4. sayfa (Toplam 88 sayfa)

Gönderilme zamanı: 05 Şub Sal, 2008 10:13
gönderen Mehmet Kasım
Ulaşım AŞ'de çalışan Uğur 19 Mayıs gibi bir laf etti. Şişhane açılışı için. Sistemin işletilmesi başlangıçta manuel olacağı doğru. Test yerine sayarız. Malum testler uzun sürüyor.

2009'a kadar deneme şeklinde çalışacağını düşünüyorum. Seçim yatırımı oarak METROBÜS YETER YAHU:) Şişhaneyi kurban vermeyelim.

maket köprü aslında çok şey anlat&#

Gönderilme zamanı: 07 Şub Prş, 2008 16:31
gönderen Mehmet Kasım

Gönderilme zamanı: 12 Şub Sal, 2008 21:49
gönderen Esat
Şişhane kısmının açılışı ile ilgili yoklama bilgilerine devam, İBB bu kesimi açmaya kararlı görünüyor, bakalım ilkbaharmı sonbaharmı, ben 29 Ekim gibi açılacağını düşünüyorum çünkü muhtemel erken yerel seçimler sonbaharda olacağı için seçimden önce iyi sükse yapacaktır, bakın ne kadar zekiyiz değilmi, hemen çözdük olayı :) hımm şimdi düşündüm de artık Türkiye de benim gibi milyonlarca insan var, neyse açılsın bir şekilde de bizde yemiş gibi yapalım sonuçta kamu yararı söz konusu, 1km ray ekleyenin kölesi olurum.
Taksim –Şişhane Metrosu’nun ray döşeme çalışmalarının tamamlandığını, hattın Ayazağa’ya kadar olan kısmının da yılsonuna kadar bitirileceğini anlatan Başkan Kadir Topbaş, “Metro çalışmalarının tamamlamasıyla trafik rahatlayacak ve vatandaşlarımız Şişhane ile Ayazağa Atatürk Sanayi Sitesi arasını sadece 21 dakikada katedecek” dedi.

“Metro ve tünel gibi ulaşım aksları İstanbul için vazgeçilmez” olduğunu vurgulayan Kadir Topbaş, “Şu anda Taksim-Şişhane arasındaki 1650 metrelik hattın ray döşemesinde son 20 metredeyiz. Bu akşam çalışmalar bitirilecek ve yarın bu hat bağlanmış olacak. Şu anda Galatasaray’ın 40 metre altındayız ve hummalı bir çalışma var. Taksim-Şişhane Hattı’nda Ağustos ayında yeni alınacak 90 civarında vagonla deneme seferine başlayacağız. İnşallah bu hattı yılsonuna kalmadan 29 Ekim’de açacağız. Yani insanlarımız Şişhane’den Ayazağa’daki Atatürk Sanayi Sitesi’ne 10 istasyon geçerek 21 dakikada gidebilecekler. Böylece bizim bu hattaki yolcu kapasitemiz çok daha fazla artmış olacak ve İstanbul’un metro sistemi yavaş yavaş ortaya çıkmış olacak. . İstanbul için öngördüğümüz 550 kilometrelik metro ağına adım adım ulaşmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

“Çalışmaların verdiği rahatsızlıktan dolayı özür diliyoruz…”

Taksim-Şişhane Metro Hattı’nın elekmetromekanik çalışımlarının da hızla sürdüğünü, istasyon imalatlarında ise sona yaklaşıldığını açıklayan Başkan Topbaş, metro ve tünle çalışmaları nedeniyle bölgedeki vatandaşların kaygı duymasına gerek olmadığını belirterek, şunları kaydetti;

“Büyükşehir Belediyesi olarak metro ve tünel çalışmalarına başlamadan önce tespitler yapıyoruz. Mevcut yapıların durumunu raporluyoruz, daha sonra da günlük sismik hareketleri tespit ediyoruz. Taksim-Şişhane Hattı’nda bu çalışmalardan kısmen etkilenen 65 yapı tespit edildi ve 3 tanesinde güçlendirme yapıldı. 10 ekibimiz güçlendirme çalışmalarına devam ediyor. Ayrıca yüklenici firmalara sigorta şartı da getirdik. Bölgedeki evlerde hayati tehlike olsaydı mutlaka tahliye ederdik. Sıkıntılar o boyutta değil. İhale şartnamesi kapsamında bu sorunları telafi ediyoruz. Metro hatlarını hızla bitirmek için 24 saat çalışıyoruz. Rahatsız olan insanlarımızdan özür diliyorum.”

Gönderilme zamanı: 13 Şub Çrş, 2008 00:32
gönderen alabay
İstanbul için öngördüğümüz 550 kilometrelik metro ağı
:mrgreen:

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 13 Şub Çrş, 2008 16:07
gönderen Mehmet Kasım
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15550

Ağustos ayında deneme sürüşleri başlayacak deniyor. 29 EKİMDE AÇILIŞ.Bu demekdir ki 4.5 km'lik hattın 1/3'lük kısmı tamamlanıyor.

KALDI 3 KM. :lol:

Resim

Taksim-Yenikapı Teknik Detayları

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2008 14:42
gönderen Esat
YOLCULUK KAPASİTESİ : 70.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 5,2 Km
İSTASYON SAYISI : 4 Adet
VAGON SAYISI : 92 Adet
NİHAİ DURUMU : Taksim-Unkapanı Arası Tünellerin % 98’i, Unkapanı-Yenikapı Arası Tünellerin % 95’i Tamamlandı. Şişhane İstasyonu Kaba İnşaatı Tamamlandı. Haliç Geçişi Köprü imalatları için hazırlık devam ediyor Şehzadebaşı ve Yenikapı İstasyonlarında arkeolojik araştırma kazıları devam ediyor.

Gönderilme zamanı: 20 Şub Çrş, 2008 16:03
gönderen Mehmet Kasım

Gönderilme zamanı: 26 Şub Sal, 2008 15:26
gönderen Esat
En yuvarlak ifade ile 2007 yi bulur denilmiş :shock: :shock: :shock: evet bizim yaptığımız geyikleri 2008 i bile buldu ama metro hala Yenikapı yı bulamadı. Tabii bunu işi küçümsemek için söylemiyorum her yerde metro dediğin şey yavaş yürüyen bir iş ama altı üstü bir köprü, varil dizsek bir uctan bir uca çoktan üstünden tren geçerdi diye abartmak geliyor içimden, yahu versinler vatandaşa gecekondu köprü yapar nasıl olsa gecekondular yıkılmıyor ki? Ya da yerine devlet ev veriyor artık yıkarsa da her yönden karlı bunu da belki yıkıp yenisini yaparlar o zaman kimse bir şey diyemez. /(kimse=anıtlar kurulu)

Gönderilme zamanı: 27 Şub Çrş, 2008 10:28
gönderen Mehmet Kasım
Adam yıllar önce ancak 2007'de biter diye karamsar tablo çizerken 2008'deyiz. Bizde işler yavaş ilerliyor.

Kurumaların çekişmesi ve bürokrasi.

Kurumsal Ego Tatmini.

Nerdesin Marks Weber????

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2008 09:06
gönderen Mehmet Kasım
Fotoğrafın karşısında olan yer metro istasyonu şamtiyesi. Marmaray istasyonu ile yanyana.

2 İstasyon arasında bir duvar olacak mı? Peron seviyeleri aynı olacak mı? Aktarma nasıl olacak?

Merak ettiklerim bunlar.

Resim

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2008 09:42
gönderen Esat
Bir zamanlar Taksimden gelen ile Aksaraydan gelen metronun aynı peronun iki tarafını kullanacağı söylenirdi ama ben çizimlerin hiçbirinde buna benzer bir şey göremedim Aksaraydan gelen kuzey-güney, Taksimden gelen doğu-batı şeklinde uzanıyor, Marmaray dan aktarma ise herhalde Türk işi olur önce iki kat yukarı çıkar sonra 50 metre dolanır sonrada bir kat aşağı iner entegrasyonu tamamlamış oluruz (biri beni yalanlasın :P)

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2008 09:52
gönderen Mehmet Kasım
Bildiğim kadarıyla Aksaray'dan gelen metro farklı bir katta Taksimden gelen metro farklı bir katta istasyon yapacak.

-1. Kat: Otopark
-2. Kat: LRT İstasyonu
-3.Kat: Metro istasyonu


olacak şekilde projelendiriliyor sanırım. Marmaray is -3.'e denk geliyor olmalı. Ama entegrasyon nasıl olacak bilemiyorum. İnşallah güzel bir entegrasyon olur.