ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Şub Pzr, 2011 22:55

Kaynak Esatça mı, Bizce mi? Ya, numaralandırma salatasının ilk düşünürü ben değil miydim?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Pzr, 2011 23:06

O özel bir tartışma alanı sende sence yaz ne fark ediyor ki :) orada birinci kısım şu an ki resmi durum sencesi bencesi, ikinci kısma gelince üstünde bir konsensüs varmı? Yok, hepimiz bir telden çaldık bende en son normal metro hatları üzerinde olan kısmı alıntıladım aha KAYNAK : BAŞAR ALABAY mutmainmisin?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Şub Pzr, 2011 23:27

Mut ne? Ne o, postistanbul depresyonuna mı düştün yine? ;-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Çrş, 2011 13:19

topbaş geçenlerde esenler meydanında temel atmış. kavşak için. metrodan tek kelime söz etmemiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Çrş, 2011 15:50

Enteresan aslında yapılan metro inşaatı o bölgedeki trafik içinde oldukça çözüm getirici olacak, artık pek çok yolcu Esenler durağında inerek minibüsler ile Sondurak olarak tabir ettiğimiz Menderes mah. civarına ya da Çinçin deresine, hatta Çınar Mahallesi civarına gitmek için uğraşmayacaklar, yani bence o kavşak ve metro inşaatı birbiri ile fazlası ile bağlantılı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Çrş, 2011 16:34

evet o metro açılınca esenlerde inip turgutreis, yüzyıl, karabayır, üçyüzlü minibüslerine binen cefakar halk bir nebze olsun rahatlar. üçyüzlüye gidenler minibüsü bırakır. diğer 3 mahalle de menderes'ten aktarma yapar. en az 15 dakka kazanır. dörtyol trafiğini pass geçer.

bu arada m3 hattı MAHMUTBEY YOLU'NDAN ŞİRİNEVLER'E bir bağlantı yapılsa nasıl olur? ring mi shuttle mı mekik mi bilmiyorum ama bu yolda bir yolculuk yoğunluğu var.

Resim

bir kısmı işleyen bir kısmı inşaa halinde olan bir kısmı da düşlerimizde yer alan m3 hattı:

yenikapı-otogar-kirazlı-halkalı. çok iyi bir güzergah.
Resim

ŞİRİNEVLER UZATMA HATTININ M5 HATTI İLE UZAKLIĞI DA BURADA. BAŞAKŞEHİR-BAKIRKÖY METROSU:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Çrş, 2011 18:14

O çizdiğin yerden Olimpiyatköy-Havalimanı hattı geçiyor, ve yanılmıyorsam Halkalı kesimide şekil olarak doğru ama sanırım biraz daha aşağıdan geliyor yani sola yatmış Z harfi gibi ya da sola yatmış ters S harfi gibi :P

Elimde harita yok şu anda ama mevcut, inşaat, etüd ve uygulama projeleri haritasını gördüm, ama fotoğraflama imkanım olmadı :( acayip hayıflanıyorum çekmediğim için.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Çrş, 2011 18:28

havaalanı-olimpiyatköy metrosunun geçtiği basın ekspres yolu ile benim önerdiğim mahmutbey yolu-şirinevler koridoru arasında bayağı mesafe var. aradaki mesafe de en az 3 duraklık mesafe. 3-4 km mesafe vardır orda. izdüşüme bakınca; şirinevler, yenibosna, dtm ve havaalanı. paralel düşünürsek 4 metro durağına denk geliyor.

kırmızı hat: olimpiyatköy hattı:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Çrş, 2011 18:35

Basın Ekspres yolunun altından ya da üstünden mi geçiyor, bence öyle değil, çünkü hat güneye indikten sonra senin yüklediğin resme göre yolun doğu tarafına geçiyor, içeriden kat ettikten sonra tekrar Basın Ekspres yoluna kıvrılıyor ve oradan mevcut istasyon ile yana yana gelecek şekilde dik iniyor, yani o kadar fark olduğunu düşünmüyorum, daha doğrusu aklımda kalana göre konuşuyorum, iddia etmiyorum.

Bir de ben metro sisteminde böyle banliyö işletmesi gibi düşünceler ne kadar doğru bilmiyorum, daha öncede yazdım gerenk varmı? Bence yok, başka bir hat planla oradan geçir eyvallah ama neden kol çıkarayım, şatıl yapayım diye düşünüyoruz ki, sen seviyorsun onu anladık artık ta :) şatıl dediğimiz şey künefe yerine kadayıf gibi bir şey mi ben bunu anlayamıyorum biraz :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Çrş, 2011 18:45

kuyumcukentte metro istasyonu var. sonraki durak doğu sanayi sitesi. buralar mahmutbey yoluna çok uzak. hiç alakası yok. yürüme mesafesi hiç değil. 3-4 km mesafe var. çok yoğun konut bölgesi.

şirinevler-mahmutbey havaray etüdü var ama parça pinçik sistemleri sevmiyim. o yüzden kirazlıya kadar yapılmışken bir bağlantı yapılırsa iyi olur diye düşündüm. zaten senin yayınladığın eski m1 haritalarında dalan zamanında bağcılardaki hat havaalanına gidiyor. bir ring durumu yani.

diğer fanteziler:

Resim
Resim

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 17 Mar Prş, 2011 16:24

Başkan her gittiği yerde Otogar-Kirazlı Kirazlı-Başakşehir ve Kadıköy-Kartal hatlarının bu yıl içinde açılacağını söylüyor.
Bir an önce açılır mı sizce?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Cum, 2011 13:20

Ben açılacağını düşünüyorum, hatların içindeki durumu bilmiyorum Mehmet daha iyi takip ediyor. Ama istasyonların devam eden inşaatlarına, ray döşeme katener döşeme gibi işlere bakarsak bence yetişmemesi için bir engel yok. Başakşehir kesiminin araçları hazır, Otogar kesiminde de ABB-SGP ler kullanılacak dolayısı ile bir sorun yok.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön