercih edilen ve yoğun kullanılan bir hat olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Mar Prş, 2010 19:47

hat biraz kuzeyden biraz güneyden gitse idi daha güzel olabilirdi ama böyle de güzel. bence kadıköy'den söğütlüçeşme'ye doğru yönelip amrmaray aktarması burada olsa idi daha iyi olurdu diye düşünüyorum. sonra göztepe ssk ve üniversiteden geçip'te e5'e çıkabilirdi. ötesi yine kozyatağına doğru devam edebilirdi. e5'i s çizerek ilerlese daha iyi olabilirdi.

e5'te de tuzla-harem arasında da metrobüs olabilirdi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Prş, 2010 21:26

Bu hat için yapılabilecek en iyi güzergah bu idi ve doğru olan yapılıyor.

Kadıköy-Ataşehir metrosu planlanıyor o minibüs yolundan Sahrayıcedit'e kadar geliyor sonra kuzeye yönleniyor.

Bostancı-Dudullu metrosu planlanıyor o da minibüs yolundan Ayşeçavuş-Kazasker civarına kadar gelip oradan Kozyatağı'na yönleniyor.

Marmaray hattının şimdiki banliyölerden çok daha verimli olacağını düşünürsek, özellikle anadolu yakasının batı ucunda neredeyse tüm ana akslarda metro olacak. Bostancı-Pendik arasında da marmaray zaten neredeyse minibüs yoluyla yanyana seyrediyor.

Tüm bu sebeplerle hat olması gereken yere yapılıyor, daha kuzeyde olamazdı, çünkü o zaman viyadük+tünel kullanmak zorunda kalacaklardı, ayrıca yoğunluk konusunda da E-5 kadar bir seviyeye ulaşılamayacaktı.

E-5'in avantajlarını kullanmalılar, aktarmalar güzel düzenlenirse efsane denecek yolcu taşnır bu hat ile, her mahalleden E-5'e ring İETT hatları şart...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2010 22:18

Hakan yazdı:E-5'in avantajlarını kullanmalılar, aktarmalar güzel düzenlenirse efsane denecek yolcu taşnır bu hat ile, her mahalleden E-5'e ring İETT hatları şart...
Kilit nokta...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Mar Pzr, 2010 16:05

Metro hattının son başlayan istasyonunda fotoğraflarım var :D

Resim

Kuzeyde girişin olacağı yer...
Resim

İki blok arasında kalan şaft...
Resim

Doğu tarafta kalan ve daha çok Anadolu Yakası Adalet Sarayı'na hizmet edecek kısım, henüz kazılar devam ediyor...
Resim

Batıdaki blok yeri, burada da kazılar uzun sürecek gibi duruyor, 3 fotoğraf doğudan batıya sırayla.
Resim
Resim
Resim

Burada çok yoğun bir çalışma göremedim, muhtemelen diğer istasyonlardan biri-ikisi bitince buraya eleman kaydırırlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Pzr, 2010 17:13

Ama binanın çevre duvarını oluşturan fore kazıklar çakılmış ve istasyon kutusu imal edilmiş görünüyor, bence içinin boşaltılması çok uzun sürmeyecektir. Diğer taraftan belki de başka istasyonlardan eleman aktarımıda yapılırsa oldukça hızlı bir şekilde tamamlanabilirde, bu istasyon konum olarak sanırım en doğru noktalardan birisi yanılıyormuyum Hakan?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Mar Pzr, 2010 22:35

Kesinlikle konum olarak en doğru istasyonlardan birisi, malum hattın temeli atıldığında LRT düşünülüyordu Acıbadem-Kadıköy arası yer altında kalan kısım yer üstünde olacaktı. Projenin o halinde 15 istasyon vardı, sonradan revizyon yapılınca bir istasyon daha eklendi, işte o eklenen istasyon bu.

Bu istasyon çok kritik bir yerde, Anadolu yakasında 14 ilçe sınırlarındaki tüm adliyeler artık Kartal'ın Cevizli mahallesinde olacak.Hastaneler zaten saymakla bitmez.

Hastane istasyonunun hizmet vereceği yerleri düşünelim;

1-Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi
2-Koşuyolu Kalp Eğitim ve Araştırma Hastanesi
3-Kartal Yanık Hastanesi (Türkiye'de tek)
4-Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
5-Turkcell Anadolu Yakası İletişim Merkezi
6-Kartal Anadolu Lisesi
7-Kara Kuvvetleri Dikimevi
8-Anadolu Yakası Adalet Sarayı
9-Özel Suzan Yazıcı Hastanesi

bunlar aklıma ilk etapta gelen yerler, sürekli bir koşuşturmacanın olduğu bir yerde metro istasyonun olmasında daha doğal bir şey olamaz aslında, bir yakınım hastalığı sebebiyle 3-5 gün refakatçi olarak Kartal Eğitim Araştırma'da kalmıştım ve net şekilde söyleyebileceği şey gecenin 3'ün de bile orada bir curcuna oluyor, çünkü Kartal İstanbul'un doğu ucunda olduğundan yetersiz anadolu hastanelerinden çoğunlukla buraya sevkler oluyor.Bildiğim kadarıyla da Sağlık bakanlığı Cerrahpaşa'dan sonra bu hastaneye özel bir kıymet veriyor (iki yakada her anlamda tam birer hastane mantığı).

Neyse fazla uzatmadan keseyim, Esenkent istasyonu buraya uzak kalır iyi ki burada istasyon yapıyorlar.

Biraz daha fotoğraflar konuşsun, Esenkent istasyonunda işler çok hızlandı burası metro hattının komuta merkezini de barındıracak olan istasyon. Yapı toplamda beş katlı, fotoğraflardan gördüğünüz kısım galiba 3 bel ki de 4. kat...

Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Pzr, 2010 22:58

Güzel, tabi bu fotolara bakınca bir de bitmiş halde içine bakınca biraz farklı gelecek gözümüze, yani büyüklük olarak, bu hali ile devasa görünüyor ama bittiği zaman içinde bu kadar devasa hissi vermez.

Yanlız komik bir şey dikkatimi çekti, İstanbul' un en büyük sorunu insanların gereksiz mobilitesi, yani gereksiz yere bir dolaşım var, kaymakamlık orda, adliye burda, emniyet o tepede, belediye bilmemne tepede, bir ilçe içindeki hizmetleri bir araya toplamak varken, biz il içerisinde herşeyi bir yere toplamaya çalışıyoruz, bu tabii ki başka ülke ve kentlerde de böyle olabilir, bilmiyorum. Ama İstanbul gibi bir kent, hiçte küçümsenmeyecek bir yüzölçümü ve pek çok ülkeden büyük bir nüfus. Peki şimdi 14 ilçenin adliyesini bir noktaya toplamak!! Ne yani bilgi çağında dosyalar hızlı gidip gelsin diye mi? Ha adli işleyişi bilemem Allaha şükür hiç işim düşmedi düşmezde inşallah, ama o zaman o Bakırköy' deki devasa adliye ne işe yarayacak? Bu kadar kriminal bir toplummuyuz ki övünülecek büyüklükte Adalet Sarayları inşa ediyoruz :) Yoksa nasıl olsa metro yapılıyor, "50 dk da İstanbul'un her yerinden mahkemenize gelebilirsiniz" diye reklam mı yapılacak? İBB ye slogan işte, tüm adli işlerinizi hızlandırdık, sizi hızla cezaevine gönderiyoruz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön