ist-M.01:05 » Üsküdar-Çekmeköy Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Çrş, 2010 18:39

Valla oraya koymasalar yolun altına koyacaklar, yani atıyorum sağ kenar olarak bakarsak bir 30-40 metre kadar sağa ama o kadar sağa çekmekte oradaki tarihi eserleri ne yapacak, dedim ya orada çok fazla kalıntı çıktı, bilmiyorum bakalım yapılınca görürüz :) ben elimdekini yayınladım budur diye iddia etmedim, yapılınca konuşurum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Prş, 2010 11:04

DENİZE SIFIR OLMASINI BENDE İSTEMEDİM. çarşı içinde olsaydı daha iyi olurdu ama sosyal yaşam zorlaşırdı yapılana kadar o ayrı. başar abilik bir soru; standartlarda bu ümraniye metrosu tüpe girebilecek şekilde inşaa edilmesi gerekmezmiydi? BART gibi?

diyelimki tüpten sadece kentiçi araçalr geçiyor. ne dersin?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Eyl Prş, 2010 17:47

Ramazan'da Fethipaşa korusunda iftara gidecektim, arkadaşlarda vardı arabada. Neyse Erenköy'den çıktık nereden gidelim dedim farketmez dediler. Herem tarafından gidelim de en azından boğaz havası ala ala, güzel manzara eşliğnde gidelim dedim. Neyse gitmesine gittik de Şemsipaşa'dan Koruya (1200 metre) ulaşmam tam 45 dakika sürdü. Üsküdar içindeki trafiği anlatamam size, tam anlamıyla kilit. Orada devam eden marmaray inşaatı nedeniyle bu halde. Bir de metro kazısı başlarsa artık gerisini düşünemiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Prş, 2010 18:36

En iyi yol Bağlarbaşı'ndan direk Müneccimbaşı sokağına doğru girip, oradan dümdüz o sokağı takip edip korunun üstteki girişine varmak. Bu tabiîki tipik bir yol değil, ama benim çocukluğumun bir parçası orada geçti ;-) Ah şu benim Kuzguncuk İcadiye tepesi ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Prş, 2010 18:38

Acaba diyorum bir ihtimal bu isin uzamasindaki nedenlerden birisi de bu olabilir mi? Yani oradaki durumu daha da kötü hale getirmemek icin baslanmamis, ama o zamanda Marmaray' dan sonra baslanacak olsa bu da bahsettigin durumun daha uzun süre devam etmesine sebep olur. Son durumu bilemedigimiz icin ancak cikarimlarda bulunuyoruz tabii ki, fakat orada da yolu etkilemeden bir istasyon yapabilmek icin delme tüne olarak ve bayagi iceride bir istasyon yapmak gerekir herhalde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 01:28

Eğer Üsküdar istasyonu yeni bir sahil şeridi yapılarak su seviyesi altında kalacak şekilde inşa edilir ise Üsküdar ile Fıstıkağacı arasındaki yükseklik farkı 50-60 m. diyebiliriz, aradaki mesafe ise 1300 metre kadar, gerçi hattın metrajı yok elimde.

Fıstıkağacı istasyonunun bulunduğu yer denizden 60m. yükseklikte fakat perona iki kat iniliyor, bu da nereden baksak 20m. derinlik (ray seviyesinde) Üsküdar istasyonunun da zemin seviyesi bir kat altta onu da -10m. hesaplayarak 50-60 dedim, ben Earth in yeni versiyonunu kurdum ama geçen bahsettiğiniz açı hesaplayan tool u bir türlü bulamadım :) fakat 1300 metrelik bir mesafede 55m. ortalama bir kot farkının aşılamayacak bir şey olduğunu düşünmüyorum.

İkinci kot farkı Altunizade ile Kısıklı arasında yaklaşık 60m., mesafe 1100-1150m., daha sonraki istasyon aralarında yüzey yükseklik farkı 30m yi geçmiyor, hatta aynı yükseklikte bile diyeceğimiz yerler var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Cmt, 2010 10:00

Ben Berlin'den de ama bayağı dik yokuşları hatırlarım, metro dibe dalar, ya başka bir hattın altından geçmek için, ya da nehir veya kanal ... Ve Stuttgart'ta "hafif" olsa da, metrolar korkunç yokuşlardan gider. Önemli olan şu: İstasyonlar düz olmalı. Her nedense işte bunu Tünel-Beyoğlu istasyonunda eskiden yapmamışlar, insan aşağıda, Karaköy'de düz biniyor, üstte inince de biraz garip oluyor. Fıstıkağacı böyle bir istasyon olmayacak herhâlde, yani hat daha çok merdivensi gezecek, sanırım. Ama Üsküdar'dan kalkan bir metro hattı kolay iş değil. Açıkçası biraz şaşıyorum, neden acaba Üsküdar'da viyadük üzerinde başlamıyor diye. Öyle başlayıp, biraz üstte bir tünele girerdi, hem de evlerin ortasından, Berlin'de bu Gleisdreieck etrafında korkunç bir şekilde var ;-) Zaten Kadıköy metrosu ve Üsküdar metrosu diye böyle bağımsız iki hattın olması da beni şaşırtıyor, ama o başka konu.

PS: öf beee ... şimdi bir yazayım şunu: Çoğu kez değil yerine değıl yazıyor bende, sebebi, ğ için alt-g basmam, alt-i de ı oluyor, tuşları hızlı basınca da gi ği olacağına ğı oluyor. Bilesiniz. Yani öyle i ve ı harfini ayırt edemeyen tiplerden değılim (al işte hatayı), ama benim elbet Alman klavyem var ve eski bir tanıdık tarafından özel geliştirilmiş bir Türk-Alman dizaynı kullanıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 10:12

alabay yazdı:Her nedense işte bunu Tünel-Beyoğlu istasyonunda eskiden yapmamışlar, insan aşağıda, Karaköy'de düz biniyor, üstte inince de biraz garip oluyor.
Bunu ciddi ciddi mi soruyorsun? :) Sen hiç gördün mü, 4 kulaklı bir tavşan, şarkı vardı böyle biz çocukken :)
Fıstıkağacı böyle bir istasyon olmayacak herhâlde, yani hat daha çok merdivensi gezecek, sanırım.


Bunu anlamadım, merdivensi derken. Benim istasyon çiziminde gördüğüm peron düz tasarlanmış yani eğimli değil ama istasyonun bulunduğu konum itibari ile istasyon girişi eğimli tasarlanmış, yani bir taraftan tek merdiven ile inilirken diğer taraftan 2 merdiven düşün.
Açıkçası biraz şaşıyorum, neden acaba Üsküdar'da viyadük üzerinde başlamıyor diye. Öyle başlayıp, biraz üstte bir tünele girerdi, hem de evlerin ortasından,
Tarih, tarih diye kafa ütüleyen adamın söylediği şeye bak, :) Üsküdar' ı iyi bilen adamsın bunu nasıl söyleyebiliyorsun ya, tamam yer altındakine çanak çömlek diyorum da, yerin üstünde bu kadar şey olan bir semtte eşşek gibi viyadüğü dikip nereye sokacaksın? Şemşi Paşa Paşajına mı :) hadi senin için Şemsi Paşa Korusu olsun, valla böyle bir şeyi önermen şimdi sana ciddi şüphe ile bakmama sebep oldu? Parolayı söyle yoksa inanmam Başar olduğuna.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Cmt, 2010 10:22

Fethi Paşa Korusu, Şemsi değil orası ... valla oralardan dağa dalmak olabilirdi ... belki, Ama tam nerede? Öteki taraftan düşünülse (yani çarşı) kavis dolaşarak Bülbüldere hizasında yerin altına dalmak da olurdu. Tarih Üsküdar'da yerin altında, tepe topraklarında pek sanmıyorum. Ayrıca daha demin Wuppertal şeyini konuşmuştuk, denizin üstünde başlayan, ilk istasyonu Kuzguncuk veya Eski Tütün Deposu olan, oradan toprağa dalıp Fıstıkağacı'na veya olmazsa, İcadiye'ye giden bir hat da düşünülebilirdi, o da Kuzguncuk kavisi olurdu.

Merdivensi dediğim işte istasyonların düz olup, yolların dik olması. Senin o beş kulaklı sıçanı pek anlamadım? :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 10:35

alabay yazdı:Fethi Paşa Korusu, Şemsi değil orası ... valla oralardan dağa dalmak olabilirdi ... belki, Ama tam nerede? Öteki taraftan düşünülse (yani çarşı) kavis dolaşarak Bülbüldere hizasında yerin altına dalmak da olurdu. Tarih Üsküdar'da yerin altında, tepe topraklarında pek sanmıyorum. Ayrıca daha demin Wuppertal şeyini konuşmuştuk, denizin üstünde başlayan, ilk istasyonu Kuzguncuk veya Eski Tütün Deposu olan, oradan toprağa dalıp Fıstıkağacı'na veya olmazsa, İcadiye'ye giden bir hat da düşünülebilirdi, o da Kuzguncuk kavisi olurdu.

Merdivensi dediğim işte istasyonların düz olup, yolların dik olması. Senin o beş kulaklı sıçanı pek anlamadım? :lol:
Hakkaten ya tekerleme yapayım derken koruyu da Şemşi paşa yapmışım, bir de o şarkıdaki adamdı be "Sen hiç gördünmü 3 kulaklı bir adam?" diye sorardı :)

Yok işte Fıstıkağacında yolda düzeliyor herhalde, çünkü zemine paralel değil, zemin eğimli gösterilmiş peron düz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Cmt, 2010 10:53

Aslında problem değıl, Fıstıkağacı'nda Setbaşı ucu daha az derinlikte olacak, Selâmsız/Fıstıkağacı ucu ise bayağı (ama bayağı) derinde kalacak. Genel olarak sanırım hat çok derinden gitmek zorunda olacak. Bilmem ki, nereden sonra biraz daha az eğil olur, Bağlarbaşı? Ondan sonra? Kuruçeşme'den Bağlarbaşı'na artık o kadar fazla eğim yok da, Fıstıkağacı ve Üsküdar arası muazzam, Kuruçeşme'ye kadar da öyle devam ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 12:44

Esat yazdı:Eğer Üsküdar istasyonu yeni bir sahil şeridi yapılarak su seviyesi altında kalacak şekilde inşa edilir ise Üsküdar ile Fıstıkağacı arasındaki yükseklik farkı 50-60 m. diyebiliriz, aradaki mesafe ise 1300 metre kadar, gerçi hattın metrajı yok elimde.

İkinci kot farkı Altunizade ile Kısıklı arasında yaklaşık 60m., mesafe 1100-1150m., daha sonraki istasyon aralarında yüzey yükseklik farkı 30m yi geçmiyor, hatta aynı yükseklikte bile diyeceğimiz yerler var.
yazdım ya işte, en derin istasyona 2 merdiven iniliyor ya, olsun olsun 20 metre, hadi güzel hatırın için 30 :) Bağlarbaşına çıktıktan sonra sadece Altunizade ve Kısıklı arasında kot farkı var diğerlerinde 15 ile 30 metre arasında oynuyor yüzey yükseklik farkları benim çizimlerde gördüğüm istasyonlarda çok fazla inilerek ulaşılan istasyonlar değil.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön