ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Cum, 2012 12:20

Yoğun olmasa bile, metroyu götür, halk peşinde gitsin.

Kabataş uzatması herhâlde tramvayla ilgili. Ya tramvayı Beşiktaş’a, ya da metroyu Kabataş’a uzatmak gerekiyor. Herhâlde metro tramvaydan daha kolay o bölgede. Aslında Kabataş’a kadar uzattıktan sonra, bunu Karaköy’a kadar bile uzatabilirler, nitekim, yanlış hatırlamıyorsam, Karaköy yeraltı çarşısı bir premetro (premetro değil de metro getirmek için evvelden) çalışmasından kaynaklanmamış mıydı? Bazı hatların paralel işlemelerinde sakınca görmüyorum (tramvay/metro/otobüs).

Ama, dediğin gibi, aynı buralarda olduğu gibi bir aktarma sistemi olmadan, İstanbul böyle bir »ÖPNV« ağından yararlanamayacak. Bunu sen ben biliyoruz. Geçmişlerde aktarma nedir, bilinmemiş. Bugün de hâlâ bilinmiyor ve güzergâhlar da ona göre. O yüzden ağ yok, noktadan noktaya hat var. Belki on, elli veya yüz sene spnra değişir, çünkü metro gelişiyor, o bayagı değiştirecek bütün bunları.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 12:35

Karaköy yeraltı çarşısı mı? :) Valla öyle bir şey hiç duymadığım gibi zaten Karaköy yer altı çarşısı dediğin şey asfaltın altında kıç kadar bir yer :) bir zamanlar bir abimiz 1 Nisan şakası yapmıştı bir sitede sen onu hatırlıyorsun bence. Öyle bir şey yok, çok önceden yapılmış etüdler vardı diye hatırlıyorum yani bayaağı bir önceden Tünel inşaatı sonrası zamanlarda Taksim - Eminönü - Beyazıt gibi bir metro güzergahı için yapılan etüdler vardı. Neyse, bu hattın bahsettiğin istikamette uzatılması için İBB de yeni etüd yaptırtdı ama olumsuz çıktı, hatta Karaköy'den Şişhane'ye çıkacak şekilde garip bir güzergah ama dediğim gibi bildiğim kadarı ile olumsuz çıktı. Bir de tramvaydan ziyade metronun uzatılmasının daha kolay olduğunu da düşünmüyorum, metro stadın güneyinden Dolmabahçe ile arasından geçecek, yani bir tarafta stad inşaatında Dolmabahçeye hava aldıran ve zaten tıkalı olduğu için sarayı çürüten kanallar tamamen çökecek ve sarayda çökecek bu yüzden derken, ve daha stad inşaatı başlamamışken ardından bir de metro geçirmek? Teknik olarak mümkündür, kızmayın ama bizde maalesef bu kadar detaycı düşünülmüyor bu yüzden endişeliyim, diğer taraftan yıllar önce orada ne Dolmabahçe'ye ne de ağaçlara zarar vermeden tramvay hattı işletilebileceği yönünde yapılmış proje çalışması da var ama tramvaya karşı bir de kent yönetimi var. Bence tramvay uzatılmalı idi, bu hattan gelerek Taksim'e gidecek adam Mecidiyeköy'de aktarma yapsın niye Kabataş'a gelip bir de fünikülere para ödesin?

Bende metro ve tramvayın paralel işlemesine karşı değilim hatta Millet caddesinin asıl kurtuluşu budur bile diyorum üstte sık tramvay durakları altta Yenikapı - Fındıkzade - Çapa - Topkapı diye hızlıca geçen bir metro hattı olsa kesinlikle Millet caddesi üzerindeki otobüs trafiğinde azalma sağlanır, böylece o otobüs yolumudur nedir o da bayağı bir işe yarar.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Eyl Cum, 2012 13:42

Bu hatta Alibeyköy-Yeşilpınar sonrasında planlama ile ilgili bir saçmalık var.
Gaziosmanpaşa/Küçükköy gibi yoğun yerleşim merkezinden yada yakınından geçmesi gerekirken saçma bir şekilde yerleşim yoğunluğunun az olduğu TEM kenarından geçirmişler güzergahı. Söylentilere göre TOKİ TEM Avrupa konutlarının yakınından geçsin diye bu değişiklik yapılmış olabilir deniyor ve bencede bu rant düşüncesi etkili olmuş olabilir.
Ayrıca yukarıdaki istasyonlarda benim gözüme çarpan en azından iki eksik var gibi, birisi cep otogarının yakınında yapılması planlanan Nurtepe durağı, diğeride TEM Avrupa konutlarının yakınlarında düşünülen (Akşemsettimiydi neydi adı) istasyon durağı, birde tabi şimdilik son durak olacak Mahbutbey istasyonu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 13:49

Özgür Türkler yazdı:Bu hatta Alibeyköy-Yeşilpınar sonrasında planlama ile ilgili bir saçmalık var.
Gaziosmanpaşa/Küçükköy gibi yoğun yerleşim merkezinden yada yakınından geçmesi gerekirken saçma bir şekilde yerleşim yoğunluğunun az olduğu TEM kenarından geçirmişler güzergahı. Söylentilere göre TOKİ TEM Avrupa konutlarının yakınından geçsin diye bu değişiklik yapılmış olabilir deniyor ve bencede bu rant düşüncesi etkili olmuş olabilir.
Ayrıca yukarıdaki istasyonlarda benim gözüme çarpan en azından iki eksik var gibi, birisi cep otogarının yakınında yapılması planlanan Nurtepe durağı, diğeride TEM Avrupa konutlarının yakınlarında düşünülen (Akşemsettimiydi neydi adı) istasyon durağı, birde tabi şimdilik son durak olacak Mahbutbey istasyonu.
Doğrudur ben artık her şeyi bekliyorum bu konularda, devlet kendi kasasına para girecek diye her türlü plan saçmalığını yapabilir. Yukarıdaki istasyonlar tam değil zaten Nurtepe'yi falan çizemedim var ama listede, Akşemsettin de var, Mahmutbey ile ilgili çizim yarım vardı onu da yapacağım. Ama güzergahın garipliğine katılıyorum bencede otoyol kenarından gitmek yerine GOP merkezden geçmeliydi belki de sebebi Tekstil kente ulaşabilmek, ama şöyle bir şey var hattı kıvıramazlar falan diye düşünmeyelim çünkü Nurtepe öncesinde hattı öyle bir kıvırmışlar ki sormayın :) isteseler GOP a girip çıkabilirlerdi bencede. Karadeniz istasyonu dedikleri yer T4 Metris durağının altı cezaevi ile otoyolun arasında kalıyor, buradan da direkt Tekstil kent e ama onun bile kenarından geçiyor sitenin içine konumlandırılmamış, güzergah bütüne baktığımızda çok yanlış değil ama istasyon bazında ele alırsak bana da garip görünen böyle noktalar var.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Eyl Cum, 2012 13:51

Esat:Bunların dışında Akşemsettin, Göztepe Mah., Kazım Karabekir, Mahmutbey, Veysel Karani, Yeni Mahalle ve 100. Yıl istasyonlarını çıkarabiliyorum, ikinci klasörde de Beşiktaş ı görmüştüm sanırım. Toplam 16 istasyon yapıyor.
Kabataş istasyonu dahil hepsi görünüyordu ben öyle hatırlıyorum yalnız bazı istasyonların konumları iki farklı hatta 3 farklı sayfada çıkıyordu, bazı sayfalar ise tekrar gibiydi. Umarım hepsini tamamlarsın. Şimdiden teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 13:56

kenanmar yazdı:
Esat:Bunların dışında Akşemsettin, Göztepe Mah., Kazım Karabekir, Mahmutbey, Veysel Karani, Yeni Mahalle ve 100. Yıl istasyonlarını çıkarabiliyorum, ikinci klasörde de Beşiktaş ı görmüştüm sanırım. Toplam 16 istasyon yapıyor.
Kabataş istasyonu dahil hepsi görünüyordu ben öyle hatırlıyorum yalnız bazı istasyonların konumları iki farklı hatta 3 farklı sayfada çıkıyordu, bazı sayfalar ise tekrar gibiydi. Umarım hepsini tamamlarsın. Şimdiden teşekkürler.
Zaten hepsini yazdıktan sonra saydım 16 yapıyor, istasyon sayısı bu olsa gerek. Bazıları tekrar, bazıları da kıyısından köşesinden çıkmış ama yerlerini bulabiliyorum sıkıntı yok, Kabataş'ta var yolun üstündeki evlerin alt tarafında kalıyor gördüm onu da.

Bu arada hattın tamamının nasıl yerleştiğine bir göz atalım, açık mavi bizim hattımız; Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Çağlayan - Nurtepe - Kağıthane - Alibeyköy - Metris/Tekstil Kent - 100. Yıl - Mahmutbey şeklinde ilerleyen bir güzergahı var
Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Eyl Cum, 2012 13:59

Metristekiler tünel kazmakla uğraşıp yorulmasın, biz onların yerine kazalım diye düşünmüşler herhalde :)
Çağlayan sonrasında sanırım kot farkından doğan eğimi azaltmak için hattı kıvırarak çözüm üretmeye çalıştılar, yada KİPTAŞ Başak Konutları meselesi var ordada :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 14:12

Plan tadilatlarının bazılarında yer üstü viyadük metro geçişi gibi ifadeler var ama ben bir türlü çıkartamadım, yani standart lejant ifadesi olarak her resimde varmı dikkat etmedim ama bazı bölgelerde gözüme çarptı.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Eyl Cum, 2012 14:30

Kağıthane istasyonunda viyadük gibi birşeyden bahsediyorlardı galiba, Çağlayan - Kağıthane geçişi için...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 14:35

Özgür Türkler yazdı:Kağıthane istasyonunda viyadük gibi birşeyden bahsediyorlardı galiba, Çağlayan - Kağıthane geçişi için...
Dediğin gibi Kağıthane deki Kiptaş konutlarına yakın geçecek ise viyadükten başka seçenek yok gibi, çünkü ciddi bir derinlik var o bölgede, bir aralar bayağı sık gidip gelirdim, rahatsız edici bir de trafiği vardır. Gerçi benim haritaları aldığım sitede uydu görüntüleri eskimi bilmiyorum ama İBB nin bu planlarında bazı caddeler daha geniş görünüyor, ya da mevcutta olmayan caddelerde gösterilmiş, metro inşaatı dışında da bölgede en azından planlanmış bayağı bir istimlak var gibi. Umarım bu metro hattı en kısa sürede yapılırda bölgeye derli toplu bir ulaşım aracı gelmiş olur.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Eyl Cum, 2012 14:41

O bölgede özellikle Cendere vadisi ve Başak konutları civarında müthiş bir değişim var, toplu konutlar ve alışveriş merkezleri, rezidans projeleri aldı başını gitti, özellikle Kabataş'a yapılan tüneller ile Şişli-Taksim ve Boğaz bölgesine ulaşımda kolaylaşınca cazibe merkezi oldu. Metronun da gelmesiyle bu süreç taçlanmış olacak ama böyle Yap-İşlet Devret modeliyle olacak iş değil. Hiçbir aklı başında işadamı girmez bu işe, para minimum 20 senede dönecek...
Sanırım Topbaş'ın planı bakın ihaleye çıktık ama olmadı, alsın bunu Ankara yapsın şeklinde. Bence en az 5-6 senesi var bu metronun!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 14:46

Ben de YİD e pek inanmıyorum, taraftarda değilim zaten, neden hep geriye gitmeye meraklıyız anlamıyorum, herkes büyükşehirlerinde toplu taşımı tek idare altına almaya çalışırken biz çok başlılığı sürdürmek hatta bunu nasıl daha da kavga dövüşlü hale getiririz diye uğraşmak ile meşguluz. İstanbul için gerçekten 600 km. hedefli bir metro planı, bilmem kaç metrobüs hatt, 3 - 5 te olsa tramvay ve adam gibi bir otobüs planlaması düşüncesi var ise bunun tek çıkar yolu bir toplu taşım otoritesi kurmaktır, bu otoritenin başında ister İBB başkanı olur istersen yetkisi genişletilmiş bir daire başkanı ya da Başkan yardımcısı ama diğer tüm birim müdürleri İETT ve TCDD Banliyö idaresi dahil olmak üzere bu sistem tabii olurlar, yanlız bir şey işin başında bir ADAM olsun derken bu ADAM a tabi olunsun demiyorum, o şekilde yine yürümez, o zamanda talimat verdim yapıldı, ben dedim oldular devam eder. Bu yöneticinin görevi temsil ve koordinasyonu idare etmektir, diğer alt kurumların hepsinin yöneticileri bu makama karşı sorumlu dolayısı ile halka karşı sorumludur çünkü o makam halkı temsil etmek zorundadır. Biliyorum bizim için zor bir iş ama böyle büyük hedeflerin varsa idare şemanda büyük olmalı, her şeyin talimatını ben verdim, ben yapın dedim ile yürümez, yapın derken iyi kötü olunca kimseden çıt çıkmıyor ama.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön